{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

at lære at dække/lægge sig. {{forumTopicSubject}}

hvorfor er det lige at jeg absolut ikke kan lære nellis det?..har prøvet lige siden hun kom og er 6 måneder nu..

har prøvet det med at hun først sitter også trækker godbiden tilbage men så rejser hun sig bare..hun forstår det overhovedet ikke:S men hun ved godt hvad *ned* betyder..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at lære at dække/lægge sig.
  • #1   14. dec 2011 Jeg havde bare godbidden i en knyttet hånd og lagde næven på gulvet lige foran potterne, når den sitter. Så smider de sig som regel for at få den

  • #2   14. dec 2011 Du mener du får hende til at sætte sig foran dig og så tager du godbidden og fører den fra næse og ned mod gulv og så nærmest kører den hen af gulvet væk fra hendes forpoter...???

    Ikke nemt at forklare nemmere at vise det... smiley


  • #3   14. dec 2011 tøzen og tais og alle de andre hunde lærte det ved at man tog godbidden ned på gulvet..det skal være sådan at hunden kan slikke og lugte godbidden...når den er ved at lægge sig ned siger du 'dæk'. til sidst vil den kompinere de 2 ting sammen og du kan løfte godbidden højrer op(men løft den højere op over flere omgange).

  • #4   14. dec 2011 jeg oplever bare hver gang at hun rejser sig op og går hen mod mig..

    må prøve det med en lugtende godbid og holde i knyttende hånd til hun lægger sig..også give hende den..håber snart det lykkedes..hun forstår det sleeeet ik


  • #5   14. dec 2011 Jeg så engang hende der victoria (i "det er mig eller hunden"), hun lagde nemlig håndne vned på gulvet og så sagde hun man skal vente lige indtil hundne lægger sig, for det gør den til sidst sagde hun. Så sagde man dæk, og startede forfra. Hun sagde at det godt ku ta noget tid smiley

  • #6   14. dec 2011 christina h:) må simpelthen prøve det..

  • #7   14. dec 2011 Sæt dig på gulvet og sid med et eller begge ben bøjede (alt efter hvordan du sidder mest behageligt) og lok hunden under det bøjede ben med godbidden.

    Benet skal være så lavt over jorden, st hunden skal ned og kravle.

    Svært at forklare smiley men det hjælper hunden med at forstå hvad den skal.


  • #8   14. dec 2011 kirsten det må jeg prøve hvis det andet ikk virker:)

  • #9   14. dec 2011 Sit:
    Lære hunden at holde numsen i jorden og strække forbenene indtil der bliver sagt fri. Sig xxx (hundens navn betyder se på mig), fører hånden med godbidden ned til hunden’s snude.
    Før derefter langsomt hånden op over hendes panderyg, når hunden sitter, roser du med rolig, venlig stemme og giver hunden godbidden hvis hunden bliver i sit.
    Derefter sig: fri, inden hunden rejser sig. Når i har trænet det en hel masse gange put ordet sit + håndsignal på.



    Dæk:
    Lærer hunden at lægge sig på maven med forbenene strækt indtil der bliver sagt fri. Lav en sit øvelse foran dig selv uden at sige sit, når hunden sitter, føres godbidden langsomt ned langs brystkassen og videre langsomt ned mellem forbene – pas på ikke at trække hånden mod dig selv, da det vil få hunden til at rejse sig.
    Når hunden dækker roses hunden med glad og rolig stemme og du lægger godbidden på jorden mellem forbenene. Derefter sig: fri, inden hunden rejser sig. Når i har trænet det en hel masse gange put ordet dæk + håndsignal på.


  • #10   14. dec 2011 Jeg har ikke læst alle svar, så undskyld hvis det er sagt smiley

    Vi kæmpede i 2 mdr. med Vega, og havde næsten opgivet, indtil en herinde fra gav mig et godt trick smiley
    Førhen bad vi hende sitte, og førte så godbidden mod gulvet så hun lagde sig. Og ja, hun lagde sig hver gang, men KUN fordi hun fulgte godbidden.

