4.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 122 Svar

pedigree foder. godt eller dårligt pedigree foder. godt eller dårligt

hvad er jeres indtryk af foderet. og hvorfor. hvad begrunder i det ud fra. evt. hjemme sider var beskriver hvorfor man skal vælge noget andet. bare for at høre folks forskellige meninger. hvad med deres godbider? er de okay, eller er der også andre meninger om dem?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pedigree foder. godt eller dårligt
  • #2   9. feb 2012 er ny her inde. hvordan søger jeg efter tråde om det?

• #3   9. feb 2012 Du går ind her:

http://www.hundegalleri.dk/for_forside.aspx

Og så ca. midt på siden stor der "søgning"....... Skriv Pedigree i den og der vil komme masser af tråde op om det foder.

JEG ville aldrig fodre med det, men godbidderne bruger jeg ind imellem.

• #4   9. feb 2012 tak prøver at se om jeg kan få det til at virke.

• #5   9. feb 2012 Find ud af hvad din hund fungere på smiley
    Om det er pedigree eller et andet foder er jo i princippet ligegyldigt, hvis din hund fungere på det.

Jeg har foderet med pedigree, men pga. den ene hund har allergi stoppede jeg, men Molly (som ikke har allergi) fungere fint på det, men hun fungere faktisk fint på alt smiley

• #6   9. feb 2012 Jeg vil ikke bruge det pga farvestofferne. Der er absolut ingen grund til at sminke hundes foder.

Af og til vinder jeg dog noget på udstilinger og så bliver det brugt som godbidder. Så får de også kun lidt en gang imellem og så kan jeg godt acceptere farvestofferne

• #7   9. feb 2012 Jeg har nogle helt grundlæggende krav til min hunds foder - og det lever pedigree ikke op til.

Det er noget med kvaliteten af proteinet, mængden og type af kulhydratkilde, mængden af fedt (som jeg vil have høj), indholdet af biprodukter og tilsætningsstoffer.

Der dumper pedigree... Men nogle hunden fungerer på det. Personligt synes jeg nok man bliver lidt snydt for sine penge :o)

• #9   9. feb 2012 Jeg har også læst mange gange herinde, at det er "junk food", men er det nu også det?
    Jeg var lige hurtigt inde på deres hjemmeside.
    Der står: Ikke tilsat kunstige tilsætningsstoffer eller farvestoffer.

• #12   9. feb 2012 Dårligt, med mindre du ville leve af Mac d, hver dag smiley (ku være lækkert, men tror ikk det er sundt ;-))

• #14   9. feb 2012 Ulla - nej, det har jeg ikke, men jeg vil gøre det, når jeg får tid.
    Korn ja, men er det så dårligt!
    Det er et bindemiddel, ja men indeholder også fibre, som er godt for fordøjelsen.
    Da i hvert fald bedre end at bruge knogler som bindemiddel.
    Men jeg ved ikke, om det er meget "værre" end så meget andet hundefoder!

• #18   9. feb 2012 Inge, jeg har det som dig. Synes det er halv-hysterisk det der med kornet.

Det er fyld - det mætter. Fint nok...

For en allergihund der er allergisk over for præcis det korns protein (noget der er ret sjældent, korn er ikke et allergen hos hunde) er det ikke godt. Og heller ikke for hunde med lagermideallergi, hvilket altså heller ikke er hamrende udbredt.

Hysteri...synes jeg.

• #20   9. feb 2012 helt enig med *CH* det er sjovt når det så kommer frem at der ikke er farvestoffer i så er det pludselig ikke det der er problemet mere, og de fleste af de fordomme der er fremme her er blevet tilbage vist flere gange, så mon ikke der er et par stykker der udtaler sig af vane og ikke har sat sig ind i foderet?

• #22   9. feb 2012 Pia - for mig er korn ikke en dealbreaker - hvis det er sammensat på en ordentlig måde.
    Det min hund får lige nu er kornfrit, men det er ikke udslagsgivende.

Hvis der er mere kød i en andet, hvis det er en ordentlig kilde og slutresultatet ser fornuftigt ud, så ser jeg ingen grund til at harcelere over kornet.

Og det vigtigste - at hunden fungerer på det.

Hvad angår det sidste - køer kan finde på at spise kød ;o)

• #23   9. feb 2012 Pedigree er det foder min hund har trivet allerbedst på af alle de mange mange foder produkter jeg har prøvet.....

