{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.159 visninger | Oprettet:

God nytårsaften for hundene.... {{forumTopicSubject}}

Godt Nytår til jer alle.
Vi har haft den roligste nytårsaften siden vi fik hundene. Også de sidste dage inden nytår er også forløbet godt. Vi har prøvet det nye "beroligende middel" Zylkene.
Vores ældste hund Asta har aldrig haft store problemmer med nytåret. Dog har hun været gøende og urolig omkring midnat de tidligere år. Hun har flere gange været bedøvet, men har også klaret sig nogle år uden bedøvelse. Hun har været rolig og tilpas i år på Zylkene og med masser af energi til at forsøge at tigge mad.
Vores kæmpe overraskelse er Carmen. Hun har altid været panisk angst for nytår. Hun gøer og gøer. Løber fra den ene dør til den anden. Hendes gøen bliver mere og mere skinger og kan næsten lyde som skrig. Ikke kun nytårsaften, men hun er altid startet en uges tid før nytår med at hidse sig selv op. Det samme var tilfældet i år. Fredag og lørdag aften var hun allerede så ophidset, at hun gøede bare vi lavede den mindste lyd. Vi havde fået to Zylkene som prøve fra dyrlægen. Vi skulle teste den i god tid før nytår, men det havde jeg glemt alt om, indtil vi i sidste weekend var ved at blive vanvittige af at se hende så stresset. Jeg prøvede pillerne søndag og hun gøede stadig lidt mens de skød af udenfor, men hun var ikke skinger at høre på. Vi fik fat i et glas Zylkene mandag og har givet hende piller inden det blev mørkt de næste to dage. I går fik hun hver 5. time fra middag. Hun var rolig og tilpas. Gøede ind i mellem, men ikke skinger og ikke det mindste bange. Halen logrede glad hele aftenen. Det var 1000 gange bedre end vi havde turdet tro på. Og så uden bivirkninger og uden hundene er det mindste sløve. Det er næsten for godt til at være sandt.
Er der nogen af jer andre der har haft samme gode resultat af Zylkene????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God nytårsaften for hundene....
  • #1   1. jan 2009 Hvad er Zylkane og hvor får man det henne? Det lyder jo nærmest som et vidundermiddel SS

    Dejligt at høre at midlet virkede så godt - jeg har ellers haft dårlige erfaringer med beroligende piller til min Pelle-hund for mange år siden. Uhh hvor var hun sølle og kunne ikke gå eller noget - det var et frygtelig trist syn.


  • #2   1. jan 2009 Dejligt - mine siger intet til nytåret heldigvis...

  • #3   1. jan 2009 Kirsten - Vi har købt det ved dyrlægen og det virker som et vidundermiddel. De er virkelig slet ikke sløvede.
    Vi havde ikke fået givet den nogen i dag inden det blev mørkt. Nu gøer hun som en gal igen.
    Du kan læse mere her: www.zylkene.dk


  • #4   1. jan 2009 Sikke en dejlig historie. Godt man kan få noget der virker:)

    Mine hunde sagde heldigvis intet til krudtet. En gang imellem skulle der gøes, men det lød jo også farligt.
    Efter midnat gik vi en lille tut for at se lidt på andres fyrværkeri og der skulle hundene da med. Dejligt de ikke er bange. Det var hyggeligt. De gik som de altid går, når vi er ude at gå:)


  • #5   1. jan 2009 Jeg har også prøver zylkene, på min Molly. Hun havde nogen effekt af det, men hun var ikke helt okay med fyrværkeriet. Men hun var dog mere rolig end sidste år. Men næste år, vælger jeg nok, at hun skal sove helt, så hun ikke køre sådan op.
    Jeg fik at vide, at zylkene virker bedst på nervøse hunde, og ikke så godt på "gale" hunde og min Molly høre til i den sidste. hun skælder meget ud, på store brag og hyl.


  • #6   1. jan 2009 Max gør når der kommer sådan nogle store brag som forskrækker ham, så at tage ham med ind til byen på den her årstid ville være utrolig synd. Molly hun er mere typer der "farer sammen" og vist helst bare gerne vil gemme sig.

    Men nu har jeg gemt linket til hjemmesiden - tak for det - og så vil jeg, til næste nytårsaften prøve at tale med dr. dyr om det.

    Takker så mange gange - altså rart med et godt tip herinde :o)


  • #8   1. jan 2009 Zylkene fungerer som en slags lykkepiller. Hundene bliver mindre påvirkede af det farlige, men bliver ikke sløve. Jeg har kun hørt godt!

    Min den gamle har aldrig sagt det mindste til fyrværkeri og den lille har vist taget ved lære af ham - hun var så dygtig og ikke det mindste nervøs :o) Jeg listede mig om til stuevinduet og kiggede ind til hundene, da vi alle var ude og skyde af kl. 24 og bragene var på det højeste og de var ikke det mindste påvirkede !


  • #10   1. jan 2009 Jeg håber nogen af jer får glæde af det næste nytårsaften, men jeg er helt sikker på at vi finder glasset frem igen inden nytår. Dyrlægen foreslog at vi afprøver det ved Astas næste dyrlægebesøg. Der er hun rigtig ulykkelig. Carmen er ikke spor vild med torden, der prøver vi da også. Produktet er bygget på mælk og er helt uskadeligt, så mulighederne er måske uendelige.

  • #11   4. jan 2009 Er super glad, for at vi ikke har de problemer med fyrværkeri og Zimba ..
    Zimba har intet i mod at gå tur, og der kommer nogle slag, han sidder sometider og kigger ud af vinduet, mens de fyrer af, ellers så ligger han og daser smiley - Vidunderlige hund, smiley ..
    Det er så rart ..


  • #12   5. jan 2009 vores 3 cavalier har heller aldrig sagt noget til nytårsskyds , men freja var nu mere trygheds søgende i år, hun ville helst ligge helt på skødet af en, når de store brag kom. Fandt så også en meget beroligende kanal på tv ved års skiftet, med noget tysker musik, så kunne de ikke rigtig høre alle bragende....ss


Kommentér på:
God nytårsaften for hundene....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce