{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Har hunden stress ?? {{forumTopicSubject}}

Min mor har lige overtager en 2 årige sød og dejlig hund. Men han går meget i ring, også når de er ude og gå tur. Det er som om han måske har været indelukket og går ligesom de bjørne man ser på tv. Han var nem at flytte og knyttede sig meget hurtig til min mor. Men hun kan selvfølgelig ikke lide at han går sådan rundt. Hvis der er nogen som har en god ide, et godt råd om dette. Hvad kan man gøre for at få ham til at slappe lidt af ??? Ville det måske hjælpe med noger træning ?? Et eller andet og har han mon en slags stress ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har hunden stress ??
  • #1   1. jul 2006 ØV.....det lyder som om den enten har en defekt i hjernen...(søg dyrlæge først!)......eller at den er understimoleret p.g.a. ophold i bur......
    Hvis det er det sidste kan al opmærksomhed (træning) kun gøre livet bedre for den.......men I må ikke starte for hurtigt. Lad den langsomt vende sig til et "normalt" liv......med positiv indlæring......masser af ros og godbider!
    Sidenhen kan I gå til mere målrettet træning med den.....


  • #2   1. jul 2006 Det skal lige siges at der hvor han kom fra MENER vi at han har "boet" i et skur. Da vi var og hente han lå der ikke så meget som et hår nogen steder og han fælder meget lige nu.

  • #3   1. jul 2006 skur = bur

  • #4   1. jul 2006 Det er en Shiba og jeg ved godt de kan være lidt spicelle. Han er kastereret. Men ellers er han kærlig og kælen og virkelig sød og glad hund.

  • #5   1. jul 2006 Er han undersøgt af en dyrlæge?

  • #6   1. jul 2006 Jeg så engang et får der gjorde det samme....og det var på grund af indavl......

  • #7   1. jul 2006 Hej Rikke.
    Jeg er adfærdsbehandler. og har set dette før.
    Og nej, hunden er betemt ikke understimuleret, den er der imod meget stresset, som du selv nævner. Den er flytte til et nyt hjem og skal have en masse fred og ro til at vænne sig til det nye. Vent med at gå til træning og lign. til den er faldet meget mere til ro.



  • #8   1. jul 2006 Jamen så lærte vi det......undskyld mit dårlige råd......

  • #9   1. jul 2006 Hej Britt
    Tak for dit råd. Jeg har lige et spørgsmål til dig. Nu når han gør det, altså går i ring, er der ¨så noget man kan gøre for at aflede ham ?? PT siger min mor PLADS på en meget bestemt måde, og så kommer han og sætter sig som han skal. Men er det forkert og er der en nemmere måde??


  • #10   1. jul 2006 Var det min hund, ville jeg få en adfærdsdims eller en der virkelig kender til hunde, til at se hunden i disse situationer *S*

    Tror det er meget nemmere at få gode råd til sådan noget, når hunden kan ses.


  • #11   1. jul 2006 Da vi fik vores hund basse (dansk/svensk Gårdhund) Sagde ham vi købte ham af, at han var rundtosset (vi fik ham da han var lidt over 8 uger) Vi spurgte hvad han mente, og han sagde at han "snurre" rundt om sig selv.... Vi tænkte bare han var lidt underlig, men fandt hurtigt ud af at det var rigtigt hehe, når basse er glad dvs, når han får mad, skal ud at gå eller for gæster går han i ring smiley og han er bestemt ikke understimuleret og har ALDRIG været i bur og det er kun os han har været ved (er 1,5 år og har gjort det altid) han er ikke stresset eller noget, har spurgt dyrelægen, Det eneste der er med basse, er at han bliver meget glad og viser det derfor ved at ¨dreje rundt hihi, hunde har forskellige personligheder såvel som mennesker og det er hans måde at vise det på, eller give besked til at han skal ud.......




  • #12   2. jul 2006 Hej Rikke.

    Hvor er det dog trist for den lille fyr.
    Det du mener med at han går i ring, er det at han går efter sin egen hale, for der er forskel på at gå i ring på den måde carina/martin skriver deres gør, og så på den måde, jeg ser din mors gør, men det er også fordi jeg jo kunne læse lidt om dens baggrundshistorie.

    Det at jagte sin egen hale/gå i ring er et tegn på stress. stres kan komme af mange ting.

    Direkte trusler (fra folk, andre hunde e.lign)
    Vold, vrede og agression i omgivelserne.
    Ryk i snoren stram snor.
    For høje krav i træning og dagligliv.
    For meget motion for den unge hund.
    For lidt motion og aktivitet.
    sult og tørst.
    ikke at kunne komme af med urin og afføring,når den trænger.
    At fryse eller have det for varmt.
    Smerte og sygdom.
    For megen skæld ud.
    Ensomhed.
    Voldsomme hændelser.
    For megen ophidset leg med bolde, pinde eller andre hunde.
    Pludselig forandringer, gentagen flytning.

    Som du kan se, er der meget der kan spille ind, og flere af disse ting, har din mors hund været udsat for, så mit råd ville være at få en adfærdsbehandler ud, så I kan få den rigtie "diagnose", og få den nødvendige hjælp der skal til, for at få ham på rette køl igen.

    Tingene ser triste ud nu, men der er håb forude.
    Håber han snart får det bedre.


Kommentér på:
Har hunden stress ??

Annonce