{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Foder,, hvad kigger i på ?? {{forumTopicSubject}}

Chico skal have noget nyt fodre her til januar,, men hvad skal man lige kigge efter med hensyn til fedt, protiener og alt det der ?? Ved self. at der helst ingen korn skal være i da det bare er der til fylde.

Hvad kigger i på når i kigger på nyt foder ??:o))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder,, hvad kigger i på ??
  • #2   11. dec 2011 Kig ingredienserne.
    Kød inhold skal stå som det første..
    Korn, majs osv. skal slet ikke figurere på listen (I mine øjne)

Orijen bare for at tage et eksempel, er et kvalitets produkt.

• #3   11. dec 2011 Det der med at der ikke skal være korn i, da det kun er fyld, det forstår jeg ikke. Hvad er der i vejen med fyld?
    Fyld giver mæthed, og en eller anden form for mæthed skal hunden jo fylde.

Desuden er korn ikke et allergen for hunde og er derfor i det store hele uproblematisk i foder. Kun få hunde, der er allergiske overfor lagermider har problemer med korn generelt.

Så her bliver der ikke valgt fra alene ud fra kornindhold.

Jeg kigger på, om der er reelt kød i. Der skal være mere kød end andet i produktet. Der skal ikke være biprodukter i, hverken animalske eller vegetabilske. Jeg vil ikke have hvede i - dette handler om hvedens kvalitet og ikke om hundens overfølsomhed eller om det fylder.
    Jeg vil have et fedtindhold på mindst 15% og et proteinindhold tæt på 25%.
    Så vil jeg have nogle godt tilskud, som forebygger led- og knogleproblemer.

Det er den hurtige version.

• #4   11. dec 2011 *CH* -

Okay :o)) Synes bare de fleste her inde er så bange for det der med korn i foderet.

Puhaaa lyder sgu lidt indviklet,,men måjo lige kigge lidt rundt :o))

• #5   11. dec 2011 Agnete, det har du også ret i... Men der er ikke rigtig nogen saglig grund til det, IMO.. Ligesom min kæphest med hvede heller ikke er saglig...

• #6   11. dec 2011 Taak :o)) Nu har i vertfald givet mig lidt at gå efter :o))

• #7   11. dec 2011 jeg går også efter produkter med reelt kød og en protein% på IKKE over 25 gerne under, det er fordi nogle hunde (terrier) kan få nyre/blære problemer på sigt af foder med for meget protein...

Derudover er jeg heller ikke kornforskrækket, hunde er faktisk ikke rovdyr der udelukkende levede af kød som vilde, de er det der hedder omnivore hvilket vil sige alt-spisende, så en vild hund der var sulten nok kunne nok finde på at spise noget med korn også, men ikke som det væsentlige...

Lige nu fodrer jeg ½ med Kingsmoor puppy og Pure... er ret godt tilfreds, men skifter en gang i mellem... og ½ med Natures:Menu som er et frosset foder med råt kød, grøntsager og olie.... en form for barf fuldfoder...

• #8   11. dec 2011 Hvis der er korn i foder, er der også mulighed for lagermider - er det ikke korrekt ! ?

Og har man haft en hund med allergi for lagermider, så bliver man måske lidt mere pernitten med om der er korn i foder til ens øvrige hunde.

• #9   11. dec 2011 *CH* -

Korrekt..

Det er heller ikke kornen i sig der er problemet..

Det er lagermiderne som er tilstede i alt foder der indeholder korn.

• #10   11. dec 2011 kornet

• #11   11. dec 2011 Det er jo altså ikke alle hunde, der lider af lagermideallergi... Så har man ikke en syg hund, så er det jo ikke nødvendigt at tage højde for lige præcis det.

HAR man en syg hund - jamen så kan det jo være hvad som helst i hvilket som helst foder, der kan være synderen....

• #12   11. dec 2011 Ved godt at ikke alle hunde lider af lagermide allergi. Men jeg siger, at har man prøvet det en gang, så er man måske lidt mere påpasselig en anden gang.
    Det er lidt lige som, hvis jeg falder på isen, går jeg lidt mere forsigt næste gang jeg går på isen.

• #13   11. dec 2011 Eneste jeg kigger på er om det er kornfrit. Det er vigtigt.

• #14   11. dec 2011 Og så oplever jeg også langt mindre output med kornfrit foder i forhold til output på kornholdigt foder - i hvert fald med de foderprodukter jeg har prøvet.
    Synes ikke at hunde behøver at skide en hel møddig hver gang de skal af med noget - specielt ikke hvis jeg skal samle det op efter dem og bære posen til den nærmest skraldespand.

• #15   11. dec 2011 Jeg vil gerne have kornfrit og jeg bruger Orijen.

• #16   11. dec 2011 *CH* -

Nu er hunden jo ikke nødvendigvis syg fordi den ikke tåler lagermidernes eskrementer..

Jeg ville da være ked af at blive kaldt syg fordi jeg får skidepine hvis jeg æder mad som er tilberedt af en mand der lige har siddet og kradtet sig i røveren inden han tilbaredte den mad jeg skulle have.

Og nu er der vil ingen god grund til at købe et foder der indeholder eskrementer...

Det er selvfølgelig bare min mening.

• #17   11. dec 2011 Moster Tissebøf - hvis en hund reagerer på lagermider så er det fordi den har en overreaktion i sit immunsystem og det er nu engang en sygdom....

