{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

For koldt til at gå tur! {{forumTopicSubject}}

-13 siger termometeret, koldt er det skam, det skal der ikke herske tvivl om, sneen ligger smukt og lyser i fuldmånen - både hund og moar glæder sig til den vante aftentur!

MEN!

500 meter ude, så stopper Kaoz ko, løfter den ene bagpote, så den ene forpote, den anden forpote og så det sidste bagben - tydelig kommunikation "mine poter, moar - kig på mine poter!"

Og jeg kigger, børster sne af og varmer dem i min hule lavet af hænder og min varme ånde..
- Går lidt videre, frisk på oplevelser, men efter få skridt stopper han igen og gentager senariet..

Mig ned på alle 4 og krible rundt om koen og varme pote på skift..

10 min tog de 500 meter hjem... og han må nøjes med en tur i haven hvis han synes han skal tisse mere; jeg er frossen af at kravle rundt på jorden i 10 min, og orker simpelthen ikke at begive mig ud igen og prøve med sko på (sko på hunden vel at mærke, jeg havde dog støvler på da vi gik sidst!)..

ALT for koldt for hundepoter er det! Hvad siger jeres hund til sneen og kulden disse aftner?

- Kaoz ko siger nej tak i hvert fald, må finde skoene frem til turene imorgen hvis det bliver lige så koldt!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For koldt til at gå tur!
  • #1   6. feb 2012 Om aftenen så løfter Milo også poterne sådan. Stakkels kræ smiley
    Så nulrer jeg dem også og så går det alt sammen, men vi går ikke ret langt. Han ryster af kulde selv i dagtimerne, så vi går altså ikke 1½ i disse kolde dage.

• #2   6. feb 2012 Nååååhh.. stakkels ham smiley godt i har en have så..

Akeela ELSKER kulden, mærkeligt nok.. Hun vil bare være ude hele tiden. Doog ikke idag, vi har haft hund på besøg, fra i fredags, til idag.. Så Akeela har ikke fået nok søvn, mener hun, og så har de jo leget til den store guldmedalje, hver dag..

Såå nu, gider Akeela ingenting, spørger jeg hende, om vi skal ud og gå, kigger hun bare på mig, sukker, og sover videre *GGG*

• #3   6. feb 2012 Min gider heller ikke ud i dette kolde vejr. Han prøver at gå på forben, men det går ikke så godt for ham. Og hvis han først for salt på porterne, så bryder helvede løs for ham. Han piver og vil ikke gå mere, og vil bare hjem. Under den varme dyne. smiley

• #4   6. feb 2012 hi hi Nina kan se det for mig, dejligt med sådan en omsorgsfuld hundemor, så må det da være tid til han ligger sig oven på mors fusser i sofaen og varmer dem også : )

Joy virker indtil videre lige glad, tror lige frem hun nyder kulden, hun er da i hvert fald ikke til sådan lige at få hjem igen. Nu kan hun jo løber og lege uden at svede, og mor har vanter på, findes der noget bedre at at snupper mors vante og fare afsted med den !
    og så har jeg næsten selv lært hende det fordi hun har lært at trække dem af, og det er bare det sjoveste der findes lige i øjeblikket, er så lige ved at lærer man kun må når mor sige til, men det er så fristende i sær når man er tenager : )

• #5   6. feb 2012 Rami og Tesla siger "ja, tak... lad os komme afsted" :O))

Tesla får is-klumper mellem trædepuderne og løfter så poter så jeg kan se, at det er tiden at fjerne dem,,,, og så er hun klar igen *SS*

• #6   6. feb 2012 Stakkels stakkels ko smiley

Eltonbassen er hamrende ligeglad, jeg tror himlen kunne falde ned om ørene på os, men gåturene DEM undværer han ikke!!

Ronja derimod danser den samme dans som kaoz, bette pus.

• #7   6. feb 2012 Alfa og Xingu har ingen problemer, så længe vi bevæger os i områder, hvor der ikke er saltet.
    Ghini har fået frostskader på både poter og ben, og løftede poter i en uendelighed, indtil jeg for nogle dage siden begyndte at smøre hende med et pænt lag svinefedt inden vi går ud, det har hjulpet nu springer hun glad afsted.

