2.771 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Lopper... Lopper...
Så er det vores tur til at have lopper.
Hundene fik for to uger siden en bayvantic kur hver, og vi håbede at det kunne tage det, hvilket det virkede til, men i nat bliver jeg så vækket af at en loppe kravler rundt i ansigtet på mig, og hundene klør sig meget igen nu..
Jeg har stadig et par kure, som de skal have, og så har jeg hørt om noget 810/Bio-halløj man kan købe i matas? Men hvordan fungerer det?
Er der nogen der vil dele deres loppe-rutiner?
Vi har aldrig haft lopper før, så er helt på bar bund..
0 synes godt om
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.007
Vask alt der kan vaskes i maskinen ved højest mulig temp (dyner, puder og tæpper, hundens tæpper og stofkurve), Støvsug GRUNDIGT over ALT - vær speciel grundig ved fodlister, revner og sprækker i sofa, seng, stole osv. Smid støvsugerposen ud!
Sprøjt alle tæpper, fodlister og alt det der ikke kan komme i maskinen. (Loppemiddel til dette kan købes i matas, jem og fix eller lign)
Husk rengøring af bil!
Og self skal hunden loppebehandles. Men hvis du ikke får dens omgivelser grundigt rengjort, kan du behandle hunden nok så meget - det vil aldrig hjælpe en dyt.
Så på med handskerne - du kan simpelthen ikke være FOR grundig...
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 287
Hvis der er andre der har tilføjelser, eller ekstra ting vi kan gøre, så sig endelig til!! De her lopper skal bare DØ!
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
apr 2010
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.313
Den ene slår dem ihjel nu og den anden sørger for at lopperne ikke kan formere sig ..
Trinolen sørger for at dræbe alle lopper der så meget som vover sig uden for deres æg. Men husk at loppeæg kan ligge i hi i årevis (5+ år) og klække hvis der dukker de rette betingelser op.
Så jeg ville orebyggende også sprøjte med Trinol 2-3 gange om året og særligt ved alle paneler og under sofaer etc.
Bonus ved Trinol er at alle edderkopper, fluer og andre insekter dør så snart de overvejer at komme ind (hvis man sprøjter i vindues og dørkarme også) :o)
God kamp mod lopperne. Håber du vinder :o)
apr 2010
Men nu melder der sig lige to nye
Sådan en Capstarkur, hvor køber du dem henne?
Og det trinol, er det slet ikke farligt for hunde og mennesker? Det lyder skrapt ihvertfald
okt 2007
Trinol er jo ikke just sundt og jeg vil anbefale at lukke vovsen væk imens du sprøjter med det og til du har luftet ud.
Det er ikke skadeligt som sådan men hvis man har muligheden kan man lige så godt benytte sig af den.
Når først det ligger er det ikke skadeligt medmindre man vælger at indtage det og der er der forhåbentligt ingen der gør.
Har man kat skal man dog ikke sprøjte kattens soveplads da katte er mere følsomme over for det ...
Du kan lugte at det er kemikalier når du sprøjter så dit normale instinkt er ikke at indånde det. Men sker det er det ikke farligt :o)
apr 2010
okt 2007
Lopper...