{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Burde man klage - Dyrlæge? {{forumTopicSubject}}

Flora bliver stadig halvdags luftet af min mor som nyder dette og i fredags synes min mor at hun ville ud og tisse lidt for tit. Min mor vælger at ringe til dyrlægen (som er den jeg bruger til vaccinationer) da hun mistænker blærebetændelse. Dyrlægen tester en urinprøve og fortæller så at hunden har blærebetændelse og at hun danner krystaller i sit urin samt at phén i urinen er for høj, så hun får piller med hjem til 7 dage samt et special foder fra specific (dette foder er et voksenfoder). Dyrlægen kommer ikke med noget andet info end det nok måske kan skyldes hendes foder. Hun får et skud i nakken også og sendes hjem med beskeden at hun skal til tjek om 6 uger igen.
Jeg går fuldstændig i baglås da jeg får besked fra min mor og undersøger sagen nærmere da jeg kommer hjem fra arbejde. Ingen af tingene hænger sammen og jeg nægter simpelthen at give min 16 uger gamle hvalp et voksenfoder som er smækfyldt med korn. Dyrlægen kunne ikke fortælle om blærebetændelsen var primær eller sekundær og sagde intet om blæresten og gav heller ingen forklaring på noget som helst.

Hele weekenden går med søvnløse nætter og selvbebrejdelse.

Idag har Flora så været til en anden dyrlæge. Hun er blevet scannet med resultatet ingen blæresten. Hun fik taget en urinprøve direkte fra blæren og den viste ingen krystaller. Hendes nyrer fungerer perfekt, men har en ganske "almindelig" blærebetændelse. Dyrlægen sagde at man ikke skulle bruge det foder fra specific som hun havde fået med for hun skal have sit hvalpefoder og at hun endelig skulle blive ved med at få large breed puppy. Hun fik piller med til yderlige 5 dage så hun ialt bliver behandlet i 12 dage. Hendes ph i urinen var normal.

Burde man klage over den første dyrlæge og hvad kan man i så fald forlange. Jeg ser det sådan at den første dyrlæge kunne have været skyld i både fejlernæring og en blærebetændelse som ville komme igen pga for kort medicinering. Jeg er rasende på den første dyrlæge!!
Jeg ligger desværre med influenza idag så jeg svarer nok ikke med det samme men vil gerne høre hvad i andre synes man burde/kan gøre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde man klage - Dyrlæge?
  • #1   23. jan 2012 Klag! Du risikere at der kommer andre med samme problem, som ikke tænker videre over at en hvalp ikke skal have voksenfodder smiley sådan en skod dyrlæge...

  • #2   23. jan 2012 hmmm jeg ville klage og kræve beløbt eller en del af udgiften ved dyrelægen tilbage betalt

  • #3   23. jan 2012 Jeg ville ikke klage som sådan, jeg ville stille og roligt gå ned og snakke med dyrlægen og bede dem tage foderet retur.

    Dyrlægen har tydeligvis mistænkt blæresten, dette er ikke en lidelse man spøger med... Alle laver fejl, og dette er en fejl, men jeg mener bestemt ikke det er noget at klage over da der jo ikke er sket nogen skade, udover det dyre foder... som han bør tage retur


  • #4   23. jan 2012 Nu har hun jo fået sine piller i et par dage, og de har selvfølgelig haft en vis virkning. Derfor vil evt. prøver hos den "nye" dyrlæge ikke reelt kunne sammenlignes med de gamle.
    Din hund er blevet behandlet med en form for antibiotika mod betændelsen, denne behandling er jo ok - det er reelt kun foderet, der er en forkert behandling - men kunne jo synes relevant i.h.t. den første prøve - det kan man ikke vide, selvom jeg også synes det er lidt at overbehandle......
    En reel klage ville jeg ikke forsøge mig med, men en henvendelse til dyrlægen, hvor du fornuftigt påpeger, at du ikke mener der burde være solgt din mor det dyre foder, før man var sikker på, at det var nødvendigt. Måske de så vil tage det tilbage.


