{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Han tisser på gulvet .. hvad gør jeg ?... {{forumTopicSubject}}

Jeg har her for ikke så længe siden købt mig en dejlig lille dansk svensk gårdhund ved navn Kenzo..

Om dagen er Kenzo rigtig godt til at sige til når han skal ud ved at gå til døren og kradse.
- Men om natten tisser han ALTID på gulvet! Og gerne flere gange om natten!
Jeg ved 100 % at han ikke går til døren, da jeg ikke sover særlig tungt og derfor vågner de få gange han faktisk gør det.

Men hvad gør jeg når han har tisset på gulvet om natten?
- Jeg kan jo ikke rigtig tillade mig at skælde ham ud over det?
Og hvordan lære jeg ham at han skal holde sig eller vække mig?

Jeg ved godt han ikke er så gammel endnu, men tænker også på længere sigt ..

ANDET SPØRGSMÅL:
Lige Pt. sover han i sengen, da det gør han ikke lige så ofte tisser på gulvet, men vil jo helt have han sover på gulvet?
hvad gør jeg for at lære ham at sove nede?

Jeg kan ikke lukke ind til mig soveværelse , da der ingen dør er smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han tisser på gulvet .. hvad gør jeg ?...
  • #1   29. dec 2011 1. sæt dit vækkeur til en to-tre gange om natten og tag ham ud, se om det hjælper.

    2. hvis han ikke skal være i sengen, skal han ned NU. Der skal være konsekvens. Giv ham en dejlig hundeseng ved siden af dig, og lær ham at være i den. Hav eventuelt din hånd nede hos ham i starten, så han kan mærke dig, så vænner han sig til at sove alene.

    3. Du kan eventuelt sætte en klokke i hans halsbånd om natten, så du vågner hvis han forlader kurven for at tisse. Så må du være hurtig og få ham ud, inden uheldet sker.


  • #2   29. dec 2011 Lisbeth:

    Den med klokken var en god ide ! Det skal prøves ! Hvor kan man købe sådan nogle klokker ? smiley

    - Så når han hopper op i sengen om natten skal jeg så bare sætte ham tilbage i kurven ? smiley


  • #3   29. dec 2011 Hej

    Hvis jeg var dig, ville jeg sætte vækkeuret til at ringe en enkelt gang eller to om natten alt efter behovet og så selv gå ud med Kenzo. Det spænder lidt ben for din renlighedstræning af ham, at han tisser på gulvet om natten.

    Mht. at sove på gulvet, så ville jeg nok lade ham sove på gulvet fra i dag. Jo flere gange, han får lov til at sove i sengen, jo sværere bliver det for ham at blive smidt ud derfra. Det var jo nok lidt en fejl at tage ham derop til at starte med, når du har besluttet dig for, at han skal sove på gulvet.
    Men det er jo for sent nu. Så sæt hans kurv ved siden af din seng og sæt ham ned i den, når I går i seng. Hvis han er meget urolig og vil tigge om at komme op i sengen (hvilket han ganske sikkert vil) så holder du selvfølgelig fast i, at han skal blive i kurven. Ros ham gerne, når han sidder pænt der.

    Og så skal du nok se frem til et par ret urolige nætter smiley


  • #4   29. dec 2011 Nå, jeg var for langsom smiley

  • #5   29. dec 2011 Therese - vi er vist enige smiley

    TS - køb dig en lille klokke i en hobbyforretning eller lignende (eller ødelæg noget julepynt haha) og sæt den i hans halsbånd.

    Og så husk lige, aldrig nogensinde skælde ud på en hvalp, som tisser inde.


  • #6   29. dec 2011 har altid haft mine hvalpe i en kurv ved siden af sengen, den har haft så høje sider at de ikke har kunnet hoppe ud af den, og så har jeg ligget med hånden nede ved dem til de er faldet til ro... når de så bliver urolige så er jeg stået op og har taget dem ud og tisse... og så direkte i seng igen, med en fast hånd på dem og et nej hvis de mente der skulle leges... om natten sover man her og de har aldrig kunnet bevæge sig rundt på gulvet så længe de var hvalpe... det har nok taget alt fra en uge til måske for den værste 2½ uge inden de sov igennem om natten uden at skulle tisse, dvs fra ca 23-7.

    Må hunden ikke for fremtiden være i sengen er det en rigtig rigtig dårlig ide at give den lov nu, det er synd og forvirrende for hunden at skulle have nye rutiner ind hele tiden, den skal fra start have dem den kan regne med gælder for fremtiden så må ejeren tage de gener det giver at indarbejde dem fra start...


  • #7   29. dec 2011 Lisbeth - Det er vi nemlig smiley

  • #8   29. dec 2011 Jeg ville sætte hans hundekurv ved siden af din seng også have en hånd nede ved ham, så du kan mærke når han begynder at bevæge sig.. Den mindste bevægelser, ud og tisse..

    Tag ham hurtigt ud og tisse, også hurtigt ind igen.. ingen snakken udover kommandoen "tis" og "dygtig" når hunden har tisset..

    Det tog os kun et par nætter at få det igennem..


Kommentér på:
Han tisser på gulvet .. hvad gør jeg ?...

Annonce