{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.210 visninger | Oprettet:

Efter aflivning- hvad sker der ? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvad sker der egentlig med vores kære når vi fx. forlader dem døde på dyrlægens bord.
Hvor gør de af dem og hvor længe ligger de der inden de bliver kremeret. Bliver de proppet i en sæk, eller hvordan transportere de dem.... ?? Venter de på at de får et bestemt antal aflivede hunde/katte inden de sender dem videre eller, eller.... ???

Min mor fik aflivet hendes schæfer af den rullende dyrlæge i hjemmet, og var meget forbavset da hun skulle hjælpe ham med at få hunden ned i en stor sort sæk og ud i hans baggagerum... barsk.. ens bedste ven i en sort pose i et baggagerum, hvad hvis han glemmer den.. ja, man får jo mange tanker og billeder i hovedet. Det ville jeg bestemt ikke bryde mig om. Og så var det bare jeg tænkte hvad der egentlig skete, når man ikke lige var der mere ????

Håber der er nogle der kender svaret.. ( tror jeg).... !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efter aflivning- hvad sker der ?
  • #1   28. sep 2009 de bliver brændt.... man kan vælge at få dem brændt for sig selv, og få asken hjem i en urne.. det har jeg gjort...

  • #2   28. sep 2009 men ja det er grimt at se sin bedste ven blive smidt i en sort sæk.. ville slet ikke kunne klare det syn

  • #3   28. sep 2009 Jeg har selv haft 2 af mine hunde med hjem i en sort sæk. Jeg har kørt dem til kremering selv:-)

    Men jeg VED at på "min" dyreklinik har de et stort kølerum, hvor de døde dyr bliver lagt og så bliver de hentet til destruktion. Hvor tit det sker, ANER jeg ikke.


  • #4   28. sep 2009 mine skal også i en urne, engang om forhåbentlig mange år

  • #5   28. sep 2009 Dyrene bliver lagt i sorte plastsække og lagt på køl.

    1 gang om ugen kommer der en chauffør fra (hos os i hvert fald) ADA's kæledyrskrematorium, som så kører dyrene til kremering.

    Pænt og ordentlig, men jo, dyrene bliver opbevaret i plastsække, mest af hygiejniske hensyn.


  • #6   28. sep 2009 Puha det er lige til at få ondt i maven over....
    Kan man ikke begrave sin hund i baghaven? Eller på en dyre-kirkegård hvis man ikke har have?


  • #7   28. sep 2009 Camilla:

    Har I ikke et sted at kremere i jylland, siden de kommer helt herovre fra og henter?


  • #8   28. sep 2009 Laila:

    Jo, det kan man godt......... JEG har valgt at få mine hunde brændt seperat og har hentet urnen og sat dem ned i haven på hundenes yndlingssteder:-)


  • #9   28. sep 2009 Lægger man dem på køl, ofr at undgå forrådense ? Og undgår man egentlig det... ???

  • #10   28. sep 2009 Men skal hunden brændes først?

  • #11   28. sep 2009 Jeg tror faktisk også at der ligger et krematorium ved Hedensted, men ADA har god service og pålidelige chauffører og det betyder meget lige netop i den her forbindelse.

    Kremeringen af aflivede dyr er noget af det som bare skal fungere uden nogen former for bøvl, netop fordi der for mange er mange følelser med i det og så er det rart at kunne sige at det foregår pænt og ordentligt.

    ADA giver også muligheden for at det enkelte dyr kan blive kremeret i en urne og urnen kommer direkte tilbage til klinikken.


  • #12   28. sep 2009 Men hvad så med "den rullende dyrlæge", han har vel ikke noget kølerum ??? Mon han kører dem direkte til Adas ? Nogle der ved det ?

  • #13   28. sep 2009 Mopsemor:

    Ja, for de ligger jo ikke i flere uger på køl......


