{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Unghund/tæve bange for hvalpe.... {{forumTopicSubject}}

Altså dog.....er der nogen der kan fortælle hvad i alverden der sker for Karma?

Hun er nervøs/bange for hvalpe smiley

Vi har mødt et par stykker og hun kan bare ikke li dem smiley

En på 8uger "jagtede" hende rundt i hundeskoven og nu her i dag, da vi skulle lege med et par andre hunde, kom der en hvalp og hun gøede og gjord udfald imod den.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Hun kan ellers sammen med de fleste dyr og hunde. Hun bryder sig heller ikke rigtig om langhårede eller små hunde hunde. Mens jeg har haft hende har der ikke været noget, nogen ubehagelige tilfælde med langhårede eller små hunde. Eller hvalpe for den sags skyld.

Og hun har set hvalpe som hvalp og op gennem hendes opvækst....men bange for hvalpe....hvad dælan sker der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghund/tæve bange for hvalpe....
  • #1   6. jan 2012 OG hvordan gør jeg hende bedst tryg ved de "farlige" hvalpe, nogle små hunde og langhårede hunde, uden det bliver voldsomt og overskridende for hende???

  • #2   6. jan 2012 Hvalpe har et rigtig dårligt hundesprog tit og det kan nogle hunde bare ikke håndtere. Så må du jo skåne hende for hvalpe- især så din hund ikke giver en hvalp en dårlig oplevelse

  • #3   6. jan 2012 Julie P...tak for dit input. Jeg skriver jo netop fordi jeg ikke ønsker at min hund eller en hvalp skal få en dårlig oplevelse.

    Frankly my dear...Også tak for dit input, jeg slæber og tvinger hende ikke til samvær. Hvalpen kom drønende fra den anden ende af en fodboldbane og først var Karma lidt interesseret, men så begyndte hun at løbe væk og så at gø af hvalpen.

    Vil det bedste for min hund, derfor jeg skriver her og håber på at høre andres erfaring og gode råd .)


  • #4   6. jan 2012 Begge mine er også bange for hvalpe - Lilly flygter fra dem og Silas knurre af dem.

    Dog da de selv havde hvalpe var det helt anderledes. Dem var de ikke bange for overhovedet smiley


  • #5   6. jan 2012 Tinna....Er der en forklaring på det? Synes jo det er underligt. Også fordi at Karma er vild med vores hamstre, som hun slikker som en hvalp og min søsters killing også. Så er sådan lidt paf.
    Har du en forklaring på hvorfor dine hunde har den "ambivalens"???


  • #6   6. jan 2012 Min tæve Jackie, ska gerne se tæver yngre end hende selv og hvalpe an. Hun gør dem ik noget, ud over at knurre voldsomt. Hun siger her til og ikke længre, første gang det skete blev jeg meget forskrækket. Og det er blevet bedre, men hun kan bare ik li dem og sådan er det.

  • #7   6. jan 2012 Frankly....Ville bare være sikker på at du vidste at jeg ikke tvang Karma til noget smiley andet var der ikke i det. Karma var selv totalt belastning og mener stadig lidt at hun kører på hvalpepas smiley
    Det virker jo også ret voldsomt når en "voksen" hund "går ombord i en hvalp".
    Hmmmm...det kan da egentlig godt være...det med kropssproget smiley

    Jackie...det var nemlig det jeg blev i dag. Rigtig forskrækket. For Karma gøede og nappede truende ud efter hvalpen. Og vidste ikke lige hvad jeg skulle gøre for Karma og mig. Men vi gik. For det var ikke godt for Karma at være der.


Kommentér på:
Unghund/tæve bange for hvalpe....

Annonce