Fejl at få hund opereret ??(Langt) {{forumTopicSubject}}
Hmm ja hvor skal jeg starte: Er skrub forvirret.
Min labrador på 2 år blev opereret for en ikke medfødt mus i albuen i nov 2011.
Inden da havde han haltet on/off i ca 9 mdr, hvor vores egen dyrlæge tilser poten hen over 3 gange med diagnosen forstuet pote = ro og at det kan tage lang tid.
Som mdr går, kan vi ikke holde ud at se hunden halte, så vi tænker at det kunne være rart med en anden dyrlæges mening, så vi tager en anden dyrlæge, som synes hunden har lidt væske i albuen. Han henviser os til et dyrehospital.
Dyrehospitalet tager røgent af albuerne og siger hunden har de fineste albuer. Men at han gerne vil se hunden i en CT scanner hvilket vi siger ja til.
I CT scanneren ser de så noget brusk, som de mener er årsagen til haltheden.
Vi får at vide at det ofte er set hos store hunde, og at de tit opererer for den slags og at der er rigtig gode odds for helbredelse. Så vi takker ja til den anbefalede operation.
Operationen går fint, og hunden bliver så vidt muligt holdt i ro i 2 mdr.
Men 3 mdr efter op. halter hunden meget og konstant. Kirugen på dyrehospitalet har i mellem tiden tilset hunden 3 gange og beroligede os at alt var fint.
3. gang han tilser hunden ligger han en blokade i albuen, men uden defekt.
Så kastede dyrehospitalet "håndlædet i ringen" og sagde at hunden sagtens kunne leve med haltheden så længe han var så glad som han heldigvis er.
Ugen efter tager jeg til min egen dyrlæge fordi hunden skal vaccineres. Min dyrlæge kan se at dyrehospitalet har sendt alle journalerne om forløbet.
Min dyrlæge spørger om han må undersøge hunden, og selvfølgelig må han det. Han tjekker albuen uden reaktion på hunden, så tjekker han poten og vrider lidt i den hvorefter hunden giver et hyl.
Min dyrlæge medeler at han mener ikke at albuen fejler/har fejlet noget - han holder stadig på at det er i poten!!!
VIL DET SÅ SIGE AT OPERATIONEN I ALBUEN ER SPILD??? - og har vi "smidt" 30.000kr ud på ingen ting, og værst af alt!! HAR DET SKADET MIN HUND?? FOR INGEN TING??
Min egen dyrlæge ligger en blokade i poten (hvilket jeg havde ønsket han havde gjort dengang jeg var der inden jeg gik videre til en anden).
Blokaden blev lagt igår (UDEN BEREGNING)og hunden halter ikke
Jeg skal ringe til min dyrlæge i næste uge og fortælle hvordan det går, men jeg aner ikke hvad han har tænkt sig at stille op.
Jeg er bare så forvirret. Jeg er selvfølgelig glad for at der nu måske er et håb for at vi kan få fjernet smerten så han holder op med at halte. Men én ting er at man har brugt mange penge og bekymringer på en operation - men tænk lige på hvad man har budt hunden, måske helt unødvendigt
snøft
Hunden bliver fodret med: Hills J/D + hokamix til led + ekstra glucosamin og lakseolie.
Hvis nu det viser sig at være fodleddet som er skylden i hundens halthed... synes i så jeg skulle klage til dyrehospitalet eller??
Vi har jo stolet på fagfolket på dyrehospitalet
Men ja jeg ved jo godt alle er mennesker og kan tage "fejl". Uden at sige det var en fejl - for der var jo noget i albuen, bare ikke sikkert at det var det der var årsagen.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
De ser godt nok ting og sager, hvor der ingen er, og trækker skalpellen hurtiger end man har nået at få tænkt sig om.
Hvis det er som du siger, at det er poten den er gal med, kan du heldigvis klage over behandlingen.
Først til dyrehospitalet, som har opereret din hund, og dereftre til klagenævnet
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 99
jul 2010
Jeg kan slet ikke bære hvis det ender med aflivning, når man nu troede man gjorde det bedste for hunden
jul 2010
Bare de "fejl" dyrlæger kunne komme frem i medierne, så vi ikke udsatte vores hunde og pengepung for dem mere.
jul 2010
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Og Lotus er også opereret for "ikke-medfødt" ledmus samme sted for 6 år siden og der har intet været siden.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
jul 2010
Vi håber at min hunds pote kan fikses og så at albuen ikke er et problem
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 1.471
Det er ærgerligt at det skal være sådan, men jeg forlod dem efter 25 år hvor Mogens Aalund stod for klinikken, og det er et af de pæneste mednnesker, jeg har kendt.
Sådan er det desværre ikke mere.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Ved led, er det kun Claus Sloht eller Ken Lindeblad, der får lov at pille bed mine hunde.
Er ked af at læse om jeres forløb
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
Det er godt nok meget, I har været igennem!
Kunne det være en kombination af begge dele.
Dvs. at poten har været forstuet, og dermed har overbelastet albuen?
jul 2010
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
Faxe har bare SÅ mange fejl operationer på samvittigheden på Faxe - vi hører om dem jævnligt - og der er så at sige ingen i omegnen der bruger dem mere.
jun 2004
jul 2010
jun 2004
Flere hunde er fejldiagnostiseret - min egen var ved at dø på samme beskostning.
Min svigerfars - fejldiagnostisering
Venner - samme
Flere hunde er aflivet pga ovenstående.
jul 2010
Jeg skal så ringe til min dyrlæge i morgen mandag og høre hvad der så skal ske.
- og så skal jeg ringe og skrive klage til Karlslunde...det er sikkert og vist!!!
okt 2008
Følger: 37 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 3.759
Dejligt at høre, og held og lykke med klagen.
jun 2004
jul 2010
jun 2004
Til træning kom han heller ikke andet end et par gange - hvorfor kan du selv regne ud
Jeg ved at DKK har hjulpet en del med klager hvor folk har fået medhold.
Fejl at få hund opereret ??(Langt)