{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.377 visninger | Oprettet:

problemer med ulovlige hunde {{forumTopicSubject}}

da jeg har fået afvist min hund grundet racen kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeg gentagene gange kan løbe ind i hunde der er på listen herinde oprette efter den dato 01.06.10 der må da være nogen retningslinier og regler der skal følges folk betalet tros alt penge for at benytte siden jeg ønsker navnet på en administrator der kan afhjælpe problemet da sidens administrator åbent bart ikke tager problemet op med mindre de lige løber ind i en hund på deres færden her på siden

her er link til racer fra justitsministeriet samt dato for loven træder i kræft

(link fjernet)

og her et link til ulovlig oprettet hunde næsten en hel side bare på en race

http://www.hundegalleri.dk/gal_alle.aspx?page=1&sort=8&type=Amerikansk%20staffordshire%20terrier

jeg forventer at i får fjernet dem fra siden eller lukker op for andre hunde så der ikke er nogen former for forskelsbehandling

jeg forventer dette bliver behandlet professionelt og med den rette kompetence da der også er økonomi i det her (indbetaling for at bruge siden)

mange hilsner Balders Far (AM BULLDOG)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med ulovlige hunde
  • #1   23. dec 2011 Skæringsdatoen er 01.07-2010 smiley

• #2   23. dec 2011 Danny: Du kan ikke oprette listehunde mere, men er de oprettet før loven trådte i kraft må de gerne være her ..
    - Derfor kan du finde dem herinde.

• #4   23. dec 2011 Danny det kunne jo have noget at gøre med at reglerne om man ikke må oprette dem herinde først trådte i kræft d.1/7-10 så de hunder var var oprettet inden må blive her..

Kan nu stadig ikke forstå at folk kan blive ved med at bitche over de ikke må oprette deres hunde herinde... Jeres hund bliver jo ikke mindre dejlig af at den ikke er herinde???

• #5   23. dec 2011 kræft = kraft hehe det gik lidt stærkt smiley

• #6   23. dec 2011 på det link du giver er det faktisk kun tale om 1 hund der er oprettet efter at hundegalleri lavede deres regler mht. oprettelse af hunde på listen over ulovlige racer.

- jeg har lige været tilbage i mit brev arkiv - fordi jeg husker at have modtaget et brev omkring det - og den blev sendt ud d. 16. juni 2010 - altså er det kun hunden der er oprettet d. 22. juni 2010 der er "ulovligt" oprettet.

Og selv her, så må man påtænke at der lige er nogle dages indkørsel til nye regler, og 6 dage efter reglen er ændret så er det ikke så mærkeligt at en hund er kommet igennem..

Jeg tror virkeligt ikke du skal regne med at få fjernet nogen, ejheller få lukket op for noget.
    At andre (i det her tilfælde én) har "brudt reglerne" gør jo ikke at du har mere ret til også at bryde reglerne, og eftersom der står i reglerne herinde ved din oprettelse at du ikke kan oprette en hund af ulovlig race, samt det også står ved oprettelse af hund, så har du haft mere end en chance for at være opmærksom på det.

• #7   23. dec 2011 http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=404694
    til reference for dato'en i øvrigt med regelændringerne

• #9   23. dec 2011 hej med dig.
    Der er blevet skrevet til admin om mange hunde, og der er snigere der har sneget sig herind efter de nye regler men de er også blevet slettet. FInder du nogle så link til admin eller hjælpe admin smiley de hjælper med glæde smiley
    De hunde der er opettet før de regler kom, de har ret til at være her.
    og der er kommet her ind efter reglerne kom, vi kan lave et album med vores liste hunde, og nyde at vise dem frem der smiley !!
    - jeg har skrevet til admin og til dem der har med siden at gøre, at det burde bliver gjort sådan så alle brugere (uanset om man har operttet en hund eller ej) kan lave et album. da der jo er mange ejere der ejer EN hund og det er en listehund, de har betalt 59 kr for at komme her ind, og vil gerne vise deres hund frem. som alle andre her inde. forståeligt smiley !!
    har ikke fået svar. men der er mange der har foreslået dette. og vi håber det bliver gjort. smiley
    desværre er denne side en side hvor de har valgt at lave den regel om at listehunde ikke må oprettes.. det er bare super ærgeligt for dem der har opretet sig for første gang, og har haft hunden i 5 år. f.eks. .. smiley Derfor skal vi have album her ind, så de mennesker og hunde har mulighed for at blive vist og vise frem. smiley

- de hunde der er oprettet før reglerne kom her ind, må være her,
    - de hunde der oprettes efter - bliver som regel slettet.
    - de hunde der er på listen - kan oprettes i fotoalbum
    -de hunde der er på obs lisen - kan stadigvæk oprettes.

håber det gav mening . skriver lidt i vildrede .. er total jule forvirret. håber ikke det gik meget ud over teksten.

