{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ævl og kævl vol. 21 - ingen sure miner
  • #1   7. okt Hov hov - vi skulle jo have et foto af Ellie med hendes fine nye pink dækken! smiley

Så bidrager jeg til gengæld med et smukt efterårsfoto af matriklens ubestridte dronning! smiley

profilbillede
  • #2   7. okt Jeg har fået rigtig efterårs-snue. Hold k.. jeg har det ynkeligt og elendigt smiley
    Fik da gået en go morgentur med hunden, lavet aftensmad og nu skal jeg lige arbejde lidt. Håber hund og barn er med på en sofa-eftermiddag

• #3   7. okt Wow, et flot billede Karina! Man forstår hun er dronningen smiley

• #4   7. okt Anne - Jeg har fået en løvblæser af samme årsag, vores indkørsel og parkeringsområde har granitskærver som underlag og mange store træer omkring, så på denne årstid er det nærmest umuligt at skelne blade og lort. Af en eller anden grund sætter tøserne sig næsten altid på skærverne og på alle andre årstider er det praktisk, for så ligger der ikke lort over hele matriklen.

Smukt billede Karina smiley

Efterårstid betyder masser af slåenbær her og de bliver plukket og indtaget i rå mængder. Jeg forstår ikke whippernes begejstring, de har ikke fået frost endnu, så i min mund smager de forfærdeligt smiley

profilbillede
  • #5   7. okt Jeg skal nok tage et ordentligt billede af hende med pink dækken smiley Det her var bare for at vise Siri (superhund) at det passer. Så derfor er det ikke kortet op med elastikkerne omkring lårene, og mærket sidder stadig på smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 139 Emner: 32 Svar: 4.425
    #6   7. okt Kæft, hun er sød smiley

• #7   7. okt Åh, de er bare SÅ lækre de der uld-dækkener! Kan godt forstå, at hun er vild med at have det på!!! smiley

• #8   7. okt Hun ér faktisk mega sød smiley Og hun ved det godt smiley

• #9   7. okt Mellem Hals og Hou

profilbillede
  • #10   7. okt Min unge hvalp har en "sjov hale" - tror ikke jeg kan udtrykke det på andre måder.

Og det mest sjove er, at hans far har PRÆCIS den samme sjove hale .. det er vildt så meget de to ligner hinanden.
    Det tror jeg aldrig jeg har set før - at selv halerne er "de samme".

Farhund

profilbillede
  • #11   7. okt Sønhund

profilbillede
  • #12   7. okt Martine, det er ret sjovt, det med haler. Særligt i racer, hvor den “kække” hale ikke er velanset. Både inden for corgier og chodský pes ved jeg at det bliver kommenteret på udstillinger - min venindes lille CP fik en kommentar om, at han var “for glad for sin hale” smiley Ellies opdrætter har også lavet et kuld, hvor halvdelen nærmest har husky-hale, og det kommer fra faren til kuldet.

Så længe halen er et biprodukt af, at man har valgt sundhed og egenskaber frem for udseende, så er jeg fan. Udstillingsfolket kan åbenbart lære deres hunde “slap hale”, så det ikke trækker så meget ned på udstillinger. Måske skal du droppe det der pjat med IGP, og gå all in på at lære ham “udstillingshale” smiley

• #13   7. okt Skal op og møde hende her på lørdag, så håber vi hun passer ind ved os smiley

profilbillede
  • #14   7. okt Karina, jeg husker dig som værende nogenlunde samme størrelse som mig, og i så fald, så faldt jeg over den her: https://www.dba.dk/recommerce/forsale/item/14114990

• #15   7. okt Hos gravhunde ville sådan en hale straks få mig til at mærke efter et haleknæk smiley

Det er også noget af det første jeg mærker efter på nyfødte whippethvalpe selv om det er alt andet end almindeligt.

Jeg synes man ser glade haler på mange af de racer, der tidligere blev kuperet og det er da i den grad en biting.

• #16   7. okt Rita. smiley

profilbillede
  • #17   7. okt Anne - kun hvis du kommer med også smiley smiley

Kirsten - der er ikke knæk, men sådan en slags "drej" helt ude for enden ..
    Jeg har ofte set maller med huskyhale, men det der "drej" har jeg ikke set andet end på JJ og Pirat - og så synes jeg bare det er sjovt, at det drej er gået i arv smiley smiley

Of the record ..
    Intet kunne interessere mig mindre end farve og udseende på mine hunde.
    Pirat var den lyseste af alle hvalpene - og jeg var aldrig i tvivl om, at det var ham det skulle være,

Det sjove er, at der er en del danske malle-folk, der er sådan "guuuuuud, hvor ER han lys" ..
    Omvendt, da jeg var på kursus hos en tidligere verdensmester, hvor der også var en, der mente at Pirat da var MEGET lys, og lige mente at det skulle nævnes til hende, der afholdt kurset.
    Hendes svar var - "Jeg har set hans hale (den er ALTID højt båret), og jeg har set hans udstråling - jeg har ikke lige bemærket farven" smiley

Men .. er man skabs-udstiller, vil man jo altid interessere sig for udseendet .. eller noget smiley

• #18   7. okt Jeg vil hellere have smadret begge knæskaller, end at udstille Ellie smiley

• #19   7. okt Min hund har været lidt i stykker i dag smiley

profilbillede
  • #20   7. okt Jeg er ikke sikker på jeg forstår udstilling. Jeg troede egentlig det handlede om at bevare racens oprindelige udseende? Men en del af udseendet må vel også handle om, at den kan bruges til hvad den er skabt til - altså sådan rent fysiologisk? Eller har jeg misforstået noget?
    Jeg mødte forleden en labrador, eller "labrador" får jeg lyst til at skrive. Ejer fortalte det var med DKK tavle og den var en god udstillingshund. Jeg var i chok. Jeg kunne dårligt se det var en labrador. Det lignede mest af alt en fed pølse med tykke og korte ben. Den ville omkomme på en jagt, det er der ingen tvivl om. Meget sød og venlig hund, men i min optik havde den intet med en labrador at gøre. En labrador er jo en jagthund. Men hvis det er sådan de skal se ud for at blive præmieret på udstilling, så forstår jeg slet ikke formålet. Måske det bare er mig.

• #21   8. okt selvfølgelig er det missernes vådfoder fra zooplus det sker med..

Bare det havde været en mindre vigtig pakke smiley

profilbillede
  • #22   8. okt FEDT - tak Anne.
    Både vesten og trøjen fra Canelana har stået på min ønskeliste i meget meget lang tid. Nok faktisk siden jeg "mødte" trøjen første gang !! smiley

Man ved, man bor på landet, når dagen begynder med, at man kan nyde synet af ni rådyr på morgenturen på matriklen - og fortsætter med at tjekke, tømme og genopfylde musefælder smiley

• #23   8. okt Efter snart 2 år uden hund, er jeg nu gået i gang med at kigge efter hund igen. Jeg savner sååå meget at have hund, så jeg glæder mig rigtig meget til at finde det rette match. Havde egentlig tænkt at jeg skulle have hvalp igen, men jeg er kommet frem til, at sådan som mit liv er lige nu, så passer det bedre at finde en voksen omplaceringshund. Fagre nye verden at lede efter sådan en haha smiley Men mon ikke det lykkes på et tidspunkt smiley

• #24   8. okt Jeg har en træningskammerat der har en malle med samme drej i det yderste af halen som Pirat. Altså ikke et haleknæk men bare en måde at holde halen på smiley Træningskammeratens malle er lille og rød raket af brugslinier. En anden træningskammerat har en kuldbror; kæmpestor og gul.

• #25   8. okt Jeg forstår heller ikke sådan helt udstilling. Jeg haft udstillet et par af mine irere fordi opdrætter har bedt mig om jeg ikke nok ville. To har været eksteriørchampions. Men altså helt ærligt så synes jeg ikke at det kan bruges til noget: En af dem jeg har udstillet svingede fra 3.præmie til CK. Så er bedømmelserne jo ikke rigtigt til at bruge til noget i forhold til om hunden har det udseende sådan en skal have. Det vigtigste må altså være om hunden er sund både fysisk og psykisk og om den duer til hvad det end er den skal kunne. Uanset om det er at hyrde får, gå IGP eller være selskab for en familie.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#26   8. okt Udstilling er, tænker jeg, en hobby som så mange andre. Nogle samler på frimærker, og andre spiller rollespil. Nogle dyrker springgymnastik, og andre viser deres hund frem på udstillinger.
    De udstillingsfolk, jeg kender og har kendt, har hygget sig gevaldigt med såvel hunde som de hundevenner, de møder rundt omkring på udstillinger. Vel vil de nok helst have førstepræmier med hjem, men de ved godt, at dommere er forskellige og vurderer forskelligt. De kan godt have nogle skønne timer eller dage med hunde og venner, selv om de ikke får topplaceringer smiley

PS. Jeg er ikke selv udstillingsmenneske, men har dog udstillet mine første tre eurasiere for at få dem exteriørmæssigt bedømt, inden de indgik i avl. Vilma er ikke udstillet, for hun blev jo desværre dømt ude mht avl, da hun fik livmoderbetændelse smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#27   8. okt PSPS. Hvis jeg havde en brugshund, ville jeg nok få egenskaberne vurderet hellere end udseendet.

• #28   8. okt Isabelle, hobby delen er jeg med på. Det er mest det med, hvad der gør for racen jeg har svært ved at se. Det kan vel ikke være racestandarden de bedømmer efter, hvis en labrador der mere ligner en kuffert kan vinde? Så hvad dømmer de efter? Det er den del jeg ikke forstår.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#29   8. okt Jeg er ret enig, MC - undrer mig også over, at DKK ikke beder deres dommere om at dømme efter racestandarden.

• #30   8. okt Det er min klare overbevisning, at dommerne dels dømmer efter deres egne præferencer - og dels efter, hvad der er "på mode".
    I de racer, der kan have flere/mange farver, er ret tydeligt, at enkelte farver bliver favoriseret i perioder.

Jeg kan sagtens forstå, at udstilling har et formål, for at bevare racerne eksteriørmæssigt iht. racestandarden - jeg føler nok bare ikke, at de lever op til det. smiley

• #31   8. okt Karina, jeg har det på præcis samme måde. Jeg synes engang udstilling var en god ide, fordi jeg altid har fået fortalt, at det var for at racerne havde et vist racepræg, bl.a. så de kunne udføre de opgaver de var lavet til. Men når det så tilsyneladende ikke er tilfældet, så giver det ingen mening i mit hovede.
    Jeg vil nærmest kalde den labrador for ødelagt. Den var 3 år, mener jeg hun sagde, men dens bevægelsesmønster lignede mere en på 13. Den kunne ikke løbe særlig stærkt. Jeg tænker da det er frygteligt, hvis racer ødelægges pga udstillinger, hvor der dømmes efter mode eller en blind dommer?

• #32   8. okt Jeg kunne ikke være mere enig.
    Men i én af "mine" racer (Miniature American Sheperd) avles der bla. ofte på individer, som aldrig har været udstillet, og heller ikke er tilstrækkeligt racetypiske, til at få en brugbar præmiering. Når de så HELLER ikke kan arbejde, tjaaaaah... Så ville jeg trods alt nok foretrække en MAS, der er lever op til eksteriørkravene smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#33   8. okt Da jeg udstillede min Kela, var de sølvgrå eurasiere i høj kurs - så hun fik selvfølgelig en super fin bedømmelse, selv om hendes handler (mig) var håbløs, og hun på ingen måde var hverken trænet eller nybørstet smiley
    Hendes mor Lina havde aldrig haft en chance i de højere udstillingsluftlag, men hun fik dog en Very Good den ene gang, hun blev udstillet, og det var nok til, at DKK godkendte hende til avl smiley
    Begge hunde var, i mine øjne, fantastisk smukke smiley

profilbillede
  • #34   8. okt De ER supersmukke begge to! Ikke kun i dine øjne smiley

• #35   8. okt Karina, det var den følelse jeg havde med den labrador. Den lignede ikke og den kunne ikke arbejde (det ved jeg jo reelt ikke, men det antager jeg den ikke kunne). Jeg vil til en hver tid foretrække en hund der kan arbejde frem for et bestemt udseende. Men det gør da ikke noget hunden ligner den race man har købt smiley

De er virkelig flotte begge to Isabelle smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#36   8. okt Tak smiley

• #37   8. okt Jeg kan godt lide at udstille, det er dejligt at møde ligesindede, som er lige så gal med whippets, som jeg selv er.
    Avlsmæssigt er jeg fuldstændig ligeglad med titler og jeg plejer at sige, at er de trykt på papir, kan de muligvis bruges til at tørre bagdel med, men ikke andet.

Det jeg kan bruge udstillinger til, specielt de store i udlandet med mindst et par hundrede tilmeldte er, at få en fornemmelse af, hvor racen bevæger sig hen ad rent eksteriørmæssigt. Jeg kan også bruge den til at indsnævre de linjer, hvori jeg skal lede efter fremtidige hanhunde til mine tæver.

Med årene er jeg blevet mere fokuseret på størrelsen, der er simpelthen for mange "heste" både i udstillings- og vædeløbsverdenen, en whippet skal ikke være en stor hund med en højde på omkring de 60, som nogle væddeløbswhippets er. Standarden siger 44-47 for tæver og 47-51 for hanner, og så skal de ligge der omkring.

De skal heller ikke være tunge og grove at se på, hvilket i nogle lande også er en tendens.