Han har aldrig siden haft så blank og smukt en pels, skidt så lidt og været mere aktiv end da han fik Pedigree.

Jeg skiftede KUN fordi der blev skrevet så meget L**** om det herinde.
    Nu, efter han er blevet kastereret, er han desværre blevet overvægtig og det hjælper Pedigree desværre ikke på, så jeg vil ikke skifte til det igen.

Hunde er meget forskellige, hvad de fungere bedst på, derfor er det altid nødvendigt at prøve sig frem til man finder det der er bedst for netop din hund.

Feks kan min slet ikke fungere på hverken Orijen eller Taste of Wild, hvilket nok der nogle af de produkter "eksperterne" herinde tale mest for.
    Han skider nok 6-7 gange dagligt på disse produkter.....

• #25   9. feb 2012 Jeg sidder her med min dyrekøbte Royal Canin fra dyrlægen.
    Ingredienser:
    Ris, tørret fjerkræ, majs, hvedemel, animalsk fedt, tørret svineprotein, hydrolyseret animalske proteiner, cikorie, mineraler, hvedegluten, soyaolie, fiskeolie, frugto-oligosakkarider, natriumfosfat, trypisk hydrosat af alfa 51 kasein, borugolie og morgenfrueekstrakt.
    Jeg ved ikke om det er "værre" end pedigree eller om det er, som Jan skriver, bare dårlig vane at udtale sig negativt.

• #26   9. feb 2012 formanden for dyrenesbeskyttelse fodre med pedigree, derfra har vi købt vores blandings hund mitzzi. det var den eneste grund til vi fortsætter på det. hun har en pæn pels, og gode stærke negle, hun er ude og bummelumme to gange om dagen, nogle gange kun en gang.
    men hun får det blandet op med acana, og vores mad. masser af råt kød også. så tænker at varrieret kost er godt.

• #28   9. feb 2012 vores gamle pudel der snart er 15 år har levet det meste af hans liv på peedigree. Han stoppede dog for at års tid siden da han fik konstateret dårligt hjerte og der var i den forbindelse for meget salt i Pedigree.
    Men når det er sagt, så vil jeg ikke selv fodre med Pedigree, bryder mig personligt ikke om indholdet.

• #29   9. feb 2012 kærestens hund levede 13 år på Frolic. Og havde det fint bortset fra dårlige nyrer. Så skiftede vi til kd foder og hun fik fine tal og levede et langt og godt liv herefter.

• #31   9. feb 2012 Min hund for Royal Canin, synes ikke han skal have særlig meget, ikke mere eller mindre end på de fortrukne mærker. Den eneste grund til at jeg skiftede var, at der er det eneste han fungere som han skal på. Han skider alt for meget, hvis han får andet foder også pedigree.

• #32   9. feb 2012 Vores hund er på Pedigree, fordi hans pels er blevet pænere efter og det fungerer rigtigt fin i hans mave. Vi har lige været til dyrlæge for 2 dage siden, og han sagde at der var absolut ikke nogen grund til at skifte foder, for hans hjerte, lunger osv var i topform. Og så vil vores hund faktisk ikke spise andet end Pedigree Adult smiley Så jeg klager ikke over det.

• #33   9. feb 2012 Pedigree kommer ikke ind for en dør her. Aldrig i livet om jeg vil fodre med noget SÅ dårligt.

De må gerne få Dentastix som godbider smiley

• #34   9. feb 2012 Slik til hunde

• #35   9. feb 2012 Har ikke givet Vaks pedigree.
    - Han får Probiotic Live med ris og kylling, fordi han ikke kan tåle noget så stærkt som oksekød.
    Det fungerer fint for min vovse i hvert fald.

• #36   9. feb 2012 Min svigemorrs hund får det og den er overvægtig, den lugter, prutter konstant og skider 5 gange om dagen og har tit dårlig mave.

• #37   9. feb 2012 Bella får Pedigree, da det er det hun helst vil have. Kommer så lakse olie på. Vi har prøvet så at sige alt andet, og mange af det begyndte hun at klø og fælde af bla. Meget ville hun slet ikke have, så gider ikke slås med hende over foder mere, og hun fungerer perfekt på det..

• #38   9. feb 2012 Vi mennesker kan også leve på Mac Donalds-mad - Men kan vi overleve???

