{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog vs. Boston terrier
  • #2   12. jan 2012 Der er ret stor forskel - jeg har haft én af hver. De har grundlæggende samme "livssyn": Ret selvstændige grænsende til det stædige, kontaktsøgende, klovnende, selskabelige og gode familiehunde. Den franske er ikke særlig motionskrævende, ret "flegmatisk" - grænsende til det dovne ind imellem, men skal som alle hunde aktiveres. Boston er forholdsvis aktivitetskrævende og en tand "hurtigere" - har meget jagtinstinkt som helst skal bruges i leg/aktivering. Man kan ikke "springe over" en dag mht. at aktivere sin boston, så har man en hyper hund. Den er samtidig hurtig til at lære nye ting - det er mange franske også, men har selv fornemmet en lidt langsommere indlæringskurve hos vores tidligere franske. Generelt vil jeg mene, at de franske har flere sundhedsproblemer end boston, som ikke er helt så udpræget i sine træk - den franske har jo f.eks. kommodeben og meget kompakt krop, hvor boston har en "almindelig" hundekrop. De har begge korte snuder og manglende hale, som også kan give visse sundhedsproblemer.

• #3   13. jan 2012 May, ej sikke en dejlig beskrivelse. Jeg har også selv været i tvivl om hvad forskellen egentlig var, men det ved jeg nu. Mange tak fra mig skal du have, det var en stor hjælp. smiley

• #4   13. jan 2012 Af sind er de egentlig ens..
    Gode sind, legesyge, klovnede, er gode til at sige fra og er ikke nogens dørmåtte, men bestemt ikke aggressive hunde.
    Bostonen er en langt sundere hund end den franske.

Hos boston er de mest kendte fejl, stær og løse knæskaller, det er ikke noget de ofte har, men det er alligevel meget smart at købe af en slægt hvor familien er testet negativ for dette.

Franske har problemer med åndedræt, hudproblemer, diskusprolaps, deforme rygsøjler,

Her gør man klogt i at vælge en hund der er knapt så kompakt og tøndeformet, men gå efter en der har lidt længere lemmer.
    Hals, ryg, ben, næseryg...

• #5   13. jan 2012 Har aldrig haft fransk - kun Boston (har 5 af slagsen)
    Super beskrivelse af racen May - men kan så ikke genkende det med jagtinstinkt og at være "hyper" - men selv Bostonere er vel forskellige :0)

• #6   13. jan 2012 Ja, og så er det hhv. en terrier og en bulldog, også 2 gode forskelle smiley

absolut skønne racer begge to, det skriver jeg gerne under på.

• #7   13. jan 2012 Boston terrieren er ikke en terrier men en mollos ligesom Bulldoggen.

Fin beskrivelse May. Vil man gerne have en Boston terrier skal man være opmærksom på, at den har et behov for at deltage i nogle aktiviteter, hvor den får sit behov for oplevelser opfyldt. Om det så er at følge familien ud af huset i deres gøremål eller det er at lave noget spændende sammen derhjemme, er så til gengæld ligemeget. Det er en klog og ikke særlig doven hund, der vil bruge sin hjerne på et eller andet.

• #8   14. jan 2012 Katja J

Korrekt

der har også været brok over at den bliver kaldt for terrier, da det er fejlagtigt.

• #9   16. jan 2012 Offcourse smiley boston terrieren er placeret iFCI Gruppe 9 (Selskabshunde),
    Sektion 11 (Små racer af Molosser-type)..

men den er reelt en blanding af mollos/bulldog og terrier

http://en.wikipedia.org/wiki/Boston_Terrier#History

Judge's specific lineage is unknown; however, Hooper's Judge is either directly related to the original Bull and Terrier breeds of the 18th and early 19th centuries, or Judge is the result of modern English Bulldogs being crossed into terriers created in the 1860s for show purposes, like the White English Terrier

Kommentér på:
Fransk bulldog vs. Boston terrier

Annonce