Jeg udstiller knapt så meget i dag, som jeg gjorde mens min yngste søn voksede op, udstilling var vores fælles hobby og han er fortsat 26 år gammel, min faste handler. Han viser så også en hulens masse andre racer og har fået rigtig mange venner rundt omkring i Europa via hundeudstillinger.

Hans første udstillingshund var hende her, udstillet 62 gange og har kun fået et VG, resten excellent, den overvejende del med CK, mon ikke man kan konkludere, at hun var en temmelig racetypisk whippet smiley

Udstillingskritikker kan være mere eller mindre sigende, en som denne er ikke så sigende, hvad angår fortrin og fejl, men ganske underholdende at modtage. Den er givet til Ghini på billedet, da hun var 9 år gammel og sidste hund til bedømmelse.

"lady in the ring 9½ year old bitch of high class type, excellent size excellent in all details she is like a diamond and moves like a 3 year old, unbelievable end of this day"

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#38   8. okt Du beskriver vist ret godt, hvorfor folk udstiller hunde, Kirsten - inkl diverse bogstaver, man kun kender, hvis man gør sig i den slags smiley

• #39   8. okt Bare et billede af .... " gammeldags " mops ... vindende mops .... og min Lilly på 1år.
    Og et billede af Lilly på terrassen... nu hvor hun er 8 år gammel ... taget i Juli 2025 . smiley
    Hun holder sig godt .... og må da følge standarden ? ... smiley
    Bare lidt pral ... smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #40   8. okt Jeg elsker at udstille for at møde folk der går op i den race man har. Da jeg startede med at have Boston var vi ikke så mange og jeg kende 1 mere end mig i Nordjylland (det noget andet i dag) har valgt at trække mig fra race 1 fordi den er på samme vej som den franske. Og så ønsker jeg at få en mere arbejdsvillig race. Og en ikke fældende race.

• #41   8. okt Kirsten:
    "Har kun fået et VG, resten excellent, den overvejede del med CK, mon ikke man kan konkludere, at hun var en temmelig racetypisk whippet"

Det er jo så det jeg bliver i tvivl om man kan konkludere, når jeg ser sådan en labrador.
    Jeg synes din hund er virkelig flot, og du lyder som en seriøs og fornuftig opdrætter, så det her ikke møntet på dig smiley
    Men jeg ville jo have lavet samme konklusion som dig, det var det jeg troede udstillinger handlede om. Men hvis det er rigtigt, at gode bedømmelser og titler betyder at hunden er racetypisk, så må det jo betyde at den labrador jeg så var racetypisk? Altså den lave, tykke, kuffertlignende labrador, med et hovede så bredt som en kummefryser. Og det giver jo ikke mening i mit hovede.
    Det er det jeg bliver i tvivl om jeg misforstår udstillinger smiley

• #42   8. okt NITTIB, hvor er det skræmmende som mops har udviklet sig smiley

• #43   8. okt Jeg har lavet tørrede kyllingehjerter, som skal bruges til godbidder smiley
    Det har resulteret i, at Sia og Emmily synes, at jeg er en forfærdelig ejer, der mishandler mine hunde på det groveste.
    De stakkels hunde fik kun hver et par hjerter før godbidderne blev tørret, og så var der lidt smagsprøver, da godbidderne var kølet af smiley

Stakkels hunde smiley

• #44   8. okt Må sige at mops er meget mere attraktive som i gamle dage og som Lilly

• #45   8. okt Så smukt. smiley

profilbillede
  • #46   8. okt MC - Jeg tror der er stor forskel fra race til race, hvordan, der dømmes på udstilling og jeg er helt enig med dig i, at for en del racers vedkommende, er det det ekstreme, som sættes op og ikke det, der er er fit og funktionelt.

Den udvikling synes jeg er vanvittig trist, men hvordan man stopper den, har jeg ikke løsningen på. Jeg møder jo også folk, der kommer med en tavleløse labradors, som er lige så brede som udstillingsmodellerne og glade fortæller, at deres er labradors er af den gamle type.

• #47   8. okt Tja .. min race er ikke så strømlinet, men man kigger heller ikke så meget på udseendet.

Her er to af mine maller - der var ca 10 kg imellem dem .. lidt sjovt at tænke på smiley

profilbillede
  • #48   8. okt - og her min formidable Czhaplin smiley smiley smiley - sammen med kærestens hund, Rick.

Igen størrelsesforskel .. omkring 8 kg imellem dem smiley

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#49   8. okt #45 WAUGH - et fantastisk smukt billede smiley smiley smiley

• #50   8. okt Martine- størrelsesforskel er helt almindelig også hos whipperne. Mine to første Whippets, Alfa 17 kg og Lotus 10 kg, begge tæver

Begge af rene udstillingslinjer, samme spænd i størrelse har vi fortsat i racen, uanset hvilke linjer der er tale om.

profilbillede
  • #51   8. okt Min veninde skal udstille sin CP i Herning, og følges med opdrætter til venindes første CP. Veninden ved ikke så meget om udstilling, men følger bare med opdrætter. Opdrætter kunne fortælle at dommeren den ene dag, ikke kan lide CP, så der er ingen der får de fine titler (kan ikke huske hvad de hedder), og at dommeren den anden dag kun plejer at dømme cattledogs (eller en anden race), så selvom man teknisk set kan få et nordisk certifikat, så er det spild af tid. Så de udstiller søndag.

Altså, samme hunde, forskellige dommere. Og kæmpe forskel på, om de bliver bedømt til at være helt forkerte eller helt perfekte smiley

Dét magter jeg ikke - og jeg er ret sikker på at dommerne vil være enige i, at det er bedst at jeg ikke kommer med mit mamabear-temperament smiley

• #52   8. okt Nu fik jeg taget et ordentligt billede at Ellie i sit lækre dækken smiley Jeg ved godt at jeg ikke er helt objektiv, men SE lige hvor lækker hun er smiley

profilbillede
  • #53   8. okt Hun er smukkere uden dækken Anne smiley

• #54   8. okt Kirsten

Det der var jo blot de små forskelle .. kærestens ene hund vejede 25 kg - hans anden, 45 .. det vil jeg med min ringe forstand på udstilling dog mene, ikke er noget som man ser sådan på daglig basis smiley

Når jeg en sjælden gang forvilder mig til et hundeshow, er en af de ting, der slår mig, hvor ufattelig ens, hundene ser ud smiley

• #55   8. okt 25 og 45 er et stort spænd, det nærmeste man kommer det er nok gravhundene, som man gerne må krydse på tværs af størrelser, så flyttes de bare til anden størrelsesvariant som voksne smiley

• #56   8. okt Det er lidt sjovt, det der med gravhundene - man gør lidt det samme hos belgierne.

Hvis to maller får en langhåret hvalp, så er det bare en tervueren og bliver indregistret som en sådan smiley

• #57   8. okt Hos gravhundene krydser man ikke på tværs af hårlag, men jeg har set næsten korthårede i både ruhårs og langhårs kuld

• #58   8. okt Det tror jeg godt man må med nogle af varianterne hos belgierne .. jeg har dog aldrig set det udført, men altså - det sker at der kommer langhår efter to maller. Lidt sjovt smiley

• #59   8. okt Jeg var på udstilling for et par år siden. Ærligt, jeg synes alle de små hvide uldtotter tit ligner hinanden.
    Jeg så den her fine lille hvide hund og sagde “ej hvor er den fin, er det ikke en malteser?”,
    Holy moly nogle øjne jeg fik og “nej?!”
    Jeg tror hun var en der gik meget op i standarder smiley

• #60   8. okt Kirsten, ja måske er der forskel fra race til race. Men det er da dæleme trist. Så i nogle racer skal man jo nærmest gå efter enten dem der ikke udstilles, eller dem der i hvert fald klare sig dårligt smiley

Wow, flotte hunde Martine smiley

• #61   8. okt MC - Der er da mange racer, hvor jeg ville gå udenom udstillingsmodellerne, men jeg ville nok slet ikke kigge på dem, der klarede sig dårligt, så ville jeg gå efter andre parametre i mit valg smiley

• #62   9. okt Der er en grund til, at det hos labber i mange mange år, har heddet "fed, federe, champion". Så trist!

Jeg havde på et tidspunkt en kursist, der gerne ville gå til agility med deres unge lab - hvor jeg var nødt til at sige lige ud, at det IKKE kom til at ske, så længe han blev holdt i "udstillingsform"... Han skulle tabe mindst 5-7kg, før han ville blive bare nogenlunde slank og adræt.

• #63   9. okt hm... det der pinke hundland dækken ligner bestemt en 'må-ha' ting til Penny. Tror hun ville synes om et ulddækken at putte sig i når hun skal vente i bilen om vinteren mens jeg har hold smiley
    Og udstilling. Ja, det en hobby som nogen hygger sig gevaldigt med og det er fint. Der hvor kæden så knækker for mig er i de racer, hvor det er det eneste kriterie der er for udvælgelse af avlsdyr, og man går efter mere og mere ekstreme typer og åbenlyst præmiere noget der ret beset er temmelig skidt for racen i det lange løb. Min lille brugsmodel dobermann ville aldrig få et ben til jorden i en udstillingsring. Men altså der er endnu ingen der har spurgt hvad hun er for en; man kan godt se at hun er en Dobermann smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#64   9. okt Man vænner sig til et udseende - en kropsform hos sin hund. Jeg var ikke bevidst om det, da min Lina var blevet alt for tyk. Jeg SÅ det simpelthen ikke. Der skulle en ældre "lige på og hårdt" eurasiermand til at åbne mine øjne - og døren til min sunde fornuft. Jamen hun var jo så glad for mad - og hun havde jo født tre kuld hvalpe, så lidt ekstra på sidebenene var vel forståeligt. Hmmmmmm smiley
    Lina kom på en skrap kur og tabte syv kilo, og jeg har ikke siden tilladt mine hunde at blive for tykke.
    Med ovenstående vil jeg bare sige, at jeg genkender mønsteret, når man lader sin hund blive for tyk - og glædes, når nogen får sagt sandheden til ejere af hundene. Ligesom med mennesker er det jo afgjort usundt at være stærkt overvægtig smiley

• #65   9. okt yaaaaay.. fællesmøde i jobcenteret indtil kl 11. ... plus drønende hovedpine

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 4 Emner: 13 Svar: 399
    #66   9. okt Man må gerne parre belgierne med hinanden nu.. det er bare ikk så velset at blande lang- og ruhåret. Man får mærkelig pels..

At man gør det giver dog ret sjældent mening hvis der er en malinois af brugslinjer indblandet da de simpelthen ligger for langt væk fra de andre belgier i temperament

• #67   9. okt Der er virkelig noget med, at man vænner sig til et udseende. Og at så mange hunde i Danmark er overvægtige, at når folk ser en normalvægtig hund, så tror de den er for tynd.
    Et sted jeg boede en gang, der var en dame som altid kørte på elscooter. Hun havde en mops. Jeg kunne godt se den var fed, men jeg undrede mig over hun altid havde den til at sidde foran på elscooteren, hvor de så kørte hen til et grønt sted (ca 500 meter fra hendes hoveddør), mopsen blev sat af, fik gjort hvad den skulle, tilbage på elscooteren og hjem igen. Men da jeg så den gå, kunne jeg godt se den nok var for fed til at kunne gå 500 meter frem og tilbage.
    Damen truede mig flere gange med, at hun ville melde mig, fordi mine hunde var så tynde. Mine hunde er bestemt til den slanke side, men helt normalvægtige smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#68   9. okt Jeg blev engang truet med at blive meldt, fordi mine katte var for tynde - iflg en genbo. Det morede mig faktisk lidt, og jeg glædede mig til at få besøg af politiet, som hjertens gerne måtte vurdere mine helt velfodrede og velproportionerede slanke racekatte smiley
    Pt bliver jeg lidt trist, når jeg ser en lokal hundeejer "lufte" sine fire hunde (et par pudler, en ung husky og en yngre Berner Sennen) ved at sidde på en strandstol nogle meter fra parkeringspladsen og så lade hundene løbe lidt rundt. Hun er temmelig overvægtig og magter/orker/gider vist ikke at gå. Berner Sennen'en, der er under et år gammel, fik hun for nogle uger siden. Jamen HVORFOR? smiley smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#69   9. okt Nu kan man jo altså godt være en god og aktiv hundeejer bare fordi man er overvægtig

• #70   9. okt MC: Jeg får rigtig ofte at vide at Penny er for tynd. Og ja, hun er til den tynde side. Men for tynd er hun ikke. Hun har muskler de rigtige steder og ikke noget fedt. Hun bevæger sig rigtig meget og bliver brugt til fx at trække en kickbike for fuld skrald. Jeg synes hun er lige som hun skal være, men der er mange der synes at det er synd hun er så tynd.

• #71   9. okt Jeg får ofte kommentarer om, at whipperne er for tynde. Jeg plejer at spørge dem, der kommenteret, om de nogensinde har set en fed gepard, den tygger de som regel lidt på.

Specielt min unge Jasmina synes folk er frygtelig tynd, fordi hun har tydelige ribben.
    Forleden havde jeg hende med på gåtur sammen med hendes mor Tilla og moster Daisy, Tilla har samme tykkelse som sin datter, men hendes farve og pels skjuler det, Daisy vejer ovenpå sit hvalpekuld fra denne sommer 1½ kg. for meget (som vi arbejder på at få væk).