  • #14   28. sep 2009 Laila:

    Hvis du har en have, må du godt begrave den der uden at brænde den. JEG har bare valgt at brænde mine af 2 grunde. For det første kan jeg ikke lide tanken om at mine hunde skal ædes af alt muligt kryb nede i jorden (jeg skal også selv kremeres, når den dag kommer) og for det andet, så ville jeg være skrækslagen for at de andre hunde fik gravet den op:-)


  • #16   28. sep 2009 Karin A - Det er nemlig også sådan noget jeg hører... adrrrr.... Men håber at det kun er enkelte tilfælde.. smiley

  • #17   28. sep 2009 Der ligger et kæledyrs krematorie i ranbøldal, nede ved vejle - dem bruger vi...

    min mors er blevet lagt i deres kurv, med tæppe og en lille buket blomster - bag i bilen (har stc) og nså køre vi ned med dem ...

    Dernede bliver de sat på et rullebord, og kørt i fryseren indtil de kan blive brændt - ca en uge senere kommer der en lille urne med posten ...

    Se evt min mors profil
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=31236

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=45323

    Der er ingen billeder af hvor de ligger puttet, da folk nok ville synes det var lidt makabert, men vi er glade for dem ...


  • #18   28. sep 2009 Hvis man får aflivet hos dyrlægen eller vælger at de skal med dyrlægen efter en hjemme aflivning bliver de lagt i en sæk.

    Der er to forskellige farver sække den ene farve er for de dyr der skal enkelt kremeres og den anden farve sæk er til fælles kremering.

    De døde dyr bliver lagt i et kølerum hos dyrlægen indtil R98 (mener jeg) kommer og henter dem i en stor kontainer og der kan gå optil en uge før de bliver hentet da hver enkel dyrlæge har en fast afhentningsdag.

    Da Kiki skulle herfra valgte vi en hjemme aflivning hvor vi selv kørte hende til krematoriet hvor hun lå i og på tæpper sammen med sin yndlingsbamse med blomster omkring sig og på sig.

    Om eftermiddagen/aften var vi ude og hente hendes urne som nu står på hendes helt specielle hvilested her hjemme.


  • #19   28. sep 2009 . \m/ blandingsrocker \m/ .:

    Har du link til hvor man kan få lavet det henne????


  • #20   28. sep 2009 Hos dyrlægen kommer hunden på frys indtil der kommer en lastbil og henter dem og kører den til kremering. Det kan så enten være enkelt-kremering eller med andre dyr.

    Den container er en fryseboks - men selv det er barsk, synes jeg.

    Dog vælger jeg at gøre som jeg gjorde sidst, den næste gang jeg skal igennem det.
    Får hunden aflivet hjemme, sender den med dyrlægen og får den enkeltkremeret.
    Jeg ved, at når hunden ER død, er det kun mig, der mærker noget.


  • #21   28. sep 2009 Jeg har ikke fået aflivet nogen hunde, men har haft to Ildere der begge blev kremeret og de står nu i min vindueskarm med et lys ved. Jeg er SÅ glad for jeg tog den beslutning for jeg kunne heller ikke bære tanken om de lå i en klam container smiley

    Mine blev kremeret hos ADA


  • #22   28. sep 2009 Vores hunde er altid blevet begravet hjemme -og Møffe røg ud i mine forældres have (jeg bor i lejlighed med fælles have) til de andre hunde da hun blev aflivet.

    For at undgå at de graves op af de andre hunde/ræven e.l. graves de dybt ned, og så lægges der marksten i en lille dynge over, og så tager min bror et passende træ/busk med hjem der plantes hvor hunden ligger.
    Han er gartner og har indtil nu i hvert fald, sørget for nogen rigtig fine små træer/buske til hver af dem, og så er det nu så hyggeligt at sidde dernede i skyggen om sommeren:o)


  • #23   28. sep 2009 Har i øvrigt været i praktik hos en dyrlæge engang, og hos ham røg dyrene ud i en mindre container ude bagved. Hvor tit de blev afhentet ved jeg ikke, men det må have været ofte, for ellers havde man vel nok kunne lugte dem.

