{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  en typisk dag for Jeres hund...
  • #1   9. jan 2012 Har tre hunde. Alene er meget svingende, alt fra ingenting til otte timer. Gennemsnit tre.
    Ture omkring en time til halvanden. Sjældent mere end ti min. Træning, mange dage uden træning. I foråret og sommeren agility en gang om ugen, evt. Rally.

    De sovel vel sammenlqgt en atten timer i døgnet.

    Det er selskabshunde jeg har.


  • #2   9. jan 2012 der kommer en pige og går en times tid med mine hunde om morgen og en time om aftenen, og når jeg har fri fra arbejde køre vi en tur ned til stranden, hvor de får lov at løbe til de ikke gider mere, og ellers kan de komme i haven så meget de har lyst, de er alene ca. 4 1/2 time i hverdagene. og så leger vi når de selv vil men som regel vil de helst bare side og kæle, da de løber og leger med hinanden hele tiden

  • #3   9. jan 2012 MEGET forskelligt :o) Intet er rutine herhjemme.

  • #5   9. jan 2012 Vi har ingen faste rutiner smiley Det kan være alt fra en doven dag, hvor der kun er indlagt små gåture rundt her i byen til dage hvor vi er på farten fra vi står op til vi går i seng.

    I gennemsnit er hun alene i 8-8,5 timer i hverdagen


  • #7   9. jan 2012 kommer an på om det er hverdag, eller weekend/ferie...
    Hverdage er det op ca kl 8, ud i haven, morgen mad og ud i haven igen... derefter er de alene fra ca 9-14, i løbet af eftermiddagen når det passer er der 1½ times gåtur, enten i kvarteret eller i skov/hundeskov... så sover de som regel lidt, får mad ved 18 tiden pg så går vi en tur i løbet af aftenen på ca ½ time... i seng ved 23 tiden...

    I weekenden satser vi på 2 ture om dagen, eller en mindre om formiddagen og så skov eller strand om eftermiddagen... dagen starter tit først kl 10, men slutter så også ofte først mlm 1-2 om natten da vi er B mennesker...


  • #8   9. jan 2012 Vores hunde har for tiden følgende rutine:
    Op kl. 6 - ud i haven
    Kl 7 afleverer hundene og jeg Arthur i dagplejen og går derefter tur.
    Kl. 7:30 spiser hundene morgenmad.
    Kl. 8 tager jeg på arbejde og hundene er udenfor sammen med et ben eller lign.
    De er alene indtil 14:30, hvor vi går tur, en god halv time. Træning er indlagt på turen.
    Bagefter henter vi Arthur i dagplejen.
    Hundene får aftensmad kl. 18 og er derefter i haven.
    Når min mand er hjemme får hundene aftentur. Når vi er alene, træner vi i stedet indenfor og de tisser i haven. Jeg kan jo ikke gå fra vores sovende søn.

    Én gang om ugen går vi til træning. èn gang om ugen sørger vi for hundeleg og/eller løb.

    Opsummering: Hundene bliver trænet/gået med i nogle timer dagligt. De er alene omkring 6,5 timer. I weekender laver vi alt sammen.


  • #9   9. jan 2012 I hverdagene står vi op kl 6 og går en lille tur. Mens mor spiser og børster tænder, står den på kødben eller ud i haven og snuse lidt mere. Min kæreste er for det meste hjemme mens jeg er i skole, men tager afsted på arbejde kl 13, og jeg kommer hjem kl 15. Så det bliver til et par timer alene hjemme, om dagen.
    Hvis kæresten ikke har gået tur, går jeg tur ½ - 1 ½. Det kalder vi for dagens højdepunkt turen, herhjemme. Hvor hun løber frit i skoven eller på en fodboldbane. smiley
    Spiser aftensmad kl 18. og ellers står den på nus og nogle gange en lille tisse tur mere. eller kommer hun ud i haven.


  • #10   9. jan 2012 04.00: Kasper står op... vi er trætte! En gang imellem tager vi imod tilbuddet og går ud og tisser i haven, men tit bliver vi bare i kurvene og vinker til Kasper, når han går på arbejde.

    06.25: Mors vækkeur ringer, der bliver åbnet til haven mens mor tager tøj på.