Hun vil ikke have sko på, det er afprøvet, men så nægter hun at flytte poterne, det er galt nok, at hun må affinde sig med dækken, det er hun absolut ikke begejstret for, men hun kan ikke holde varmen uden.

• #9   6. feb 2012 Mine vil kun korte ture når det er rundt 30 kuldegrader... men 20 kuldegrader ingen problem , de får overall og dekken på og sokker , og hygger sig meget på tur smiley

i dag har vi endelig fået mildvær og hadde 4 varmegrader smiley

• #10   6. feb 2012 Det er først her til aften han har danset sin lille dans, ellers er det fint nok at være på tur..

Tror bare vi dropper aftenturene hvis temperaturen kommer under -8, men det overlever han nu også nok tænker jeg *GG*
    - Enten det eller sko, og sko er jeg gladest for når det er lyst så jeg kan se hvis de er ved at gå op (koen er fløjtende ligeglad, sko, dækner, bandager og hvad har vi - bring it on!)..

Det er bare så møgbesværligt at have 43 kg der står og tigger om at blive varmet op eller båret rundt på.. Jeg vil have en LILLE hund!

.. og desværre ingen chance for at han gider varme mig nu, han ligger i kurven og gumler kødben som vanligt efter aftentur - for 10 min skal også udløse et ben jo, det PLEJER der at falde efter turene, og 10 min ER en tur i koens lille hundehoved *GG*

• #11   6. feb 2012 MINUS TREIDVE GRADER !!!!!!

*brrrrr* ej det ville Kaoz nok ikke lige gå med til da *GG*
    - Mon ikke hunde skal vokse op i sådan kulde før de holder til det?

• #12   6. feb 2012 Peanut elsker at være ude i sneen og han fatter ikke at det er koldt, og han kan blive syg , få frostskader m.m, så jeg har bestemt vi går ingen ture over 15 min til gengæld går vi 4-5 stykker om dagen.

• #13   6. feb 2012 Min poms pige elsker det. Hun vil ud hele tiden og ruller sig i sneen.
    Det er så sødt.
    Men hvore hvalp (yorkie) vil dårligt nok ud og tisse. Han gemmer sig og prøver på at tisse indenfor smiley

• #14   6. feb 2012 Vi var 1½ time i skoven i eftermiddags, Mille hyggede sig men da vi så stod og ventede på "far" på parkeringspladsen efter 1½ time, og jeg ville gå lidt ind i skoven igen da han var forsinket, skulle Mille altså ikke nyde noget, nu ville hun altså godt hjem! smiley

• #15   6. feb 2012 Min hvalp elsker det, men får is mellem trædepuderne og kan ikke gå... og så gik vi en lang tur i går og det resulterede i en mave "ting" med opkast, så jeg har fået lidt respekt for det kolde vejr... hun har været lidt tvunget inde i dag og det er hun bestemt ikke tilfreds med...

Den store synes det er ok, men er hverken specielt begejstret eller det modsatte, det sjove er at hun ikke får is mellem poterne på samme måde...

• #16   6. feb 2012 Nina

"Det er bare så møgbesværligt at have 43 kg der står og tigger om at blive varmet op eller båret rundt på.. Jeg vil have en LILLE hund!"

Uha ja smiley du er da lige typen på en lhasa apso smiley LOL

• #17   6. feb 2012 Buddy er ligeglad og trasker derudaf .-)

Vi har været ude i tre kvarter her til aften.

Han er stort set ligeglad med salt, en sjælden gang bliver der løftet en enkelt pote, som han gerne lige vil have at man børster et par gange henover med vanten. Her til aften var det en gang, han fandt nødvendigt smiley

Han fryser dog gevaldigt, når han ikke er i bevægelse. Vi skal ikke stå stille ret længe før han bliver utålmodig smiley

• #18   6. feb 2012 Arrrj Sarah, ikke lhasaer *GG* svigermor har 2, og det er altså IKKE en hund for mig!

