{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.073 visninger | Oprettet:

Schæfer aflivet efter at være blevet angrebet! {{forumTopicSubject}}

Ved ikke om det har været oppe og vende før, men jeg måtte simpelthen lige dele det.

http://www.e-pages.dk/dchff/93/

Faldt lige over artiklen på side 14-15 om en hundeføre i DcH der måtte aflive sin schæfer efter at den havde bidt en løs hund, der havde angrebet den bagfra, af ren og skær forskrækkelse. Må ærlig talt sige at det løb mig koldt ned af ryggen, da jeg selv træner hund i DcH og derfor sagtens kan sætte mig i mandens situation, og aldrig i livet om politiet skulle kræve min hund aflivet i sådan en situation uden en retsag hvor jeg ville kæmpe til det sidste. Det er da simpelthen så uretfærdigt at det er lige til at tude over..

Hundeføren var i gang med at træne med sin hund og schæferen var under fuld kontrol og uden snor, og den var fuldt ud opmærksom på HF da den blev angrebet bagfra af en løs hund, alligevel er det schæferen der blev aflivet.

Fatter ikke at ejeren af den rhodesian ridgeback fik hverken bøde eller krav om aflivning af hans hund.

Men nu ved man da i det mindste at hvis man nogensinde skulle komme ud for samme situation så kan det betale sig at kæmpe i en retsag.

Men puha jeg synes det er trist læsning!



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæfer aflivet efter at være blevet angrebet!
  • #1   13. dec 2011 er der sgu også... samme som jeg har skrevet indlæg om
    Burde være den angribende hund der skulle aflives selv om det er den der kommer til skade. Den startede jo selv balladen


  • #2   13. dec 2011 Åh smiley

  • #3   13. dec 2011 Det er fuldstændig sygt !

  • #4   13. dec 2011 simpelthen så uretfærdigt håber manden har rigtig rigtig dårlig samvittighed

  • #5   13. dec 2011 what? hvordan kan det være, det forstår jeg ikke?!

  • #6   13. dec 2011 er jeg den eneste som ikke fatter hvordan schæferen blir aflivet?

  • #9   13. dec 2011 Pia: Jamen er de ejeren selv der vælger at lade hans schæfer aflive eller blir det påkrævet?

  • #10   13. dec 2011 Ja ham manden med rhodesian ridgeback'en bør virkelig have så dårlig smag i munden og han burde næsten straffes.

    Tænk også hvor forfærdelig det må være for ham Tage at vide, at hvis blot han havde kæmpet lidt og krævet en retsag inden han aflivede sin hund, så ville den stadig være i live smiley Det er da virkelig at sparke til en der ligger ned. Selvfølgelig er det godt at han blev frifundet og ikke skulle betale bøden, men det bringer ikke hans hund tilbage, men forstærker derimod det dybt uretfærdige i situationen.. Det der med at han nu skal gå med viden om at politiet handlede forkert og hans hund faktisk slet ikke burde have været aflivet, puha den tror jeg er svær at sluge. Men nu var det jo faktisk også hans eget valg at aflive hunden pga. påbudet om mundkurv og line, hunden havde jo faktisk fået lov at leve af politiet bare den bær mundkurv og line fremover, hvilket i mine øjne kun gør situationen ekstra forfærdelig smiley

    Men det kan da kun opfordre andre hundeejere til at kæmpe til det allersidste hvis de nogensinde kommer til at stå i samme situation.


  • #12   13. dec 2011 Diva: der var du lige hurtigere end mig smiley læs mit indlæg så ser du smiley



  • #13   13. dec 2011 Manden får afvide hans hund skal aflives, politiet laver det så om til den skal bære mundkurv frem over, dette vil manden ikke byde sin hund og får den aflivet. Nu er det så vidt jeg ved en fejl og hunden skulle ikk have været aflivet, men en fejl fra politiets side.

  • #14   13. dec 2011 For pokker altså.....................
    Møg!!