• #39   9. feb 2012 Den udsendelse var da ikke en dyt værd i mine øjne....

Når man læser ingredienslister skal man ikke kun kigge efter protein, fedt, aske o.s.v. Men også på hvilke råvarer, der bliver brugt i fodret.

Jeg har ihvert fald ikke samvittighed til at fodre med det. Men andre må jo selvfølgelig selvom, hvad de gør....

• #41   9. feb 2012 Helt enig med M Hysted. Hvad skulle vi dog gøre uden eksperterne her på HG ???? Også enig med Jan og Inge. Fodre godt nok ikke selv med Predigree. Men tror nu heller ikke det er så dårligt som "eksperterne" siger ..

• #42   9. feb 2012 Kan ikke forstå man kan forsvare et foder der der er så dårligt. Det har intet med dyrt eller billigt at gøre, men at det er et skod foder uden lige hvis man ser hvad der er i.

• #44   9. feb 2012 Nu har jeg prøvet at finde ingredienserne i flere forskellige produkter
    bl.a Olivers.
    Men enten er jeg træt eller ?
    Det jeg vil frem til er!
    Er Pedigree så dårligt, som mange på HG mener.
    Ved de det, eller er det bare noget som nogle mener, og resten mener så det samme?
    Er det slik eller Mc mad?
    Eller er det bare smarte floskler!
    Jeg tror da også, at f.eks Tholo og Acana er bedre, men er der så stor forskel på f.eks Royal canin og Pedigree?

• #45   9. feb 2012 **Alfisten Natasja* * kan da ikke se det på deres hjemme side, mener du man skal sende en privat mail og tigge om en prøve pose

jeg bruger selv hills men ser altså intet galt med pedigree, synes stadig ikke der kommer nogen der rigtig bakker deres udtalelser op med link til udersøgelser som fortæller at pedigree er junk, det er jo nemt bare at slynge ting ud man selv synes, hvis man ikke kan blive stillet til regnskab for det

• #46   9. feb 2012 Natasja præcis , efter at have læst fatter jeg det ikke smiley

• #48   9. feb 2012 Jeg synes nu, der stod 14% kylling i Pedigrees.
    Men jeg synes stadig det er svært at sammenligne ingredienserne, når de ikke er opstillet på sammen måde.
    Og hvad pokker er lammeproteinmel?

• #49   9. feb 2012 Jeg ville ikke fodre med det smiley

• #50   9. feb 2012 (link fjernet)
    Er dette så meget bedre?
    Kyllingemel, havre, kylling og kartoffelmel som de første 4 ingredienser?

• #51   9. feb 2012 *Karin - med pels på * jeg kalder det at tigge fordi de ikke selv oplyser at de sender prøve poser ud, men det er da fint de gør de har fået en mail

• #52   9. feb 2012 Det kræver lidt mere end en udvidet magistergrad!
    Men hvad jeg kan læse ud af testen, så kommer Frolic (Pedigree) ind på en 6. plads ud af 21.
    Samt at (stadig mellem de første 6) Frolic er den eneste, der får topkarakter i rigtig varedeklaration.
    Jeg er blevet lidt klogere, men ikke meget.
    Så er jeg tilbage til lammeproteinmel!
    Tager man et helt lam og laver det til mel?
    Eller er de gode stykker kød taget fra og resten bliver til mel?
    På posen står der, at det er lam, men ingredienslisten siger lammeproteinmel.
    Er der så også affaldsprodukter i?
    Og hvordan pokker kan jeg finde ud af det?

• #53   10. feb 2012 Alfisten Nastaja - Jeg vil gerne finde en varedeklaration på Acana foder, men jeg kan simpelthen ikke.

• #54   10. feb 2012 M

"Nu er eksperterne jo heller ikke så dygtige som folk på HG ;-)"
    Nej, men det er så heller ikke de eneste der er kritiske :o)

http://www.abilddyreklinik.dk/dokumenter/1266443543Smaek_og_taesk_final.htm

• #55   10. feb 2012 Inge

Acana Grasslands

Ingredienser:
    Lammekød (benfrit), tørret lammekød, tørret laksekød, tørret sildekød, russet kartofler, ærter, kyllingefedt (med naturlig E-vitamin), søde kartofler, frisk, benfri amerikansk sandart, soltørret alfalfa, naturlig lammearoma, frisk, benfri and, friske hele æg, græskar, roegrønt, Tomaten, Karotten, æbler, tang, tranebær, blåbær, enebær, solbær, julesalatrod, lakridsrod, kvan, bukkehorn, morgenfruer, fennikel, pebermynte, kamille, lavendel, sommersar, rosmarin, lactobacillus acidophilus, enterococcus faecium.