• #10   23. dec 2011 har skrevet med Wulfcab

jeg arbejde ud fra denne sætning i link til justits

Hvis man efter den 17. marts 2010 har erhvervet en hund, der er omfattet af forbuddet, kan politiet træffe afgørelse om, at hunden skal aflives. Hunde, der er født, overdraget eller solgt efter denne dato, er således ikke omfattet af overgangsordningen.

og troede at tilkendegivelsen af sin hun efter den dato var ulovlig

da dato på hundens fødselsdato ikke spilder nogen rolle altså en hund på 10 vil stadig være ulovlig efter 16 juni 2010 det var bare ikke den besked jeg fik den gang jeg meldte min hund på

af den hjælpe administrator jeg skrev med den gang

• #12   23. dec 2011 danny- her inde er hunden ikke velkommen uanset om den så er 10 eller 5 år gammel. eller 1 år . det spiller ingen rolle. Men ude i den rigtige verden er hunden ulovlig hvis den er født efter 17 marts 2010, eller erhvervet efter den 1 juli, dvs købt efter den 1 juli 2010 smiley ..
    Uanset hvad, må de ikke være her inde. øv.. men lad os sammen rykke i trådene og få lavet sådan at man kan lave et album med dem smiley selvom man ikke har oprettet hund her inde.

• #13   23. dec 2011 jeg vil godt sprede et budskab om at der også er fine og ordenlige am bulldogs og jeg om nogen bliver sur når man høre om de hunde ser der ikke er styr på da de sætter mig i bås men det har da taget helt overhånd med med folk der ser de hunde som værne født syge og en skamplet det eneste vi har gjort er at købe en hund som andre syntes meget lidt om og så er det nemt at hade den nu de er ulovlig vi ejere er sku snart lige så jaget som tykke mennesker og rygere ( bare for at bruge noget som jeg syntes er lige så kedeligt at køre heats på ) i et land som Danmark burde vi ha plads til bulldog og gravhunde mennesker som er tyk tynd rygere eller ikke ryger vi låser jo heller ikke folk inde fordi deres far sider inde for vold og siger så er de nok lige sådan straf de mennesker der ødelægger deres hunde fordi næste gang er det rottweileren og dobbermann de sætter på listen og til sidst render vi alle rundt ned den samme hund

jeg har stor respekt for folk der køber hunde jeg ikke har interesse i bare de behandler deres dyr ordenlig

• #14   23. dec 2011 Du vil møde rigtig mange herinde som ikke er enige i loven. Personligt syntes jeg det er synd at en gruppe mennesker skal kunne ødelægge så meget for ansvarlige mennesker.
    Men nu er loven dér og det eneste man kan gøre er at overholde den og håbe at loven en dag vil blive ændret så den rammer de rigtige

• #15   24. dec 2011 Danny - os der kender de her racer , og folk der behandler dem ordenligt, ved godt at der findes mange mange mange gode dejlige hunde der ude. Jeg gør i hvert falde. Jeg har ikke mistet lysten til at invitere de racer ind til lege dag hjemme hos os. har ikke mistet lysten til at tro på de en dag bliver lovlige igen, mister aldrig lysten til at ville vide mere, vi har op til flere gange haft am bulldogs i vores have til leg, både de to små og være mellem hund elsker dem, og omvendt, de leger så fint sammen.
    Kan godt forstå du gerne vil ud med det, og vise billeder, og fortælle om din hund. Der er hedigvis andre forummer også. Og facebook grupper. Kan varmt anbefale "dansk muskelhunde union" og race grupper, der deler vi billeder, skriver med hinanden, fortæller om vores hverdag, fortæller gode dejlige histoirer, triste historier og så videre. Et dejlig samfund af alle os der elsker de her racer. uanset hvad folket og folketinget siger og mener. smiley vi har de her hunde tæt på vores liv, og ved der findes mange der ude der er gode, og bliver behandlet godt.
    Vil råde dig til at skrive til dem der har med den her side at gøre, og komme i kontakt med dem, foreslå de ændringer på siden du kunne tænke dig, Jeg har f.eks. skrevet til dem at jeg synes det burde laves sådan at man kan lave et album, selvom man ingen hund har oprettet. Så alle listehunde ejerne der kom ind på siden efter reglerne, kan vise deres hund frem. Der sidder mange brugere der ude og vil vise , men ikke kan pga de kun har en listehund smiley ..