  • #5   23. jan 2012 Hvalpe tager ikke skade i en periode af få et andet foder hvis det er i forbindelse med sygdom.
    Før i tiden, fik hunde og hvalpe det samme at spise, og der blev hundene altså også sunde. Det er jo først rigtigt de sidste 20-25 år hundefoder har fået så mange produkter at vælge imellem. smiley

    Når det så er sagt, så tror jeg ikke jeg ville klage, og tror det vil være svært at få noget tilbage af pengene. Men der kan jo ikke ske noget ved at prøve. smiley
    God bedring med den lille smiley


  • #6   23. jan 2012 Kirsten R skriver det så fuldstændigt korrekt.
    Tal med dyrlægen i stedet for en reel klage.................


  • #7   23. jan 2012 Ph-værdien i urinen er da stadig ikke normal, hvis hunden har blærebetændelse, så der er et eller andet der lyder lidt mærkelig, også i det du skriver, den nye dyrlæge har sagt.
    Men den gamle sagde, at hunden dannede krystaller - det behøver ikke være andet en en anelse - han snakker ikke noget om blæresten.
    Jeg synes stadig, du "koger lidt for meget op"....
    En fornuftig samtale giver ofte det bedste resultat.


  • #8   23. jan 2012 Jeg ville tage en snak med dyrlægen. Ikke klage som sådan. Men bede ham tage foderet retur (der er smagsgaranti og det må det gå ind under) så I får pengene tilbage for det

  • #9   23. jan 2012 Jeg behøver ikke gentage Kirsten, jeg er helt enig.

    Han har haft en mistanke og den har han handlet ud fra. Helt sikkert fordi han ikke turde andet end behandle straks, som skrevet er urinvejssten ikke noget at spøge med og jeg vil da hellere at dyrlægen tager det seriøst end slår det hen og ser tiden an og så risikerer et voldsomt anfald af urinvejsten.

    PH værdien kan ændre sig ret hurtigt med den rette behandling, jeg ved ikke hvad jeg skal sige med de krystaller, måske har han fejlvurderet prøven. Jeg mener stadig ikke det er noget at gøre en klage ud af, nærmere en fornuftig snak med dyrlægen... der jo trods alt også er et menneske og på ingen måde har fejlbehandlet en hund her - det dyre foder kan refunderes.


  • #10   23. jan 2012 Dyrlægen skal helt sikkert have besked om hans fejl vurdering, ingen tvivl om det, men en klage syntes jeg er og gå lige hårdt nok til stålet

  • #11   23. jan 2012 Mit sidste kuld udviste lignende symptomer. Og testene viste krystaller, men ingen bakterier. Jeg skiftede øjeblikkeligt foder, og allerede dagen efter viste testene, at der ikke længere var forkerte værdier.
    Så det kan faktisk ændre sig meget hurtigt på det rigtige foder,
    og en klage ville nok være svær at få medhold i.


  • #12   23. jan 2012 Hun havde ½ grads feber i fredags, ingen feber idag. Fredag sagde ph værdier 7 og idag var den på 5,2.
    Jeg er ligeglad med foderet, det er ikke den dyre post her, men jeg vil simpelthen ikke betale for en konsultation hvor man føler sig meget dårligt behandlet og ligge søvnløs i 3 nætter og bebrejder sig selv alt muligt og tror at man har ødelagt sin hund og tro at hun skal aflives og hvad ved jeg.
    Den første dyrlæge brugte ikke engang et kvarter på konsultationen og lavede kun en urintest. Idag var hun ved dyrlægen i 45 min, 2 urinprøver (en alm og en direkte fra blæren med en kanyle) samt en scanning og meget pæn og ordentlig forklaring.


Kommentér på:
Burde man klage - Dyrlæge?

Annonce