En løwchen... eller border collie.. bare mindre end 43 kg *GG*

• #19   6. feb 2012 Hehe... 20 kg kan nu være tungt nok at slæbe rundt på *GG*

• #20   6. feb 2012 bor I norge vi nu , og sidst år var det - 30 , i år har det heldigvis bare været rundt 22 -25---

her i aften har vi nu 2 varmegrader smiley

• #21   6. feb 2012 Sarah - de 500 meter ville det nu nok gå... Jeg er edderstærk! ; )

Marianne - kors altså! Smukt land, men dæleme også koldt!

• #22   6. feb 2012 Pixel er fuldstændig ligeglad med sne og kulde.. hun synes bare det sjawt.

Egentligt er det møguretfærdigt... hun er iført en stor fed parkacoat - og JEG fryser!

• #24   6. feb 2012 nogenganger virker det som at når det er 20 kuldergrader ikke er så koldt , men når det er 10 kuldergader så virker det koldere , men det kommer an på vind og luftfugtighet osv...

• #26   6. feb 2012 Silas begyndte allerede at klage for flere dage siden, så han får sko på og bliver så glad og lettet når de er på smiley
    Lilly plejer ikke at være mærket af hverken salt eller kulde - men det er hun nu. Hun begyndte at pive og løfte poterne, for der var alt for koldt og jeg måtte bære hende hjem. Den stakkel har ingen sko, så gåturene er korte og nogle i haven, indtil jeg får fundet nogle ballonsko til hende.

• #27   6. feb 2012 Tinna - redder skoene hans poter helt? Hvilke har du til ham? der er "kondomerne" da ikke nok, vel?

Åååhhh Balder, jeg ville GERNE bære dig! ... men hellere lære dig at gå med sko, det giver langt flere kiks og langt mindre rygskader ; )

• #28   6. feb 2012 Suzy - Kaoz går også med dækken.. Når han skal vente et sted (om det er i bilen på vej hjem, foran bageren el. lignende), så tager jeg dæknet af, lægger det på jorden så han har varmt underlag at sidde/ligge på =)

• #30   6. feb 2012 Nina: Silas har ikke ballonsko endnu, hvis det er det du mener. Skoene redder kun hans poter hvis der ikke kommer sne ned i skoene, så de er til at gå på stien med. Men han har stadig sår op af benene pga kulden.

Skoene er vist pænere end praktiske. Skal have købt ballonsko til både ham og Lilly.

Her er de sko han har; http://gingers.dk/galleri/albums/userpics/10001/SilasSko2311103.jpg

• #31   6. feb 2012 Åååårrrhhhh Balder... Jeg VED din moar mishandler dig, grønne bandager, hvad fanden bilder hun sig ind???

Du må både få and, kylling og stryds her... hvis du vil have en rigtig kuul sko på, du ved så du bedre står fast når du skal fange måger ud over isen!

Jeg har lammeører til dessert *lokke lokke*

• #32   6. feb 2012 Lia er fuldstændig upåvirket af kulden, så vi kører på som sædvanlig. Jeg glæder mig dog ikke til hun begynder at smide vinterpelsen for hold fast hvor er der meget.

• #33   6. feb 2012 Tinna - de SER da rimeligt tætte ud.. De balloner kan da ikke skærme meget for kulden?

• #34   6. feb 2012 MI - Her står den på dækken om vinteren, ingen uld... Det får han over foråret og har en glohed sommer... Åååhhh blandinger er vidunderlige *GG*

• #35   6. feb 2012 Nina: Det er de ikke. De bliver våde inden i hvis de kommer i sneen og så har vi først balladen med røde, blødende poter. Ved ikke om ballonskoene er gode nok, de skal prøves. Lilly og Silas bruger vist samme størrelse, så det er fint nok. Så kan hun bruge dem hvis han ikke kan.

