3.212 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

En form for anfald.. Hvad kan det være?? En form for anfald.. Hvad kan det være??

Jeg sidder nu med min hund som igen hare haft en form for anfald smiley

Han begynder lige pludselig at synke hurtigt og voldsomt lidt som om han skal kaste op, han hoster som om han har noget galt i halsen, og det mest mærkelige er at han begynder at slikke på ALT (gulv, vægge, møbler, mig osv.) og spise alt både græs, jord, blade, hundehår og i nat en plastikpose bare fordi det ligger der.. Han virker helt panisk og det kan vare i flere timer af gangen.. Bagefter bliver han meget kontaktsøgende og vil gerne være tæt på mig og så bliver han enormt træt og går nærmest ud som et lys og så skal der soves...

Det er noget der kommer i perioder og når han har sådan en periode kommer det ret ofte.. Han fik det i nat kl 1.30 og så har han lige haft det igen nu her..

Jeg har før snakket med min dyrlæge om det men de har aldrig hørt om sådan noget før.. Er der nogen af jer der måske ved hvad det kan være?? Jeg har så ondt af min stakkels hund smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En form for anfald.. Hvad kan det være??
  • #1   16. dec 2011 hosten, lyder en smule som kennelhoste, eller en almindelig forkølelse, bare et gæt. De lyder skrækkelige når de har de to ting smiley lidt sæl agtige.
    det med slikkeriet, kan betyde at din hund angler noget, kalk, salt, eller et eller andet. tænker dyrelægen kan tjekke om din vuffer mangler noget, eller måske henviser han/hun til noget andet foder.
    hmm, det med panikken, det har jeg godt nok slet ikke noget der passer på smiley ved ikke hvad det kan skyldes? Kan der have været fyrværkeri et sted ? De er jo rigtig gode til at høre. og er de paniske bange for det, kan de godt te sig mærkeligt i lang tid. Hvis det er det, kan man få beroligende hos dyrelægen. og få hjælp af e adfærds behandler til at lære hunden det ikke er farligt.
    Her kom alle mine gæt, og alle mine råd. smiley håber det kan bruges.

• #2   16. dec 2011 Han hoster en gang meget kraftigt som om der sidder noget fast.
    Slikkeriet kommer som en del af anfaldet.
    Han er fuldstændig ligeglad med fyrværkeri og der er ingen lyde der kan få ham til at gå i panik.. Han går mest og lyder som om han ikke rigtig kan få luft

• #3   16. dec 2011 Hjertet måske? Det kan give hosteanfald.

Slikkeriet ved jeg ikke hvad skyldes. Buddy slikker meget intensivt på mennesker men ikke på andre ting.

• #4   16. dec 2011 kennelhosten kan dyrelægen behandle, men hvis der sidder noget galt i halsen, så ved jeg ikke hvad man gør. asparges er gode til at snuppe ting der sidder fast. men ved ikke om man må give hunde det? smiley
    kan han have noget galt i halsen ? kylling, and eller ? har han fået noget han ikke plejer, måske en allergisk reaktion på noget ? nødder, vindruer eller andet ?

• #5   16. dec 2011 Han får kun tørfoder.. Det er heller ikke i forbindelse med at han har fået noget at spise.. Lige nu ligger han bare ved siden af mig og sover og er helt rolig... Men det kan komme helt ud af den blå luft at det lige pludselig lyder som om han har svært ved at få luft og så begynder han at slikke på ting og spise ting

• #6   16. dec 2011 jeg er løbet tør for gode råd og ideer. smiley Har du ringet eller været hos dyrelægen, de kan vel se om der sidder noget i halsen ? smiley

• #7   16. dec 2011 Han har haft det mange gange i hans liv så det er ikke noget i halsen... Min dyrlæge har aldrig hørt om den opførsel før

• #9   16. dec 2011 Jeg tvivler meget på et fremmedlegeme for han har gjort det her siden han var lille og han er nu 7 år gammel... Der kan gå mange måneder imellem perioderne med anfald... Når han har de perioder får han altid minimum et anfald som kommer om natten og nogen gange er det flere nætter i træk det kommer

• #10   16. dec 2011 Mit umiddelbare gær vil nok være epilepsi. De kan jo komme til udtryk på rigtig mange måder.

• #11   16. dec 2011 Nu ved jeg ik hvordan epilepsi er hos hunde, men kan det være det. Jeg vil vende det med dyrlægen igen, evt får en anden dyrlæges vurdering... For normalt lyder det bestemt ikke.

• #12   16. dec 2011 Jeg synes bare ikke det lyder som epilepsi når jeg læser om det

• #13   16. dec 2011 Det lyder som om han lider af for meget mavesyre. Jeg har haft hunde med samme problem, de åd også alt når de fik mavesyreanfald.
    Prøv at give ham tørt franskbrød uden skorper, og ellers prøv et sure neutralisernde middel i flydende form

• #15   17. dec 2011 Et par bud kunne være
    Reverse sneezing ( omvendt nys )
    Epilepsi ( den hælder jeg meget til også fordi han bliver SÅ træt bagefter )

• #16   17. dec 2011 Det er i hvert fald ikke reverse sneezing for det har han også og der er han helt anderledes.. Det jeg synes er mærkeligt er at det kommer meget pludseligt og virker meget voldsomt... En sjælden gang imellem kaster han op når han har det sådan men det betyder ikke nødvendigvis at det stopper

• #17   17. dec 2011 Mon det kan være ataxia af en art? Men så burde det vel blive værre?

• #18   17. dec 2011 Han får som regel kun de perioder en til to gange om året så det er heldigvis ikke så tit..

Jeg har lige læst lidt om ataxia og synes ikke det lyder som det og så tror jeg også det ville være værre nu hv is det var det

Kommentér på:
En form for anfald.. Hvad kan det være??

Annonce