{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.451 visninger | Oprettet:

Neutraliserings spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

God nat (?)!
Efter overvejelse, vil min mor og jeg nu gerne have vores hunde neutraliseret.
Jeg har dog nogle spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig at få svar på:

<b>Sterilisation af hunhund:</b>
Nu vil jeg ikke lyde forfængelig, men nu hvor hun er hårløs - <i> kommer man så til at kunne se aret på hendes mave?? </i>
<i> Hvad er risiko ved sterilisation? </i> Jeg kender til alle de gide sider.
Til jer med steriliserede tæver; <i> Var det operationen værd? </i>

<b>Kemisk kastration af hanhund:</b>
Da Rocco er overvægtig og det påvirker hans ben, humør + vejrtrækning og derfor er på striks diet kan han ikke kastreres forløblig, da vi ikke vil risikere at det ødelægger hans vægttab.
Han er dog begyndt at vise rigtig fertil hanhunde dominans, og der var derfor nogle der forslog kemisk kastration.
<i> Kan nogle fortælle lidt erfaringer om det? </i>
<i> Hvordan synes I det virker som midlertidig udvej? </i>

På forhånd tak!

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Neutraliserings spørgsmål.
  • #1   10. jan 2012 gide = gode

• #2   10. jan 2012 Det kan ikke anbefales at man anvender kemisk kastration mere end en eller to gange, de øger nemlig ricikoen for kræft. Hvor gammel er Rocko ? Hvis han ikke er rigtig voksen vil jeg ikke anbefale at i kasterer ham.

Mht. sterrilisation af en hårløs, så ved jeg at det kan foretages via kikkert, så dyrlægen kun laver to meget små huller i hunden.

• #3   10. jan 2012 Anne Julie, tak!
    Rocco er 5 år vammel, og det var også kun meningen at det skulle bruges som evt. midlertidig løsning. Hvor længe varer sådan en omgang?
    Ang. kikkertoperation, så lyder det super! Det vil jeg lige høre vores dyrlæge om.

• #4   10. jan 2012 Hvad pokker, haha, hvad er det jeg skriver..
    vammel = gammel

• #5   10. jan 2012 Haha, en vammel hund!

Anyway, den kemiske kastration var ca. 6 måneder. Prisen er vist meget svingende, jeg gav selv 73 kr for det for 2-3 år siden, men jeg har hørt om nogen der gav over 1000kr for det....

Det er ikke alle dyrlæger der tilbyder sterrilisering via kikkert, men jeg ved Karlslunde gør.

• #6   10. jan 2012 Hov, det skal nok lige siges at prisen for kikkertoperationene er noget højere end den almindelige.

• #7   10. jan 2012 Hahaha, ja det var da lige en ups stavefejl smiley

Okay, tak igen.
    Prøver lige at undersøge ang. kemisk kastration og se om der kommer flere erfaringer med det.
    73kr er da vildt billigt smiley Kunne dog godt forstille mig det kostede kassen nu, dyrlægepriser stiger jo en over hovedet snart smiley

Jeg vil lige undersøge hvem der foretager kikkertoperationer nær og ringe til de forskellige og høre priserne. Karlslunde er et pænt stykke fra hvor jeg bor, men hvis de er gode til det bliver de da overvejet! Chelsy elsker alligevel at køre i bil.

<b>Hvis nogen kender en god dyreklinik med henholdsvis rimlige priser, nær Kalundborg, Højby, Vig, Holbæk, Lyngby-Taarbæk, Hellerup, Hvidovre, Storkøbenhavn centrum eller Helsingør så må de meget gerne skrive, da det er de steder hvor jeg har "husly" hvis det skulle være :)</b>

• #8   10. jan 2012 Nu hvor jeg kigger på deres hjemmeside så kender jeg faktisk godt Karlslunde Dyrehospital, har kørt forbi et par gange når jeg har været med
    min far på arbejde, så det var jo en mulighed. Ville dog fortrække noget lidt tættere på enten Lyngby eller Højby da det er nær vores "sommerhus"/gård og vores hus.

• #9   10. jan 2012 Min dyrlæge er www.artemis.dk lige ved Hellerup st. Dem er jeg meget glad for smiley

• #10   10. jan 2012 Min er bar på maven og man kunne da godt se aret lige da hun var kommet hjem men nu skal man vide at det er der;0)

• #11   10. jan 2012 Yasmin

vi bruger frihedensdyreklinik lige ved hvidovre den er fantastisk!!!! jeg ved ikke om de laver kikkertoperationer. men jeg har aldrig været på en klinik hvor de tager sig så godt at dig og dyrene. og så er det ikke bare ind .. kig.. ud.. der bliver livet lidt hygge jokes. og så ved jeg at min gamle veninde skulle have steriliseret sin tæve ilder, og var meget nervørs, så hun fik operationstøjet på og var med under hele forløbet. mens de fortalte alt hvad de gjorde. smiley

super klinik!!!

• #12   10. jan 2012 er der gådet mode i at man skal havde sine hunde neutraliseret.
    har hørt flerre og flerre får det andbefalet af deres dyrelæge .har kun brugt det selv ved sygdom eller da jeg havde hunde der var omplaseret som havde fådet et knæk men aldrig før de var fuld udvoksen

• #13   10. jan 2012 Begge mine piger er, af forskellige årsager, steriliseret 2 år gamle. De er steriliseret laparaskopisk på Karslunde og jeg har ALDRIG fortrudt. Ville gøre det til enhver tid!!

