{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.988 visninger | Oprettet:

jia h
jia h
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

har lige fået en hvalp, hjælp ??? {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri

Jeg har lige fået en hund, eller jeg har den sammen med min bror, og min forældre. Mit spørgsmål er så, om der er noget særligt man skal vide om sådan en? Altså fx hvornår skal den til dyrlægen og få et ormekur, chipning, osv. Og jeg har set på nettet at man også skal børste hundens tænder, hvor mange gange skal man gør det i ugen ? og evt andre ting man skal vide??

tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har lige fået en hvalp, hjælp ???
  • #1   1. jan 2012 Har din forældre ikk styr på det inden de anskaffede sig den..?

• #2   1. jan 2012 har i ikke sat jer ind i det, så syntes jeg godt nok i skal aflevere hunden tilbage!

• #3   1. jan 2012 suk

• #4   1. jan 2012 Nu kan ikke se hvor gammel ud er, men tror at hele familien godt kunne bruge nogle helt almindelige råd omkring hvordan man har hvalp og hund i sit hus.
    Der ud over så skal hvalpen været chippet inden den tager hjemmefra. Det er lovkrav.

Jeg ville prøve at se denne video sammen med familien, den fortæller hvordan det er at have hvalp og hvad man skal huske
    http://dansk-kennel-klub.dk/DVD-2

Der ud over så vil jeg tage på biblioteket for finde nogle bøger omkring det at holde hund, specielt bogen "Hvalpen" af Lone Greva

• #5   1. jan 2012 hvor gammel er den

• #6   1. jan 2012 hunden skal være chippet inden i får den, og den skal minimum være 8 uger inden den skal fra sin mor.

Når i får den skal den jo vaccineres..... men det kommer an på om den er vaccineret fra avleren af....

Hvor gammel er hunden... og ja du må gerne langsomt træne hunden til at få børstet tænder, men det er ikke alle hunde, hvor det er nødvendigt at børste dem.

• #8   1. jan 2012 Hvor har I lige støvet den hvalp op henne? De skal være vaccineret og chippet inden salg... :s

Og please sig ikke at I ikke har sat jer ind i basis hunde-viden inden I anskaffede jer en. Det er jo et levende dyr, ikke en bamse!!

• #9   1. jan 2012 Til alle de skriver i denne tråd: Syntes I skal tage at tænke over jeres sprog. I har ingen anelse om hvad der er sket eller hvor gammel brugeren er.

• #10   1. jan 2012 Louise Britt P:
    Ja jeg ved godt at nogen, inkl. jeg, har en lettere skarp tone. Men det er altså et levende væsen vi snakker om her, og ikke en dukke. Det er da ret vigtigt at man ved de basale ting INDEN man anskaffer sig sådan et stort ansvar?
    Tror blot folk er urolige for hundens ve og vel, samt fremtid når de uden tvivl ikke ved en disse om hvad de har pådraget sig af ansvar.

• #11   1. jan 2012 Victoria: Selvfølgelig, men hvis man møder nye brugere med problemer med spydige eller ironiske kommentarer trækker de sig istedet for at søge råd og vejledning og så kan man sige at vores råd ikke kommer nogen til gode her ind.

• #12   1. jan 2012 Louise-Britt

Enig!

• #13   1. jan 2012 Opmærksomhed, opmærksomhed, opmærksomhed.

Ja tak til alders-grænse på HG.

• #14   1. jan 2012 Hvis i ikke har haft hund før er der rigtig mange ting at sætte sig ind i som beagel bassen skriver af sted på biblioteket i en fart og ellers kan i søge under emner her på siden der er mange brugbare råd,så det er bare med at komme igang med at læse.

• #15   1. jan 2012 Louise Britt P:
    Det er klart. Synes egentlig heller ikke nogen har kommet med ironiske kommentarer. Blot stillet sig undrende overfor det. Og det med chipning/vaccine er jo ikke TS's skyld, men sælger der ikke har helt rent mel i posen, hvilket folk også oplyser.

Synes bare det er blevet så let at anskaffe sig et dyr, men mange glemmer ansvaret der følger med.