    06.40: Vi går en lille morgentur.

    07.45: Mor tager på arbejde.

    12.30: Kasper kommer hjem til frokost, vi kommer i haven mens han spiser og så går vi alle ind og sover til middag I SENGEN i 15-60 min.

    13.30: Kasper tager på arbejde igen.

    16.30: Mor kommer hjem!!!!!!!!!!!!!!! Vi går en god tur.

    18.00: Vi får mad og hygger i stuen med mor og Kasper indtil vi skal i seng.

    22.30: Vi kommer i haven og tisser og bliver så puttet ude i gangen.


    En standart-dag i kennel Canidan, hvor der p.t. bor 3 cavaliere og 1 labrador :o)



  • #11   9. jan 2012 06.30 (hverdag) - Jeg står op og gør mig klar, men Silje stadig ligger og putter.
    07.45 - Jeg tager afsted, og Silje er alene hjemme.
    12.55 (2 dage om ugen), 13.50 (2 dage om ugen) og 14.35 (1 dag om ugen) - Jeg er hjemme igen. Herefter spiser jeg og går en tur med Silje.

    15.30 går vi en tur igen og laver en masse hygge og træning på gåturen. 17.00 er vi hjemme igen, og en træt hund ligger og putter i sofaen.

    18.30 Jeg spiser aftensmad, og gør lidt rent, rydder op og sådan.

    19.00-20.00 Vi træner, søger, aktivere, stimulere, leger, pjatter, hygger, osv.

    21.00 Lille hund sover videre.

    21.00-01.00 Jeg ser fjernsyn, computer og putter med Silje.

    01.00 Silje skal ud og tisse da jeg går i seng. Imens hun er ude og tisse børster jeg tænder, osv...

    01.30 Både Silje og jeg sover. smiley

    En typisk dag for mig og Silje, sådan ca. smiley Weekenden ser selvfølgelig meget anderledes ud, og der er meget mere fokus på hunden. Efter Siljes løbetid er hun blevet glad for at sove, men stadig er hun en aktiv hund. Det faktum at hun er "blevet bedre" til at sove længere, gør at jeg kan nå at holde små pauser i løbet af dagen. smiley


  • #12   11. jan 2012 Her står vi op kl 06.15 ca. Kl 06.30 spiser vi morgen mad og hundene kommer op og bliver tilbudt mad ( de ikke spiser ) kl 06.45-07 ca går jeg morgentur ca 30 min, når vi kommer hjem spiser hundene.

    I løbet af dagen er de med mig rundt, hvis jeg skal noget smiley og der er små tisse ture.

    Ved 13-16 tiden ( lidt forskelligt ) tager vi i bernstorff parken eller skoven og går en god tur evt med sviger familien og deres hunde.

    Nogen dage tager jeg på job kl 15 og så er kæresten hjemme ved 17 tiden og går en lille tis tur. Når jeg er hjemme kl 22 igen går vi aften tur på ca 15-20 min

    I tiden jeg ikke er hjemme hygger kæresten i sofa / seng med hundene smiley og der bliver trænet hold 1 gang i ugen med den lille og ellers i løbet af dagen smiley


  • #13   11. jan 2012 Nu går min mor hjemme, så han kommer faktisk ikke engang ud, før jeg tager i skole. Han gider ikke, fordi det er så tidligt, og så er det jo vinter xD
    - Dovne hund.

    Men han står vel først op omkring kl. 10-12, og kommer så ud i haven, fordi min mor ikke kan gå med ham.
    - Og så går jeg med ham kl.. ca.. 15-16, når jeg kommer hjem fra skole, og så en gang om aftenen.
    Plejer at lege med ham en lille smule, og så kan det være jeg smider en aktiveringsflaske til ham, træner en smule med ham. Sådan lidt forskelligt.
    - Men om onsdagen, hvor jeg har tidligt fri, går jeg med ham ved 12-tiden indtil lidt i 14, hvorefter vi tager ned på et ´plejehjem. Han er besøgshund ^^

    Det er en typisk dag for ham. Han er mega doven, så han sover ret ofte, når han ikke er ude, lol.


Kommentér på:
en typisk dag for Jeres hund...

Annonce