    Så gjorde vi det, at vi førte en TOM hånd mod gulvet, og når hun lå ned, fik hun en godbid fra den MODSATTE hånd, og puff, så kunne hun det i løbet af 10 minutter! Nu behøver vi bare lave håndtegnet, så smider hun sig ned smiley

    Hemd og lykke smiley


  • #11   14. dec 2011 Basco havde også lidt svært ved at forstå det, jeg prøvede først med at føre hånden ned mod gulvet, det fattede han ikke... Så læste jeg "det er mig eller hunden" af victoria stillwell og prøvede det de andre også beskriver. I starten sad han bare og gloede og gik lidt rundt, men efter laaang tid endte han med at lægge sig og så roste jeg... Efter et par gange gik der kortere og kortere tid før han lagde sig smiley
    Jeg holder godbidden med tommelfingeren og så fingrene udstrakt, så kan jeg bruge tegnet senere når jeg vil have ham til at dække smiley

    Jeg tror at hunden er nødt til at gøre det selv og ikke at man "presser", Basco fattede i hvert fald ikke koblingen... smiley

    Håber det er brugbart smiley


  • #12   14. dec 2011 * Altså det der med at lægge hånden på gulvet med godbidden i smiley

  • #13   15. dec 2011 syntes bar at vær gang jeg prøver det med at føre godbiden ned..så rejser hun sig:/

  • #14   15. dec 2011 jeg formulerede mig vist lidt dårligt, synes nogen gange det er svært på skrift smiley
    Jeg holder godbidden med tommelfingeren (så det ligner en flad hånd med håndryggen opad) på gulvet.
    Det tog i hvert fald minimum fem min før han lagde sig ned, han brugte meget tid på at gå rundt og snuse og alt muligt andet, men til sidst lykkedes det. Og så prøvede jeg et par gange mere og efterhånden fangede han hvad det gik ud på smiley

    Så ikke det der med at føre godbidden ned, det fattede basco heller ikke han blev bare siddende eller rejste sig.



  • #15   15. dec 2011 "yntes bar at vær gang jeg prøver det med at føre godbiden ned..så rejser hun sig:/"

    når du føre godbidden ned lands brystkassen og har den på jorden træk den lidt ind mod dig selv.


  • #16   16. dec 2011 update: nu har vi øvet og øvet i 2 dage..

    og vi er nået dertil hvor hun sitter. også har jeg godbiden i øjenhøjde. også når jeg begynder at køre den ned så dækker hun og får godbidden.

    nu skal vi lige ha øvet mere. også skal hun lære at dæk så betyder at lægge sig..


  • #17   16. dec 2011 Christina - det lyder da super smiley

    Hvis hun ikke kan uden at godbidden bliver ført fra hendes næse mod gulvet, så prøv som jeg har skrevet længere oppe smiley Vega var nemlig så besat af godbidden at hun kun fokuserede på den og hverken hvad vi sagde eller gjorde, indtil vi prøvede på den anden måde smiley

    Held og lykke, det skal nok lykkes smiley


  • #18   16. dec 2011 ja taak det vil jeg prøve:) men hvad gør forskellen ved at den får godbidden fra anden hånd?

  • #19   16. dec 2011 Forskellen er at de så fokuserer på hånden, og ikke på godbidden smiley Vega var så fokuseret på godbidden at hun udelukkende dækkede fordi der var en godbid foran hendes næse, hvorimod når man gav med den anden hånd, fandt hun ud af, at hun fik en godbid når hun lagde sig, selvom hun ikke kunne se den, og der gik 10 minutter og så sad den der smiley

  • #20   17. dec 2011 det prøver vi:)

Kommentér på:
at lære at dække/lægge sig.

Annonce