8. sep 2006 Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.387
brug for hjælp med Nellis.. {{forumTopicSubject}}
Ja. det lidt svært at forklare når jeg skal skrive det..
men min hvalp nellis på 6,5 måned hakker ud efter os..
det er bestemt ikke i ondskab men i leg..det er jeg ret sikker på pga hendes kropssprog og sådan imens.
men nogle gange hvis vi også kigger på hende i mere end 5 sekunder så hakker hun ud efter os. hun gør det også når hun ligger op til leg.. har prøvet at ignorere det, men hun bliver ved..hun kan os finde på det hvis man ligger og sover også hakker hun en lige i ansigtet og siger lyde som om hun vil lege.
tror bestemt ikke det er mangel på aktivering for det gør vi meget her hjemme. men når hun ligefrem kan finde på det når vi sover.. man får jo et chok:S..
nogle der kender til problemet og ved hvordan man lige stopper det?.. det har ik hjulpet når vi har givet hende noget i munden hun må tygge i
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
Ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på, men hun forstod at hvis hun bed så blev hun udelukket fra resten af flokken (os) og det hjalp i vores tilfælde. Idag skal jeg bare vise pegefingeren når hun begynder at knurre/snappe og så stopper hun.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Men du vil jo gerne have det til at stoppe.
Din hund har allerede nu opdaget at den får en reaktion fra dig/jer når den hakker ud...............Og en reaktion kan være = belønning.
For at ændre den adfærd, må I træne en anden adfærd med hunden, som I belønner for med enten godbidder, leg eller masser af ros.
Når I har lært hunden den nye adfærd, ligger I den ind der hvor det er at hun hakker ud................
Du skrive at hun får masser af aktivering i løbet af dagen. Hvilken slags?
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.387
vi bruger Nej ordet til alt hun ikke må:) og det forstår hun godt med andre ting..
Lea a. med aktivering mener jeg, at når vi f.eks skal køre og de skal være alene så inden der gemmer vi enden godbider indenfor eller ude i haven som de skal snuse sig frem til. i løbet af dagen øver vi også diverse tricks. vi går tur, de får aktiverings legetøj og sådan noget.. jeg føler i hvert fald ikke selv at det kan være mangel på opmærksomhed..i såfald vil jeg i hvert fald gerne ændre det hvis det er vores egen fejl. min vi sørger så vidt muligt altid for at give dem begge opmærksomhed..(har også en han hun)..
min han hund og hvalpen leger tit. altså i leg. hvor de bider i hinanden og i hinandens kæber:S det stopper vi når det bliver for meget..men han er ikke god til at sige fra..hun tror vel ikke at hun må bide i os fordi hun må i ham?:D
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.303
Jamen, jeg ville tage fat, fast IKKE hårdt om hundens snude, se den i øjnene og sige fast nej.... og så tilbyde den en anden aktivitet som jeg ville rose den når den går i gang med...
Men har man hunden med osv er det jo ikke altid der lige er noget der kan distrahere den ved hånden, så jeg finder det ret vigtigt at mine hunde ved at når jeg sifer nej, så skal de bare stoppe det de er i gang med... uden diskussion.... vi øver også ret kraftigt med hvalpen på 6½ måned, og det tager sin tid...
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 1.387
jeg må simpelthen være hård og kontant med et fast nej og evt. ignorere hende eller smide hende i kurven eller sådan noget.
brug for hjælp med Nellis..