Vi mødte to hold, der syntes at Daisy var så fin og Jasmina alt for tynd, hvor jeg måtte sige, at de tog fejl. Det ene hold kiggede på mig som om jeg ikke var rigtig klog smiley Det andet forstod godt min pointe.

Mine ældre hunde får lov til at veje 4-500 gram for meget, jeg ved hvor hurtigt, de kan blive skind og ben, hvis de løber ind i en infektion af en slags og hvor svært det er at bygge muskler på igen, hvis de som ældre er blevet for tynde.

Jasmina, som er i fineste kondition for en ung teenager smiley

profilbillede
  • #72   9. okt Berner Sennen ... er da heller ikke blevet kønnere/ flottere i årenes løb .... Her er min Wilma , som jeg havde for mange år siden. -----> hun er da betydelig flottere end mange af dem , der vinder på udstillinger i dag .
    Men det kommer også ret ofte an på ejerne ... om hundene bliver "fede" eller ej . smiley

profilbillede
  • #73   9. okt Den der med fede hunde i udstillingsringen gælder i lige så høj grad Golden Retriever:) de fleste af dem er også alt, alt for tunge

• #74   9. okt Mette, det er også sådan mine hunde ser ud. Meget slanke og uden et gram fedt. muskuløse og som de skal være, men dog klart til den slanke side. Perfekt, hvis man spørger mig.
    Men hvis man er vant til at se fede hunde uden talje og hvor ribbenene skal graves frem, så kan jeg da godt se, at mine ser udsultede ud smiley

• #75   9. okt NITTIB, virkelig flot hund! Og jeg er meget enig med dig i, at den er langt flottere end de Bernere man ser rundt omkring i dag. De ser så tunge og besværede ud.

• #76   9. okt #75 ... MC ... Tak .. smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#77   9. okt "Nu kan man jo altså godt være en god og aktiv hundeejer bare fordi man er overvægtig"

Har nogen sagt noget andet?

Sååååååå smuk Berner, Nittib smiley

• #78   9. okt #77 ... Tak smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#79   9. okt Prøv at læs din egen kommentar Isabelle. Er det relevant at skrive hun er overvægtig hvis det ikke hænger sammen med at du antager at hun ikke "orker" gå.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#80   9. okt Hmmmm - ja. Det er relevant.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#81   9. okt Du synes det er relevant at beskrive at menneske du har set som overvægtig fordi det i det hovede hænger sammen med at man ikke orker eller gider gå med sin hund. Flot

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#82   9. okt Er det tilladt at klandre andre mennesker for deres adfærd? Skal vi ikke tænke på, at de måske er stakler, der slet ikke kan gøre for, at de agerer, som de gør? JO - vi skal tænke os om, før vi kritiserer og dømmer, men vi skal ikke blive så bange for at træde forkert, at vi accepterer alt, synes jeg. Og den kvinde, jeg omtaler i #68, er muligvis og sikkert besværet af sin overvægt så hun ikke kan gå ture, men så BØR hun skisme ikke anskaffe sig den ene hund efter den anden. DET er, hvad jeg reagerer på.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#83   9. okt Man kan sagtens være en god og aktiv hundeejer selvom man er overvægtig.

Det er godt du er ligesom du skal være Isabelle.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#84   9. okt Jamen altså, Mathias - hvis du ser et menneske, der minimum vejer over 100 kg, vil det så være helt forkert at kalde vedkommende for overvægtig? Hvis du samtidig ser det menneske lufte sine hunde fra en stol, der er placeret få meter fra parkeringspladsen, vil du så ikke undre dig lidt over vedkommendes måde at holde hunde?

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#85   9. okt "Man kan sagtens være en god og aktiv hundeejer selvom man er overvægtig."

JA. Jeg har aldrig givet udtryk for andet. Det er jo ikke DET, jeg opponerer imod.

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#86   9. okt "Det er godt du er ligesom du skal være Isabelle."

Det ville jeg gerne være, men jeg er desværre selv lidt overvægtig smiley smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#87   9. okt Jamen skal jeg klandre dig fordi dine hunde render rundt og stikker af, bliver kørt ned osv. og hov du er sørme også overvægtig og kan ikke lufte dem. Nok derfor du ikke er i stand til at træne dem ordentligt.
    Klinger det ikk lidt dumt???

• #88   9. okt Isabelle .... Er Pudlerne .. Husky'en ,,, og Berneren også i dårlig stand ? ---( for fede ,,,for tynde ) ....... eller tullede de bare rundt og snusede , som mange hunde nu gør ?
    Eller var det bare for meget for dig at du så , at ejer bare sad på en stol og var overvægtig ... og nu havde fået en Berner Sennen også ?
    Jeg fatter bare heller ikke hvor du vil hen , med det du skriver .

• #89   9. okt "Man kan sagtens være en god og aktiv hundeejer selvom man er overvægtig"

Det kan man helt sikkert! Men det er hende damen Isabelle beskriver jo tilsyneladende ikke.

• #90   9. okt Vi skal bare alle sammen tabe os lidt ... så bliver vi automatisk en god og aktiv hundeejer ... og må gerne få en hund mere . ... smiley ... smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#91   9. okt Så skal jeg lige ud og løbe en tur smiley

• #92   9. okt Ej helt ærligt, er der nogle af jer der mener det en god aktivering/tur med sin hund, at sætte sig på en stol og kigge på dem snuse?

• #93   9. okt Det handler ikke om, hvorvidt det er god eller dårlig aktivering/tur, det handler mere om hvorvidt det er nødvendigt at oplyse at hundeejeren er overvægtig;)

• #94   9. okt Måske ikke. Men er det så skrækkeligt, at det blev nævnt?

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 168
    #95   9. okt Mine drenge smiley smiley
    Selvom de snakker lidt om tingene, så tror jeg nu godt de kan lide hinanden.

profilbillede
  • #97   9. okt Det kan være det bare er mig, men jeg synes godt nok Isabelles opslag bliver misforstået en del. Men det kan selvfølgelig også være mig der har misforstået det.

• #98   9. okt Man må gerne parre belgierne med hinanden nu.. det er bare ikk så velset at blande lang- og ruhåret. Man får mærkelig pels..

Det er så ikke helt korrekt .. man må ikke parre på Groenendahl ...

Lakenois er så sjælden - det er den eneste variant, som er ruhåret - så jeg tænker, at de der har denne her variant, ikke parrer malinois (eller terv) ind i den.

"At man gør det giver dog ret sjældent mening hvis der er en malinois af brugslinjer indblandet da de simpelthen ligger for langt væk fra de andre belgier i temperament."

Der findes terv af brugslinier, som ikke afviger SÅ meget fra mallerne .. vi ser dem da både til IGP VM og de er vist ret populære i ringsport (det sidste er jeg ikke helt sikker på, men tænker at postulaterne flyver frit, så nu lod jeg mig lige flyve med ...)

• #99   9. okt @ MC #94 ... ja det er det efter min mening ... den der body-shaming der er i samfundet er absolut ikke godt for nogen som helst ... hvis man ellers følger lidt med i hvad det har medfødt hos bl.a børn og unge og deres opfattelse af hvordan man skal se ud, og deres vægtning af at se rigtig ud fremfor at vægte det gode menneske så bør man afholde sig fra kommentere på folks kroppe ...

• #100   9. okt der skulle stå medFørt

• #101   9. okt amen skal jeg klandre dig fordi dine hunde render rundt og stikker af, bliver kørt ned osv. og hov du er sørme også overvægtig og kan ikke lufte dem. Nok derfor du ikke er i stand til at træne dem ordentligt.
    Klinger det ikk lidt dumt???

Æv, hvor er du et usselt, lille bitte og træls menneske smiley Dét der er SÅ langt over grænsen!!!!

• #102   9. okt Der er godt nok mange ting man efterhånden ikke må sige før nogle føler sig krænket eller nogle føler sig krænket på andres vegne.
    Jeg er selv overvægtig. Jeg kan virkelig ikke se problemet i Isabelles kommentar. Men jeg er nok bare mærkelig. Fair nok smiley

• #103   9. okt MC, bonus er at Mathias har været herinde længe nok til at vide, at Isabelles hund stak af og blev dræbt af et tog for en håndfuld år siden. Det var SÅ forfærdeligt, og man er et helt igennem ulækkert menneske, når man smider det i hovedet i en debat om overvægtige hunde og/eller mennesker.

• #104   9. okt Anne, ej okay det er godt nok under lavmålet smiley Og hvordan kan det på nogen som helst måde have en sammenhæng med hendes kommentar?

• #105   9. okt @MC .. at du ser det som man krænkes på egne eller andres vegne vidner kun om du ikke ved hvad den massive påvirkning fra dem der viser "den rigtige krop" fører med sig ... hvilket pres det skaber for unge/yngre mennesker og hvilken trist indvirkning den der perfekthedskultur har på folk, nok specielt yngre mennesker ..

• #106   9. okt Hanne, det kan vi da godt sige, at jeg ikke ved, hvis du synes smiley

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#107   10. okt Som Isabella selv skriver "Er det tilladt at klandre andre mennesker for deres adfærd?" Så må jeg jo klandre for at hun ikke magter/gider/orke tage snor på sine hunde. Eller magter/orker/gider gå en tur med hver hund, men kun orker at gå én tur selvom det betyder den ene bliver angrebet af den anden.
    Pointen er jo den samme - hun mener at fordi en dame er overvægtig så sidder hun bare på en stol fordi hun ikke ikke magter/orker/gider gå.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

#108   10. okt Margine - tænker det nok afhænger af kennelklubben - man må sikkert ikke i dkk.
    I ring blander man alt muligt - og ja også trrv/mali er ganske almindeligt. Men også alt muligt andet underligt..

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#109   10. okt Har jeg gjort dig et eller andet, Mathias? Det MÅ jeg have gjort. Du lyder så indebrændt rasende på mig. Er du lettet nu, hvor du har fået svinet mig til, hånet mig over at have mistet en hund og over, at jeg har måttet af med en anden? Føles det godt?

"Så må jeg jo klandre for at hun ikke magter/gider/orke tage snor på sine hunde."

Jeg både magter, gider og orker - men hundene trives ved at være løse, og jeg går ikke i nærheden af en jernbane, som min exmand gjorde, da Fie stak af og blev ramt af et tog. Tro mig, han græder stadig over sin beslutning.

"hov du er sørme også overvægtig og kan ikke lufte dem. Nok derfor du ikke er i stand til at træne dem ordentligt."
    Kan jeg ikke lufte min hund (har kun én)????? smiley
    smiley

"Eller magter/orker/gider gå en tur med hver hund, men kun orker at gå én tur selvom det betyder den ene bliver angrebet af den anden."
    Hvorfor finder du på ting, Mathias?

Jeg går minimum to ture dagligt (morgen/formiddagsturen på en times tid) hvilket så ville være fire, hvis jeg havde beholdt Kenia. Alternativt, hvilket jeg jo prøvede, skiftedes hundene til at være løse - MEN jeg oplevede Kenia angribe Vilma hjemme en enkelt gang. Det turde/ville jeg simpelthen ikke leve med. Dertil kom, at Vilma helt naturligt ikke var 100% tryg ved Kenia på ture. Alt i alt var og er det bedst for begge hunde at bo hver for sig. Det tror jeg sådan set, du er helt enig med mig i.

Til Nittib (#88). Jeg ved faktisk ikke, om hundene er overvægtige. Jeg har kun set dem på afstand, hvor de tuller rundt, ja, omkring deres ejer.

Jeg var IKKE ude på at bodyshame, men jeg kan da efterfølgende godt forstå, at min indlæg opfattes sådan. Det beklager jeg, men jeg vil stadig fastholde, at jeg ikke mener, man skal anskaffe sig bl.a. en husky, hvis man har problemer med at bevæge sig længere end 4-5 meter.

- Og Kenia og Vilma kan heldigvis stadig hygge sig sammen, når "den gamle" er på besøg, Mathias smiley

profilbillede
  • #110   10. okt Isabelle, Mathias "kan" ikke lige svare i mine tråde de næste par uger smiley

• #111   10. okt Isabelle, fair nok ... men jeg tænker vi kender SÅ lidt til andres liv og livssituationer ... nu skriver du bl.a hun har fået en Berner omkring 1 år... måske hun har et stort hjerte og tager hunde til sig der ikke har det godt hvor de er, hvem ved ... optimalt måske ikke, men hvem ved om hundene rent faktisk har det bedre hos hende trods den begrænsede evne til optimal motion .. jeg ved det ikke, men det gør du heller ikke...

jeg øver mig, for jeg falder også i, stadig for meget, men tænker det bliver bedre ... for jeg synes der er en ufattelig megen "pegen fingre" her og der og allevegne efterhånden ... og det igen uden nogen ved hvordan folks baggrund og daglige liv er ...
    Jeg kører træt i det ... og i lighed med en del forstandige folk der har været fremme er jeg meget bekymret for den der trend med at alle skal ende "wegovy" tynde for det er bare det rigtige .... selv kendte mennesker som jeg (helt egen mening) ved gud aldrig har set som andet end de ser dejlige ud er i dag barbie tynde .. og ja det er så igen er det det der gør dem lykkelige så er det jo det de skal, men trenden er sgutte rar ....

mangfoldighed har trange kår i disse år og det er trist ..

• #112   10. okt Mathias

Ikke “sikkert ikke” - man ikke.

Ring er en sportsgren - så at du skriver at man der “blander alt muligt” har jo intet at gøre med avl.
    Det rigtige er nok at sige, at man “benytter alt muligt”.

