{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Spørgsmål - betændelse i analkirtlerne {{forumTopicSubject}}

Min mors Bichon frise har fået betændelse i analkirtlerne. Han har været ved dyrlægen og får medicin for det.
Hun har fået af vide at fordi han er blevet 1 år (i sidste måned) er der risiko for at han skal under kniven for det.

Er der nogen der har erfaring med det og/eller har oplevet det?
Hvilke hensyn skal der tages her i sygdomsperioden? og hvad med gåturene?

Håber nogen ved noget om det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af ikea skydedør 1.500 kr.
  • Lækkende WC 1.230 kr.
  • Hjælp til ukrudt 2.250 kr.
  • Rengøring af 152 m² hjem 500 kr.
  • Opvasker 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål - betændelse i analkirtlerne
  • #1   7. nov 2008 En af mine gamle goldens fik fjernet analkirtlerne. Det er maaange år siden, men jeg husker det som et "alimdeligt" operativt indgreb og ikke noget der plagede ham værre end hans analkirtler havde gjort. Han var meget plaget af det:-)

• #2   7. nov 2008 OG stavefejl koster gratis i anledning af weekenden!!!

• #3   7. nov 2008 noah har haft rigtig mange problemer med det, så han har fået dem fjernet, men det er ike bare lige noget man gør, da der er meget stor risiko for at der går infektion i det, og noah havde det skidt mange dage efter...

• #4   7. nov 2008 Flora fik det mens hun var drægtig - dyrlægebesøg og pennicilin i nogle dage....

• #5   7. nov 2008 Min Perle fik fjernet begge sine efter at hun fik betændelse i dem.

Først var det den ene, som måtte behandles med pencillin og smertestillende i 10 dage. Derefter gik der en måned og så var det den anden, der måtte behandles i 14 dage. Der sagde dyrlægen, at nu skulle de fjernes, da det ville vende tilbage kontinuerligt.

Vi gik de samme ture og hun havde det udemærket efter hun fik medicin.

Perle fik fjernet sine æggestokke samtidig med analkirtlerne. Hun klarede det fantastisk og brugte end ikke krave. Hun var groggy i 2 dage, men så kørte hun som normalt. Hun havde dog lidt problemer med at hun ikke kunne mærke sin afføring rigtigt, da de havde skåret hendes ringmuskel over. Det er de nød til for at komme til. Hun lavede ingen uheld derhjemme, så det var ikke på den måde. Efter ca. 6 måneder fungerede det hele normalt igen.

Hvis du har sygeforsikring på din hund, dækker den operationen.

• #6   7. nov 2008 Min mor er også temmelig nervøs for hvis han skal have dem fjernet, han er jo en lille en...
    Han har også bare haft smerter, men det er først nu han har haft problemerne. De startede i foregårs og var så slemme i nat at han var ved dyr i formiddags. Dyrlægen sagde det var godt han viste sine smerter, for det var der mange dyr der ikke gjorde, så det var opdaget hurtigt.
    Hvor hurtigt kan han komme ud på en lille gå tur?

• #7   7. nov 2008 Min mors hund har vist betændelsen i begge kirtler... Hun har kun almindelig forsikring, men vil have lave sygeforsikringen også, men kan hun bruge den til operationen, når han er blevet syg med det?

• #8   7. nov 2008 _Min mors havde også bare pebet og hylet og hun måtte ikke komme til ham i går aftes....det lille pus

• #9   7. nov 2008 Din mor vil ikke kunne bruge en kommende sygeforsikring på hunden, på det den fejler nu.
    Men hun kan bruge den på kommende sygdomme.

• #10   7. nov 2008 bella har haft betændelse og hun fik suget en masse ud og fik piller derefter gik det væk og har ikke set det siden men dyrlægen sagde hun ikke havde set så meget betændelse i sin tid som dyrlæge i rumpen

bella har det okay men nu er hun i behandling for betændelse i kroppen hvilket heldigvis ser fint ud men det med pelsen tager lang tid at vokse ud igen

Kommentér på:
Spørgsmål - betændelse i analkirtlerne

Annonce