{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

kennelhoste {{forumTopicSubject}}

Nogen der har forstand på hvordan det lyder og om det er der min hund har?
Startede i nat ved at jeg vågnede ved han hostede... Dvs jeg synes det lyder som om han har en tudse i halsen... Fik sin morgenmad som han plejer men har her til aftermiddag ikke holt om med den lyd og har brækket sig en del gange. De sidste rester fra morgenmaden der er kommet op samt lidt farveløst slim...
Han virker elleres frisk når vi er ude og vil lege med pind som han plejer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kennelhoste
  • #1   17. jan 2012 Lyder meget sådan... De lyder lidt som en sæl når de hoster.
    Og så må du endelig ikke kaste pind - din hund skal holdes i ro.


  • #2   17. jan 2012 Min molly har det også. Det startede pludselig forrige nat med hoste (lyder som en sæl) og til sidste opkast med slim/madrester.



  • #3   17. jan 2012 louise Hvor er du fra?

  • #4   17. jan 2012 Aalborg. smiley

    der er rigtig mange der har kennelhoste lige i tiden. og det smitter hurtigt. smiley


  • #5   17. jan 2012 Det lyder lidt som en hæs søløve når de har kennelhoste.. Det er meget normalt at de kaster op som slutning af sådan et hosteanfald.
    Enzo har lige haft kennelhoste, og der er problemer med det i hele landet for tiden. Han var også frisk og glad ellers, bortset fra hosten. Så det er ganske almindeligt at de ikke er ellers påvirkede af det.
    Men synes lige du skal give dr. dyr et kald i morgen. Det er altid godt at lige få dem til at lytte på ham for at være sikker på der ikke er slim i lungerne, og så evt. få noget hostestillende til ham, der lige kan tage toppen af det værste hoste.

    God bedring med ham smiley


  • #6   17. jan 2012 Bertz - jo man kan vacc mod kennelhoste, men det er ikke en garanti den virker 100%.

    Molly skulle have den i næste måned, men det nåede vi så ikke smiley

    problemet med kennelhoste er at der går døgn før der kommer hoste, og de døgn smitter de andre hunde. Så det spredes lyn hurtigt.


  • #7   17. jan 2012 ok,vi er selv fra Fyn....
    Alle mine dyr er blevet vaccineret for mindre end 3 mdr siden


  • #8   17. jan 2012 lizette - Jeg har givet molly kamille the (afkølet ) over hendes tørkost. Så er det ikke så hård og kantet at få ned gennem halsen.

    og så har jeg købt noskapin (hostestillende) på apoteket som hun får.


  • #9   17. jan 2012 Den 'alm' vaccine for kennelhoste (den de får med den årlige vaccine) dækker kun ca 40% og den de kan få i næsen dækker kun ca 50-60%, da kennelhoste muterer konstant ligesom influenza gør det, så det er super svært at undgå når der er så meget i omløb som der er for tiden.. Desværre..

  • #10   17. jan 2012 lige ringet til dyrlægen. Han sagde der åbenbart er kennelhoste i hele landet.... De vacciner mine hunde har fået, har åbenbart ikke været decideret mod kennelhoste... Bare noget lort for har 3 hunde,men kun Bamse end til videre den er gal med

  • #11   17. jan 2012 lizette - der går også nogle dage frs de er smittet, til de hoster . (fra 5-10 dage)

    Men det er rigtig øv smiley og synd for hundene.


  • #12   17. jan 2012 Min er også vaccineret mod kennelhoste ( dråber i næsen) men dyrlægen sagde at den stadig kan få kennelhoste men at det hvis uheldet er ude ikke rammes så hårdt som hvis den ikke var vaccineret.


  • #13   17. jan 2012 Nogen der så ved hvornår de ikke smitter mere.... gik tur med tøserne i eftermiddag, mødte en hund som Ipsen elsker at lege med, så da de kom gående slap vi hundene og de legede glade rundt som de plejer....

