1.133 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Panisk angst for at få klippet negle??? Panisk angst for at få klippet negle???
Mika er panisk angst for at få klippet negle, intet hjælper, jeg har prøvet at træne med hende siden hun var helt lille men intet hjælper, det er så slemt nu , at det slet ikke kan lade sig gøre!!!!
tager i til dr. dyr hver gang? og hvad koster en bedøvelse?
SUK!
0 synes godt om
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 168 Svar: 1.198
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.625
nu kan hun (altså efter kun fire gange 3 min) stå helt stille mens jeg faktisk tager flere kløer i klosaksen på samme fod uden dog at klippe, og så får hun godbid og ros når hun har stået stille lønge nok.
jeg har planer om at dette skal gøres rigtig mange gange og med alle fire ben (har ikke været på bagben endnu)
jeg rener selv med at det vil kunne ende med at hun er ok med om det så betyder det kun er en klo der kan klippes pr dag og afsluttes med mere træning hvor jeg ikke klipper.
det var måske en mulighed at gøre sådan? er selv imponeret over hvor hurtigt sasha blev koncentreret i stedet for febrilsk, og hvor hurtigt jeg kunne øge tiden hvor hun sad stille
ang bedøvelse så er der jo ikke behov for fuld anæstesi for at få det gjort, "kun en sedation", så incl tid kunne jeg forestille mig at prisen ikke vil overstige 1000 kr (500 koster det jo generelt bare for konsultationen)
håber du finder ud af noget
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.625
som du beskriver hendes reaktion tænker jeg noget med at negleklipperen ligger fremme på gulvet omgivet af godbidder et par dage i træk uden du rører den. senere kan man så begynde på at have den i hånden sammen med en godbid hun får med det samme hun kommer....
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
Da hun blev steriliseret bad jeg dyrlægen klippe hendes negle, da hun var i narkose. De klippede kun lige spidserne, for mere var det ikke nødvendigt. Hun slider selv sine negle, så det er fint
Jeg klipper selv negle på alle andre hunde. Jeg har ingen problemer med det. Jeg kan bare ikke på Lilly, så det er ikke fordi jeg ikke vil eller tør.
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 134
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 360 Svar: 1.382
min dyrlæge tager 60 kr. for at klippe negle på alm. vis og så slipper jeg for at være den onde, for har haft mine kampe med holger, så nu er det dyrlægen og hans hjælper der holder holger og klipper ham, og det finder han sig i
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 605
hva for nogle nejlesakse har i??...Tøzen kan absolut kun lide en af vores 2 nejlesakse!..
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 168 Svar: 1.198
præcis, jeg har virkelig forsøgt at tage mine kampe med hende, og jeg synes efterhånden det er på grænsen til dyre plageri , hun er virkelig virkelig bange!!!
hvilken dyrelæge bruger du?
Panisk angst for at få klippet negle???