• #16   1. jan 2012 Jeg tænker egentlig på de samme spørgsmål og råd, som de andre har givet.. Jeg vil virkelig gerne vide mere om hvalpen osv, for det er lidt svært at rådgive dig/jer, hvis man ikke ved noget om hvalpen eller jeres viden..

- En anden gang, så skaf jer ikke et dyr, før i har læst op om det. Det er et levende væsen, og hvis man ikke undersøger tingene ordentligt, så ender det tit med, at man opdager man har påtaget sig for meget. Trust me, been there, done that. Men man lærer jo så længe man lever, og i skal have credit for at spørge herinde, nu når i ikke selv ved! I kan jo ikke skrue tiden tilbage! ^^

• #17   1. jan 2012 Det skal hellere ikke være for at se ned på nogen, men jeg håber da at Trådstarter kommer ind i tråden. Eller at familien sidder og kigger tråden igennem sammen.

• #18   1. jan 2012 Sandra H:

Er SÅ enig! Kunne ikke have sagt det bedre smiley

• #19   1. jan 2012 Victoria; Se, det er jeg glad for at høre! smiley Prøvede at sige det på den pænest mulige måde! ^^

• #20   1. jan 2012 Jeg håber og tænke på det bare en et yngre barn som godt kunne tænke sig og vide noget om det, men at forældrene har styr på det.. sådan er det jo nogen gange.. Og håber virkelig det er sådan her..

• #21   1. jan 2012 Victoria Friis - nu er det ikke lovpligtigt at hunden skal vaccineres, kun chippes smiley

• jia h
    jia h Tilmeldt:
    mar 2010

#22   1. jan 2012 Mine forældre har haft hunde før, så de har kendskab til det. De er bare ikke hjemme lige nu, og jeg har baboom i forvejen, så tænkte jeg at kigge forbi hundegalleri, for at søge lidt viden.

Det er bare mig der gerne vil vide lidt mere om det, hunden er selvfølgelig mere end 8 uger gammelt. Jeg ved ikke særligt meget om hunde, derfor søger jeg lidt om råd herinde, men jeg tror jeg tager en tur forbi bib i stedet for.....

• #23   1. jan 2012 Nå så er det som jeg tænkte.. Du kan jo evt bruge google og skrive race navnet også kommer der en masse spændene frem om racen som du kan læse og lærer en masse af =)

• #24   1. jan 2012 Jia, den skal være chippet ved salg, er den ikke det ?

• #25   1. jan 2012 Jeg håber da dine forældre har fået grundig information om, hvordan hvalpen skal passes - både skriftlig og mindtlig vejledning. Hvis ikek de har fået det er det ikke en særlig seriøs opdrætter I har købt af.

• #26   1. jan 2012 C K H.
    Nå, mente også de skulle være vaccinerede når de skulle chippes smiley My bad.

jia H;
    Har du ikke snakket med dine forældre om det at have hund, nu I har fået en? Sådan at de har fortalt dig lidt om hvad det indebærer og hvad det kræver?

• #27   1. jan 2012 Hvis du få taget nogle billeder kan du jo også vise din lille hund frem herinde

• #28   1. jan 2012 Kennelmor !
    Det ER ikke en særlig seriøs opdrætter når hvalpen ikke er chippet ved salget smiley

• #29   1. jan 2012 Jia H: Jeg har lige lægge nogle link til gå læsning omkring hunde og pasning.

Du har allerede fået en link til en film
    Der ud over er der denne film om træning
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/DVD

En side med information om kursus og forskellige træningsmetoder
    http://www.hundens-paradis.dk/index.htm

Lidt omkring hvad du skal huske når du får hvalp
    http://www.netdyredoktor.dk/sw63102.asp

Forskellige måder at aktivere sin hund på
    (link fjernet)

Tema om at forstå hundens sprog
    http://www.netdyredoktor.dk/sw15651.asp

Videoer med træning og råd fra Victoria Stilwell
    http://animal.discovery.com/videos/victoria-stilwell-positive-training/

