{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.184 visninger | Oprettet:

Betændelse i analkirtlerne {{forumTopicSubject}}

Her til aften har Enzo slikket sig en del bagtil og tidligere da han var ude og blive luftet virkede det som om han havde lidt svært ved at komme af med det han skulle og bagefter slikkede han sig igen rigtig meget.

Jeg har så nu opdaget at han har en okay stor byld, ca 0,7 cm i diameter ca en cm fra endetarmsåbningen, og så er han en del hævet. Han ømmer sig ikke når man bare rør ved den (ikke trykker, det har jeg ikke turde prøve), men han slikker sig konstant og når han ikke slikker ligger han og puster.
Bylden er helt mørke rød.

Så er mit spørgsmål. Hvor akut er sådan noget??
Jeg har selvfølgelig tænkt mig at ringe til dyrlægen i morgen, men er lidt nervøs for hvor ondt han egentlig har.

Håber der er nogen der kan hjælpe..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betændelse i analkirtlerne
  • #1   27. jan 2012 Ring og snak med dyrlægen, der må være en dyrlæge som har åben nu i nærheden af hvor du bor, og spørg dem om der er noget du selv kan gøre nu..!! Jeg har selv en tæve der har problemer med analkirtlerne, og det gør sindsygt ondt på hende når hun ikke kan tømme dem selv, så jeg får dem altid tømt hos dyrlægen, da jeg ikke selv kan gøre det på hende. Men det er bestemt noget der gør ondt på dem..:-((( Jeg giver min tæve kødben et par gange om ugen, netop for at hun kan få tømt dem.. Men når de er røde og hævede som du beskriver ville jeg ringe og spørge en dyrlæge hvad du skal gøre.!! :-))))

• #2   27. jan 2012 MAn kan blive syg af en byld, man kan få feber og det kan gøre rigtig ondt.
    Det at hunden puster kan betyde at den har ondt, den er ihvertilfælde påvirket af det.

Jeg ville også tage en snak med en dyrlæge og det er noget der kan vente.

• #3   27. jan 2012 Jeg har lige snakket med dyrlægen fordi der lige er gået hul på den. Så nu bløder det en smule og der er en del puds i det. Så han sagde at jeg skulle prøve om jeg kunne presse noget af pudsen ud, men at det er fint det bløder lidt fordi det hjælper til at få betændelsen ud. Så skal jeg vente og se til i morgen tidlig og er det ikke blevet pænere og hævelsen faldet skal jeg komme ud med ham og så skal han have antibiotika behandling.

Prøvede lige at presse noget af det ud, og der kom også en del ud, men ble nødt til at stoppe fordi det gjorde så ondt på ham. Så vil jeg hellere betale for ar dyrlægen gør det i morgen, og der bliver kigget på det.

Puha, det er ikke sjovt når ens lille hund har så ondt smiley

• #4   27. jan 2012 skyl ham evt med bruseren bagi med lidt vand bagefter, det plejer jeg at gøre når jeg har tømt analkirtler på hende, det plejer min at nyde..:-)))

• #5   28. jan 2012 hvis man lader det stå til alt for lang tid, vil det ikke være muligt at trykke sekretet ud den vej det normalt kommer ud, så skal den skæres op, og hunden på penicillin. og ja det er både smertefuldt og ubehageligt for hunden...

jeg ville kontakte dyrlægen hurtigst muligt...om det kan vente til mandag er lidt svært at sige via com...

• #6   28. jan 2012 ej stakkels lille Enzo dog....det er jeg ked af at høre Rikke, god bedring med den lille fyr.

jeg har ingen erfaring med problemer med analkirtlerne, håber på en update i dag

• #7   28. jan 2012 Det ser meget bedre ud idag. Hævelsen er faldet meget og han virker ikke til at have så ondt mere.
    Jeg ringede til dyrlægen her tidligere og han sagde at jeg skulle prøve at skylde bylden med en sårrensende opløsning med en lille plastiksprøjte for at rense det. For så kan det godt være det kan hele sig selv når det allerede er blevet bedre natten over.
    Hvis jeg ikke kan få lov til at gøre det skal vi forbi dyrlægen og have det gjort. Men enzo plejer nu at være meget samarbejdsvillig så længe det er mig der gør det smiley
    Så er på vej på apoteket om lidt efter rens og plastiksprøjte.

• #8   28. jan 2012 Det lyder godt smiley
    God bedring.

• #9   28. jan 2012 Lige en lille update igen smiley
    Så har jeg skyllet ham, og han var bare så dygtig! Han synes bestemt ikke det var sjovt, men han pev slet ikke. Så tror jeg skyller det igen i morgen og så bare holder øje med det og sørger for at hullet ikke lukker sig de næste par dage (dyrlægen sagde det var vigtigt at det ikke blev lukket, for så kommer der bare en byld mere)
    Så håber vi kan slippe uden antibiotika kur..

• #10   28. jan 2012 god bedring med ham

• #11   28. jan 2012 Bylder plejer man at behandle ved at åbne dem, man giver som regel ikke antibiotika , kun hvis hunden/mennesket er alment påvirket med eks feber, så jeg tror det er den helt rigtige behandling du er igang med.

• #12   28. jan 2012 Rikke: lyder godt:-) god bedring

Kennelmor jeg har haft en hund hvor den betændte analkirtel udviklede sig til en byld, den blev skåret op, og hunden fik antibiotika bagefter, hun var ikke påvirket af det, men så ud over at pusset kan komme fra bylden, så bliver det også behandlet indefra...

• #13   28. jan 2012 Hos mennesker giver man ikke antibiotika når bylden er åbnet op, ikek hvis de ellers har det godt. Men det er jo en vurderingssag i hvert enkelt tilfælde.

• #14   29. jan 2012 men dette er vel en hund;-)

• #15   29. jan 2012 Jeg tror princippet er det samme - dyrlægen har da ihvertilfælde vurderet at man skal forsøge uden antibiotika først ,-)

• #16   29. jan 2012 ja de har jo så heller ikke åbnet den:-) så måske der slet ikke er en byld, men bare en tilstoppet analkirtel, der er gået i sig selv igen? Så er det jo klart at man ikke skal bruge antibiotika. Men jeg tror i hvert fald at det er meget normalt at bruge antibiotika, hvis man åbner en byld, ved hunde....

• #17   29. jan 2012 Når der kommet pus ud, så er der en betændelsestilstand. Dyrlægen vurderer så at det har tømt sig ud og derfor skal der ikke gives antibiotika, for mig hænger det meget godt sammen.

• #18   29. jan 2012 Det var en byld, og den er ikle blevet skåret op men den er sprunget af sig selv.
    Normalt, ifølge dyrlægen, behandler de med antibiotika. Men fordi der allerede er hul på og jeg selv har mulighed for at skylde det med desinficerende væske -og så ogsåforbi hævelsen faldt meget hurtigt og det ser pænt ud- så kandet være vi kan slippe uden. Men der skal dog stadig holdes ekstra øje, da det ikke er sikkert han selv kan bekæmpe infektionen smiley smiley

• #19   29. jan 2012 Og tro mig, der var en byld. En halv stor mørkerød en.. Puha ad.. smiley smiley

• #20   29. jan 2012 Jeg synes også det lyder som en byld, sådan som du beskriver det. Når bylden er dræneret så er der jo ingen betændelse mere og så behøver man ikek antibiotika i første omgang, det er almindelig behandling. Er der så andre faktorer der gør sig gældende, ja så giver man en antibiotikakur oveni.

Kommentér på:
Betændelse i analkirtlerne

Annonce