Tilsætningsstoffer:
    Med ernæringsmæssige egenskaber:
    Vitamin A (15.000 IE/kg), vitamin D3 (2.000 IE/kg), vitamin E (400 IE/kg), vitamin K2 (2 mg/kg), vitamin C (85 mg/kg), vitamin B1 [thiamin] (50 mg/kg), vitamin B2 [riboflavin] (50 mg/kg), vitamin B3 [nikotinsyre] (250 mg/kg), vitamin B5 [pantothensyre] (40 mg/kg), vitamin B6 [pyridoxin] (26 mg/kg), vitamin B12 (500 mcg/kg), cholin (3.350 mg/kg), biotin (1 mg/kg), folsyre (3 mg/kg).

Botaniske tilsætningsstoffer:
    Enebær (400 mg/kg), kvan (400 mg/kg), lakridsrod (400 mg/kg), mælkebøtterod (350 mg/kg), pbermynteblade (300 mg/kg), morgenfruer (350 mg/kg).

Analytiske bestanddele:

Chondroitin 700.0 mg/kg
    Fosfor 1.2 %
    Fugtighed 10.0 %
    Glukosamin 900.0 mg/kg
    Kalcium 2.0 %
    Kulhydrater 28.0 %
    Omega-3 fedtsyre 0.6 %
    Omega-6 fedtsyre 2.8 %
    Råaske 8.0 %
    Råfedt 18.0 %
    Råfibre 3.5 %
    Råprotein 32.0 %

Og så mener jeg også at kvaliteten af deres råvarer lever op til menneske-føde :o)

• #56   10. feb 2012 Jeg er både en skidt og en god kvinde.

Lotus får RC obesity og Hills R/D (skidt).

Kaido for Wolfsblut Cold River (godt).

Jeg fodrer med det foder som mine hunde fungerer på. Jeg prøver mig frem i 3-6 måneder og har de det godt, blanke pelse, minimum afføring og virker veltilpasse, ja så bliver de på det foder. Korn eller ej.

• #58   10. feb 2012 Stine - Tak
    Det ser "godt" ud, i hvert fald meget meget bedre end stort set de fleste andre.
    Jeg surfede lidt rundt i går aftes og fandt en variant med lam og æble.
    Der mener jeg, at der stod lammeproteinmel - men det kan godt være jeg blander noget sammen.
    Mette - Jeg tror, som dig, også, at den bedste måde er at prøve sig frem.
    Fungerer ens egen hund godt på et produkt, ja så giver man det.
    Om bindemidlet er hvede, havre, kartofler eller ris er for mig også ligegyldigt.
    Pia - Vi er også enige om, at hvis du selv blander dit foder, ja så ved du hvad der i.

• #59   10. feb 2012 Men jeg mener stadig, at der er ikke belæg for at kalde Pedigrees foder for skodmad og slik.
    Det er nok ikke værre end så meget andet!

• #60   10. feb 2012 Inge

At det ikke er værre end så meget andet gør det jo ikke godt :o)

• #61   10. feb 2012 I har begge ret, at fordi meget andet heller ikke er godt, så gør det det ikke bedre - men da heller ikke værre.
    Man kan ikke være bekendt at tage et mærke ud og kalde det for det slik, når der er en masse andre mærker, der er lige så slemme eller værre.
    Havde en spurgt efter et godt dyrehospital for en uge siden, havde svaret været et ikke nævnbart på Sjælland ikke så langt fra Kbh.
    Nu er det "Yt"!
    Det sammen gælder Frolic, mange af dem, der kalder det skodmad har bare hørt det og hyler med uden at vide noget som helst om det.

• #62   10. feb 2012 inge R helt enig

• #64   10. feb 2012 Brug Eukanuba, Specifik, Hills, eller Royal Canin. Det er godt foder!

• #65   10. feb 2012 Det er nu også fyldt med korn og bi-produkter.....

