{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Stress? :( {{forumTopicSubject}}

Jeg syns jeg går og døjer med noget der for mig føles lidt ligesom mindre stress. Og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre af mig selv smiley
Kan mærke jeg har behov for at tage det med ro et par dage, og få helt styr på mig selv, som jeg ikke har haft i år overhovedet..
Jeg har diagnosen ADHD, så er i forvejen disponibel for stress, og har problemer med at kontrollere mine følelser /: udover det mistede jeg min Farfar i slutningen af December sidste år, som tog rigtig hårdt på mig, men trods det var jeg på arbejde dagen efter.
Så har min lillebror haft enorme problemer, har været selvdestruktiv, og fik for nyligt en diagnose, men det har taget så hårdt på mig at være en del af det, og at sætte mine egne behov til side for at være der for både min bror og mine forældre som jo selvfølgelig er kanon påvirket af det.
Så for snart to måneder siden blev min elskede lille Baby hund meget syg, og jeg måtte desværre tage den sværeste beslutning man kan skulle tage som hundeejer, og jeg tror bare det var dråben der fik glasset til at flyde over. Selvom jeg havde to ugers ferie (skulle have været ude og være med til at strø min farfar's aske der, men meldte fra pga. Hunden) fik jeg ikke slappet af, og føler bare jeg har faldet lige siden smiley
Jeg har prøvet at skubbe alt til side for at kunne fokusere på mit arbejde, men har ikke fået taget tid til mig selv oven i det, og tror bare jeg er nået til min grænse smiley
Jeg sidder nu og aner ikke hvad jeg skal gøre /: min Mor siger at hun syns jeg skal melde mig syg, men jeg er jo ikke rigtig syg, og ved ikke hvad jeg skulle sige til min chef så..
Jeg knækkede fuldstændig i aften, og ved bare hvis jeg bliver ved sådan her, så slider jeg mig selv i bund...

Undskyld for mit lange indslag, ved egentlig ikke helt hvor jeg ville hen med det /:
Følgende er et billede af mit eneste lyspunkt for tiden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stress? :(
  • #1   18. maj 2015 Stress er jo også at være syg, tal med din arbejdsgiver og din læge inden det går helt galt. Måske du så kan nøjes med at være væk fra dit arbejde i en kort periode end at det ender helt galt og du skal være sygemeldt i en meget lang periode. Måske du kan gå ned i arbejdstid en periode i stedet for at gå helt sygemeldt.

  • #3   18. maj 2015 Kender din følelse alt for godt. Jeg vil få snakke med lægen og evt komme til en psykolog så du kan få snakket ud inden du knækker. Få nogle redskaber til at takle sorgen og frygten om det værste for din elskede hund. Jeg gik til psykolog efter jeg fik Jackline aflivet, synes ikke der var nogen der lyttede til mine spørgsmål til mig selv og er desværre meget sensitiv.
    Håber du snart finder det rigtig ben igen og god bedre med den lille smiley


  • #4   18. maj 2015 Tag det i opløbet og det er NU. Jeg var sygemeldt med stress, angst og depression 1 år, fordi jeg ventede alt alt for længe med at sygemelde mig. Og så få fat i din læge.

  • #5   18. maj 2015 Kan du ikke tage en pause et eller andet sted langt ude på landet? Ved ikke om du mener arbejde som i fuldtid eller deltid, men måske er det simpelthen bare nødvendigt for dig at tage en lille uges pause (eller kan du bruge din ferie?) hvor du bare kører HELT ned i gear og ligesom får en "clean plate" så godt som det nu er muligt på så kort tid smiley

  • #7   18. maj 2015 Jeg arbejder fuldtid, og er elev.
    Jeg tror jeg melder mig syg i morgen og tager op og snakker med min læge, og hvis han ikke lytter (det sker desværre fra tid til anden smiley ) så ringer jeg til min psykiater..
    Jeg har 1 år og 3-4 måneder tilbage af min uddannelse, og vil bare så gerne nå dertil smiley


  • #8   18. maj 2015 Det vigtigste er at du rent faktisk fuldfører din uddannelse - skidt med at det muligvis bliver forlænget, har du travlt med at blive færdiguddannet? Nej; det er ikke noget, der som sådan haster. Hellere få styr på det nu, end at det ender med at du kører dig selv så meget i sænk at du ikke færdiggør din uddannelse smiley

  • #9   18. maj 2015 Ved bare ikke hvor forstående min chef er for det smiley

  • #10   18. maj 2015 Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du har det når du er på arbejde ??

