{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Gøer når hun er alene - tips og hjælp? {{forumTopicSubject}}

Min hund, en blanding på 10 kg og 3 år til december, er begyndt at gø en del når jeg ikke er hjemme. Det er mest når hun hører ting uden for, men det går jo ikke at hun gør i en halv time fordi en af naboerne slår græs.

Når hun skal være alene lader jeg TV'et køre og skruer lidt højt op så det drukner visse lyde ude. Derudover lægger jeg en dyne i sofaen da hun oftest er mere tilbøjelig til at lægge sig til at sove hvis dynen ligger der. Hun får også en eller anden madgenstand lige når jeg går - en tyggepind, noget lækkert i hendes Kong eller noget andet.

Men nu er hun altså begyndt at gå meget mere end hun plejer. Vi er godt nok flyttet, men det var tilbage sidst i maj, så hun burde have vænnet sig til stedet her. Hun har altid mad og vand og flere rum at gå ind i - dog ikke gangen ud til køkkenet og ekstra værelset da fordøren er der, og der er en sti ude foran.

Jeg vil prøve at købe sådan en DAP-dims til stikkontakten. For selvom hun er en meget tilpas hund, så er hun fundet på gaden i Spanien, så hun har problemer med at være bange for at blive efterladt trods alene hjemme træning i de lidt over 2½ år jeg har haft hende. Min økonomi tillader dog ikke indkøb af en DAP lige nu.

Er der nogen andre kloge hundehoveder der har nogle forslag? =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøer når hun er alene - tips og hjælp?
  • #1   1. okt 2010 gi hende mindre plads og gå på

  • #2   1. okt 2010 Det gør det kun værre. Hun panikker nogle gange hvis hun ikke kan gå ind i enten badeværelset eller soveværelset også - hun er mest i stuen.

  • #3   1. okt 2010 min mormor gjorde faktisk det at man tager en avis og ruller den. så går du og lukker døren, når den så gør, åbner du døren og og slår avisen ned i hånden og siger NEJ! og går igen..
    Min mormor sagde det virkede efter nogle gange.
    ved ikke om det virker. Har ikke selv oplevet at mine hunde gør. Laica på 6 gør hun hvis det ringer på eller ved hun slet ikke hvad gø er, og vores nye hvalp piver lige 2 gange, også er det det. smiley


  • #4   1. okt 2010 Jeg har kun gode erfaringer med DAP, så syntes at du skal købe en hurtigst muligt.

  • #6   1. okt 2010 Cindy: Ja, jeg skal vist tilbage til den basale træning i et stykke tid så hun tier stille =) hun gør hun når der er noget at gø af, men jeg synes ikke hun skal gø længe for nogen slår græs eller viceværten kører rundt med sin minitraktor.

    Rebekka S: Hun er faktisk kun alene højst to gange om ugen i max seks timer af gangen. Så hun er snarere for lidt alene end for meget =)


  • #7   2. okt 2010 Det er da altid noget hun ikke gør længe. for nogle kan jo gø i flere timer. Mine forældres nabos hund kan ikke lide at være alene hjemme, og når hun tager afsted klokken 06:00 om morgnen så sidden den foran døren og gør i flere timer. Og det er lige ved siden af mit soveværelse, så det er ikke hver gang man får lov til at sove..

  • #8   2. okt 2010 Cindy: Puuuuuuha, det ville jeg ikke kunne leve med. Og stakkels hund! Tænk at de lader den gøre det, den må jo være rædselsslagen.

  • #9   2. okt 2010 ja, og hunden er sku sød nok, og det er vores nabo også, men ja det er syndt, nogle gange er det kun 1-2 timer hun er væk, men man bliver alligevel skør i hovedet når man kan høre en hund non stop om morgnen når man selv prøver på at sove.

Kommentér på:
Gøer når hun er alene - tips og hjælp?

Annonce