Håber du kan bruge nogle af linksene.. Og held og lykke med vovsen.
    Hvad er det egentlig for en race, nu er man jo blevet lidt nysgerrig, håber også den bliver oprettet her inde

• #30   1. jan 2012 tillykke med jeres nye familie medlem og velkommen her på hundegalleri:) selvfølgelig skal du have lov til at spørger nu når det er nyt for dig...det vigtigste er at være opmærksom på den lille hvalp. den skal ud hver gang den har spist,sovet og leget...mange bruger også reglen 10 uger =10 min. gåtur af gangen. men lær hvalpen at kende og hurtig vil du lærer dens signaler at kende:)

• #31   1. jan 2012 er I alle sikre på at det er en seriøs tråd ???

Synes jeg har set den slags tråde der oprettes som provokation for at se folks reaktion...og få dem op af stolene....

TS har er altså ikke helt ny, har været oprettet godt og vel 1½ år...

• jia h
    jia h Tilmeldt:
    mar 2010

#32   1. jan 2012 ¤ Victoria Friis ¤
    Det er nemlig mest min bror der skal passe hunden, da det var ham der gerne vil have en hund. Men nu hvor vi har fået en hund i hjemmet, så vil jeg da også gerne vide lidt om det. Selvom det ikke er mig der skal passe den.

Louise Britt P
    mange tak for linkene, jeg skal nok sat mig ind i det.

og til jer andre:
    undskyld at jeg ikke kom med nok informationer om hunden, da jeg ikke ved så meget om den. Det er nemlig min bror der skal passe hunden, og jeg er bare lidt uviden i dette område, og derfor spørger jeg om råd herinde, for at vide noget om sådan en. Den er selvfølgelig købt lovligt, og hvis chipning er lovkrav, så er den selvfølgelig også chippet, jeg ved bare ikke særlig meget om den, derfor jeg folkens....

• #33   1. jan 2012 Hunden kan da godt være chippet uden at TS ved noget om det, og ligeledes kan der godt være givet relevant information om hvordan hvalpen skal passes og plejes - jeg synes det virker som om at TS ikek ved noget om det, men måske forældrene er informeret.

• #34   1. jan 2012 Jia H:
    Så håber jeg virkelig at din bror har meget mere viden om hundepasning smiley
    Men det er godt at du er villig til at ville søge information og lære, så er man på rette spor..

• jia h
    jia h Tilmeldt:
    mar 2010

#35   1. jan 2012 ¤ Victoria Friis ¤
    Det har han også, han har brugt meget tid på at læse om det osv. Men det har jeg nemlig ikke, og derfor vil jeg spørge om det herinde.

• #36   1. jan 2012 Jia H: Man behøver ikke vide alt om hunde for at kunne gøre livet godt for dem. Man vil få en masse råd og nogle har være modsættende. Så gælder det for dig om at vælge det som du og din familie syntes bedst om og gerne vil bruge. Kan give et eksempen:

Problemet: Hunden hoppe op af folk når man kommer ind af døren

1. råd: man afleder hvalpe/hunden med enten guf eller legetøj
    2. man sætter sig ned på gulvet og hilser på hunden
    3. man holder hunden fast i poterne og træder den over bagpoterne
    4. man giver den et knæ i brystet

Bare ud fra så "lille" et problem får man mange råd og det gælder om at mærke efter i maven hvilke metoder man vil bruge. Jeg bruger personligt aldrig fysisk straf, altså træning hvor der indgår smerte. Og jeg ser det personligt som en god og dejlig ting at min hund kommer og glædeligt tager imod mig når jeg kommer hjem. Så min hund hopper lidt op og jeg sætter mig ned til ham og hilser.

• #38   1. jan 2012 Hvis du alligevel skal forbi biblioteket så vil jeg helt klart anbefale at du låner "Alfasyndromet" af Anders Halgren. Den giver super godt indblik i hundens adfærd.

• jia h
    jia h Tilmeldt:
    mar 2010

#40   2. jan 2012 *Karin - med pels på *
    Alt det du nævnte der har vi. smiley

Kommentér på:
har lige fået en hvalp, hjælp ???

Annonce