{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.835 visninger | Oprettet:

HJÆLP! tips og triks til en Boxer på 6 mdr. {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg er den lykkelig ejer af en Yorkshire Terrier på 2år og en Boxer på 6 mdr nu. Jeg må indrømme at jeg ikke var forberedt på den lidt strengere opdragelse som en stor hund nu kræver. Emma (Boxeren) er en dejlig humør bombe .. men men men mit problem er at jeg ved ikke hvad fisen jeg skal gøre når der fx. kommer gæster, for der bliver hun så ''ophidset''(glad) og bliver ved med at hoppe op af mine gæster og slikke på dem. Hvad skal jeg gøre med det hopperi? Det er så træls at have en halvstor hund hængende på en! Mit andet problem er når vi går tur.. Hvis Emma ser en anden hund bliver hun igen så glad og vil bare snakke og lege, dette er også okay hvis hun og den anden hund er løse og i en have, men de er begge i snor og min arm er ved at ryge af hver gang vi ser en anden hund. Hvad kan jeg gøre ved dette? Og er der nogen gode råd til en sele der er rigtig god til en meget stærk hund?
Håber der er nogen gode råd smiley
VH. Camilla Victoria.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! tips og triks til en Boxer på 6 mdr.
  • #1   15. dec 2011 altså udfra hvad jeg kan læse i den bog jeg opdrager ud fra, eller min grundbog som jeg kalder den, så skal du ignorere hunden når hun hopper op, vende ryggen til, og først rose når hun er rolig.. aldrig skæld ud over hun hopper op.. fordi så får hun stadig opmærksomhed når hun gør det.. negativ opmærksomhed er stadig opmærksomhed.. jeg er igang med at lære min lille malou om ikke at hoppe op.. og man skal simpelthen ignorer og vende ryggen til.. indtil de f.eks. sidder pænt.. så kan du snakke med dem.. informere dine gæster om at de bare skal vende ryggen til og først må sige hej til hunden når den sidder rolig.. eller i hvert fald ikke springer op..

    nu er jeg ikke ekspert i opdragelse.. men det er det jeg har læst mig frem til.. og fået at vide hos dyrlægen hvor jeg går til noget hvalpekursus..


  • #2   15. dec 2011 og det med at ville trække hen til andre hunde, der vil jeg simpelthen have nogle godbidder med, og begynde at lære vovsen at gå ved siden af en.. og sitte når der kommer nogle med en anden hund.. så kunne du måske slippe for at den trak dig hen over vejen og alt muligt.. men simpelt hen fik den til at sitte indtil folk evt var gået forbi eller den fik lov til at snakke med den anden hund når den anden hun kom tættere på..

Kommentér på:
HJÆLP! tips og triks til en Boxer på 6 mdr.

Annonce