• #36   6. feb 2012 Nina: Du har ikke forklaret ham, at det er lidt upraktisk den måde han gør det på? smiley

• #37   6. feb 2012 Dem koen har kan der også komme sne i, men i det mindste bliver hans poter ikke helt smadrede og bløder.. Så snart sneen er piklet ud, så er de fine igen =)

• #38   6. feb 2012 tror slet ikke mine to har opfattet hvor koldt det er, de elsker sne, ruller hinanden rundt i det så når vi går ind igen har jeg to stk. isklumper, som har fået for vanen af ligge oppe i sengen nu hvor man jo er så våd..

• #39   6. feb 2012 MI - ååhhh jo! Jeg har skambørstet ham hele foråret og undladt at give dækken på når det egentlig blev koldt og han var nøgen... Men det resulterer bare i en klisterhund om vinteren og en masse underuldsdannelse ekstra om foråret *GG*

• #40   6. feb 2012 Molly vil ud og tosse i sneen 5-6 gange dagligt, men efter 2-3 minutter i hundeparken laver hun samme nummer med at løfte poterne, trippe og hoppe. Det ser nærmest smertefuldt ud. Hvad jeg så gør, er at jeg har et tæppe med, som hun bliver viklet ind i på turen hjem. Dvs. jeg bærer min lille hund hjem. Hvad man dog ikke gør, for dem man elsker. ;o) Men det kan godt være lidt svært hvis du nu står med en Grand Danois. *Fnis*
    - Hun har dog altid et dækken på, så selve korpus ikke fryser.

Det var dog så slemt en morgen (-21 grader), at Molly blev ret hurtigt nedkølet. Jeg endte med at sidde på gulvet og varme hende med en føntørrer. :o(

• #41   6. feb 2012 Mona - uha =/ så er man vist blevet FOR kold... stakkels lille vov =/

Jeg ville hellere end gerne bære min ko, men han er bare FOR stor og tung - ellers var den helt sikker, han ville blive båret meget... efter eget ønske natueligvis, tror gerne kaoz ville bæres hvis jeg kunne *GG*

• #43   6. feb 2012 Silje fryser sine små fusser MEGET! Men den lille frøken vil ikke lade mig "tø dem op" så hun kommer op på armen 2-5 meter hen af stien og så går det igen. Jeg skal have købt nogle små balloner til hende, men lad nu se om hun gider gå med dem.. Nogle gange er detlige hun skriger når der kommer salt på fussen eller hun har gået i sneen for længe. Stakkels vuf.

Dog synes jeg ikke hun skal undvære gåturerne, det ville være synd for hende, hun nyder dem sådan når fusserne ikke driller hende. Ude i haven holder hun ikke ret længe, sneen er ret dyb, og selvom hun har et dækken på der går ned over maven, så fryser hun ben, fusser og mave, og så af den grund at hun synker helt ned i sneen.

• #44   6. feb 2012 Vaks gider ikke.
    Et par minutter i haven er nok for ham og så ellers op i min varme seng for at putte.
    - Det er FOR koldt.

• #45   6. feb 2012 Hahaha Michael... Jeg tænker selv de største mænd forbarmer sig når hundelil tydeligt fryser ; )
    - Er det en trøst hvis jeg siger at min store hund også har brug for dækken.. Og endda får sko på for at skåne tæerne i kulde og salt *GG*

.. jeg er så også en pige, men har en mandig jægermand der gerne følges med hunden også ; )

• #46   7. feb 2012 Natasja - Det har vi også være... Altså nærmere de 2-3 kvarter og efterfulgt af 6 timer på sofaen ; )

Kaoz er kuldeskær og en rigtig sofakartoffel! Men i aften var det lige lovlig koldt for de små tæer! Håber jeg finder en løsning, ellers står den på opfindsom underholdning indendørs *GG*

• #47   7. feb 2012 kenzo er fuldstændig ligeglad med kulden . Det er ikke ham som fryser på vores time lange gåture smiley

• #49   7. feb 2012 Mine har intet imod kulden og sneen smiley

• #50   7. feb 2012 aårrhh jamen jeg tager gerne sneen, min vovse ville være i himlen hvis der var snee her, han elsker det.. så i må da lige sende det mod helsingør :)) men ellers ingen problemer her med kulden.

Kommentér på:
For koldt til at gå tur!

Annonce