• #66   10. feb 2012 Inge

Pedigree profilerer deres foder som sundt og godt foder, det bruger de jo masser af penge på! IMO skulle de bruge de penge på rent faktisk at lave et bedre foder end de pt. gør :o)

• #68   10. feb 2012 Ulla

"man kan jo sige sig selv at et foder der koster ca 5 kr pr kilo ikek kan være lavt af fornuftige ting" Og i Pedigree's tilfælde - et massivt beløb til at reklamere! Der er vist ikke noget fodermærke der bliver reklameret så meget for.

• #70   10. feb 2012 Ulla

Det er da Pedigrees reklame! Den med tallerkenen fyldt med skønne råvarer der bliver til den skønneste hundemad, som du kan fodre din hund med med god samvittighed :o)

• #72   10. feb 2012 Ja Pedigree er gode til at reklamere for deres skodfoder smiley

• #73   10. feb 2012 M, hvorfor så sur ?

• #74   10. feb 2012 Ulla

Jeg tror at folk tror at hvis det er tilladt at sælge det, hvis det lever op til mindstekravene, så er det bare fint!

Nu som...

De er jo næsten også de eneste der reklamerer!

• #75   10. feb 2012 M

Læste du linket højere oppe?

• #77   10. feb 2012 M

Nu er HGs eksperter vist ligeså kvalificerede som dem der står bag den fantastiske udsendelse. Jeg smider lige lidt af artiklen herind :o)

"Det fremgår ikke klart, hvem der står bag undersøgelsen. Tilsyneladende er det 3 journalister fra ”Tænk og Test”, der på egen hånd driver videnskabelig virksomhed. De både konstruerer forsøget og drager konklusionerne. Dog hjulpet af 3 dyrlæger samt en henvisning til en norsk undersøgelse – udført på mink – 4 mink. Tænk og Test kalder det en videnskabelig undersøgelse – sådan er den ikke kategoriseret blandt videnskabsfolk. Den er f.eks. ikke offentliggjort i noget anerkendt videnskabeligt ernæringstidsskrift.

3 dyrlæger – hvoraf den ene er Ph.d. studerende i genetik, den anden Ph.d. studerende i ernæring hos husdyr, og den tredje - citeret som ”hovedvidnet” - er selv dybt og finansielt involveret i salg af netop – ja gæt – billigt hundefoder(firmaet VPG).

De 2 første dyrlæger er fra Den Kongelige Veterinære og Landbohøjskole(KVL) – sandsynligvis valgt for at styrke troværdigheden i undersøgelsen. Selvfølgelig kan det også være fordi, man ikke har kunnet formå dyrlæger med klinisk viden og erfaring i smådyrspraksis til at støtte projektet?

Lad mig blot konstatere, at dyrlægerne fra ”Klinik for Mindre Husdyr” på KVL er dybt uenige i artiklens udsagn, og misbilliger at KVL indirekte tages til indtægt for artiklens troværdighed.

At konstruere brugbare videnskabelige ernæringsanalyser og ikke mindst at kunne tyde dem kræver enorm viden, erfaring, tålmodighed og finansiel kapacitet.

Døm selv om ovenstående panel har disse evner. "

• #78   10. feb 2012 Enig Ulla. Jeg er ikke imod korn i foder, men er meget imod man kan sælge et foder så dårligt som Pedigree, det har jo intet med hundefoder at gøre. Det er trist.

• #80   10. feb 2012 Men M hvorfor er man fodersnob bare fordi man ikke kunne drømme om at bruge Pedigree ?
    Jeg ser ikke mig selv som fodersnob, og det eneste jeg ikke kunne finde på at bruge er Pedigreefoder, men jeg bruger da deres Dentastix og Frolic som godbider engang imellem, så syntes bestemt ikke jeg er hverken foderekspert eller fodersnob.

• #81   10. feb 2012 M, jeg forstår ikke dine angreb, sorry.
    Jeg taler udfra hvad der er i Pedigree, har kigget på deres indhold og det er et foder jeg holder mig langt fra. Er da trist over jeg skal angribes og have afvide jeg ikke ved hvad jeg taler om.

• #83   10. feb 2012 Hvor skal I til udstilling henne ?