• #113   10. okt Hvis vejen til en mands hjerte går via maven - så går vejen til mit helt klart via hundene!!

Mødte en person forleden, som jeg helt instinktivt bare ikke brød mig om (det sker VIRKELIG sjældent!!)
    Men efter personen havde (skam)rost Sheena, for hendes fokus, kontakt, samarbejdsvilje og færdigheder... tænk.... så ændrede jeg pludselig mening.
    Jeg er sgu for nem smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#114   10. okt "nu skriver du bl.a hun har fået en Berner omkring 1 år... måske hun har et stort hjerte og tager hunde til sig der ikke har det godt hvor de er, hvem ved"

Det tror jeg bestemt, at kvinden har - et stort hjerte for hunde. Problemet er, at hun ikke selv kan magte de store hunde heller - og skiller sig af med dem indenfor et halvt års tid iflg. flere lokale hundefolk. Den unge berner sennen er på sit fjerde hjem indenfor et år. Forleden var den fremlyst i en lokal FB-gruppe, fordi den var løbet væk fra kvinden, og nogen havde fundet den løbende forvirret rundt på stranden smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#115   10. okt Enig, Karina - vejen til en kvindes hjerte går gennem hendes børn ELLER hunde smiley smiley

• #116   10. okt Vi havde første del af klubmesterskabet i går. Den store prøve - eftersøgningen smiley

Jeg kørte i skoven i god tid og fik luftet Ellie, og så kom mine hundeførere og vi fik trampet arealet igennem. Så havde vi et par hunde igennem, og min dommer dukkede op. Den forkerte dommer (men på den gode måde smiley ).

Jeg skulle hente min hund, og så skulle vi i gang. Vi startede med hals på død genstand. Glimrende, bortset fra at vi har bøvlet lidt med at hun forlader genstanden, og derfor troede jeg at jeg havde fået alle overtalt til at lave øvelsen nede i klubben, hvor hun er mere stabil. Men det gik - hun forlod genstanden da jeg var et par skridt fra hende, men jeg tror vi fik 8.

Så til eftersøgningen. Dommeren sagde at vi skulle starte nede i den anden ende, fordi der var modvind, og min instinktive reaktion var "NEJ, det har jeg jo ikke smugtrænet" smiley Jeg havde så hele mit hold hundeførere med som tilskuere, og følte virkelig at jeg var presset. Jeg satte Ellie igang, og første udslag var noget hø. Sendte hende til den anden side, og hun løb lidt ud og så frem. Kaldte tilbage og sendte ud i første side igen, og så kom hun ellers ud over stepperne. Hold kæft, hvor kan den hund løbe smiley

Lidt ulydig på fløjten til tider, og hun løb laaaaaaaangt ud over de 40 skridt til hver side. Trods neonvest kunne jeg slet ikke holde styr på hvor hun var - men det kunne dommeren jo så heller ikke smiley Første fig var helt skjult og sad i et pop-op telt. Hun berørte teltet let to gange, og det koster lidt smiley Så var der vel 180-200 skridt op til slut, så jeg tænkte at vi skulle sætte farten op. Afsted det gik, og der var lige en enkelt gang hvor jeg måtte stoppe hende på midten og anvise retningen, men ellers løb hun SÅ flot i den retning jeg viste. I et udslag er hun på vej retur på fløjtet, men vender så i luften med snuden i vejret, og banker afsted. Et vov. Tiden gik, så vov-vov-vov. Nå, det kostede 4 point, men var heldigvis på den billige fig.

Vi fik 8,2 for selve løbet smiley Jamen, jeg var sgu så stolt af den lille hund. Jeg skal have trænet lydighed på fløjten, og så kan det også spare hende at løbe så langt, så hun måske har luft til den sidste fig også smiley Men hendes løbeglæde kan jeg ikke klage over smiley

• #117   10. okt #116...Anne....Fik lige nogen sjove billeder på nethinden ------->....Mig selv (79 år)...og Lilly -Mops ..... løbe/ klare den samme tur , som dig og Ellie. ..... smiley smiley smiley ...... Pyyyy ha.

profilbillede
  • #118   10. okt Bitten, det er ikke sikkert at Lilly ville kunne, men du kunne sagtens smiley

Vi har en hård kerne af vanvittig dygtige hundeførere, og jeg er ret sikker på at de alle er over 70 smiley Bodils søster er en af dem. De er SÅ inspirerende at være sammen med, for de finder en vej at arbejde uden om de skavanker de har, og så giver de ellers fuld gas smiley

• #119   10. okt Så er jeg ved at lave gele af 2 kg druer, som jeg har hentet ganske gratis hos en næsten genbo, som var ved at drukne i druer smiley

• #120   10. okt Jeg har lige set, at den lille Ernst desværre ikke var helt fit for fight, men han fik chancen.

https://www.facebook.com/100064359532681/posts/pfbid0ZTmnhAahxteywLpjXNnamzPh6uf2595uTotz6e8qWNnTmr6S17MuVnVLVXfYovKml/?app=fbl

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#121   10. okt Ja det gik ikke - men han fik lov at prøve. Og han kom stille og roligt herfra uden at skulle opleve smerte.
    Selvom det er et par uger siden, så er det stadigvæk træls.
    Jeg oprigtigt hader at skulle "kassere" hunde i systemet, men når det bliver uetisk at sende dem videre og vi skal aflive - så tager de lige et lille stykke med sig.

profilbillede
  • #122   10. okt Det er jo den helt rigtige beslutning. En aktiv brugshund kan ikke leve et godt liv, hvis den ikke kan/må bruge sig selv.

Hos politiet i Odense måtte de også for kort tid siden tage en ung politihund ud, jeg mener det var hofterne, den var gal med. Jeg ved ikke, om den blev omplaceret eller aflivet.

Men selvom det er den rigtige beslutning, er det alligevel hårdt for dem, der er tæt på.

• #123   10. okt Træt, træt, træt!!!!

Klubmesterskabet blev afsluttet i god stil, og jeg er så stolt af min hund smiley Feltsøget (50x50 skridt og 3 genstande) klarede hun på 2 minutter og til fuld point smiley Sporet gik hun til 9 - nyharvet jord, en stiv vind og sidste ben - 120 skridt på skrå i sidevind, tog hun uden den mindste flakken. Jeg tror at hun ligefrem var lykkelig, da vi sluttede af med 3 minutters gruppedæk smiley

Jeg er vild med at jeg har en hund, der kan lave gode point i de store øvelser. Hun er knap 3,5 år, og med det hun har vist mig, ved jeg at vi har mange, mange gode år foran os smiley

I morgen skal jeg ud til nogle der laver lækkert hundetøj, og lege “model” sammen med et par andre. Og så tror jeg muligvis at både mig og Ellie fortjener en fridag på søndag smiley

• #124   10. okt En god eftermiddags-tur inden knægten skulle hentes. Elsker det her område vi er flyttet til smiley

Anne, dig og Ellie har seriøst et par dobbeltgængere. Har flere gange været tæt på at råbe hej smiley

• #125   10. okt Lille hund i en stor verden

profilbillede
  • #126   10. okt Haha, Pernille, gør det - måske er hunden sød, og ejeren mere normal end jeg smiley

Er det måske en langhåret højavl? Som ikke er deform i ryggen? For så er det Raja, og hun er virkelig skøn smiley De går en del på Nordre Fælled, ved jeg. Og hvis det er Raja, så er hun virkelig sød, særligt ved små, pelsede hanhunde (Ellie har samme forkærlighed) smiley

• #127   10. okt Anne, det lyder virkelig som en dejlig hund du har smiley Men så vidt jeg ved, kræver det også en dygtig hundefører at få den slags frem i selv de dygtigste hunde. Så godt gået af jer begge to! smiley

• #128   11. okt Tak, MC smiley

Jeg må jo erkende, at de point vi smed, er min fejl. Så nu skal jeg lige lære hende at være lidt mere skarp, og så skal jeg være godt nok forberedt.

Hun er en fantastisk lille hund at arbejde med, og jeg gør hvad jeg kan for at følge med smiley

• #129   11. okt Starter du i A klassen næste år Anne?

• #130   11. okt Ja noget langhåret schæfer alla Ellie smiley jeg har ikke mødt Raja men hun lyder skøn

• #131   11. okt Lige lidt brok.. der hvor jeg mega gerne vil gå til hundetræning har ikke weekend-hold. Og jeg kan ikke i hverdagene. Vil så gerne gå til agility eller hoopers

• #132   11. okt Barnet og hunden leger gemmeleg. Barnet gemmer sig smiley

profilbillede
  • #133   11. okt Starter du i A klassen næste år Anne?

Ja smiley Jeg synes at Ellie virker til at være klar. Så skal jeg bare lige lære at følge med hende smiley

Og så vil jeg glæde mig til at få fornøjelsen af din søster med den unge af hundene smiley

• #134   11. okt Anne, du har virkelig fået mig til at overveje, om en schæfer skal være min næste hund smiley

• #135   11. okt Ja Bente starter også A med Uno smiley det bliver spændende, jeg tror han er den bedste hund hun har haft, han starter også lille nordisk på næste søndag, det er godt nok også spændende;)

• #136   11. okt MC, er man til den type hund, så kan jeg kun anbefale det smiley Temperamentsmæssigt passer vi virkelig godt sammen, og det gør at mange ting er gået relativt “nemt”. Ikke ment sådan at det har været nemmere at indlære øvelserne, men fordi vi begge har temperament, har vi kunnet arbejde os rundt om de svære ting, uden at have ødelagt en masse. Havde jeg haft en blød hund, ville det uden tvivl være endt helt galt smiley

Bodil, Bente er jo en gudsbenådet hundefører smiley Og så er hun sød smiley Jeg glæder mig til at se hvad hun og Uno kan, hvis hun siger han er den bedste hund, hun har haft smiley

• #137   11. okt Jeg har faktisk aldrig mødt en schæfer i virkeligheden. Jeg har set nogle få træne lidt i min gamle DCH klub. Men aldrig hilst på en eller sæt dem tæt på.
    Men ud fra det du fortæller, så lyder det umiddelbart som en hund for mig smiley

• #138   11. okt Så skal du da møde Ellie - hun er så sød og kærlig, og samtidig er hun larmende, skabet og bindegal smiley

Ej, der er kæmpe spredning i racen, også internt i hhv brugslinjer og højavl. Jeg synes at der er ved at være fokus på de mere sociale og nemme hunde inden for brugslinjen (jeg ved ikke en skid om højavl). De har masser af gas på, men er samtidig omgængelige og kælepotter smiley Ingen regel uden undtagelse, og der findes bestemt også linjer som er skarpe og hurtige på aftrækkeren.

Jeg kunne ikke have fået en bedre hund, end Ellie til at lære mig at have “rigtig” schæfer smiley Hun var nok ikke lige den nemmeste det første års tid smiley Men det har heldigvis rettet sig, og i dag er hun (helt objektivt) verdens bedste hund smiley

• #139   11. okt Jeg skal ikke have højavl! Så vil jeg hellere have en undulat.
    Jeg vil meget gerne møde Ellie en dag smiley Jeg er sommetider i Århus, så det er måske heller ikke utænkeligt det kan lade sig gøre smiley Skabet og bindegal er et must i en hund for mig smiley
    Jeg vil rigtig gerne træne DCH programmet og måske i politihundeforeningen. Men egentlig helst bare det hunden synes er sjovest. Som jeg gør med min nuværende hund smiley

• #140   11. okt Jeg har leget “model” i dag smiley

Jeg render tit ind i folkene bag tøjmærket Dogsome, og de spurgte om jeg ville hjælpe dem lidt i dag. Fortalte at det var lidt billeder og halløj af nogle af deres ting. Det viste sig at det var mig selv, unge Julie på 24 år og figurant Niels. Niels er ung og sprød, af den slags som tidligere har poseret i MEGET lidt tøj. Julie er meget ung og meget smuk. Så jeg var den gamle og bløde modvægt.

Det var en pisse sjov dag, og jeg tror mest at det var billeder af mig og Ellie der legede, som kom ud af det for mit vedkommende. Og så de sære sidste film og billeder, som var mig og unge Julie på café. Jeg får sagt noget i stil med “nå nå, så leger man mor og datter”, og søde Julie sagde “ej, jeg kunne da ikke være din datter, jeg fylder 25 år….til juli”. Ja, jeg fylder så 47 år til juli, så hun KUNNE være min datter, og det ville ikke engang være sært smiley

• #141   11. okt Jeg er delvist opvokset med schæfere. Den første var Gorm. Kæmpe kælepotte og bare mega skarp til at arbejde. Jeg var med engang ude på hvalpebesøg da de skulle have ny. Ej men de her små krudtugler var bare klar på at lave noget smiley
    Mit hjerte slår lidt hurtigt når jeg møder en langhåret schæfer, jeg synes de er så smukke, altså dem med lige ryg. Jeg skal aldrig selv have en men de er dæleme lækre og dejlige hunde

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#144   12. okt Hvad får man, hvis man blander chihuahua med mops, pekingeser, pomeranier og lidt andet?
    En Peke-a-chi - og den vil måske se sådan her ud

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#145   12. okt Fagre nye verden smiley

• #146   12. okt Jeg lavede vindruegele af lidt over 2 kg druer i går.
    Desværre er min lækre gele ikke stivnet, så nu må den koges op igen med geleringspulver og måske mere sukker.
    Jeg håber på lidt mere held denne gang smiley

• #147   12. okt Lise-Lotte det skal nok blive godt smiley

• #148   12. okt Jeg skal til at lave ristede løg smiley De ristede løg man kan købe (som er glutenfri) er ikke særlig gode, synes jeg. Så nu laver jeg mine egne i stedet. Og så skal det fejres med hotdogs i aften smiley

• #149   12. okt ....min mand har købt en lille veteran engelsk (rød selvfølgelig) sportsvogn. smiley

Og nu undskylder han det med at det jo skal matche med/fordi vi har en Old English Bulldog... smiley

men han er glad... og har brugt timevis på at pudse, polere, male og og og... smiley

• #150   12. okt Hvad F er der galt med mennesker smiley smiley smiley

Stakkels lille hund smiley

profilbillede
  • #151   12. okt What??! smiley det er jo sygt!