(link fjernet)

Her er Kaido dagen efter:

http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=54560

• #14   10. jan 2012 Mange tak til alle smiley
    Har lige spurgt vores egen dyrlæge (Skovshoved) om de laver kikkertoperation, det gør de desværre ikke, men hvis Rocco skal kastreres bliver det nok hos dem, da alle hans operationer har forgået der med stor succes. Min dyrlæge sagde at Landbyhøjskole dyrehospital lavede kikkertoperationer, så dem vil jeg også lige kigge på.

King of Heaven: Artemis er vores gamle dyrlæge, brugte dem i mange år - de er rigtig søde og dygtige smiley
    Kan lige spørge om de foretager kikkertoperationer smiley

Christine: Jeg kigger lige på dem smiley

Jeanette: Det er jo i grunden heller ikke så vigtigt om der er et lille ar eller ej, bare hunden har det godt, men jeg synes bare kikkertoperation lyder mere skånsomt når det er på de små hunderacer. smiley

Selina: Min mormor bor lige ved Friheden, så vil lige undersøge dem smiley

Laika, tror ikke det har noget med mode at gøre, i mit tilfælde er det fordi Chelsy bliver falsk drægtig og det synes jeg er synd da det går hende meget på. Udover det bor min tæve sammen med vores familiehund Rocco, og ved neutralisering undgår man uønskede drægtigheder og løbetids kaoset.
    Desuden har jeg læst og hørt at de mindsker risikoen for kræft at neutralisere tæven.
    Jeg har længe ment at alle katte der ikke skal indgå i avl skal neutraliseres, og det er jeg begyndt også at mene om hunde, da man så undgår alle de uønskede unger, og personligt har jeg erfaret at mange af de neutraliserede dyr også er roligere og mindre egetkøns aggressive.

• #15   10. jan 2012 Mette, tusinde tak, hvad kostede det hvis jeg må spørge?
    Og hvordan havde de to damer det da de kom hjem :)?

Kigger lige dit fotoalbum!

• #16   10. jan 2012 Det kostede 6500,- pr. hund.

Lotus havde lidt ondt om aftenen, men så fik hun lidt Metacam og så var hun klar til at hoppe op i sengen og sove. Næste dag var hun i fuld vigør.

Kaido var der knald på 2 timer efter hun var vågnet. Hun fik intet (og havde BESTEMT ikke brug for det) noget smertestillende andet end det hun fik hos dyrlægen.

JEG synes at det er pengene værd. Og jeg synes at den operation mere skånsom end den "alm." sterilisation:-)

• #17   10. jan 2012 Umildbart er det ikke grund til at få fortaget sterilationen med kikkert, hvis det kun er for at undgå synlig ar. Min tæve har heller ikke noget hår/pels på maven og man kan overhovdet ikke se at hun er blevet steriliseret.
    Der er også forskel på de to operationer med hensyntil hvor meget de fjerner og der er fordele og ulemper ved dem begge.

Med hensyn til kastration kan jeg ikke se nogle problemer når i har man på slanke foder, mængden skal måske bare ned justeres lidt mere 2 uger efter kastrationen, og så kan i tilføje rå gulerødder og ligende for at hunden stadig føler sig mæt. Og husk på at det er ofte alt det den får ved siden af foderet som hunden bliver tyk af.

Man skal også være opmærksom på om tæven øger sin vægt efter sterilationen det er ikke kun noget som ligger til hanhunde.

• #18   10. jan 2012 ¤ Yasmin, Chelsy & Rocco ¤: At kikkert er mere skånsom fordi det er en lille hund betyder altså ikke noget. Operationsåret variaier jo i størrelse alt efter hundens størrelse.
    Men generalt siger de at kikkert er mere skånsom, men har også hørt at hunden godt kan være uheldig og få livmoderbetændelse selvom det er steriliseret på denne måde, da livmoderen ikke er fjernet.

Generalt er det rigtig at hvis man neutraliseret ens hund minskes chancer for at den får kræft. Jo tidligere jo bedre, dog skal hanhunde helst være 9 mdr og tæver have haft første løbetid.

• #19   10. jan 2012 laika: Om der er gået mode i det eller ej er svært at sige, fik min steriliseret på grund at helbredsmæssige årsager men må tildels give Yasmin ret i det hun skriver.

• #20   10. jan 2012 For at få livmoderbetændelse skal der tilføres hormoner. Det bliver der ikke hos en tæve som er laparaskopisk steriliseret:-) For det er æggestokkene der tilfører hormoner og de er fjernet:-)

• #21   10. jan 2012 To af mine tre tæver er sterilliserede, og den tredje skal sterilliseres til foråret (hun bliver falsk drægtig, så det er nødvendigt. Fordi hun er lav, er det nødt til at blive til foråret, når det ikke er så vådt). Jeg har jo sjovt nok ikke spurgt mine hunde, hvad de synes om det - af gode grunde. Men jeg vil nu sige, at jeg tror det må være rart ikke at skulle tænke på at rende rundt og være snotforvirrede. Det var meget heldigt, at Alva fik fjernet sin livmoder; hun havde nemlig kræft i den, og vi havde nok ikke opdaget det i tide, hvis hun ikke var blevet sterilliseret.

Kommentér på:
Neutraliserings spørgsmål.

Annonce