  • #15   13. dec 2011 Citat fra artiklen: Politibetjentene henviste til at Tages hund
    havde skambidt en anden hund, og at Tages
    hund ifølge hundelovens § 6, stk. 5 skulle aflives
    (§ 6, stk. 5: ”Hvis en hund ved et overfald
    har skambidt et menneske eller en anden
    hund, skal politidirektøren lade hunden aflive).
    De modererede dog efterfølgende deres
    bastante udtalelse lidt og sagde, at Tage kunne
    nøjes med at give sin hund mundkurv på.
    Tage Rasmussen, der som hundetræner er
    bekendt med den ny hundelov, vidste, at så
    skulle Django både have mundkurv på og føres
    i en to meter kort line. Og kan man byde
    en arbejdsglad otte års schæferhund det?
    Efter lange, tunge overvejelser og en søvnløs
    nat, besluttede Tage sig for, at en sådan tilværelse
    ville han ikke byde sin hund, og autoritetstro
    som man jo er, kørte Tage den sidste
    og længste tur til dyrlægen sammen med sin
    elskede Django.

    Men havde han blot ventet med den beslutning så havde hans hund stadig været i live uden krav om mundkurv eller line smiley

    Synes det er forkasteligt den måde politiet handlede på, og især den måde ejeren af RRB'eren reagerede på.!


  • #16   13. dec 2011 Der må sidde nogle tilbgae med en meget grim smag i munden smiley Arme hund og ejer ..

  • #17   13. dec 2011 Det var godt nok trist.

  • #18   13. dec 2011 Er der nogen der ved om der har været sat fokus på sagen i medierne eller noget? smiley

    Det burde næsten blæses stort op i medierne, og både politiet og ejeren af RRB'eren bør stilles til ansvar i fuld offentlighed.

    Politikerne er altså nødt til snart at fatte at den hundelov er noget møg.. Tænk på hvor mange af os hundeejere der træner vores hunde i DcH og andre steder, vi er jo alle udsatte uanset hvilken race vi har. Kan simpelthen ikke passe at det er dem der tager ansvar og træner deres hunde, er dem der bliver straffet smiley

    Det er simpelthen så uretfærdigt, og jeg hader sådan noget. Åbenlys uretfærdighed er noget der virkelig kan gå mig på !

    Ihhhh. Tænk hvis man selv kom til at stå i lignende situation en dag.. Puha altså smiley


  • #19   13. dec 2011 Alexandre ... jeg tænkte det samme , du bør sende det link til alle medier smiley .. det kan jo ramme os alle .

  • #20   13. dec 2011 OMG, det er jo sygt???

  • #21   13. dec 2011 Det er jo fuldstændig grotesk.

  • #22   13. dec 2011 Endnu en totalt hovedrystende historie, hvor den angrebne hund bliver synderen !

  • #23   13. dec 2011 Marianne: Lige præcis, uanset hvordan du vender og drejer den så har politiet lavet en big F*ck up i den her sag, og deres håndtering af den er under al kritik..

    Tage har jo ikke aflivet sin hund uden grund, der blev afgivet ordre om aflivning, berettiget eller ej, og så blev der derefter pålagt mundkurv og snor, og så valgte Tage fordi han var autoritetstro, og ville følge den lov, som jo er så hul i hovedet, at aflive sin hund, til ingen verdens nytte..

    èt er jo hvad poltitet kan og ikke kan, noget helt andet er hvad de rent faktisk gør og ovenikøbet slipper afsted med..

    Synes det er skandaløst..


  • #24   13. dec 2011 Denne sag er virkelig grotesk ! Intet mindre. Føler med Tage og bliver SÅ ked af det på hans vegne.

  • #25   13. dec 2011 Der har også lige været en frygtelig sag om en fransk bulldog og ja mange andre hunderacer...

  • #28   13. dec 2011 Uanset er det schæferen, som er blevet syndebukken og det er ski under al kritik.
    Blev jeg overfaldet af en anden person, ville jeg ski da også kæmpe med næb og klør for at slippe fri, koste hvad det koste vil. Det er altså logisk, at hunde også reagerer ved at gå til modangreb ved et overfald.