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#153   13. okt Hvad er der dog gået GALT i hovedet på den slags mennesker? smiley
    Godt, at hunden kom væk fra de idioter smiley

• #154   13. okt Hvis nogen går udenfor og tror, at det er sommer, så er det bare fordi jeg bliver folkepensionist i dag smiley

Mine to drenge, min svigerdatter og mine tre skønne børnebørn har været til brunch, så nu skal der bare slappes af og spises rester smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#155   13. okt Tillykke, Lise-Lotte. Folkepensionist er ikke det værste at være smiley

• #156   13. okt Tak smiley

Nej, det er ikke så tosset, og slet ikke, når hunden så har fået job smiley

• #157   13. okt Tillykke smiley jeg hører flere sige “hvad skal jeg dog få tiden til at gå med”. Men der er masser af muligheder

• #158   13. okt Tak Pernille. Ja, man kan fx anskaffe sig en portugisisk vandhund, så keder man sig ikke smiley

• #159   13. okt Det blev ikke til så meget afslapning for pensionisten. Gæsterne fra brunchen vendte tilbage med pizza til aftensmad smiley
    Nu står den på ren afslapning smiley

• #160   13. okt Tillykke med fødselsdagen, Lise-Lotte, og tak for det skønne vejr smiley

Jeg ville egentlig bare have gået tur herhjemme, men så fik jeg besked om at en pakke var kommet allerede i dag, og den ville jeg rætti gerne hente. Og min hjerne var ved at koge over efter en lang og hektisk dag, så jeg lavede min yndlingsbeskæftigelse på en mild og solrig efterårsdag - spor og fri leg på mine marker smiley

Ellie gik et fint lille spor med fokus på genstande, krydret med et par spidser og lidt spor på skrå. Der var ikke så meget at udsætte på det smiley Så gik vi tur på markerne, og det var alt for længe siden! De er relativt nysåede, alle 3 marker, og har været for bløde at gå på. Men nu er de ved at være så faste, at vi også kunne komme ned på mosen og engen. Ellie, den kegle, havde virkelige savnet engen smiley Hun løb og rullede og gravede og løb og drillede og løb smiley Hun var SÅ glad for bare at kunne spurte langt og hurtigt, og så lavede hun sin “hvis jeg løber væk, så kalder du og så skal jeg belønnes med min tug, når jeg kommer” omkring 400 gange.

Vi har spist hakkebøf og løg, og en af os er gået i seng, mens en anden af os putter med katten på sofaen. En helt ok slags mandag smiley

• #161   13. okt Tak Anne, og selv tak smiley

• #162   13. okt Barnet har været syg i går og i dag. Tog afsted i skoven i formiddags og på arbejde. Barnet var blevet helt frisk og frejdig da jeg kom hjem og skulle overtage. Så hunden og mor her er trætte nu smiley

profilbillede
  • #163   14. okt Nogle ting kommer helt af sig selv smiley
    Min vindruegele er nu fint stivnet.
    Midt i fødselsdagshalløjet nåede jeg ikke at få geléen kogt op igen.
    Den var godt nok længe om det, men geléen smager fantastisk til en god ost smiley

• #164   14. okt Ren hygge. smiley

profilbillede
  • #165   14. okt Nu ved jeg ikke om du kommer til at se den... men MC, lige med labrador er det så forskelligt om dommer vælger en hund der ser rigtigt ud, eller som i mit seneste tilfælde, en lab der er lidt lang håret… men mange dommer er på de tykke, fede hunde dsv. Dog er nogle på de flotte tynde med gode muskler og ser pæn ud (og som racestandarten ser ud!)

• #166   14. okt Trine, vil du ikke dele et billede af din langhårede lab? Sådan en tror jeg ikke jeg har set:)

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#167   14. okt Flotte fyren smiley

profilbillede
  • C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#168   14. okt Lige en smut tur til Sverige. Og hente hundehvalp. Vi når heldigvis lige nyde omgivelserne smiley

profilbillede
  • #169   14. okt Trine, men det giver jo stald absolut ingen mening, at de kan præmiere noget, der er så langt fra racestandarden

• #170   14. okt Min lab er ikke lang håret. Hun er ret tæt på racestanarten. Og så ligner hun sin far mand ret meget! (Har jeg fået afvide) Melicmark Moustache, hvis nogle vil kigge. Har vist også nogle billeder af hende her inde. Ellers er der mange inde på Facebook/Instagram Trines Hundekrog.
    Det var en vi var oppe imod.

Det er så trist, men mange mener jo også at labradoren bare er en sofa kartoflel… jeg ville ikke se Zitta bare ligge på en sofa. Hun skal trænes, på lange ture og aktivtveres, vær dag. En rigtig dejlig hund, som bare er klar. Og ELSKER at være i ringen, det er jo hende der er i fokus??

Ved ikke lige hvor godt billede er, det er taget det øjeblik hun stå stille for ikke at hjælpe med at grave kartofler op. 15 måneder

profilbillede
  • #171   14. okt Kan mig og Ellie lege modeller? NEJ smiley Havde vi det sjovt? Fanme JA smiley

profilbillede
  • #172   14. okt I morgen skal jeg besøge Åse første gang (hun er 3 uger i dag), og jeg er ved at boble over af forventning smiley

Der er et kæmpe tomrum i mit hjerte, og ingen kan nogensinde erstatte Dorit. Men Åse kan fylde det tomme ud med nye, glade minder og oplevelser smiley

Fordi der kun er hende i kuldet, får hun jo enormt meget opmærksomhed (og har allerede ret meget personlighed). Så jeg glæder mig så meget til at møde hende rigtigt. At holde hendes lille, buttede krop, nusse hendes tykke mave og kysse hende lige dér i panden, hvor hun har en dertil indrettet kysseplet smiley

• #173   14. okt Hr. Parabol-tændstikben smiley

profilbillede
  • #174   15. okt Trine, nu har du jo skrevet din IG-konto, og jeg har kigget. Din hund er voldsomt overvægtig smiley Det er katastrofalt, at en så ung hund er SÅ overvægtig. Den skal tabe 6-8 kg, tænker jeg, og så kan du vurdere om der skal mere af. Men lige nu er den alt, alt, ALT for tyk smiley

• #175   15. okt Hej Anne, tak for din bekymring.

Zitta passes godt med daglig motion, træning og svømning, og både hendes dyrlæge og trænere følger nøje med i hendes vægt og helbred.

Hun har taget lidt på efter første og anden løbetid, men vi justerer maden i den periode. Hun får omkring 20% mindre end normalt (af det, der er vejet op — og hun spiser ikke altid det hele) og kun som belønning under træning eller på gåture.

Hun elsker leg og motion mere end mad – ja, meget utypisk for en lab.

Hun kan måske se lidt rund ud på billeder, især når hun ligger eller er mudret efter leg, men når man mærker på hende, kan man tydeligt mærke hendes ribben også uden at trykke.

Hun er en sund, aktiv og glad hund, som elsker at være i ringen og være i fokus. Jeg ved, hvordan hun ser ud, og vi følger nøje med i hendes helbred, så yderligere kommentarer om vægt er ikke nødvendige.

• #176   15. okt Helt ærligt, så snyder de billeder godt nok rigtig meget! Det er alt for hårdt for lederne på hunden at slæbe rundt på ekstra kilo, er man glad for sin hund og ønsker at beholde den i mange år, så sørger man for at holde den slank.hunden på billederne er absolut ikke slank!

• #177   15. okt Trine, hvorfor skriver du "eller som i mit seneste tilfælde, en lab der er lidt lang håret…" hvis hunden ikke er langhåret?

Ps. Der er et billede på din insta fra d.2/9, hvor din hund sidder på en vægt der viser 38,7kg, det er virkelig tungt for en hund i den str og alder... Det er altså meget sært hvis din dyrlæge ikke har påpeget det og anbefalet vægttab.

• #178   15. okt Et af problemerne ved at dommerne ikke slår ned på fedme i ringen (Det er et par år siden det var oppe sidst, hvor de sagde at det var slut, men jeg ser stadig alt alt for fede hunde i ringen der får gode bedømmelser i de racer hvor det er et problem), er jo netop at det almindeliggør at folk lader deres hund blive for tykke, for pludselig skal labrador være "firkantet" altså have en vandret linje på maven som passer til ryggen smiley
    Prøv at google labrador, og det er tykke udstillingsmodeller der kommer op.
    Jeg har hørt om folk der bruger deres hunde aktivt til jagt osv. som så lige feder dem op til udstilling. smiley Det giver absolut ingen mening!

• #179   15. okt AS jeg tolker det som hun henviser til en dommer der i hendes seneste tilfælde (går ud fra udstilling) foretrak en labrador der var mere langhåret smiley

• #180   15. okt Der er stadig dommere, som ikke slår ned på overvægt, jeg syntes ellers det var blevet bedre i vores race, men så sent som i seneste weekend havde vi en af slagsen

En af Daisys halvsøskende deltog og den var mindst lige så fed som hun er pt, dvs. en overvægt på ca. 2 kg, på en hund, der burde veje omkring 13 kg., dommeren skrev intet i kritikken og hunden blev oven i købet placeret i sin klasse smiley

Daisy skal tabe sig efter sit seneste hvalpekuld, men jeg kunne da ikke drømme om at udstille hende, eller for den sags skyld udsætte hende for ekstrem fysisk belastning, så længe hun ikke er i normal kondition.

• #181   15. okt Arh Obster! Så fatter jeg det endelig! smiley

My Little: Men altså, ift vægt, hvis man googler står der at labs skal veje op til 35kg som udvoksen hanhund, så er 38,7kg for en 1,5årig tæve altså for meget... De lægger jo især fylde på efter de er færdige med at vokse i højden, så den her hund vil jo ende over 40kg(!)

• #182   15. okt A-S jeg vil helst ikke snakke om specifikke hunde. Dels fordi der allerede er flere i tråden der gør Trine opmærksom på det, og jeg derfor ikke føler det er nødvendigt at jeg også gør det, dels fordi jeg godt kan debattere problemet uden at pege nogen ud. For det er jo et generelt problem i race i forhold til udstilling, og dét er for mig der problemet lægger. Ikke fordi man som ejer ikke har ansvar for egen hund, for selvfølgelig har man det. Men når dommerne ønsker tykke hunde bliver det almindelig gjort, og det man skal stræbe efter for at vinde. Mennesker der ikke ved hvordan en labrador bør se ud, vil tro at det er sådan de skal se ud, og derfor holder de dem for tykke helt uden at vide det.
    Det er et skrå plan, og jeg mener bestemt at dommere og de der laver udstillingerne har et ansvar for at det er sunde hunde der vinder.

Man kan ikke gå 100% efter standard når det kommer til str på en hund, for de kan falde ud store og små i forhold til. Jeg kender altså flere der ikke passer til standarden uden at være tykke.
    Hos chihuahua er det efterhånden ikke sjældent at se hunde der vejer mere end de 3 kg de må i forhold til standarden. De er ikke for tykke, de bliver bare avlet større og større, hvilket jeg synes er helt fint, selvfølgelig med tanke på at de skal forblive sunde og ikke pludselig mister race præg, men det er langt bedre end dengang det var populært at lave dem mindre og mindre.

Man skal ALTID kigge på det individ man står med. Jeg vil faktisk sige at vægten er underordnet, for det er hvad man kan se og mærke der betyder noget. Vægten kan være vejledende til om hunden har tabt sig, taget på, er syg osv. Men når jeg tjekker om jeg synes mine hunde er i den stand de skal, så er det altså ikke ved at veje dem.

• #183   15. okt My little: Min pointe var ikke at gentage hvad allerede var sagt, men at påpege at man vel ikke kan være i tvivl om hvad normen er, når det er så nemt som en googlesøgning at finde ud af hvor stor fx en lab skal være. Så jeg køber ikke rigtig den der med at folk bliver vænnet til at de skal være tykke fordi det er det der vinder på udstilling. Der er jo trods alt langt flere som ville google størrelsen end tage på udstilling og blive påvirket af det.

• #184   15. okt Jeg synes bare de fede labradors mangler rigtig meget racepræg. Så én ting er, at dommerne bedst kan lide fede hunde (guderne må vi hvorfor, for pænt er det absolut ikke), men det ligner jo heller ikke en labrador.

• #185   15. okt A-S, men måske hvis det er unge mennesker som tager til udstilling med deres hund. Måske de kan tro det de ser og får fortalt af dommerne er det rigtige, fordi de simpelthen ikke ved bedre selv? Det indtryk kan man da få i hvert fald. Hvorfor dyrlægen så ikke siger noget, forstår jeg ikke. Men der er så meget jeg ikke forstår.