  • #24   28. sep 2009 Mine hunde dør aldrig. Punktum. :o)

    Bryder mig ikke om tanken om at have en urne stående i min stue, og jeg ved at min dyrlæge lægger dem på køl også bliver de kørt til ADA. Så jeg er tryg ved at skulle aflevere dem der den dag det (aldrig) bliver aktuelt.


  • #25   28. sep 2009 Der er osse et firma der laver hele smykket. Ikke en tanke der tiltaler mig at have hunden hængende om halsen må jeg indrømme, men sådan er vi jo så forskellige:o)

  • #26   28. sep 2009 takker.....bare jeg havde så mange penge

  • #27   28. sep 2009 Jeg fik min buster hjem i en urne.Min dyrlæge bruger osse ADA og hun er meget påpasselig om hvem hun samarbejder med så jeg er helt rolig ved at sende min dyr til ene kremering der.Hvordan de bliver opbevaret vil jeg helst ikke tænke for meget over da jeg bare for dårlig samvigtighed over at de ligger der nede og fryser.. ;(

    Pernille den løsning er jeg helt med på.. smiley


  • #28   28. sep 2009 Jette -det er nu altså ikke rigtigt. Dyrene brændes.

    Skal da self ikke kunne sige at man ikke kan sende sin hund til andre muligheder, men i hvert fald langt de fleste brændes.


  • #29   28. sep 2009 nej den tror jeg ikke på holder - Jette

    til gengæld har vi haft en sag her i byen, hvor en dyrlæge blev dømt for at smide dem i hækken - og det er ikke en vandrehistorie


  • #30   28. sep 2009 ja jeg kan huske at føre hen i tiden der kom de til daka og hvad de så gjore med dem ved jeg ikke men kunne best forstille mig de blev lavet til benmel

  • #31   28. sep 2009 uha Ricko er blevet truet mange gange med Daka når vi er kørt forbi Hedensted - heldigvis er det altid blevet ved truslen :O)

  • #32   28. sep 2009 ja mine hunde de skal nu heller ikke på dake det stinker sku ikke så heldig der og vi begraver altid hvors hunde selv vi har en fin gravhøj ude på marken hvor de bliver lagt til hvile

  • #33   28. sep 2009 det med at begrave hunden........jeg tænker bare, hvad så når man flytter?

    derfor vil jeg have mine i urne...er en gang flyttet fra en hund begravet i haven, det har jeg ikke lyst til igen


  • #34   28. sep 2009 Vi er flyttet fra vores begravede hunde før -det betyder ikke så meget for mig.

    Når det er ret nyt at hunden er død, synes jeg det er rart at have et eller andet sted hvor hunden ligger osv.

    Men efter nogen tid, har jeg egentlig nok i minderne


  • #35   29. sep 2009 til indlæg efter aflivning.

    Begge mine to gamle hunde blev aflivet,hjemme.Det blev en SMUK og værdig død.De fik en berolingende indsprøjtning,og jeg fik såmænd også lidt.Det tog ca.10.min.så sov de.
    Jeg hjalp med at bære dem ned i dyrlægens bil,og tog på vejen en enkelt blomst,lagde den på dem.ca.1.uge efter fik jeg deres aske leveret i en simpel,men pæn urne.
    Hele den procedure kostede kun ca.600.-
    DET var en smuk og værdig død.
    Som jeg faktiskt godt kunne tænke mig,at det ,ville være ethvert menneske "beskåret",at få en stille og rolig død..
    Jeg ved godt de blev kremeret-brændt,men det bliver vi jo også,som regel.
    Altså,urnen står ved min computer,den dækker så godt,alle de ledninger,jeg har,og jeg har mange.
    k.h. vibeke


Kommentér på:
Efter aflivning- hvad sker der ?

Annonce