393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Forsluger sig!!! Forsluger sig!!!

Jeg har nu haft min hund, Molly i snart 3år, og jeg har ikke kunnet vende hende af med at forsluge sig.. Er der nogle der kan give mig et råd om hvordan jeg kan lære hende at spise i et langsommere tempo.. Grunden til at det er et problem, er at hun faktisk ikke tygger sin mad, og derfor tit ender med at kaste op, eller at der er næsten hele mad-stykker i hendes afførring.. Dette gør jo at hun ikke bliver ernæret ordenligt, og selv om hun spiser som en hest ses det ikke på hende.. Hun er dog normal-vægtig inden for hendes størrelse, men jeg er lidt bekymret for om hun får proteiner og vitaminer nok ud af det hun spiser.. Desuden har hun en ivendelig trang til at jage vores kat fra hendes tru og så æde hendes mad også.. Og hvis vi en gang i mellem håndfodre hende, sluger hun maden helt, om det så er et helt ben fra f.eks en flæskesteg.. Kan jeg vende hende af med dette, hjælp vil blive højt værdsat... Tak på forhånd.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsluger sig!!!
  • #1   28. jun 2006 Det gør min tæve også.
    Men det problem har jeg løst ved at putte hendes tørfoder i vand, og så give hende det med det samme.

Altså ikke lade det bløde op, men fyld godt med vand i, så bliver hun nød til at spise langsomt når hun skal fange dem i vandet :o)

Og vand er der jo aldrig nogen hund der har taget skade af.

Eller så ud på græsplænen og lad hende selv samle det op.

• #2   28. jun 2006 Har prøvet det med græs-plænen, men så midste hun helt interressen for maden, og gider ikke spise den.. Men vil da prøve den med vandet. Men ville stadig gerne at jeg kunne give hende et ben i ny og næ, uden hun slugte den helt, eller kun tyggede det i meget få bider..

• #4   28. jun 2006 Hvad med sådan en aktivitets bold med foderet i? Selv det kedeligste foder som Victor ikke gider æde ellers kan klemmes ned når det kommer ud af den... Der er lidt jagt og leg i det så...og der kommer jo kun ganske få ud af gangen.. Behøver jo ikke ære den "sværeste" som det tager lang tid inden de kommer ud af... (så hun ikke mister interessen)

• #5   28. jun 2006 Hunde er ikke i stand til at tygge lige som os. Deres kæber er konstrueret til at flå og derefter sluge. De kan ikke bevæge kæberne sidelæns som vi.

• #6   28. jun 2006 .....men selvfølgelig kan de også knuse ben.....

• #8   28. jun 2006 Hvis din hund ikke er super madglad, så gider den nok ikke at afsøge området (græsplænen) eller at tømme aktivitetsbolden.

Jeg har selv en forslugen hund, som kaster op, hvis ikke foderet serveres med vand i. Hellere for meget end for lidt vand. Og skal som før skrevet serveres straks

• #9   28. jun 2006 Tak for de mange gode svar. Jeg har prøvet mange af dem i tidens løb, og nogle virker bedre end andre. Jeg vil prøve nogle af de nye råd, og se om jeg ikke kan få hende til at slappe lidt mere af under spisningen....*SS*

Kommentér på:
Forsluger sig!!!

Annonce