Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efter aflivning
  • #1   16. mar 2009 Vi har fået vores brændt og i urne, som vi så har begravet i haven.

• #2   16. mar 2009 Brænde og i urne

• #4   16. mar 2009 Mine er blevet brændt

• #5   16. mar 2009 Mine to hunde og en kat er blevet kremeret og står nu i deres urner her hjemme.

• #6   16. mar 2009 mine skal kremeres og i urne.

• #7   16. mar 2009 Vi har en urne, der står i vores soveværelse...

• #8   16. mar 2009 Brænes og i en urne..

• #9   16. mar 2009 vi har vores i mine forældres have, hvor alle deres gamle ligger.
    + fugle og marsvin. & katte.
    Og fisk. & mus..
    smiley

• #10   16. mar 2009 Pjevs blev begravet i haven.

nu er vi for længst flytte fra det sted og synes det er mærkeligt han ligger i en fremmed have. Derfor urnen.

min mand vil spredes på havet, så skal han have dem med sig......

• #11   16. mar 2009 Den sidste blev doneret til undervisningsbrug på KVL. Før det blev de hos dyrlægen

• #13   16. mar 2009 Joey skal i urne. Lige som min kat, som døde sidste år efter 15 år.

• #14   16. mar 2009 vores er blevet kremeret og så har dyrlægen ordnet resten

• #15   16. mar 2009 Brændes og i en urne som bliver begravet i haven.

Hvis dyrlægen beholder den så bliver den brændt og asken ryger på lossepladsen og der synes jeg bare ligesom ikke at min hund igennem mange år hører hjemme...

• #16   16. mar 2009 ben er kremeret og står pt her..

han bliver begravet når jeg er klar til det... på en dyrekirkegård vel at mærke,,

regner også med det bliver sådan fremover... finder det ikke særlig tiltalende, at noget jeg har haft så meget kærlighed til, bare skal efterlades hos dyrlægen, smides ovenpå en masse andre hunde, og så videre til daka... fuck no!

• #17   16. mar 2009 Mine hunde er altid blevet ved dyrlægen og sådan bliver det også med Emma.....sådan har jeg det bedst.

• #18   16. mar 2009 Min er blever brændt og står i en urne i min stue

• #19   16. mar 2009 Min dejlige hund blev aflivet lørdag og vi tog ham med hjem og begravede ham søndag i hans elskede have. Det var det bedste for os, så vi havde ham hele vejen og kunne "putte" ham en sidste gang.

Tror det er meget individuelt havd man har det bedst med.

• #20   16. mar 2009 Urne..

• #21   16. mar 2009 Vores bliver brændt og bliver der. Jeg pers kunne ikke tænke mig en urne i stuen.

• #22   16. mar 2009 Ninna: kan ikke lide dit spørgsmål - har det noget med Xenta at gøre?

• #23   16. mar 2009 Jeg bryder mig ærligt talt ikke om de muligheder man har, hvis man tager hunden med sig efter en aflivning, så da det hele var forbi, lod jeg dyrlægerne stå for resten.

Jeg vil huske min hund som han var..
    Og synes det var ufatteligt hårdt at se ham livløs, så tanken om at skulle tage ham med hjem og begrave ham, eller ha en urne stående, synes jeg ville gøre det hele mere hårdt og trist.

Man har de gode minder, og billeder af sin elskede.

• #24   16. mar 2009 jeg har lige fået min hund aflivet idag ;(
    ham beholdte dyrlægen ;(

• #25   16. mar 2009 Kelly M:
    Er det den mishandlede hund, du hentede, du har fået aflivet?

• #26   16. mar 2009 Mine har dyrlægen også beholdt.

• #28   16. mar 2009 Mine katte er blevet hos dyrlægen, så det kommer hunden sikkert også til.

