{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.904 visninger | Oprettet:

Hvalp-løbetid 7 mdr gl, igen 9 mdr gl? {{forumTopicSubject}}

Hej de damer.

Jeg oplevede for et par mdr siden, at min knap 7 mdr gamle hvalp kom i løbetid. Det synes jeg var ret hurtigt! Men det tog de 3-4 uger før vi blev fri for det, og tænkte at hun nok bare var hurtigt ude. Men nu, igen er hun begyndt at bløde, knap 9 mdr gammel? Har opserveret på det de sidste par dage, men det ser ikke ud til at stoppe, og ligner endnu en løbetid...

Kan der godt være lidt rod i sådan en lille tæves cyklus, eller hvad tænker i det kan være?
Jeg ved godt at kun dyrelægen kan give mig svar, men det kunne jo være at jeg var heldig at nogen af jer havde prøvet noget lign.? smiley

/Susanne


Kommentarer på:  Hvalp-løbetid 7 mdr gl, igen 9 mdr gl?
  • #1   15. jan 2012 Det er meget individuelt hvordan starten på en løbetid fungere.. Der kan gå rigtig længe før det bliver regelmæssigt.. f.eks. herhjemme fik kiki sin først løbetid lige før hun blev 1 år, og hun har endnu ikke haft sin anden løbetid endnu ca 4 mdr. efter.. smiley
    Så det tror jeg ikke i skal være bekymrede over smiley


  • #2   15. jan 2012 ja der er jeg anderledes... har haft 5 tæver, den yngste på 7 måneder har endnu ikke været i løb... de andre er nok kommet i første løbetid mlm 8-9 måneders alderen... derefter er der gået forskelligt for dem mlm 5-8 måneder mellem deres løbetider...

    En hvalp der kommer i løbetid allerede efter 2 måneder, der ville jeg spørge dyrlægen om der er noget man skal være obs på...


  • #3   15. jan 2012 Hanne - Jeg ville bare ikke være bekymret hvis tæven ikke viser tegn på "forandring" og er ugeneret smiley

  • #4   15. jan 2012 Joy kom også i løbetid 7 måneder gammel, og så igen ca 6 måneder efter, tror jeg ville tale med dyrlægen, bare for at sikre mig alt er som det skal være. Synes 2 måneder efter er hurtigt at komme i løbetid igen.

  • #5   15. jan 2012 Ikke bekymret, men 2 mdr mellem noget der ligner 2 almindelige løbetider, det er altså ikke meget... må svare til hvis en kvinde bløder hver 14. dag så ville hun også lige konsultere lægen.... det kan være begynder "vanskeligheder" det kan også være noget hormonelt man skal være obs på... derfor ville jeg vende den med en dyrlæge...

  • #6   15. jan 2012 Tak for svar piger. Hun har det godt, vores lille hund men undre mig nu stadig. Jeg kan altid ringe til dyrelægen.

  • #7   15. jan 2012 Susanne det er helt normalt at hun kommer i løb første gang når hun er omkring 7 mdr og der kan godt gå noget tid inden hendes cyklus bliver stabil så jeg ville ikke være bekymret.

    Min Bazil`s søster kom i sin første løbetid for 1 uge siden 6½ mdr gammel.


  • #8   15. jan 2012 det er heller ikke første løbetids tidspunkt der gør at jeg ville tage en snak med dyrlægen, 7 mdr er lige så normalt som 8, 9 eller 10 mdr for dens sags skyld..... det er de 2 gange så hurtigt efter hinanden jeg tænker lidt over

  • #9   15. jan 2012 Vi oplever næsten det samme med vores unge tæve, hun gik i løb første gang knap 7 mdr gammel og er i løb nu igen, knap 9 mdr gammel.


  • #10   15. jan 2012 Trine- Det var lige netop det jeg gerne ville høre.. Det kan altså lade sig gøre. Som Stinne siger, så var vi jo også selv lidt ustabile i starten smiley

  • #11   15. jan 2012 Præcis, vi blev lidt nervøse da hun startede igen og tænkte straks livmoderbetændelse, men det er heldigvis bare endnu en løbetid smiley

Kommentér på:
Hvalp-løbetid 7 mdr gl, igen 9 mdr gl?

Annonce