1.133 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Han vil anskaffe sig en Amstaff?! Han vil anskaffe sig en Amstaff?!

Jeg står i den situation at en af min fars venner's søn står og vil anskaffe sig en Amstaff. Og nu vil jeg bare være sikker på jeg har "ret" smiley

Jeg har flere gange prøvet at forklare ham hvordan det hænger sammen med den nye hundelov, og denne race er ulovlig (right??) og jeg vil råde ham til at tænke på hunde før sig selv, fordi han bare ender med at skulle aflive hunden hvis han anskaffer sig en (right??)
- Han er en ung gut som lige er fyldt 18, en af de typer som har sådan en type hund fordi de matcher deres lidt hårde look (her ment, at han er en dreng der træner rigtigt meget, har tatoveringer på halsen og hænderne på trods af sin unge alder) osv osv.

Han siger han er ligeglad, at mine lorte kommentare kan han ikke bruge til en skid og han søger en Amstaff eller Rottweiler - Men hvad skulle jeg som person gøre, hvis jeg ser han en dag har anskaffet sig en Amstaff fx? Jeg spørg fordi jeg ikke er 100 % sikker i min sag, da jeg ikke har sat mig helt ind i den nye Hundelov - derfor søger jeg 'råd' hos jer smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han vil anskaffe sig en Amstaff?!
  • #2   7. dec 2011 Den er ulovlig, og ved tvivl skal HAN bevise at den ikke er det, ellers tager politiet den gerne og afliver.

• #3   7. dec 2011 Jep den er ulovlig at opdrætte til salg herhjemme, den er ulovlig at importere, den er ulovlig at købe herhjemme og den er ulovligt at omplacere.

Han lyder som en nar uden lige !!

Og anskaffer han sig en amstaff velvidende at det er hunden som må betale så ville jeg melde ham på stedet.
    Et liv som potensforlænger ved en egoist som ham er ikke et liv der alligevel vil være meget værd og det ville på sigt kunne skade de ansvarlige listehundeejere såå meget.

Håber også han holder sig fra rotten for den er på obs. listen og har ikke brug for en idiot i den anden ende af linen

• #4   7. dec 2011 Dejligt at høre jeg har hørt lidt efter i timen - men skulle bare lige være helt sikker inden jeg rodet mig ud i mere smiley

Sanne M: Præcis, det sidste jeg sagde til ham var, om han i dette tilfælde ikke godt ville tænke på hunden før sig selv - for det var den som ville komme til at bøde for det, da han bare risikere at den skal aflives! Men tror desværre som du skriver, han er en af dem som ser den mere som et accessories/potensforlænger som du så fint kalder det - og ender med at anskaffe sig en hvis han kan finde den.

• #5   7. dec 2011 Mia: Selvfølgelig vil jeg prøve, synes sgu det er synd at en hund nok skal ende med at aflives fordi han er egoistisk og kun tænker på dig selv og sit image - synes bare det er så sørgeligt!

• #6   8. dec 2011 Sig han skal købe en Old english istedet smiley

• #7   8. dec 2011 Han er da vist ikke voksen nok til at have hund overhovedet.
    Men vil han byde en hvalp at blive født til aflivning og gå med mundkurv hele livet så skal han da bare gøre det hvis han føler sig sejere ved det. Håber da bare at du melder ham så snart en hund lander i hans varetægt.

• #9   8. dec 2011 Hva med at nævne hvor meget det koster at få hund og specielt de bøder man kan få, de ikke billige.

og ikke at glemme hvor meget en hund kan ødelægge for, specielt hvis han ikke giver den nok motion.

fx højtaler, borde, døre, vægge, ledninger, fjernbetjening, mobiler, joystick, sko, sokker.

nå jo og når hunden er syg. så skal han være forberedt på at tørre kast op og tyndskid op...

Jeg synes det okay at overdrive lidt hvis det kan få ham til at lade være med at anskaffe sig en amstaff.

• #11   8. dec 2011 jeg er helt enige med jer i at han bestemt ikke burde for hund af nogen art... jeg syntes personligt mange af listehundene er så smukke men jeg ville aldrig anskaffe mig en af hensyn til hunden.. mener ikke det er forsvarligt at få en hund bare til aflivning og jeg ville aldrig kunne bære at skulle af med min baby...

Maiken T problemet ved at sige at hvis han ikke vil hører må han føle er at han da er pisse ligeglad og bare anskaffer sig en ny så.. han er da ligeglad med hunden smiley

• #14   8. dec 2011 Giv ham et gavekort til Jørgen Ege, så er problemet blevet forlænget.

Kommentér på:
Han vil anskaffe sig en Amstaff?!

Annonce