• #84   10. feb 2012 Nej desværre, laaaaaaangt fra mig smiley Syntes bare aldrig det er her i nærheden smiley

• #85   10. feb 2012 Ja elsker at gratis foderprøver smiley Prøvede det et år med min søster der havde vi vist 9 kg med hjem gratis smiley Og nogle gratis blade. Oh ja alle de ting man bare må have med hjem smiley

• #86   10. feb 2012 Hahah ja ja bare vent, du kommer hjem med hænderne fulde smiley

• #87   10. feb 2012 Hahaha smiley

• #88   10. feb 2012 Jeg forstår stadig ikke helt, hvad det er I har imod pedigree!
    Er det kødbiprodukterne?
    For så jeg læst mig til at det er maskinudbenet kød og kommer i mange pølser, som spises af mennesker.
    Jeg fik 545 hit, da jeg googlede det, og er ikke kommet igennem endnu.

• #89   10. feb 2012 Inge læs indholdsfortegnelsen ? Et godt foder skal i mine øjne bestå af primært kød. Og ikke affald.

• #91   10. feb 2012 Nu som - Så læs Royal Canin`s : ris, tørret fjerkræ, majs og hvedemel.
    Pedigree . korn, kød og biprodukter osv.
    Olivers : Kyllingemel, havre kylling kartoffelmel.

• #94   10. feb 2012 inge R de har sat sig for at det er et dårligt foder bevist eller ej, de vil ikke tro andet, bare æveligt diss tråde altid ender sådan hvor folk kommer med påstande uden at have noget at ha det i,
    det er nok ikke verdens bedste foder med at kalde det affald, junk og slik må stå for deres regning, det har intet med virkeligheden at gøre

• #96   10. feb 2012 *Karin - med pels på *
    hvordan får du det 70% kød, nu har jeg bare tage en tilfældig pose

http://www.porcani.dk/product.asp?product=1958

eller er der en bestemt måde at regne det sammen på

• #97   10. feb 2012 Ja fortæl da endelig om det lækre foder ?

• #98   10. feb 2012 nu er det ikke mig det påstår det er et dårligt foder og kalder det slik, så det vil jeg holde mig fra.
    nu står der der ikke er korn i acana, men der er havre, for mig ser det ud som korn
    (link fjernet)

• #99   10. feb 2012 Som skrevet længere oppe er jeg ikke kornforskrækket.

• #101   10. feb 2012 Nu som medløber DKK snob. . nej det var på deres hjemmeside de skrever der ikke er korn i acana, når man så ser på listen står havre som nr. 3 i indholdsbetegnelsen

• #102   10. feb 2012 For det første er Acanas varedeklaration vildledende!
    Den engelske siger kyllingemel, og det bliver oversat til tørret kylling!
    Den er ikke så god!
    Dvs :
    Kyllingemel, havre, kylling, ærter, ris og kyllingefedt.
    Det er stort set det samme som Olivers.
    Men de 70% kød kan jeg ikke finde.

• #103   10. feb 2012 ja for mig er det i hvert fald en jungle at finde rundt i foder

• #104   10. feb 2012 Jan jeg kender ikke Acana, men kig på de varianter Karin skriver

• #107   10. feb 2012 *Karin - med pels på * hvordan tæller du der sammen så det giver 60%, jeg kan ikke få det til det

• #108   10. feb 2012 Karin - varedeklarationen holder ikke vand.
    Den er ikke oversat korrekt.
    Kyllingemel er IKKE tørret kylling!

• #109   10. feb 2012 hov jeg siger ikke Pedigree er et godt foder, men synes tit at de samme fordomme kommer frem hver gang vi har denne diskution og folk kalder det affald, junk og slik, virker ikke på mig som noget sagligt og noget der har hold i virkeligheden, hvis man bokstavligt talt mener de tre ord

• #111   10. feb 2012 Alfist - Det passer jo ikke med, hvad der er skrevet!

• #112   10. feb 2012 **Alfisten Natasja* * jamen man kan jo ikke se det i deres betegnelser på posen, jeg kan ikke se det, men his i kan regne % sammen så de giver 60, så giver jeg jer ret

• #114   10. feb 2012 jeg ville bare gerne kunne finde et mærke hvor man kan se hvad der er i helt præsis men hvis man ingen gang kan gå ud fra hvad der står på poserne er det svært at finde rundt i den foder jungle

• #115   10. feb 2012 Jeg siger heller ikke, at pedigree er hverken godt eller dårligt.
    Jeg synes bare det er "kedeligt", at hver gang ordet bliver nævnt, så ryger folk i blækhusene, hvad enten de ved noget om emnet eller ej.