  • #29   13. dec 2011 Ulla: hvordan kan det være HF skyld, ja han reagerede måske lidt hurtigt, men han ønskede jo netop at sende et signal om at han vat autoritetstro og fulgte loven, han var jo heltklart overbevist om at hvad politiet siger er lov, og altid det rigtige, det skal han da på ingen måde hænges ud for, det kan da aldrig nogensinde blive hans skyld at denne sag blev behandlet forkert..
    Vi har travlt nok med at dømme de folk som skider på loven og politiets ordre, så kan vi da umuligt dømme en som rent faktisk bare følger loven..

    Selvfølgelig kunne han da have kæmpet lidt mere for sin hund, men det ændre jo ikke på det faktum at der aldrig burde have været en sag ud af situationen og at politiet har handlet helt forkert!

    Men igen det er jo altid nemt at sparke til én der allerede ligger ned!


  • #31   13. dec 2011 Ulla: Lykkelig slutning muligvis ja, men stadigvæk helt unødvendig og ukorrekt håndtering af situationen.. Uanset hvad udfaldet var blevet, så ændre det ikke det faktum at hele den her sag er blevet håndteret helt forkert, og at hundeloven er helt hul i hovedet og politiets måde at håndhæve den på er helt ude i hampen.

    Og netop derfor synes jeg det fortjener omtale, fordi vi netop er rigtig mange hundeejere der kan komme i klemme på samme måde..

    Dette er jo et klassisk eksempel på skandaløst indsats fra politiets side, samt totalt uretfærdig offer for hundeloven..


  • #32   13. dec 2011 Den næste hund, som bare kommer i nærheden af mine kam forvente sig diverse cirkelspark og flyveskaller.

    Man kommer ikke til at hade løse, ikke-indkaldssikre hunde mindre......eller rettere deres ejere........af den historie.

    Tænk at ejeren af den rhodesian ridgeback kunne få sig selv til at anmelde en hund, som forsvarer sig, fordi hans egen hund drøner lige op i hovedet på den.

    Fanden tage alle de menneker, som bare slipper deres hunde uden at kunne kalde dem til sig!!!!!


  • #33   13. dec 2011 Tør da næsten ikke træne hund mere. Dvs. hvis ens hund bliver overfaldet i en afdækning , og forsvarre sig , kan det ende med at det er min som må lade livet ????

  • #34   13. dec 2011 anne - jah det er jo det som er sket her desværre det er forkasteligt...

  • #35   13. dec 2011 Anne P: ja åbenbart hvis det står til politiet, og ejeren af den hund som overfalder din hund, vælger at melde din hund til politiet, som værende bidsk og ude af kontrol.. smiley

    Det satme tragisk! Fatter ikke at politikerne snart indser at det er en f**king lorte lov, som rammer de forkerte!!!

    Lise: ja det er sq ligefør man bliver til en omvandrende bodyguard for sin hund, af frygt for idiotiske ejere som ham rhodesian ridgeback ejeren.. Seriøst han skulle skamme sig helt ekstremt meget!!


  • #36   13. dec 2011 Det er da fuldstændigt vanvittigt... Det hjælper vel ikke engang at have lang line på hunden ved afdækning . Den kan jo bide alligevel. Jeg ved min vil bide igen hvis han blev overfaldet. det er vel ikke kun i DCH. dette kan ske. Det kan vel også ske i Schæferhundeklubberne !!! Jeg er meget utyg nu smiley

  • #37   13. dec 2011 Det skulle selv være en sur smiley smiley

  • #38   14. dec 2011 Anne P -

    Med alt min kendskab til Schæferhundeklubben har jeg svært ved at forestille mig at en person, som havde en hund der overfaldt en anden hund, der lå afdækket, og herefter anmeldte at h*ns egen hund var blevet bidt af den overfaldne hund, ville have en stor fremtid i klubben. Så selvom intet er umuligt, ville det nu alligevel komme bagpå mig, hvis det skete.