• #29   16. mar 2009 helle : ja ;( han bed andre end mig ;(

• #30   16. mar 2009 kelly M, føler med dig.. Blev selv bidt af min elskede simba, og besluttede derfor at aflive ham, da disse situationer blev værre og værre, og ikke kunne undgås åbenbart. Og har altid haft den holdning at jeg vil kunne stole på min hund.. Jeg accepterer ikke bid. (Selvf kommer det an på situationen).

• #31   16. mar 2009 Kelly:
    Vidste ikke, han havde bidt.
    Han var nok for mishandlet smiley

Men han har fred nu.
    R.I.P. Kenai

• #32   16. mar 2009 * Theo the Wannabe Blacknose *, Det er da ikke bedre at begrave hunden så?

Altså.. det virker jo aldrig humant med de muligheder der er, efter døden.. Men man kan jo trøste sig med at hunden har fået fred, og ikke længere mærker noget.

• #35   16. mar 2009 Okay... Ja sådan er vi jo så forskellige :o)
    Jeg lod Simba blive hos dyrlægen, fordi jeg hellere vil have mindet om ham i mine tanker, og ikke mindes hans død ved at se på en urne og lign..
    Men blev hos ham, til sidste åndedræt.

Kan godt følge dig i det med at overlade hunden til andre.. Men der tænker jeg mest sådan at hans liv nu er væk, og jeg havde ham da han levede, og det var der han havde brug for mig. smiley

• #36   16. mar 2009 Og det som ingen kan tage fra os, er minderne.
    Dem vil vi have til evig tid sammen. smiley

• #40   16. mar 2009 Okay smiley
    Ja for mig giver det mest mening at sige det endelige farvel, når hunden lukker sine smukke øjne og tager de sidste åndedræt. Sidde sammen og have det sidste øjeblik med hunden tæt på sig.

Ville ikke kunne sige farvel 2 gange.. Og det ville jeg føle man skulle, hvis man også skulle lave en form for begravelse.
    Synes det er en smuk tanke at stryge asken hen til et sted der har betydet meget.. Men tror ikke selv jeg kunne smiley

• #42   16. mar 2009 Nej... Bestemt ikke.
    Men er godt man kan trøste sig med de gode minder bagefter. Og smile af dem om og om igen en dag.

• #45   16. mar 2009 Det er jo lige det... Det kan gå stærkt smiley

Mange tak.. Var han bestemt også. smiley

• #46   16. mar 2009 jeg vil til hver en tid donere mine dyr til forskning, ligesom jeg selv har taget stilling. (at når jeg dør vil man kunne bruge mit lig som man har lyst, forskning eller rede andres liv)
    Jeg tror ikke på noget efter døden, så derfor vil jeg gerne have at ens rester bruges til noget der måske kan bruges til at redde liv.

• #47   16. mar 2009 jegg lader dyrlægen beholde den. på nær en jeg gravede ned i haven, men hva nytter det når man flytter???

• #48   16. mar 2009 jeg vil aldrig begrave vores hunde i haven, vi fik desværre en grim overraskelse da vi lagde bed om, da vi gravede en den jord af for at ligge nyt, og der var altså en død hund i den jord, som var i et syntetisk tæppe som altså ikke forsvinder med årene.
    Min gamle hund blev ved dyrlægen, og det bliver dem vi har nu også når det engang om mange år bliver deres tur.

• #49   16. mar 2009 pia n : nej det kan hurtigtig blive farligt ;(
    men den sidste uge i hans liv var god smiley

• #50   16. mar 2009 Hvis jeg skulle have ALLE de dyr hjemme på kaminhylden i en urne.... som jeg igennem mine 40 år ( voksenår )... har haft og som er døde....så ville jeg have omkring .....( løst regnet ) ca 3000 ... ja.... 3000 .... sikkert flere.

Men så har jeg også talt ALLE med....