• #186   15. okt MC, jo bestemt, min pointe er at det er meget få der gør det og vil få det indtryk, hovedparten af folk googler jo deres viden.

• #187   15. okt A-S, jeg er helt enig med dig, det var bare en tanke smiley

• #188   15. okt A-S prøv lige at google labrador og se billederne. Ikke noget med størrelse eller jagttype eller noget, bare labrador. Hvis du ser dem, med uvidende øjne, ville du så tænke, at din egen der ligner dem er meget for tyk, eller ville du måske tænke, hmm sådan skal labrador nok se ud?

Jeg tror da vi alle kan blive enige om at en tyk labrador ikke er en pæn eller sund labrador, men vi bliver simpelthen nødt til at anerkende, at især labrador bliver fremvist som alt for tykke alt for mange steder, og så er det immervæk svært, hvis man ikke ved ret meget om hvordan de burde se ud.
    Hvis det er de tykke man altid ser, og man aldrig ser dem i god form, så vil det altså have en indflydelse uanset om vi vil det eller ej.

Det er jo det samme med mennesker, når vi ser alt alt for tynde piger på instagram igen og igen, så vil helt normale piger føle at de er tykke. Hvad vi bliver præsenteret for, påvirker, og selvom vi er helt enige i at folk har et ansvar og selv burde kunne både tænke og søge svar, så er det bare ikke altid sådan tingene fungere. Og da slet ikke hvis man ikke er ligeså meget hundenørd som mange af os på hg er, og måske er vokset op med den "gammeldags labrador".

P.S. DKK siger at en labrador vejer op til 40 kg og ikke baseret på køn.

• #189   15. okt Det er et skræmmende syn at Google labrador smiley

• #190   15. okt Trine, det var ikke et billede, men denne video jeg så: https://www.instagram.com/reel/DPoDCHZjXsT/?igsh=anNvdmhtZXh1Y3d5

Hun er altså rigtig, rigtig meget for tyk. Jeg havde ikke set billedet med vægten, men 39 kg for en 15 måneder gammel labradortæve, er meget voldsomt.

Jeg tror at du skal bede en dyrlæge om en ærlig vurdering - jeg garanterer at det vil gavne din hund at tabe sig. Hun bliver slidt alt for hurtigt og voldsomt, når hun er så tung, og det vil forkorte hendes liv med flere år.

• #191   15. okt My Little: jo billederne af lab er voldsomme, men jeg ville da forvente at man også læste om racen. Og den kan jo godt være firkantet og tung uden at være så meget for tung. Jeg tog en hurtig Google søgning hvor blandt andet Agria skrev de tal jeg refererer til. At dkk lader den gå helt op til 40kg er vildt, men det hjælper ikke Trines hund - en 1,5årig tæve som næsten ligger på vægtmæssigt maksmål på tværs af køn - racen har tungere hanner end hunner? Det er jo helt forrykt.

• #192   15. okt A-S jamen vi er enige om at det ikke duer med for tykke hunde, og at ejer har et ansvar. Men hvis det der kommer frem når man søger på nettet, det man ser i bybilledet, på de sociale medier og på udstillinger er de her labradors, så er det altså svært som ny hundeejer at vide at det ikke bare er sådan de er.

DKK burde jo vide hvad de snakker om, når det er dem der har udstillinger og har racestandarden, så det var da der jeg selv ville søge min viden først.

Men kunne det ikke bare være fantastisk hvis DKK gik forrest og lige viste de normalvægtige hunde og præmierede dem på udstillinger?

Det er ikke unormalt at der er forskel på størrelse af hanner og tæver i forskellige racer.
    Og igen, uden at snakke om Trines hund, så er der bare individer der ikke passer ind i standarden. Så man kan ikke bare gå ud fra at fordi standarden siger en ting, at en hund så ikke kan blive både større og mindre.
    Man kan få en ide om voksen størrelse ud fra forældre, men selv der er det ingen garanti.

• #193   15. okt Trine, hvis du ikke vil diskutere vægt, hvorfor synes du så at det er ok at du skriver “men mange dommer er på de tykke, fede hunde dsv. Dog er nogle på de flotte tynde med gode muskler og ser pæn ud (og som racestandarten ser ud!)

Mener du helt oprigtigt, at din er “flot tynd med gode muskler”?

• #194   16. okt Hvis I har lyst, må I meget gerne byde familiens nyeste medlem velkommen smiley

https://www.hundegalleri.dk/galleri/207070-miniature_american_shepherd_evita

profilbillede
  • #196   16. okt Hun kan måske se lidt rund ud på billeder, især når hun ligger eller er mudret efter leg,

Hmmm .....

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#197   16. okt Hente denne lille fyr i går, hele vejen fra det svenske.
    Lille Malle fyr klar til at indtage verden!

profilbillede
  • #198   16. okt smiley smiley smiley

Jeg er nok ikke heeeelt obejektiv men altså .. mallehvalpe smiley smiley smiley smiley smiley smiley

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#199   16. okt Haha Martine smiley

Han er sgu også lidt sød! Lidt pjuske hår bag ørerne - og bare virkelig kærlig.

• #200   16. okt Anne, der popper nogle videoer op på fb af en corgihvalp der hedder Åse, en singleton - tænker det er din Åse? smiley smiley

• #201   16. okt Åse smiley

• #202   16. okt C.B

Men så er han måske i virkeligheden terveuren?

• #203   16. okt På vores ene tur rundt på skolens område i dag, fandt Sia en frikadelle. Da Sia ikke må spise noget, som hun finder, måtte hun aflevere.
    For at det ikke skulle være løgn, lå der en frikadelle mere, den så jeg dog først smiley
    Sia var ikke helt tilfreds med den godbid, som hun fik i bytte smiley

Havde din hund fået lov til at æde frikadellen?

Vi går en del ture på skolens område for tiden, da Sia jo starter som læsehund efter efterårsferien.

• #204   16. okt Absolut ikke.. Det er flere historier om frikadeller og pølser med alt muligt livsfarligt i.

• #205   16. okt Det var også min tanke, frk Jensen.

Men uanset hvad, så skal min hund bare aflevere.

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#206   16. okt Martine;

Det håber jeg sandelig ikke smiley
    Hanhunden har lavet 4 kuld og tæven første gang. Så de skal jo begge være bærer af genet.
    Jeg tænker - helt ærligt - det bare er lidt ekstra pjusk... (og kun ved ørerne...)
    Det må tiden vise. smiley

• #207   16. okt Det kan da være totalt ligegyldigt, om hvalpen ender langhåret, dvs terveuren, hvis hunden får temperament fra sine forældre, jeg går da ud fra, at i har undersøgt både forældres og hvalpens temperament før køb!
    Langt eller kort pels er jo bare kosmetisk.

• #208   16. okt Anne, der popper nogle videoer op på fb af en corgihvalp der hedder Åse, en singleton - tænker det er din Åse?

Ja, det er min lille Åse smiley Kæft altså, hun er SÅ sød!!!

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#209   16. okt Hvad snakker du om Bodil?

Jeg tror ingen snakker om det er en dårlig hvalp. Eller om forældrehundens temperament ....

Blot den er pjusket.

Rolig nu dame smiley

• #210   16. okt Hvorfor skriver du så, at du ikke håber det er en terveuren?? Det giver da ikke lige mening “Dame”

• C.      B
    C. B Online Tilmeldt:
    aug 2024

#211   16. okt Fordi det håber jeg ikke smiley ...

Det er træls at have en langhåret tjenestehund. Ikke umuligt men træls...

Så jeg understreger det igen for dig - så du ikke misforstår noget - jeg håber virkelig han ikke er langhåret smiley

Så bare bas ned igen smiley

• #212   16. okt Anne, hun ligner ikke en der mangler noget i hvert fald.. smiley

Håber hun er alt hvad du ønsker og mere til. smiley

• #213   16. okt Tak, Yorkie smiley

Hun er SÅ sød og tyk smiley Har rundet 1,5 kg, og har en så tyk mave, at hun har deller på langs smiley Hun kravlede ud af hvalpekassen i mandags (motivationen var at mor var gået ud af kassen, og Åse var jo sulten, den stakkel), og siden har hun møflet rundt. Hun bliver gal over at bagbenene ikke rigtigt vil lystre (måske dels fordi hendes tykke mave er i vejen), og så sætter hun sig ned på numsen og skælder ud smiley

Hun er fræk, livlig og nysgerrig. Hun bider igennem i både fingre, tæer og næser, på trods af at hendes tænder kun lige er brudt igennem. Hun skælder ud og gør, når hun er sur eller vil have opmærksomhed. Hun vil super gerne nusse og putte. Og i slutningen af vores besøg i går, opsøgte hun mig af sig selv flere gange smiley

Det er meget specielt at vide fra start, at hun er MIN. Hun er 3 uger og 2 dage gammel, og jeg knuselsker hende allerede smiley

profilbillede
  • #214   16. okt Hende Åse lyder bare helt perfekt smiley
    Gad vide om ikke det er hende der kommer til at bestemme hjemme af hundene ved jer smiley

• #215   16. okt Findes der slankefoder til hvalpe smiley

• #216   16. okt Jeg forestiller mig en "modsat" shar-pei.
    ...Men det er vel egentlig okay, når hun skal vokse så meget på langs. smiley

• #217   16. okt Pernille, jeg er ret sikker på at jeg får kam til mit hår, med den lille madamme smiley Hun er jo universets centrum lige nu, og det forestiller jeg mig ikke at hun lægger fra sig smiley

• #218   16. okt Dengang jeg fik mine to første maltesere, vejede de 1500 gram tilsammen - da de var otte uger smiley

• #219   16. okt Haha, Lise-Lotte, det er helt skørt at tænke på smiley

• #220   16. okt fedt Anne ... spændende at følge hvordan hun får styr på dig ... smiley --- og hvad Ellie siger til hende

• #221   16. okt C.B

Terverne fra malleforældre er jo ikke sååå langhårede igen. Det er mere noget pjusk ved ørene og lidt faner "her og der" .. en udstillingsterv har jo kæmpepels og der vil jeg medgive, at det ville være herretræller.

Tænker at selvom den lille basse får lidt ekstra pels, ikke bliver decideret langåret.

Men ja, det må tiden vise smiley

• #222   17. okt Anne med ..... Hvis "lille" Åse bliver så rund at hendes korte ben ikke kan nå jorden for maven ..... Så må du give Ellie sele på , så hun kan trække "madammen" på et skateboard... smiley smiley smiley

profilbillede
  • #223   17. okt Jeg bliver altid mobbet på job, fordi jeg tager "hagesmæk" på når jeg skal spisefrokost. Hagesmækken er håndtørrerpapir fra toiletterne, og så trykker jeg 5-6 ark ud og sætter i klemme i halsudskæringen.

I dag fik jeg svensk pølseret, og lad mig bare sige at cirka hele mit kontor var stænket til i tomatsovs, men ikke mit tøj smiley

• #224   17. okt har en "svigerdatter" der gør noget af det samme, når retten har rød sovs ..

• #225   17. okt Sød butikshund smiley

profilbillede
  • #226   17. okt Jeg har været nedlagt i dag. Manden har haft fri og har så sørget for at lufte hunden. Normalt er jeg meget aktiv med hunden så han været lidt utilfreds. Jeg har fået mange puf og lagt legetøj på mig.

• #227   17. okt Min hund har sprunget flugtspring i dag smiley

Det har hun ikke gjort i mange, mange måneder, og jeg var bange for at løbet var kørt. Men hun er i virkelig god form lige nu, og hun får hjemmemassage, lysbehandling og alt hvad jeg kan gøre hjemme. Og det gav fanme pote smiley

Vi startede med 30 cm spring, så 60 cm og sluttede af med 2 i fuld højde. Så måske kan den IGP-prøve alligevel lade sig gøre smiley

• #228   17. okt 2 meter flugtspring smiley

• #229   17. okt 2 flugtspring i fuld højde smiley

• #230   17. okt Jeg troede hun var stukket af og taget på flugtspring smiley smiley skulle lige læse ordentlig

• #231   17. okt Hun er heldigvis for velopdragen (eller dum, men lad os gå med velopdragen smiley ) til at hoppe over hegn smiley

• #232   17. okt Anne - troede lige smiley

• #233   18. okt Er der egentlig andre herinde som har stomi?

• #234   18. okt Forstyrrelser er, når man pludselig opdager, at der er orienteringsløb der, hvor vi trænede eftersøgning smiley

Nogle af løberne var meget modne (+70) smiley En af dem løb med en arm i slynge, men som han sagde, var det slet ikke noget problem, for det var “bare fordi” han havde brækket et kraveben for 5 uger siden smiley

Hundene var mega seje, løberne var søde, alle var glade smiley Og min lille hund er lykkelig og træt og i puttehumør smiley

• #235   19. okt Så fik vi de første nætter med frost, det er så smukt med rim i græsset, men samtidig lidt vemodigt, at de nu er den mørke og kolde tid vi går i møde

profilbillede
  • #236   19. okt Jeg synes på en måde det er lidt hyggeligt, at vi går vinteren i møde smiley

Jeg er gået i gang med at gøre vinterklar - har poleret lygter på bilen, limet og fedtet hundevinterstøvlerne, fundet hundevinterjakker frem, har ladet mine pandelamper op, pakket ekstra varmt tøj i bilen (til når man står en kold aften på en vindblæst træningsplads og dør af kulde).