  • #39   14. dec 2011 Bliver mere og mere tosset over denne sag, stakkels ejer og stakkels hund smiley

  • #40   14. dec 2011 Ditto til Martines indlæg..

  • #41   14. dec 2011 Martine .

    I vores klub går der en grussti igennem vores træningsareler , der kommer ofte folk gående med deres løse hunde .. her kunne det nemt ske smiley



  • #42   14. dec 2011 Susanne -

    Ja, det er selvfølgelig rigtigt nok. Det havde jeg ikke lige tænkt på smiley


  • #43   14. dec 2011 Endnu en sag hvor det er den/de forkerte der bliver straffet (dog altid noget at Tage Rasmussen bliv firkendt i rette, men det giver ham jo ikke hunden tilbage). Det er håløst, at vi har en lov i DK hvor de hunde der render løse rundt uden kontrol går fri, mens de ansvarlige hundeejere og dres hunde rammes..øv øv

  • #44   14. dec 2011 Mit indtryk er desværre også at det er altid er den tilskadekomne hund der bliver set som den uskyldige, ligemeget hvordan skaden er sket :o(

    Frygteligt for schæfer-ejeren!!


  • #45   14. dec 2011 Jeg synes, at dét der i den grad lider overlast her, er ens tiltro til en retfærdig behandling af retsvæsenet.

    Lige meget hvor mange love der laves, kan det i mine øjne ALDRIG blive en angrebet hunds skyld, hvis den angrebne hund vælger at forsvare sig og indleder et modangreb.

    Og imo er det ALTID den hund, som løber op til en fremmed hund, som er den "skyldige", - og dermed også den ejer, som lader sin hund gøre det.

    Den her historie er ganske simpelt så grotesk, som den kan blive. Jeg tør slet ikke sige, hvad jeg har lyst til at gøre ved den rhodesian ridgeback-ejer!!!


  • #46   14. dec 2011 <i>Mit indtryk er desværre også at det er altid er den tilskadekomne hund der bliver set som den uskyldige, ligemeget hvordan skaden er sket :o(</i>

    På samme måde, som den overfaldne <i>person</i> jo også i mange tilfælde kommer til at stå tilbage med skylden, hvis vedkommende var stærk nok til at forsvare sig effektivt, og overfaldsmanden herved kom til skade.

    Mindst ligeså tåbeligt i mine øjne.


  • #47   14. dec 2011 Martine

    Ja, på den måde er der jo mange idioter og aggressive hunde der kan gå fri - til skade for os andre.


  • #48   14. dec 2011 Martine,håber du har ret. Vores træningsplads ligger et forholdsvis øde sted . Har aldrig set andre der end klubbebs medlemmer. Men har til gengæld oplevet enkelte medlemmer forlade klubben i raseri over et lille overfald fra anden medlemshund. Sååååå, håber bare ikke man kommer ud for det. For uanset hvor meget vi passer på vores hunde i klubberne , kan uheldet jo være ude... men gudskelov er de fleste klar over dettte ,og anmelder ikke hinanden.

  • #49   15. dec 2011 Som jeg læser dette optrin med schæferhunden Django og den fremmede rhodesian ridgeback, så vil der sikkert være dem, som vil påstå, at rhodeseren jo ikke var den første, som bed.

    Den havde "bare" lagt hovedet over schæferen.

    Jeg kan lige høre dem, som mener, at bare fordi en anden hund løber helt hen til en fremmed hund, som er den stadig "uskyldig".

    Sådan ser jeg det ikke. Hvis en hund løber hen i hovedet/op til en fremmed hund, så må man imo. indse, at alene denne adfærd vil være stærkt provokerende for en anden hund og dermed risikere i et modangreb.


  • #50   29. jan 2013 Her blev den angrebne hund også synderen....

Kommentér på:
Schæfer aflivet efter at være blevet angrebet!

Annonce