Hunde...katte...marsvin...kaniner...chinchillaer...hamstere...skildpadder... frøer....firben...kameleoner....leguaner...papegøjer...kanariefugle....undulater...tropefugle...Aber...firben...vandrende pinde...duer...mus........og så er der jo lige mine fisk..... der er nok 3000 mere..... *LOOOOL*......

Tjaaa.... så jeg har IKKE mine døde dyr i en urne på kaminhylden.....*GG*

• #51   16. mar 2009 Min hund ligger i haven og det har jeg det rigtig godt med. Han elsker sin have og han ville helst ligge ude hele tiden, Han har været med rundt og plante og ja det er hans have. Selvom vi engang flytter så vil han stadig ligge i hans elskede have. Hvis jeg tog ham med, så havde han jo ikke alle de oplevelser i det nye hus, som han har haft i det vi bor i nu.

Det er nok forskelligt hvordan man ser på det.

• #52   16. mar 2009 Nogen vælger at begrave sine dyr og andre vælger urner og det er vel op til hver enkelt hvad de kan og vil.

• #53   16. mar 2009 jeg lader dyrlægen tage sig af det ,jeg kunne ikke drømme om at have en urne stående på reolen ,jeg vil hellere have et flot foto på væggen af mine hunde, end kigge på en urne hver gang jeg går forbi.

• #55   16. mar 2009 * Theo *

Ja... så kan du jo godt se , at jeg skal have en Kæmpe-kamin hylde ... hvis alle de urner skal stå der.... *GG*

• #56   16. mar 2009 Møffe ligger begravet i mine forældres have. Min bror kom med et flot træ der er plantet overnpå.
    Jeg bor i lejlighed og regner ikke lige med at blive boende her i mange år fremover, derfor blev hun ikke begravet hos mig selv, men hos mine forældre istedet. Der ligger hun sammen med Bølle som var hendes bedste (og eneste) hunde-ven:o)

Jeg ville have det underligt med at have en urne stående i huset.

Jeg bruger ikke stedet til at mindes e.l. Faktisk tænker jeg sjældent på hende mere år jeg er i haven derude, og derfor ville det heller ikke genere mig, at det er der hun ligger hvis mine forældre flyttedet e.l.

Da hun blev aflivet gemte jeg en kasse med hendes ting, med den tanke at det var rart at have noget at mindes.
    Men efterhånden har jeg foræret tingene til vener og familie der faktisk kan bruge det til noget -jeg selv føler ikke noget ved dem mere.

Istedet har jeg nogen gode billeder af hende stående i stuen, og minderne i mine tanker -det er nok til mig:o)

• #57   16. mar 2009 Malene (chianti) Ja det har desvære med xenta at gøre mit spørgsmål her. Xenta skal aflives på torsdag! hun er åbenbart mere syg end man kna se. prøverne viste intet godt! Så jeg har taget den beslutning at hun skal herfra inden hun får mere ondt, og bliver mere syg! Det hårdt at få det svar på prøverne idag, hvor hun fyldte 2 år! men kna ikk mere holde ud at se hende have ondt! det gør sku forondt, når man elsker hende så meget! så stillede det her spørgsmål for at vide hvilke muligheder der er , og har nu bestemt mig for at vil have hende hjem i en urne, og have den stående. nok ikk forreste på reolen, men bare have den!! så hun stadig er ved mig, og jeg stadig kan passe på hende, som den flokleder som hun ser mig!! puh det hårdt at skrive det her..

• #58   17. mar 2009 Michelle: det er præcis sådan jeg håber jeg får det. Nu har jeg det rigtig godt med at tænke på at han ligger i haven og er tit henne og lure. Men jeg synes det er rart han ligger der, hvor han elskede at tilbringe sin fritid.

Ninna: Det gør mig virkelig ondt. Har lige måtte aflive min hund i weekenden, og det er godt nok svært. Nyd hende de sidste par dage og tænk på du gør det bedste for hende, det er dig det gør ondt på.

Kommentér på:
Efter aflivning

Annonce