    Grunden til jeg spørger er at jeg faktisk har det på samme måde som dig, med mange ting der har klumpet sig sammen de sidste 2½ år ... nogle ting løst, men så er andre kommet til...

    Jeg overvejede også meget at melde mig syg på et tidspunkt, men jeg kom dertil at jeg kunne mærke at jeg slap de ting der udgjorde problemerne år jeg er på arbejde, det er faktisk mit åndehul , for det er jo ikke på arbejdet problemerne er med netop i det private liv ... og jeg tænker faktisk at de løser sig jo ikke af at man melder fra et sted hvor man måske egentlig kan tænke på lidt andet ...

    Det skal IKKE læses som om du ikke skal melde dig syg, men jeg synes det skal mærke godt efter om dit arbejde også er et problem, eller det rent faktisk er det modsatte .... Når det er sagt så er det nok stadig en god ide at få en samtale med lægen ....


  • #11   18. maj 2015 Hanne M. Arbejdet er desværre en stor del af det. Selvfølgelig letter det på de problemer der er derhjemme, men der er et kæmpe pres på mig derfra.

  • #12   18. maj 2015 ok er det ikke et pres du kan tale om med din chef, og evt få mindre pres, eller evt nedsat tid mens du også forsøger at få behandling/samtaler eller hvad der nu skal til ... Men men, man skal mærke efter i sig selv, og stress er bestemt en sygdom man ikke skal tage let på, men man skal heller ikke tro det hele løses ved en sygemelding når ikke hele problemet er arbejdsrelateret ... en sygemelding og de bekymringer det giver i forhold til arbejde/uddannelse vil jo også være et pres ...

  • #13   19. maj 2015 Jeg tror nærmere at du oplever en belastningsreaktion nu, og altså ikke stress.
    En belastningsreaktion kommer efter en periode med svære begivenheder. Det skal hviles væk. En sygemelding i en periode er en god løsning.


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #14   19. maj 2015 Afsted til læge!

    Om du er overbelastet/stresset pga. det ene eller det andet er ligegyldigt, du skal tage det alvorligt.

    Min historie ligner din meget, ikke de personlige ting, men dette med at "tage sig sammen" for at være der. Det har jeg desværre gjort i for mange år og resultatet blev et brag af en nedtur med stress, som ikke rigtigt vil slippe. Selv nu efter 4 år skal der kun det mindste til for at stressen kører af med mig.

    Så afsted med dig, det kan kun gå for langsomt.

    Jeg synes ikke, du skal sygemelde dig med en sygdom du ikke har af flere årsager: Dels er du en person som forpligter sig og en sygdomsløgn kan gøre dig endnu mere stresset dels vil en opfundet sygdom have x antal dage at løbe på og hvis du trænger til en måneds pause dur det ikke, at din "sygdom" kun varer en uge.

    Ved stress er det vigtigt, at du får vitaminer og mineraler nok, da kroppen forbruger ekstra. Selv tager jeg blandt andet Mega B stress, som ikke tager stressen, men sørger for at jeg ikke kommer i underskud af visse vitaminer og mineraler.

    Tag dig selv seriøst for mig endte det med en førtidspension...

    God bedring


  • #15   19. maj 2015 Tusinde tak for alle svarene!
    Sidder og venter hos min læge nu, efter at have meldt mig syg med "jeg har haft det skidt længe og skal have det tjekket"
    Håber på min læge kan hjælpe mig, på den ene eller den anden måde


  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #16   19. maj 2015 Godt du kom afsted Anna H.
    Jeg håber du har en lyttende læge held og lykke med det smiley


  • #17   19. maj 2015 Mange tak! Jeg syns bare jeg har været her meget på det sidste, men jeg tror at nogle af mine fysiske smerter er opstået fra at jeg psykisk har det rigtig skidt

  • Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 2 Svar: 120
    #18   19. maj 2015 Det hænger også fint sammen

  • #19   19. maj 2015 Hvordan gik det hos lægen?

  • #20   19. maj 2015 Er sygemeldt de næste to uger, og venter på opkald fra min psykiater.
    Min arbejdsgiver var ikke så glad for det, men det er vel bedre end alternativet..


Kommentér på:
Stress? :(

Annonce