..
    siden her burde være for alle. både den ene og den anden race. men kan også sagtens se problematikken, vi kan ikke se om hunden er et år eller 2 år . derfor har de sikkert valgt at banlyse alle af de racer. men det var nu smart hvis de gamle kunne få lov at komme ind. De er jo fuldt lovlige. og beviserne kan man vel sagtens finde hvis man har alt sit på det rene. med datoer osv.

• #16   24. dec 2011 Ann-Christina N

præcis og jeg mener vores billeder kan da ikke skade nogen her inde hvis jeg var uansvarlig og dum hunde ejer kunne jeg da stadig komme med dumme kommentar og den slags uden oprettet hund jeg kunne ikke drømme om at bryde reglerne her inde ved at oprette min hund som hvid boxer her inde og hvad ellers af andre kommentar jeg har fået af unge damer der kun mener der er plads til deres border collier på min private beskeder men samtidig vil jeg mene billeder af hunden er totalt harmløse og er folk ikke til min race eller type kan de da bare lade være med at gå på min profil og kikke problemet ville jo være løst om 10 år når der ikke er flere af de hunde i landet jeg forstår bare ikke folk skal hade min hun når de udelukket bygger deres grundlag på racen op på medie viden og jeg ville da godt understrege jeg har plads til alle racer og mennesker der er deres opgave voksen mht de dyr de anskaffer sig for man kan jo læse side op og side ned om unge folk der ikke har tid og overskud til deres hunde inden de er fyldt 2 år der er da også uansvarligt over for deres dyr og her mener jeg ikke at folk der virkelig er i et dilemma med deres hund men hovsa nu sider jeg sku med en hund hvad gør jeg nu folk

• #17   30. dec 2011 Må indrømme jeg finder det meget diskriminerende at folk der har en hund tilhørende eller tilnærmelsesvis måske ligner en blanding ikke har lige så meget ret til at lave et billedealbum med deres hund(E)!

Eftersom at 'tilstrømningen'/avlen af nye hunde af disse racer ved lov er blevet stoppet, må man jo formode at de hunde der nu eksisterer er lovlige iflg. loven -

hvilket så også rimmeligt gør at ejerne ikke bør forfølges og/eksluderes -
    jeg ville da også meget gerne se hvorhenne i loven der står åbent skrevet at sådanne tiltag overfor minoriteter er lovlige, nu hvor vi også har offentlige love gældende overfor offentlige adgangssteder!?!

Jeg synes det er MEGET forkert at diskriminere på den måde!

• #18   30. dec 2011 Og er der ikke også en lov ang. selvtægt?

• #21   30. dec 2011 Selvtægt Krumme!

Er ikke lovligt.

Og er det ok at en offentlig tilgængelig side gør sig til dommere?

Majoriteten af hundene er lovlige!

Og hvad med uskyldig indtil modsatte er bevist?

Og - ja, er helt enig med dig i at det er alt for galt med måden, eftersom man i flæng mistænker og sammenblander alverdens hunde og racer i denne heksejagts-forfølgelse!

• #23   30. dec 2011 Reglerne lyder at ULOVLIGE hunde ikke må oprettes på HG.

Eftersom at alle hunde ERHVERVET FØR den. 7.JULI 2010 er LOVLIGE -
    så handler man ikke iflg. lovgivningen.

Hvis man henholder sig til lovginingen om ulovlige hunde, og gør reglerne gældende for disse ved at begrænse adgang til offentligt forum,
    så påtager man sig også det ansvar ikke at ramme uskyldige dvs. de LOVLIGE.

Hvis man via. indstemmesystem og HA'ere kan begrænse nye medlemmers adgang udelukkende via. stemmer på øjeskøn, bør man vel så ikke også have et ligeledes system hvorved man kan indstemme dem man TROR er lovlige?

Desuden er der heller ikke noget at rafle om ang. markeder - eftersom man ikke må sælge/videreformidle pågældende racer. Hvilket man ligesom man gør med andre ulovlige ting på HG, SØRGER FOR IKKE SKER!

5.4 Oprettelse af hunde

HundeGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til hunden, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af HundeGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en hund her på siden.

