5.482 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Mogens L
Mogens L
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11

Hurtig spisende hund - løsning? Hurtig spisende hund - løsning?

Hej Folekns.

Min kære hund spiser alt for hurtigt og forsluger sig næsten hver gang.
Jeg har prøvet at hælde vand på dens mad, emn jeg synes hun har tynd afføring af det, så jeg tænkte på om denne kunne være en løsning -
http://dogsfirst.dk/shop/brake-fast-madskaal-1207p.html

Nogen der kender den eller har prøvet sådan en?

Hilsen
Mogens

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtig spisende hund - løsning?
  • #1   8. jan 2010 Har du mulighed for at sprede hendes foder ud på en græsplæne evt? Ellers kan et par tunge gummibolde også hjælpe. - altså i skålen;o))Jeg har desværre ikke prøvet skålen, men ideen virker god...

• Nitin K
    Nitin K Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 52
    #2   8. jan 2010 min hvalp gør det oxo men er blevet bedre med tiden. de var jo 7-8 søskende der kæmpet om maden. jeg lagde mærke til når jeg nærmet mig min hvalp han begyndte at spise hurtigere. så jeg er begyndt at holde mig lidt i bagrunden når han spiser. men det tager nok den tid det tager....stille og roligt fremskridt. men jeg har aldrig prøvet den madskål.... tag chancen og prøv :o)

• #3   8. jan 2010 Tulle åd også sin mad så hurtigt en periode at hun brækkede meget op igen nogle gange, fik hende så en foder bold så tog det længere tid at spise og det var godt for hende, nu kan jeg skifte mellem bolden og skålen for hun spiser mere roligt igen smiley

• #5   8. jan 2010 Jeg er med på en lytter...

har nemlig samme problem med Laddie. Og er der vand i, bliver han helt hårløs omkring snuden, så det har vi droppet. Lige nu sidder vi med ham og lade ham få lidt af gangen.

De får i haven 1-2 dage om ugen, men er ikke vild med det, når det er så frygtelig koldt i øjeblikket.

• #6   8. jan 2010 Tynd afføring af, at få vand på sin mad.
    Det lyder da helt tosset. Det er jo det samme som hvis hun spiste og drak lige efter...

Hvad gør du med det - står det inden hunden får det?

Nogle venner har sådan en smart madskål med tre forhøjninger i - den forhindrer hunden i at spise hurtigt. Samme princip som bolden i skålen.

• #7   8. jan 2010 Jow, lige præcis den, du har linket til. Den fungerer upåklageligt.

• #8   8. jan 2010 Lotus og Kaido får ALDRIG mad i deres skåle, for de sluger det i løbet af 2 sekunder.

Så Laotus får sin mad i haven (i sneen lige i øjeblikket.*G*) og Kaido får sin i en Leo Genius eller jeg klikkertræner hende og bruger hendes mad som godbidder:-)

Hvis man kun har en hund, kan jeg klart anbefale at man køber en foderbold eller en Leo Genius:-)

• #9   8. jan 2010 3 store sten i en dyb keramikskål. - så skal der arbejdes for sagen for pillerne kan gemme sig i alle sprækkerne.
    stenene skal være så store hunden ikke kan løfte dem ud af skålen

• Mogens L
    Mogens L Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #10   12. jan 2010 Tak for alle jeres svar!

Vi satsede pengene og bestilte en.
    Den er kommet og den virker altså!
    Så det kan klart anbefales! - ikke nogen emd at hun står og hoster bagefter og ikke kan få vejret, nu blvier der spise stille og rolig.

Kommentér på:
Hurtig spisende hund - løsning?

Annonce