10.396 visninger
|
Oprettet:
Ævl og kævl vol. 21 - ingen sure miner {{forumTopicSubject}}
På utallige opfordringer (eller mindst én, i hvert fald), skyder vi tråd nr. 21 i gang.
Nu med rigtigt efterårsstemning
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
Åh Martine, vi købte den 2. indregistrerede Peugeot 407 sedan der kom i Danmark ... den fedeste bil jeg har haft .. elskede den, men da den blev 10 år i 2014 turde vi ikke andet end at skifte .. da køber sagde " den ender nok i Østeuropa" var jeg lige ved at tude .. den var sølvfarvet og designet af Pina "etellerandet" fra Ferrari vist nok, når man cruisede forbi et stort vindue var den bare så flot ... ser dem af og til stadig og de ser så fine ud ...
Igen så læser jeg ikke, jeg får det i hovedet når jeg ser andet ..
Enig Isabelle, og med AI venner, dårlig indflydelse fra alle mulige der kan blive influenzere uden noget ansvar for hvad de promoverer ..
så, igen forleden i GoÁften var det så, en influ der havde fået en eller anden pris .. hørte kun efter med et ½ øre da det egentlig ikke interesserede mig . Til det så kom frem at han i sin takketale havde angrebet sine arbejds-fæller som tjente store penge på at sidde og streame mens de spillede diverse spil på nettet hvor alle mulige unge sad og så med .. sært nok ville ingen af de der tjente store penge stå op og tale om ansvar ... og det blev understreget flere gange at der var tale om virkelig store penge hvis de kunne vise de havde mange følgere, uanset alder ..
Men stadig gamer han selv:
https://ekstrabladet.dk/underholdning/kultur/haenger-influencere-ud-paa-scenen-der-er-seks-syv-stykker-jeg-har-lyst-til-at-naevne-her/10981530
ja jeg synes verden bliver mere og mere kunstig ... AI er helt sikkert godt for mange ting fx i lægevidenskaben til bearbejdning af store mængde data ... men ja alle ved at så kommer der også misbrug og udnyttelse ...
Der er virkelig mange der frygter fremtiden i AI verden, og flere der opfordrer til et moralsk/etisk kodeks .. men hvem tror på det ...
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.777
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.024
Jeg håber din Peugeot holder så længe du har brug for:)
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.831
Jeg havde en Renault Clio - den stod "aldrig" på værksted
Eneste grund til at jeg kom af med den var, at kæresten forærede mig BMW´en .. så jeg har ingen dårlig erfaring med franske biler (endnu)
´
Tak
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.282
Dog vil jeg sige, sluk dog for det, hvis ikke du vil se det, der er da ingen grund til at give dem seertal og penge, for ting du ikke har interesse for. Af samme grund har jeg ikke kanaler. Altså jeg har jo DR pga. Licens, men jeg ser kun det på DR jeg gider se, og for det meste er det via hjemmesiden, så jeg kan se det når det passer mig.
Jeg har også ting i baggrunden, men det er musik, streams eller lydbøger, lidt afhængig af hvad jeg laver og om jeg vil hører efter eller jeg bare har brug for baggrundsstøj. Streams udvælger jeg efter om jeg vil støtte den person. Nu kan jeg godt lide flere amerikanske/canadiske streamere og de er jo gerne live når jeg sover, så det passer med at jeg kan have deres videoer kørende i løbet af dagen.
Der er alle muligheder for i dag at vælge til og fra hvis man vil, og bruge sin "stemme" ved f.eks. at slukke for tvet når der ikke er noget man gider at se, og så bare hører/se noget andet.
feb 2011
https://ekstrabladet.dk/underholdning/kultur/skatteministeren-raser-efter-afsloeringer-det-virker-fuldstaendig-vanvittigt/10984016
nov 2012
Det er det jeg svare på.
feb 2011
nov 2012
Hvis alle der ikke fandt det interessant smuttede, ville de jo blive tvunget til at lave bedre tv. Men de tjener flere penge på ligegyldige nemme programmer, end på at skabe noget godt, så jeg tror bestemt ikke du skal regne med at de pludselig finder på at gøre det bedre bare fordi... Desværre, men sådan er virkeligheden bare.
Nej det gør ingen forskel at jeg ikke har programmer og ikke ser de ting, men det ville gøre en forskel, hvis alle andre der ikke gider se et program slukkede for det.
Der er jo heldigvis ingen der tvinger nogen til at tænde for deres tv og se noget de finder meningsløst.
