8.925 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Må man bruge Aloe vera til hunde? Må man bruge Aloe vera til hunde?

Vores hund klør sig rigtig meget på indersiden af forbenene, så meget at han nu har kløet hul. Der går lige et par dage inden vi har en dyrlægetid, så nogle ideer til hvad jeg kan gøre imens for at lindre det? Jeg tænker om man kan smøre med aloe vera gel fx? Eller er der andre ting man kan bruge til at lindre kløe og irritation hos hunde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man bruge Aloe vera til hunde?
  • #1   29. jan 2012 Mange hundeprodukter er der aloe vera i, så det sker der ikke noget ved. Hvis du har helosan kan du også bruge det:)
    God bedring.

• #2   29. jan 2012 Helosan ligger jeg ikke lige inde med, men aloe vera gel har jeg nemlig, så det vil jeg da lige forsøge mig med.... Ellers kan jeg jo købe lidt helosan i morgen og se hvordan det virker, hvis aloe veraen ikke gør noget...

• #3   29. jan 2012 Det skader i hvert fald ikke:) helosan bruger jeg også hvis trædepuderne er tørre eller hans snude er tør, han har til tider tør snude uden at være syg, de kalder det retriever næse.

• #4   29. jan 2012 sker der noget ved at han evt slikker på det??? Altså med aloe vera...

• #5   29. jan 2012 Snuden og poterne har vi aldrig problemer med, men han har altså nogle voldsomme problemer med den der kløe... Han får i forvejen BARF pga foder allergi og det har altid virket, men nu bliver han bare ved med at klø sig... Så skal have det undersøgt ordentlig nu...

• #6   29. jan 2012 Han skal ikke spise det i store mængder, men smører du det på i et tyndt lag og holder øje tror jeg ikke der sker noget. Min slikker også helosan når det kommer på snuden. Aloe vera er trods alt naturprodukt;) bare sikrer dig der ikke er parfume i.

• #7   29. jan 2012 Der er ikke parfume i... Jeg holder øje med ham, men de er jo snu de små dyr, så kigger man væk to sekunder kan de jo hurtigt få slikket lidt i det..

• #8   29. jan 2012
    Du kan sagtens bruge alo vera til hunde.

• #9   29. jan 2012 Du kan sagtens bruge aloe vera men helosan er også godt. Jeg smørrer hendes poter med helosan en gang om ugen.. Det er så hårdt for poterne med alt det salt ude, og sne og kulde. smiley Det skal ikke være så meget at det bare en snasket ind i creme - men sådan et tyndt lag. smiley Selinas poter er blevet rigtig fine efter jeg er begyndt at smøre hende lidt.

• #10   29. jan 2012 Du kan købe mange produkter til hunde med Aloe Vera i, vi har f.eks. en gel, den er så specifik til hunde, men for mig at se er der ingen forskel på indholdet i den til mine hunde i forhold til den til mig selv.

• #11   29. jan 2012 Det lyder godt... Jeg har nu smurt ham med aloe vera gel, og han synes det lugter lidt underligt, men han fandt sig i det, og har hverken slikket eller kløet/bidt sig på benene siden, så jeg håber det hjælper lidt indtil vi kommer til dyrlæge...

• #12   29. jan 2012 Stakkels Balto, Jeg håber at i finder ud af hvad der er galt med ham.
    Akita fik også allergi og derfor bliver begge tøser også Barfet. Jeg er heldig at hun ikke har nogle allergi symptomer mere heller ikke selv om hun får lidt brød...
    Giver du lige en opdate når du ved noget om hvad der er galt med Akitas kuldbror

• #13   29. jan 2012 Jamen da han var mindre fik han jo også allergi symptomer med kløe og øjenbetændelse og så gik vi over på barf hvilket bare fungerede super godt, han havde slet ingen symptomer.. Så prøvede vi for lidt siden at give tørfoder igen da dyrlægen sagde han måske voksede fra det, men nej han fik symptomerne igen og vi gik tilbage på barf, men han klør sig stadig helt vildt... forstår det simpelthen ikke.. Så nu må vi se hvad dyrlægen siger til det.. Skal nok prøve at huske at give en update...

Men lidt pudsigt at akita også har allergi... Det ligger måske til familien... :-s

• #14   29. jan 2012 Det var lidt det jeg tænkte på. Akita er så ikke blevet tjekket for allergi, jeg prøvede mig frem. Hun har så ikke problemer mere men jeg fodre så ikke med korn andet end hvis der lige ryger et stykke brød på gulvet.

