Forsluger sig!!! Forsluger sig!!!
Jeg har nu haft min hund, Molly i snart 3år, og jeg har ikke kunnet vende hende af med at forsluge sig.. Er der nogle der kan give mig et råd om hvordan jeg kan lære hende at spise i et langsommere tempo.. Grunden til at det er et problem, er at hun faktisk ikke tygger sin mad, og derfor tit ender med at kaste op, eller at der er næsten hele mad-stykker i hendes afførring.. Dette gør jo at hun ikke bliver ernæret ordenligt, og selv om hun spiser som en hest ses det ikke på hende.. Hun er dog normal-vægtig inden for hendes størrelse, men jeg er lidt bekymret for om hun får proteiner og vitaminer nok ud af det hun spiser.. Desuden har hun en ivendelig trang til at jage vores kat fra hendes tru og så æde hendes mad også.. Og hvis vi en gang i mellem håndfodre hende, sluger hun maden helt, om det så er et helt ben fra f.eks en flæskesteg.. Kan jeg vende hende af med dette, hjælp vil blive højt værdsat... Tak på forhånd.
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.595
Men det problem har jeg løst ved at putte hendes tørfoder i vand, og så give hende det med det samme.
Altså ikke lade det bløde op, men fyld godt med vand i, så bliver hun nød til at spise langsomt når hun skal fange dem i vandet :o)
Og vand er der jo aldrig nogen hund der har taget skade af.
Eller så ud på græsplænen og lad hende selv samle det op.
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 33
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 1.067
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.375
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
Jeg har selv en forslugen hund, som kaster op, hvis ikke foderet serveres med vand i. Hellere for meget end for lidt vand. Og skal som før skrevet serveres straks
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 33
Forsluger sig!!!