Jeg kan på det varmeste anbefale at når der ikke er noget godt at se, at slukke for det, og så finde på noget at lave der giver dig noget positivt i stedet.
okt 2023
Følgere: 139 Emner: 32 Svar: 4.431
Mange børn og unge vænnes desværre fra en tidlig alder til let fordøjeligt TV. De vænnes ikke til TV, hvor de skal bruge mere end 7-8 hjerneceller (sådan cirka
Hvis du aldrig har smagt et godt dansk æble, et stykke chokolade, der hovedsageligt består af kakaosmør og ikke vekao - aldrig har set andet end TV3, vil du ikke ane, hvad kvalitet egentlig er - når det gælder æbler, chokolade OG TV.
Men, men - jeg husker min yndlingslekture, da jeg var 13-14 år: Lægeromaner og lignende
Forhåbentlig går det ligesådan med alle de børn og unge, der ikke ser andet end skodfjernsyn. Forhåbentlig præsenteres de for noget andet en dag, så de i det mindste kan vælge på kvalificeret grundlag
PS. Jeg forstår ikke, at nogen kan holde ud at have fjernsyn kørende som baggrundstæppe/støj. Jeg ville ikke kunne tænke én fornuftig tanke med den slags. Men jeg har lydbog kørende, når jeg skal sove - for at slippe for de tanker, jeg ikke kan bære.
okt 2010
Ham i Go aften snakkede om gambling/betting reklamer.
Han mener ikke de hører til når folk ser andre sidde og game, da det tit er børn der gør det.
Jeg kan se at det nu er slut med betting reklamer i tv ved fodboldkampe.
feb 2011
Og Ja isabelle, det er jo det .. en af grundene til vores generation savner de gode gamle store dansk tv producerede, og for den sags skyld udenlandsk producerede programmer, serier er jo fordi vi kan huske dem ... Af nyere tid er Matador jo et godt eksempel ... Jeg kan huske da jeg var barn og vi gik i skoven, så skulle vi hjem og se Forsythe Sagaen ... der har været En Verden i Flammer, Rejseholdet, diverse produktioner af Rifbjergs værker osv osv ..
Jeg fostår godt hvad du skriver mht til tv Isabelle, men efter fx arbejdsdage, madlavning, ungerne er puttet osv, så tror jeg mange sidder med deres tablet, og så kører tv samtidigt ... så ser man lige nyheder, eller et eller andet ..
Vi gør det selv, når jeg læser bøger foregår det 98% af tiden når jeg er gået i seng, eller hvis jeg vågner tidligt nogle morgener .. min søvn er ofte af H til, så jeg kan finde på at læse måske mlm 4 og 6 om morgenen for så derefter at sove igen ...
okt 2010
Hvis det ikke er tændt, eller jeg ikke hører musik/podcast/lydbog bliver der for stille, og det føles forkert og får mig til at føle at jeg skal flygte fra det. (Hvilket jeg ikke gør)
Jeg hører dog hvad der sker i tv, så sætter kun noget på jeg gider se
okt 2023
Følgere: 139 Emner: 32 Svar: 4.431
"Vi gør det selv, når jeg læser bøger foregår det 98% af tiden når jeg er gået i seng, eller hvis jeg vågner tidligt nogle morgener"
Jeg fatter simpelthen ikke ovenstående, Hanne. Hvad er det vi (du?) selv gør, når jeg læser bøger 98% af tiden?
feb 2011
Så min pointe var at skulle jeg noget kvalitativt som læse en bog så foregår det når jeg er gået i seng ... hvilket jeg så også ofte gør omkring kl 21.30
aug 2008
Følgere: 1104 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.761
Jeg streamer da, men så er det altid noget jeg har valgt og som jeg derfor gider følge med i. Baggrundsstøj er jeg ikke god til, hører f.eks. også sjældent radio.
feb 2011
tja mine børn streamer jo også ... men altså hvis kun jeg ser det jeg vil se, så tror jeg også jeg vil komme til at hænge i den samme ... ikke sådan selv opsøge nye programmer ..
jeg er også så fastgroet at jeg gerne vil se de ting jeg evt følger med i når de sendes .. kan faktisk godt lide det der med når en serie, fx nu kommer Oxen i morgen, sendes på samme tidspunkt hver uge og så er det der jeg ser det .... det passer bare godt ind i vores hverdag .. sikkert noget med alderen
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.347
Ævl og kævl vol. 21 - ingen sure miner