Jeg skal have plukket æbler, revet blade sammen i haven og pakket vinterdækkene på traileren. Og så må det også være nok for en søndag smiley

• #237   19. okt For min skyld måtte det sene efterår og vinter godt nøjes med at vare en måned, det er ikke så meget kulden, jeg ikke kan lide, men mørket, jeg savner de lyse aftener og hader når det allerede er mørkt klokken 16 smiley

• #238   19. okt Er med på efterår og hygge, udeliv i tørvejr og smukke farver, dage med blæst har også sin charme ...
    MEN regn, sne, kulde, frost og glatte fortove og veje , nej tak ...

• #239   19. okt Det er da heller ikke fordi jeg elsker den tid, hvor det er mørk i samtlige timer, hvor jeg ikke er på arbejde. Men det er jo et vilkår, og jeg orker ikke at bruge krudt på at hade det - så hellere acceptere, at det er sådan det er, og få det bedste ud af det smiley

Jeg får jo hvalp midt november, og jeg kan ikke gøre andet end mentalt at tage det positive i, at vi får et par måneder til at træne grundlæggende ting indenfor, og at hun forhåbentlig lærer at acceptere at have dækken på. Jeg håber at få endnu en hund, der gider gå og træne i al slags vejr smiley Bonus ved at få hende på den tid af året er, at når hun rammer den allerværste periode, er det lyst nærmest døgnet rundt, og jeg kan smide hende i haven hvis hun bliver irriterende smiley

• #240   19. okt Anne den med at få hvalp på den her årstid er jeg helt med på og selv om det giver nogle udfordringer at have hvalpekuld sent efterår og vinter, så er det bare skønt at kunne være meget ude, når man har en irriterende og aktiv teenager smiley

• #241   19. okt Lilly tror hun dør , hvis en regndråbe rammer hende ... og hun kan flyve hvis hun møder en vandpyt . smiley
    Hun elsker snevejr og er helt vild glad hvis hun kan se det har sneet . når hun vågner om morgenen.... og vader gerne af sted i de største driver smiley
    Samtidig elsker hun at ligge på terrassen og bliver "bagt" igennem om sommeren , når andre går i skyggen . smiley .............. Underlig hund smiley .... smiley smiley smiley

• #242   19. okt Bitten - Hun er bare en whippet i forklædning smiley

• #243   19. okt Små hunde er lavet af sukker og smelter derfor hvis de bliver våde - Minion!

• #244   19. okt lige et billede af Lilly der "overfalder" en snemand ha ha

profilbillede
  • #245   19. okt smiley

Alt hvad barnet gør vil hunden også

profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#246   19. okt - Og så havde Vilma og jeg besøg af Kenia smiley
    Den lille Vilma går fuldstændig bananas, når Kenia kommer - er sååååååååååå jublende glad og ekstatisk henrykt smiley
    Kenia udstråler "tag det nu lidt rooooooooligt, ven", og så vil hun gerne have plads til at hilse på mig, men hun er også sød og lader Vilma være voldsom.
    Jeg ELSKER mine to hunde - også hende, der ikke sådan helt er min mere smiley smiley
    - Og her er den lille vilde faldet til ro og hygger sig bare med sin "storesøster" smiley

profilbillede
  • #247   19. okt Rita der mangler et øje, mangler nu også en hel negl ..

profilbillede
  • #248   19. okt av ... er lidt nysgerrig, har kæresten stadig ikke set Rita med et øje

• #249   19. okt Pernille, pas på med at lege på de stabler: https://www.tv2ostjylland.dk/randers/seksaarig-dreng-er-doed-i-tragisk-ulykke

• #250   19. okt Puha smiley tak, hans far var lige bag ved ham men vi vil lade være

• #251   19. okt Frk. gråmule smiley

profilbillede
  • #252   20. okt Har holdt en meget tiltrængt efterårsferie hvor jeg ikke har været ret meget på pc'en. Det endte så med at være en lidt 'begivenhedsrig' efterårsferie så jeg kunne egentlig godt bruge noget mere ferie nu. Ny hund til min svigermor og et dødsfald i den nærmeste familie. Det har trukket lidt tænder ud og krævet en del kørerture mellem Stevns og nordfalster. Og nå, ja og som kronen på værket så har Clinton så fået konstateret slidgigt i sine knæ. Han var pludselig halt mandag aften i sidste uge. Når han havde ligget ned gik han på tre ben. Når han havde gået lidt så gik han på alle fire men haltede på højre bag. Jeg kunne ikke helt lokalisere hvor det var galt. Så tiden an tirsdag; det var lidt bedre, men stadig noget suspekt. Onsdag var den stadig gal så afsted til dyrlæge. Dyrlæge undersøger og der var måske en smule løshed i højre knæ, men ikke nok til at mistænke en korsbåndsskade. Så i røngten med ham og han har altså slidgigt i begge knæ. Han legede ret voldsomt med Penny mandag eftermiddag og der var et tidspunkt hvor han sagde piv. Så han har nok fået lavet et eller andet der har trigget smerterne på en eller anden måde. For han har jo ellers ikke virket somom han havde ondt nogle steder. Nå, nu er han på smertestillende og ro i 10 dage og så skal jeg have fundet noget ledtilskud og noget træning til hans knæ på bagbenene. Jeg har jo selv slidgigt i mine knæ og ved hvor helt utroligt meget man kan flytte med den rette træning.
    Midt i denne her lidt kaotiske efterårsferie har det altså været rart at tage til træning med Penny eller gå ud på marken og træne med hende. Det er som at åbne en dør til en anden verden, træde derind og glemme det udenfor for en stund. Åhhh, hvor jeg altså knuselsker min sorte slyngel for det vi har sammen smiley I lørdags var mit sorte monster så faktisk løs sammen med en træningskammerats to hunde. Penny forsøgte at få de to til at lege ved at hvirvle rundt, lave tusind legebuk og få zoomies. Meeen de gad ikke rigtigt lege med raketten - tror faktisk de syntes hun var jævnt belastende. Vi er nået virkelig langt i træning af en lidt mere positiv tilgang til andre hunde nu smiley

• #253   20. okt Åh, Mette, jeg kondolerer smiley

Det er godt du har Penny, så du kan få lukket verden ude for en stund smiley

Jeg kan varmt anbefale Flexadin Advanced til slidgigten. Indsprøjtninger med cartrophen og librela kan måske også hjælpe ham. Krydser for at du finder noget, der virker.

• #254   20. okt Jeg har også selv tænkt på carthrophen og flexadin advance. Det hjalp jo min gamle Perle ret godt da hun fik spondylose. Men uhhh altså min lille slidte teddybjørn er ved at blive en ældre herre og han fylder 10 til april. Tiden går alt for stærkt.

• #255   20. okt Oj, hvor har jeg bare haft den skønneste weekend - med og uden hunde!!

Efter hundeluftning fredag eftermiddag, kørte jeg forbi en veninde til mini-fredags-bar, og havde Sheena med inde til hygge.
    Lørdag stod den på LP-træning med først Evita og så JohnJohn - og efterfølgende kørte jeg direkte til dobbeltudstilling i KHKG i Køge med en veninde, og kiggede på smukke hunde.

I går nåede jeg en skøn tur i den smukke frostklare morgen, agility med JohnJohn, figurant for DKK-instruktører først med Evita, der skulle vise indlæring af "forstyrrelses-cirkel" og bagefter var Sheena med til frivillig håndtering og kropskontrol.

Så sov de fint hele eftermiddagen, mens jeg tog i biografen for at se "Den sidste viking" og spiste sushi!

Hvorfor er weekender ikke bare lidt længere??????????

• #256   20. okt Spoooooooor smiley

I går gik Ellie for første gang et spor, hvor vi krydsede eget spor, uden at hun så meget som tjekkede i overgangene smiley Generelt synes jeg at hun er rigtig god og stabil for tiden, så det kunne jo ikke være anderledes end at jeg måtte tilmelde os en sporprøve.

Jeg har aftalt et par træningsgange med en af mine trænere, så vi lige kan få detaljerne på plads. Hun er stædig og temperamentsfuld, og kan SLET ikke holde ud, at jeg har erklæret, at Ellie skal gå sporprøven i sit sædvanlige læderhalsbånd i stedet for kæde smiley Jeg vandt første runde, og den sejer tager jeg. Jeg er ret sikker på at veninden vinder alle de andre runder smiley

• #257   20. okt Bare lige en serviceoplysning.

Hvis man vil prøve at flytte et møbel med lilletåen.
    Nul stjerner - would not recommend.

• #258   20. okt Hovsa, her kan jeg supplere med, at det også er en dårlig ide at forsøge at flytte det med storetåen!

Jeg sparkede min tå så hårdt ind i mit sofabord, at neglen flækkede på langs, så neglen var delt i et smalt stykke på cirka 1 mm og så resten af neglen. Det endte med at jeg måtte have opereret neglen, sådan cirka samme operation som ved nedgroede negle, fordi det smalle stykke blev ved med at vokse ned i kødet, i stedet for sammen med resten smiley

Men det er et flot sofabord (bare for at nævne noget positivt smiley )

God bedring med tåen. Husk at bandeord, is (både på tåen og den spiselige slags) og alkohol (kun den drikkelige slags) kan lindre smiley

• #259   20. okt ok du vinder, LOL

• #260   21. okt Hovsa - Jeg er helt med dig, jeg brækkede lilletåen ved at støde den ind i et sengeben smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#261   21. okt Endnu en tilføjelse: Man skal heller ikke forsøge at flytte en dør med sin lilletå smiley smiley

• #262   21. okt Hvad giver man i gave til et rejsegilde?

Skal det "bare" være en kurv med lidt blandet, et gavekort til byggemarked eller planteskole eller....?

Kom lige med en masse idéer.

smiley

• #263   21. okt Denne efterlysning, jeg fandt hanhunden påkørt og død for 1,5 time siden. smiley

profilbillede
  • #264   21. okt Æv, Janni smiley

• #265   21. okt De gange jeg har været til rejsegilde har jeg medbragt en udendørs plante i en flot krukke. Det var også det folk kom med da vi selv holdt rejsegilde. Krukkerne bruger jeg endnu og en af planterne (en hortensia) lever stadig (rejsegildet var i juni 2018 smiley ).

• #266   21. okt Øv hvor trist, Janni smiley Var det dig der måtte ringe til ejerne og give besked?

• #267   21. okt Ja både jeg og politet ringede til ejeren. Åbenbart samtidig. Jeg havde ringet til politiet og givet dem besked. Hunden lå i grøften ved en meget befærdet vej. Havde politiet i røret da jeg stoppede for at tjekke for hundetegn.
    (Havde kørt forbi flere gange for at være sikker på det var en hund og at den var død, manglede bare at kunne gøre holdt).

• #268   21. okt @263 smiley Øv det er sådan noget man frygter skal ske smiley smiley smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#269   21. okt Åh hvor grumt, Janni smiley

• #270   21. okt Janni, du fortjener kæmpe ros for det, du gjorde smiley Du gav dem vished, og jeg håber at ejer finder lidt fred i, at han blev fundet af én, som viste både ham og ejerne respekt for det skete.

Jeg ved sgu ærligt ikke hvordan jeg ville reagere, hvis jeg havde fundet den hund. Altså, jo, jeg havde givet besked, men derfra…..?

• #271   21. okt Det var også vildt grænseoverskridende. Nok fordi det var en hund. Var nødt til at gå langsomt derhen og skulle lige samle mig, før jeg kunne trække hundetegnet frem og kunne tjekke det på begge sider og give politiet oplysningerne.
    Jeg er jo selv stort stort hundemenneske, og det ramte altså hårdt.
    Politiet ringede til ejeren samtidig med mig, så hun var optaget da jeg ringede. Men hun ringede tilbage lige efter. Og hun ringede igen, da hun ikke kunne finde adressen hvor han lå.
    Jeg fatter simpelthen ikke at man bare køre videre. Jeg ville også være i stort stort chok hvis jeg havde ramt en hund! Men ville stoppe og gøre hvad der skulle gøres.
    Undlod at rører ved hunden, så ved ikke hvor stiv den var, men tror den havde været død i nogle timer. Den var også sådan "dug våd" på pelsen.
    Fundet af mig, 12 timer efter den stak af.
    Og hvorfor er det kun mig der kan spotte en død hund i grøften???

• #272   21. okt Er det ejerne der skal komme og fjerne den?

• #273   21. okt Ejer har hentet ham og tæven er fundet i god behold, 2 km derfra.

• #274   22. okt @272: Døde dyr fjernes normalt af vejmyndigheden - eller dem de har lavet aftale med om at yde den service. Men mon ikke ejer i det her tilfælde gerne ville have sin døde hund? Jeg ville da helt klart selv hente hvis det var en af mine der lå død i en grøft smiley Og ja, man kan undre sig over at der ikke er nogen før Janni der har anmeldt den døde hund. Det er trods alt en hund, og da vi ikke har en vildtlevende hundepopulation i DK man, må antage at en død hund i grøften er savnet af nogen som gerne vil have vished smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#275   22. okt "Der er nok andre, der allerede har gjort det" har sikkert været tanken hos mange.
    Jeg har ringet til politiet et par gange vedr. døde kæledyr i vejkanten. Beskeden har været, at flere allerede HAR anmeldt dyrene.
    Men selvfølgelig: Hellere mange henvendelser om dyret end ingen smiley

• #276   22. okt Morgenholdet smiley

profilbillede
  • #277   22. okt Miljøtræning i går smiley

profilbillede
  • #278   22. okt Fik lige et minde fra dengang Emilia og jeg besluttede os for at hjælpe hendes hest af med lidt pandehår..
    Jeg må være uenig med Pippi, bare fordi jeg ikke har prøvet det før er det absolut ikke sikkert at jeg godt kan finde ud af det smiley smiley

profilbillede
  • #279   22. okt Karina, hundene ser ret glade ud smiley

• #280   22. okt DET var de også. Der er ikke vildt mange steder omkring mig, hvor de kan løbe frit, så begejstringen er stor, når det er muligt smiley

• #281   22. okt Steffen, noooo....!! smiley smiley
    Det gør helt ondt i mit shetlandsponyhjerte.