Du skal have tilknytning til hunden.
    Alle billeder skal være tydelige og af selve hunden!
    Hunden må ikke oprettes som salgsannonce!
    Hunden må ikke være solgt ved oprettelsen!
    Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
    Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
    Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.

Det er ikke tilladt at oprette flere hunde i samme galleri; opret venligst kun et galleri per hund.

Hunde der er ulovlige iflg. dansk lovgivning kan ikke oprettes på HundeGalleri.dk.
    Oprettes der alligevel ulovlige hunderacer i profiler, vil disse blive slettet og brugeren modtage 1 advarsel før dennes brugerkonto bliver slettet. Ved tvivl, så slettes profilen og den pågældende hund kan så ikke oprettes medmindre brugeren samtidig oploader bevis på at hunden ikke er en af de pågældende ulovlige racer.
    Der kan forekomme profiler med ulovlige hunderacer på HundeGalleri.dk, da de er oprettet før de iflg. loven blev gjort ulovlige at besidde. Se punkt 4.1 for hvilke racer og blandninger af racer forbudet gælder.

Vi kontrollerer jævnligt de oprettede hunde og sletter uden varsel alle hunde, som ikke opfylder alle betingelserne.

• #24   30. dec 2011 Bemærk venligst:

Hunde der er ulovlige iflg. dansk lovgivning kan ikke oprettes på HundeGalleri.dk.

Hvad med alle de lovlige???????????????

• #26   30. dec 2011 Ergo bør man lade tvivlen komme til gode.

Og ikke sidde via billeder og flippe mønten for hvorvidt man tror man ved om hunden måske er 1/8 del blanding 5 led tilbage og derfor afviser!

Som sagt findes der i teorien ikke ulovlige hunde. De som der er, skal nok blive anmeldt -

hvilket 450 aflivninger indtil videre vidner om jo sker.

Disse anmeldelser sker netop når man ser det i offentligt lys, hvilket så også bør være der hvor HG lader politiet gøre deres job ift. at opretholde loven, således at har man mistanke om at en hund er ulovlig, lader man politiet afgøre dette.

Denne måde at gøre det på er diskrimerende og ren selvtægt!

Og hvad mere er til det, så er det nærmest blevet et belæg for at skabe en os og dem - kamp herinde. Hvor visse brugere tilsyneladende uden omtanke ubramfrit tilsviner andre hundeejere udelukkende pga. de har en hund der ligner eller tilhører samme race som dem der er blevet bandlyst for ny avl!

Det støtter op om at forfølge og afvise folk med lovlige hundehold!

Endnu et klart og tydeligt tegn på den form for heksejagt der foregår - og jeg kan finde det chokerende og ganske foruroligende at man som relativt aktivt medlem / bruger ikke tager afstand fra det -
    men at nogle ovenikøbet forsøger at integrere det i rummet med lovgivningen som undskyldning!!!

Loven beskriver ikke dette. Godkender det ej. Og har aldrig toleret selvtægt!

• #27   30. dec 2011 *suk* Det her bliver en lang tråd o.o

• #28   31. dec 2011 jeg mener det er noget skidt min hund bliver sat i bås pga det er den race som den er fordi man ikke mener der er plads til ham her inde det fjerner jo fokus på den fælles snak og glæde der er ved at ha hund

jeg er også træt af folk der skal kommenterer os med de hunde som værne tudefjæs over vores hunde ikke er inde her vi prøver bare at slå et slag for vores racer og dem som enlig er problemet med de racer de vil da skide hg noget de kikker ikke engang her inde på jeres/vores hunde og der er da mange hunde jeg ikke bryder mig om eller syntes direkte er grimme men jeg ødelægger da ikke jeres dag med at fortælle det til jer tværtimod læser jeg jeres historier og tænker godt om jeres forhold til jeres dyr

og ang dem som føler sig ramt fordi de har en boxer og bliver draget parraleler hvordan tror du vi har det med at blive udelukket pga nogen ikke kan styre deres hunde vi må slet ikke være her inde tænk lidt over det næste gang er det måske boxeren der ryger pga låsekæber så skal du slå et slag for din hund

hvis konceptet er at galleriet skal gøre sig til dommer over ret og lov hvorfor kan man så under bilgalleri finde biler der er turet i sådan en græd de er totalt uforsvarligt at køre i på kant med loven både mht til typegodkendelse og forsikringssvindel (forsikret biler uden turbo men monteret på billeder) hvor går grænsen

Kommentér på:
problemer med ulovlige hunde

Annonce