{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Bedste foder til gigthund {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har brug for lidt erfaringer.
Jeg skal have et nyt foder til min 10 år gamle cavalier. Hun har lidt gigt og får daglig previcox. Hun er helt haltfri.
Jeg kigger på Royal Canin mobility og Hills joint Care j/d.
Hun er i fin foderstand og skal ikke tabe sig.
Hvad ville i vælge? Nogen der har erfaringer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste foder til gigthund
  • #1   6. jan 2019 Ingen af delene - jeg ville give et godt grundfoder og så give ledtilskud ved siden af.

  • #2   6. jan 2019 Jeg er enig med A. Og så evt. Indsprøjtninger med Catrophen, hvis gigten på et tidspunkt bliver værre. smiley

  • #3   6. jan 2019 Hills Joint Care j/d bruger en veninde til sine schæferhunde og de bliver vældigt gamle, kan rende rundt til det sidste og har ingen synderlige problemer med deres bevæge apparat.
    Og det siger jeg, selvom jeg er RC fan smiley



  • #4   6. jan 2019 Hun får dagligt lakseolie og så Senior fra svenske djurapotek.
    Min dyrlæge sagde bare at hun skulle have et foder til gigthunde.
    Hvis jeg skal give et alm godt foder som samtidig kunne hjælpe hvad kan i så anbefale?


  • #5   6. jan 2019 Min gamle dreng er på Hills J/d og været smertefri trods gigt i både knæ og ryg i mange år.

  • #6   6. jan 2019 Jeg havde bedre erfaring med tilskud ved siden af i stedet for, her virkede Flexadin, men prøv dig frem. Det er næsten det bedste du kan gøre.

  • #7   6. jan 2019 Vi har gode erfaringer med hills jd flexadin Advanced og Luposan med 40 % grønlæbet musling.
    Vores lille dansk svensk gårdhund på 7 år har også gigt han for også previcox dagligt med god effekt og cartrophen insprøtiniger hjælper også meget.


  • #8   6. jan 2019 puk hun for fuldfoder med SCANVET FLEX VITAL OMEGA OLIE
    som er utrolig god og virker godt for hunden smiley den virker meget godt på puk
    den er dyr men den vil jeg mest anbefal smiley


  • #9   6. jan 2019 lakse olie er helt fint som tilskud

    mopsen har fået det nu i to år,det har ikke helbredt hans gigt,men har fået at vide,det smører knoglerne,så de ikke er så stive.

    iøvrigt er hans pels meget flot,blank ,ingen tørhed og ingen kløe,det tilskriver jeg olien.

    desuden får han sit mopsetørfoder,lidt men godt vådfoder blandet i,og som smertestillende får han

    meloxidyl (det har han fået i 2 år nu,UDEN bivirkninger)
    men da det ikke helt er nok,

    så nu har min dyrlæge (jeg stoler 99% på hende) udskrevet et børne præparat til ham

    NOBLIGAN

    Jeg er ned på 4 dråber nu,han startede med fem dråber for ca.2 mdr.siden,og han skal nedtrappes til 2 dråber om ca.2-3- uger.

    og det har virkelig hjulpet.

    tror på det,da det er et børne præparat,og mener ikke det kan være så farligt,som andre smertestillende hunde præparater.

    jeg tror i hvertfald på det.

    håber du finder det bedste til din hund

    ps. lakseolie feder,så jeg er meget forsigtig med kun at give de anviste ml.


Kommentér på:
Bedste foder til gigthund

Annonce