Du ved forhåbentlig nu, at pandelokken tjener flere formål alt efter årstid. smiley

• #282   22. okt Selvfølgelig. Det blev som beskrevet en lidt kraftigere studsning end planlagt smiley

• #283   22. okt normalt studser man ikke pandelokken smiley De kan sagtens se, selvom den bliver lidt lang smiley

• #284   22. okt Og om sommeren fungerer den som værn mod fluer og andre insekter i øjnene.
    Om efteråret og vinteren er den værn mod regn, sne og blæst i øjnene.

Jovist, der er en grund til at de er "født med" alt det hår, også selvom vi har taget dem væk fra de vindomsuste øer, for de fleste går stadig ude året rundt.
    Og jeg ville ikke ønske dem uden. Heller ikke, selvom det kan tage tid at ordne fem ponyer. smiley

• #285   22. okt Vi har pt nogle diskussioner om hvorvidt man kan spise tyggeting i sengen eller ej

profilbillede
  • #286   22. okt Jeg gentager mig selv - jeg ELSKER mig gamle Toyota smiley

Her den anden morgen ville den ikke sætte kabinevarme på. Den har et par uger brugt vel lang tid på at finde varmen frem, men jeg tænkte at jeg ville vente til den alligevel skulle have vinterdæk på (uden at jeg lige havde fået bestilt tid til dét). Men nu blev det pludselig akut, så jeg skulle lige komme forbi i dag så værkstedet kunne se hvad der var galt, og så ville jeg få en tid i morgen eller fredag til at få det fikset.

Afleverede bilen, gik en tur med Ellie, kom tilbage 45 minutter senere, og det viste sig, at det var et eller andet spjæld, der sad fast, og det havde så fået en sikring til at springe. Regningen på svimlende 350 kr blev udskudt til den får vinterfutter på smiley

• #287   22. okt Pernille T - Jeg håber du har mere held i den diskussion end jeg har haft - herhjemme kører den på 13. år smiley

• #288   23. okt jeg tror jeg er blevet det man under Corona kaldte sølvpapirshat ..

jeg har aldrig tidligere været magnet for forkølelser, hoste mm ... men efter Corona og vaccinerne kan jeg knapt gå forbi en der nyser, eller se et barnebarn kort der bare har almindelig institutions snue uden jeg ligger med hoste, nys, stoppet næse og ondt i kroppen i en uge ... sådan har det været de sidste 3-4 efterår/vintre og er SÅ træt af det ..

forøvrigt har vi en god ven der har flosset sin achillesene, har kan næsten ikke gå og har ret mange smerter ... ja undskyld men hvor er jeg træt af at høre om Holger Runes skade, operation osv .. I det hele taget er jeg træt af at kendtes skader og sygdomme blæses op, mange andre almindelige hårdtarbejdende får de samme sygdomme og skader, bliver måske i sidste ende fyret fra arbejde, men hvad fanden, de er jo bare pøblen ..

• #289   23. okt Det ER bare ikke lige så spændende at høre om "pøblen", som du kalder det, som de kendte.

Der er da ingen, der gider at høre om jeres "gode ven" (eller min for den sags skyld), så det er da helt ærligt ikke så enormt mærkeligt, at det ikke er dem, der bliver skrevet om,

Men - hvis det generer dig, så gør som jeg gør - spring det over. Bare et råd smiley

Jeg er 7-9-13 sjældent syg, men har alligevel fået opskriften på "Hyldemors firecider" som efter sigende skulle være meget effektiv mod de der irriterende og tilbagevendende forkølelser etc.

Kan sende den til dig, hvis du er interesseret.

• #290   23. okt @ Martine .. nej jeg ved det jo godt ... men jeg er bare træt af at arbejdsmandens, alle meniges med de lange seje træk på arbejdsmarkedet ikke får nogen credit ...

og ja jeg springer også over, men ser man bare nyheder, eller som i dag Go´Morn Danmark så kommer det i løbet af udsendelserne ..

Og Ja tak .. det må du gerne, med mindre der er Ingefær i for det kan jeg ikke tåle

• #291   23. okt Hanne M .... Måske det hjælper ... prøv smiley smiley

profilbillede
  • #292   23. okt Men Hanne, tænker du at livet kun er noget værd, hvis man får credit?

Hvis vi nu bliver ved Holger Rune, så gik verden amokka i forargelse, da han råbte "bøsserøv" under en kamp. Han har siden måttet gentage små 1000 gange, at han ikke er homofob, og at han har gennemgået 84 online-kurser i vredeshåndtering, sobert sprogbrug, krænkelser og hvad ved jeg.

Tror du at din "gode ven" vil sætte pris på, at der bliver skrevet stolpe op og stolpe ned om din gode vens forbrug af toiletpapir, kærester, børns kærester, hans alkoholforbrug, sprogbrug og hvad ved jeg?

Personligt er jeg LYKKELIG for, at jeg bare er et relativt anonymt væsen, og at jeg ikke behøver læse om mig selv eller min nærmeste familie noget sted.

Men i dag kan alle jo claime berømmelse - du skal bare ævle nok på sociale medier og kalde dig for influencer, så kan det være at du kan få taletid og credit smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#293   23. okt "jeg tror jeg er blevet det man under Corona kaldte sølvpapirshat"

Hvilke konspirationsteorier tror du så på, Hanne? smiley

"en hat lavet af sølvpapir, som ofte bruges i en overført betydning som et symbol på konspirationsteorier, paranoia og en mistro til det etablerede. Ideen er, at hatten skulle beskytte bæreren mod at blive påvirket af elektromagnetiske felter, tankelæsning eller tankekontrol "

smiley

• #294   23. okt bare lidt info, hvis nu nogen ikke er klar over det. Man kan sagtens komme igennem en dag uden at høre om kendisers skade eller hvad der nu irriterer ens urinveje.
    Ingen er jo tvunget til at se/læse nyheder...

Seriøst minder den slags øvl om reklamen for år tilbage hvor man hører en truntes tanker - og jeg citerer ordret "her står jeg i en elevator og tænker på trusseindlæg"

• #295   23. okt Hanne

Der er desværre ingefær i smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#296   23. okt Jeg forstår dig godt, Hanne - og det handler jo ikke om, hvorvidt vi hører om de kendtes skader eller ej. Det handler om, at menigmands skader alt for ofte ikke tages alvorligt.

Hvis jeg tjente 30-40-50 millioner om året (bare et enkelt år var faktisk nok smiley ), tror jeg godt, jeg kunne leve med, at nogen skrev om mit forbrug af toiletpapir mv. og denne Holger MÅ vide, at det er ualmindelig idiotisk at råbe "bøsserøv" med flere millioner mennesker som publikum.

• #297   23. okt @ Anne, næh tænker ikke at menig skal have den slags credit, omtale, tænker mere man kunne mindske fokus på de "andre" ... men det er jo netop som om det er blevet at man skal være i hokuspokus fokus ellers var der vel ikke så mange der prøver at få deres 5 minutters berømmelse på og i diverse realitet programmer for så derefter at forsøge sig som influencere ..

@Hovsa .. nu er jeg faktisk ret interesseret i at se og læse nyheder .. vil gerne følge med og så følger de der imo overflødige med ... det er da synd for drengen, må indrømme det første jeg tænkte var at nu får han så mulighed for at få den pause han længe har virket til at trænge til ..

Nåe det med sølvpapir var bare at de der talte mod vaccinen blev kaldt sølvpapirshatte .

Åh jeg ved ikke, jeg er da bare en sur gammel røv, men er synes mening ansat mangler credit for, ja bare at være der, stå op hver morgen, eller arbejde om natten , eller hvad man nu laver for at holde samfundet igang ... og tænker mere og mere når nogle emner er oppe og vende og diverse kendisser kaldes ind i udsendelser og skal udtale sig, så tænker jeg "hvorfor skulle deres mening da rage mig mere end naboens" samtidig tænker jeg på den indflydelse nogle af dem dog har ..

• #298   23. okt Hvis ikke der var nogen der læste alt det der bliver skrevet om de kendte, ville de såmænd hurtigt stoppe med at bruge tid på at skrive det, men der må jo være nok der gider, til at de kan tjene penge på at skrive om det.
    Jeg springer henover det, for jeg gider heller ikke læse om det.

Jeg har også fundet ud af noget positivt ved alt det AI der efterhånden er overalt. Jeg bruger de sociale medier mindre og mindre, fordi det siger mig absolut intet at se. smiley

• #299   23. okt ja klart, men sådan er det jo bare ikke ... nogle gange tænker jeg også at nogen, medierne tror de ved hvad der interesserer .... helt ude af proportion, men tag Vild med Dans, der har da egentlig ikke været det store ramaskrig over det stopper, skulle X faktor glide samme vej så tror jeg såmænd heller ikke det ville udløse noget ... men "nogen" sidder ofte og siger "det er jo det folk vil have" men ved de det reelt, eller er det bare for besværligt at finde på noget andet/nyt ...

jeg læser ikke om det, men fx var der i Go´Morn noget om Kim Larsen, da han ville være fyldt 80 år i dag, det ville jeg gerne se/høre og ja så kom der lige et indslag omkring H Runes skade ..

Der var for øvrigt en skøn præst inde fra en kirke i København, der er åbenbart flere mindekoncerter rundt om i landet, ville ønske jeg skulle til sådan en .. men er desværre syg ..

• #300   23. okt Hanne det kan de jo se på seer tallene. Hvis ingen ser det, så kommer det helt af sig selv.
    Nogle ting har jo været populært, men bliver mindre populært, og derfor stopper det.

Jeg har slet ikke tv kanaler, så det kommer helt af sig selv.

De viser og skriver om det der kan indtjene penge. DR har jo så nogle ting de SKAL vise og lave, pga. licens aftalen, men hos andre handler det om penge, så de viser det der giver flest penge.

• #302   23. okt Jeg skal køre til Holland på mandag.

Min BMW gik jo i stykker smiley smiley smiley - så jeg har erhvervet mig en gammel Peugeot 407 st. car, for den fyrstelige sum af 20.000 kroner (den stod til 25, men man er vel gammel kræmmer).
    Den havde kun gået 162.000 og var et virkelig godt køb.

Sælgeren er en mekaniker fra et af de steder, hvor kæresten min er økonomi-fætter - så sandsynligheden for at han ville snyde var nok til at overse - det, og så også det faktum, at den faktisk ikke var til salg.

Det har vist sig at være et godt køb indtil videre - den kører ikke langt på en liter, den er benziner, men .. ja, den er betalt ud, så ingen månedlige udgifter på den.

Idag tog lille Pirat og jeg en tur i skoven, og da jeg startede for køre hjem var der et biiip, en lampe der lyste i displayet og en besked med "anti-pollution system faulty".

Og ja, DET skal jo ske - sådan lige før afrejse.

Jeg kørte til "min" mekaniker - Søren i Bårse - og viste ham det billede jeg havde taget af fejlmeldingen. Han rynkede panden og sagde, at det kunne være forskellige ting, prisen et sted ml 3-25.000 !!!!!
    Noooo - jeg kyler ikke 25 i en bil til 20 og jeg så hvordan CACIT forsvandt i horisonten .. fuuuuuuuuuuck !!!!

Heldigvis havde Søren tid ½ time efter. Han satte nogle stik på og startede og kiggede lidt på en skærm.

Jeg stod bævende og ventede.

Så kom han hen til mig - "nu har jeg slettet fejlen, så nu kan du bare køre" - øhhh ..

Det viste sig, at han havde troet det var en diesel, og så var det blevet noget øv med masser af kroner på .. fejlen kom sig bare af, at tændrørene var slidte og nok snart skulle skiftes. Det havde han så ikke lige tid til, men sagde, at jeg sagtens kunne køre og at der ikke var nogle problemer i det.

Pris - 300 kroner smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Engang imellem er det tilladt at være heldig - dagen i dag, var HELT sikkert en af dem smiley

• #303   23. okt Jeg må tilstå at jeg ikke gider læse om kendissers skader og sygdomme. Derfor springer jeg dem bare over smiley
    @302 Phhheeeewwww smiley Alt muligt held og lykke i Holland smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#304   23. okt Desværre gider færre og færre læse noget, der har en lix på mere end 5 - oversat: har sætninger, der er længere end korte smiley Vi ser fjernsyn - helst underholdning eller nyheder, som andre har gennemtygget for os først. Jeg må erkende, at jeg godt kan blive lidt bange for, hvad det er for en verden, mine børnebørn kommer til at leve i smiley Jeg HÅBER, det bare er mig, der er en urolig gammel kone, der ikke kan følge med smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#305   23. okt PS. Jeg læser Politiken, og her står der intet om de kendtes skader. Man skal vælge sine medier med omhu smiley

Kommentér på:
Ævl og kævl vol. 21 - ingen sure miner

Annonce