    Vi snakker, efter lidt tid kommer hundene hen til os, og jeg kan høre hendes hoster, siger "uha, nu er de forhåbentligt ikke kennelhoste" hvortil hun svarer Jo.............. skræk tænker jeg, den har så haft det for nogen tid siden, været i penicillin behandling, men det kom tilbage da de stoppede... så har den igen fået penicillin siden i torsdags, altså 5-6 dage, hun sagde at den ikke smitter nu .... er det rigtigt ?????+


  • #14   17. jan 2012 Molly får ikke pencillin mod det. Kennelhoste er en virus, og virus kan ikke behandles. det skal gå over af sig selv ligesom influenza,

    Nogle steder står der at smitten ophører når hunden ikk hoster mere, andre steder står der 14 uger efter :s


  • #15   17. jan 2012 grrrrrrrrrrrrrrr fanden og sgu.................... hvorfor behandler en dyrlæge det så og bilder en hundeejer ind at det forholder sig sådan.......... ok så.... hvornår skal jeg så evt slå ørene ekstra ud hvis hun er smittet i dag............... og altså hvordan, hvor tæt skal de have været osv,,, de drønede, havde lidt bokse leg lidt tumlen... ja det er vel rigeligt... og så kan man vel ikke uundgå at nr 2 smittes også,,,, hun var nu ikke i nærheden af den, men det er hun jo af den herhjemme...

  • #16   17. jan 2012 Hanne - det smitter via luften, via tøj osv.

    Efter 5-10 dage ville du kunne høre hoste, og man er ikke i tvivl. Det lyder så voldsomt.

    Dyrlægen ville også have set os, men jeg vil ikke stoppe medicin i min ellers sunde og raske hund når det "bare" er en virus.

    Man skal bare være obs på at det kan sætte sig til en lungebetændelse, og så skal de behandles.


  • #17   17. jan 2012 vel lidt som et abrn med falsk strubehoste....

    er det et nyere fænomen, eller at det er så udbredt... jeg kendte ikke til det før jeg kom på hg foråret 2011, og ingen af mine foregående har daheldigvis haft det...

    den anden hunds ejer sagde at der havde været rigtig mange smittede i området for en månedstid siden, da hendes fik det først... vi har jo også været ude og gå 1-2 gange hver dag i den måned så måske de går fri...


  • #18   17. jan 2012 Hanne - der er også rigtig mange smittede lige pt. smiley

    håber ikke din bliver ramt af det smiley


  • #19   17. jan 2012 Da min samojede fik det fik han feber af det og snotten løb ud af næsen på ham,,, rigtigt hyggeligt. Han fik antibiotika for det. Jeg har fået af vide af dyrlægen at den vaccine de får en gang om året skulle dække dem nogle lunde ind dog kun effektivt i de første 3 til 6 md.

    Det lyder vildt uhyggeligt syntes jeg ja lidt som der er skrevet før en sæl. de bliver ved og ved... Det er bare så synd.


  • #20   17. jan 2012 Zabrina - ja det lyder træls. Men kan varmt anbefale noskapin, de har virkelig hjulpet her. og de kan fåes i håndkøb på apoteket .:)

  • #21   18. jan 2012 Kennelhoste kan både være grundet virus og være bakteriel. Derfor kan der i nogen tilfælde behandles med antibiotika.. Det er dog mest udbredt i virusform..

  • #22   18. jan 2012 ok... jamen jeg ved ikke hvilken form denne hund har, men bare at den fik antibiotika.... ved så ikke om dyrlægen har nogen form for sikkerhed i om det er den ene eller anden type... kan jo nu kun vente og se..

  • #23   18. jan 2012 Buller er i dag også begyndt at hoste så nu mangler kun lille Bobo...
    Ringede til dyrlægen der sagde at den årlige vaccine kun dækker lidt af kennel hoste,men at de skal have en vaccine ved siden af den årlige der skulle dække det fuldt. Fik også af vide at de kunne få antibiotika kur hvis de blev sløve af det,men mine hunde er lige så aktive som de plejer og spiser også normalt.
    Bare lidt hårdt at eje 2 labrador når de skal holdes i ro!!!! hehe

    Men det værste er vi ikke kan komme ud og lege med andre hunde. Har nogle stykker i kvarteret jeg plejer at gå med



  • #25   18. jan 2012 håber jeg også....- dyrlægen sagde de kunne hoste op til 3-4 uger. Og når de var færdige med det halløj,skule man vente en uges tid inden de kom ud og lege igen.
    Så drenge,se nu at blive friske igen


Kommentér på:
kennelhoste

Annonce