Akita var ca 10 md da hun begyndte at klø sig helt vildt, jeg fandt så ud af herinde fra at der var mange der brugte olivers der også pludseligt havde fået problemer med deres vapser, jeg kontaktede så foderprodukcenten der fortalte mig at de havde ændret i deres sammensætning af fodret.

• #15   29. jan 2012 Vi har heller ikke fået Balto undersøgt, vi fik bare at vide at det nok var foderallergi pga gentagne øjenbetændelser og kløe... Så vi prøvede os også frem og barf virkede, men åbenbart ikke denne gang... Så nu vil jeg gerne have det undersøgt ordentlig.. Det kan jo også bare være en hudlidelse der intet har med allergien at gøre... Balto var vist kun 3-4 mdr da han begyndte at få symptomer...

• #16   29. jan 2012 vi bruger alo vera til alle tre, til poterne smiley og hvis de har fået en lille rift fra en gren eller et eller andet i skoven.
    det der aldrig sket noget ved.

• #17   30. jan 2012 Indica: Aloe vera filet??? Hvad er det?

• #18   30. jan 2012 Nårh på den måde... Ja så ved jeg godt hvad det er... Vil de spise det eller blander du det med noget??? Balto kan ikke lide lugten af Aloe så ville aldrig f ham til at spise sådan noget tror jeg... Det er da en halvddyr omgang at give hende sådan et hver dag, er det ikk?

• #19   30. jan 2012 Hold da op, Balto villa da glo dumt på mig hvis jeg enten gav ham et blad eller en dadel haha... Men man kunne jo skjule det i lidt leverpostej hehe...
    Ja så kan jeg godt se det, men sådan nogle planter er da lidt dyre i indkøb er de ikk?

• #20   30. jan 2012 Jeg har aloe vera på spray til hunde og det bliver brugt hvis der er rifter...
    Der står på den at den er til dyr... smiley

• #21   30. jan 2012 Anika: Jeg så godt på nettet at man kunne få det på spray.. overvejer det lidt, da det nok er lidt nemmere at putte på end sådan noget gel og så kan jeg måske også bruge det andre steder hvor han klør sig..
    Det lod nemlig til at hjælpe ret godt, har ikke set ham klø sig siden jeg puttede det på smiley

Indica:Ja så er det jo let nok når man sådan får "medicinen" foræret hehe...

• #22   31. jan 2012 Ej hvor skægt, så ahr ejg sidste dag på arbejdet idag, og sørme om ikke ejg fik en aloe vera plante i afskedsgave hehe.... Så nu skal den bare vokse lidt større, så har jeg også aloe vera i huset til dyrene.... Tvivler nu stadig på jeg får ham til at spise det..

• #23   31. jan 2012 Griner det var da et sammentræf der vil noget.
    Her glider alt ned bre det er pakket ind i sadelle eller leverpostej.

• #24   31. jan 2012 Ja det må man sige hehe...

Balto er lidt kræsen, det er bestemt ikke alt der kan spises.. Og hvis det lugter bare lidt forkert så går han en stor bue udenom hehe... Men plejer også at kunne snyde ham med lidt leverpostej...

• #25   31. jan 2012 Begge mine er også død kræsne også derfor at jeg bruger leverpostej og leverpølse/sadelle, det overdøver lugten af det de skal have og så ryger det bare ned inden de opdager at de er blevet snydt.

• #26   31. jan 2012 Hehe ja nogle gange er de ikke for kvikke de små vovser...

• #27   2. feb 2012 Nej det er bare rigtig smart.. Men den er stadig rimelig lille så skal nok ikke tage for meget af den endnu...

• #28   2. feb 2012 Okay... det må jeg gøre så.. hvornår skal den plantes om så? Noget bestemt tidspunkt på året det er bedst?
    Og hvor meget vand skal sådan en have?

• #29   2. feb 2012 Ok, bliver spændende at se om jeg kan finde ud af det hehe.. Har ikke de grønneste fingre...

SKAL de ud om sommeren?? Eller kan de godt bare stå inde hele året? Jeg tænker at have en masse planter i min udestue når den engang bliver færdig...

• #30   2. feb 2012 Vi må se om jeg kan holde den i live smiley den er i hvert fald praktisk at have jo...

Kommentér på:
Må man bruge Aloe vera til hunde?

Annonce