{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.680 visninger | Oprettet:

løbetid - - urenlig ??? {{forumTopicSubject}}

Fik Nova i maj da hun var 19 måneder... hun er nu på sin 2. løbetid her.... Hun har på intet tidspunkt tisset inde... men 2 gange nu her i løbetiden har hun gjort det...

Nytårsaften hopper hun ned fra sofaen, og som om trykket bare er for stort sætte hun sig og tisser en ordentlig sø under sofabordet...

I nat skulle jeg op og tisse, da jeg kommer tilbage har hun tisset en mega sø i MIN seng, hun var luftet af til natten som sædvanlig...

Mener hendes løbetid er startet ca 27.12, er det bare pres på området dernede der gør at hun har de uheld... eller kan det være andet..
Hun er min 4. skotte tæve, ingen af de andre har haft problemer med at holde sig selv om de var i løbetid...så kunne de pive og vi kunne nå ud...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løbetid - - urenlig ???
  • #1   8. jan 2012 Silje blev også mere urenlig end hun var i forvejen da hun var i løbetid. smiley Tror skam bare det er det, kunne det ellers være blærebetændelse?

  • #2   8. jan 2012 vores nu 7 mdr gamle hvalp har haft blærebetændelse 3 gange, så det har også strejfet mig... nu kan man sige at 2 gange på en uge og hun er i løbetid jo ikke er meget... og hun har ikke skullet oftere ud om dagen osv synes jeg... men overvejer da at få stikset urin alligevel...

  • #3   8. jan 2012 Synes jeg lyder som en god idé. smiley

  • #4   9. jan 2012 Det er helt normalt at tæver kan blive urenlige under løbetid. Det oplever vi også ind imellem:-)

  • #5   9. jan 2012 @ Louise, tak... har bare aldrig oplevet det før... har for en sikkerheds skyld indleveret urin prøve i morges... better safe than sorry.... den løbetid hun havde i sommer, der oplevede vi det ikke, men man går jo også meget mere ude... men at hun rent ud sagt over-tisser min seng det vil jeg nu da gerne undgå : )

    Nå men uanset tror jeg hun bliver steriliseret om et par måneder... hun er så humør påvirket at man virkelig får ondt af hende...


  • #6   9. jan 2012 Fornuftig at sterilisere. Jeg tror ikke det er blæren når hun hopper op i din seng og gør det. Når vi har oplevet det her, virker det også som provokation. Husk du har en tæve som ikke er lille hvalpe mere og der vil blive lidt fnidder indbyrdes. Vi mærker det her. Clara bliver jo 3 år i marts og Frida 9 mdr om 14 dage. De skændes ikke men jeg mærker alligevel at der skal til at spilles lidt med musklerne. Det kan der også gøres ved markering. Bla på din seng som jo i dén grad tilhører dig.

  • #7   9. jan 2012 har lige talt med dyrlægen... der var ikke umiddelbart nogle bakterier i den urin prøve jeg havde indleveret..... men til gengæld sagde han at hendes PH værdi var helt hen i vejret : ))) det er bare en verden jeg ikke forstår mig på... han sagde det intet havde med løbetiden at gøre med nok med hendes foder : (((
    Har jo bare haft det største besvær med at finde noget hun gerne ville spise... Hun får Natures Menu barf produkt samt Kingsmoor Pure tørkost, nogen forslag jeg evt så skal prøve ???

    @ Louise, hundene sover i en seng ved siden af min, og jeg var stået op (om natten, den alder har jeg : ( ) og var ude på toilettet, og så havde hun gjort det imens, Ipsen lå i sin sødeste søvn...

    da vi tidligere havde 2 var der intet af den slags.... vi har da godt nok fået hunde....


  • #8   9. jan 2012 Ja mellem os er det barf altså ikke altid lige godt. Min een dyrlæge er ikke imod barf som sådan men der er også nogle andre ting der skal tages højde for - calcium/fosforbalance osv.

    Vi bruger Bozita Robur Active & sensitive til de voksne og breeder & puppy tik Frida. Vi haraldrig været mere tilfredse. Både med hensyn til hundendes/pelsenes udseende men også fordi de efter nu snart 3 år stadig spiser på livet løs.

    Du kan se mere på www.petpoint.dk måske du kan få en prøvepose.


  • #9   9. jan 2012 @ Louise, tak vil kigge på det..... jeg giver ikke BARF for at barfe og af princip overhovedet ikke, det er kun fordi kræsenpinden faktisk spiser det, frivilligt....

  • #10   10. jan 2012 Kender det godt. Vi havde en smuk smuk hanhund som altid fik at vide at han kunne bruge lidt ekstra fedt for lige at score højeste point hos dommerne - vi kunne bare ikke få ham til at spise og sådan var det!!

Kommentér på:
løbetid - - urenlig ???

Annonce