Der er ved gud forskel på allergi overfor lagermider og en maveinfektion med patologiske bakterier...

• #18   11. dec 2011 *CH* -

Vi er ikke enige, og bliver det ikke.

• #19   11. dec 2011 Nej, det må man sige.. Hvis du ikke mener allergi er en sygdom i individets immunsystem, så bliver vi det bestemt ikke....

Men jeg vil da anbefale dig at læse en smule op på temaet....

• #20   11. dec 2011 via din logik så er alle hunde syge..

Smør kølevæske eller motorolie på din hund... det er ganske unødvendigt, og hunden vil reagere stærkt allergisk overfor det.

Og ja det er en stærkt overdrevet sammenligning, men det er ofte det der skal til før folk kan forstå det der bliver forklaret.

Præcis som når en fremmed organisme bliver indtaget via foderet, som det er tilfældet når hunden spiser lagermidens eskrementer.

Hunden er ikke syg. Den viser nogle ganske sunde tegn på at den har indtaget noget som den ikke burde have indtaget. at nogle hunde så er mindre modtagelige overfor dette, er så ikke tegn på at disse hunde er sunde eller syge.

Så igen..

Der er INGEN god grund til at købe et foder der indeholder det skrammel, når man kan få noget uden.

• #21   11. dec 2011 Det er temmelig far fetched det der..

Allergiske reaktioner er dælme ikke det samme som infektioner med patologiske bakterier og at blive udsat for opløsningsmidler på huden...

Der er en enorm forskel på, hvad kroppen gør i de forskellige situationer - og det er altså ikke udløsning af histamin, der er problemet ved dine to eksempler, men det er det derimod ved lagermiders ekstrementer. Det er en kropslig proces, der løber løbsk overfor noget, den almindeligvis ikke ville reagere på... Dette er bestemt ikke tilfældet med de to andre ting...

• #22   11. dec 2011 Kathrine, nu kan en hund bliver allergisk overfor alle slags proteiner, så hvis man skulle gå uden om korn på grund af frygt for allergi overfor lagermider, så ville det kunne sidestilles med at skulle undgå alt kød fordi det potentielt for en eller anden hund kunne udløse allergiske reaktioner...

• #23   11. dec 2011 Korn ER da en ernæringskilde for hunde...De optager langt det meste - men ikke ligeså høj en procent som for kød.

Det samme gælder for andet grønt.

• #25   11. dec 2011 Pt har jeg ikke bestemt mit foder ud fra andet end at han vil spise det smiley
    Han fik til start royal canin som han spiste udemærket. Så blev jeg lokket til at fodre ned Nöw fordi korn er så "farligt" og der startede foderjunglen for alvor. Han nægtede at spise det, og senere fik vi eukanuba som heller ikke faldt i god jord. Nu vil tilbage hos royal canin og får deres x-small junior foder som glider ned. OG det indeholder korn. Men hellere det end en hund der ikke vil spise smiley

• #26   11. dec 2011 Kira med Delledyret Kleo R

HVIS din hund så pludselig får fat i noget med korn i, og den ikke er vant til det, er der så ikke større sansynlighed for at hunden vil reagere på det og få allergi ?

• #27   11. dec 2011 Maja, sådan virker allergi ikke... Man det kan trigges af en gang eller af mange gange, man udsættes for det pågældende allergen...

• #29   11. dec 2011 *CH* -

Er sansynligheden for allergi så størst af at hunden får det dagligt, eller af at den ikke har fået det i 2 år og pludselig prøver det? smiley

• #30   11. dec 2011 Det kan man ikke sige, Maja... Dog kan det godt ske for nogen, der pludselig får allergiske reaktioner overfor et eller andet, at de kan blive symptomfri, hvis de holder en laaang pause fra det pågældende allergen...

Men det er ikke sådan, at man bliver "vaccineret" mod ting ved at blive udsat for dem. Kun ved at blive udsat for ting, kan man udvikle allergi.

• #31   11. dec 2011 *CH* -

Jeg ved godt man kun får allergi ved at blive udsat for det smiley

Nu havde min mor fx. bare en hund som hun fik da den var voksen, den havde altid bare levet af ris og grøntsager. Intet hundefoder eller kød. Hun fik den langsomt over på kød og den levede så af kød og ris.
    Pludselig fik den fat i noget foder (ved ikke hvordan) og fik kraftig allergi.
    Men nu melder historien selvfølgelig heller ikke noget om, hvor vidt hunden har fået foder før i sit liv smiley

Nu ville jeg bare lige spørge færdig smiley

• #32   12. dec 2011 *CH* -

Hverken motorolie eller kølervæske er opløsningsmidler.. Det ved jeg ikke hvor du har fra?

Men det skaber til gengæld allergi eksakt som alt andet skidt som ikke har noget at gøre i organismen.
    Og det har ikke en dyt at gøre med infektioner heller.

• #33   12. dec 2011 Moster Tissebøf
    Propylenglykol er et opløsningsmiddel..... Og Proylenglykol er kølervæske...
    Og her nævner du mave-tarminfektion som kommer af bakterier: "jeg ville da være ked af at blive kaldt syg fordi jeg får skidepine hvis jeg æder mad som er tilberedt af en mand der lige har siddet og kradtet sig i røveren inden han tilbaredte den mad jeg skulle have."

Kommentér på:
Foder,, hvad kigger i på ??

Annonce