• #117   10. feb 2012 Ulla M hvordan blive disse ting så til slik? er så hvidt enig med dig i hvad der står på posen, men nogle har det med at kalde ting noget de ikke er, derfor jeg reagere som jeg gør når det første ts får at vide er at det er junkfood, slik og hvad det ellers bliver kaldt

• #120   10. feb 2012 det med sukker passer jo ikke mere hvis man gider at læse om det

• #121   10. feb 2012 Karin - Dit link kl..20.46.33

• #123   10. feb 2012 og som sagt tidligere foder jeg ikke med pedigree, men er træt af alle de fordomme der kommer op hver gang pedigree bliver nævnt

• #124   10. feb 2012 Ulla M Skrevet: 10-02-2012 21:06:28
    nej bare holde sig til fakta

• #126   10. feb 2012 Vi holder os så sandelig os til fakta omkring Pedigree

• #128   10. feb 2012 Jeg ved snart heller ikke hvad jeg ska skrive, hvis ikke man kan se ud fra indholdet at det er noget bras, ja så ved jeg ikke.

• #130   10. feb 2012 Karin : Hvis du læser den originale tekst, så er første ingrediens kyllingemel
    (link fjernet)
    varedeklarationen er i bunden.

• #131   10. feb 2012 Et godt foder er for mig et hunden trives på, så må det hedde pedigree, royal canin, acana, wolfsblut.

Jeg har haft en hund, der levede godt 16 år på Pedigree, hun så aldrig en dyrlæge ud over til de årlige vaccinationer og til en gang behandling for ræveskab (hun blev brugt til gravjagt), som 13 årig kunne hun stadig klare at løbe ca. 25 km. på en hel dags drevjagt.
    Jeg vil vove den påstand, at for hende var pedigree et godt foder, ellers ville hun ikke have kunnet yde, hvad hun gjorde.

For mine ene hund er RC 4800 det optimale foder, de 4-5 andre typer hun har prøvet taber hun vægt og muskelmasse på, det er ikke sundt.

Den anden for ligeledes RC, men en variant til mindre hunde.

Den sidste veksler mellem ca. 10 forskellige slags foder, et nyt hver dag, hun gider ikke æde det samme flere dage i træk.
    Heller ikke selv om jeg bliver stædig og fjerner hendes foder, hvis det ikke bliver spist, så nøjes hun bare med at spise 2-3 gange om ugen, det er ikke sundt.

Med hensyn til majs. Alfa elsker kogte majs, hun vil simpelthen hopppe på tungen for en skål majs, så hun får resterne fra middagsbordet. Hvis de slet ikke kunne fordøjes, ville de komme ud i den anden ende som mere eller mindre hele stykker, det gør de ikke. Heller ikke, når hun i ny og næ tømmer en dåse marsvinefoder smiley

• #132   10. feb 2012 Chicken meal er kyllingemel.
    Det kan I ikke lave om på!
    Så det er oversat forkert og er misvisende.

• #133   10. feb 2012 Jan - Tak for opbakningen.
    Og til jer andre - Tak for en god kamp!

• #134   10. feb 2012 Inge vil du ikke fortælle hvorfor Pedigree er et godt foder ??

• #135   10. feb 2012 http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_vaadfoder/pedigree/pure/181159#composition
    Nu som - jeg har på intet tidspunkt skrevet at det var godt.
    Prøv og kig på denne varedeklaration - er den "spiselig"?

• #136   10. feb 2012 Selvfølgelig er den spiselig, ligsom Mac. D mad smiley

• #137   10. feb 2012 Nu som medløber DKK snob. .
    nu står der Kød & kødbiprodukter på deres liste over Ingredienser:, men lige som med sukker delen som de ikke kommer i, så har i det med kun at tage det halve med, når i skriver om pedigree, derfor jeg skriver om at holde sig til fakta i stedet for ens fordomme

• #138   10. feb 2012 Jeg skriver ikke om sukker

• #139   10. feb 2012 derfor jeg skriver i og ikke du

• #140   10. feb 2012 Nåå okay

• #141   10. feb 2012 he he nå nu vil jeg tilbage til arbejdet tak for i aften

• #142   10. feb 2012 tja hvordan synes du selv det går ? **Alfisten Natasja* *
    Ulla M
    Skrevet: 10-02-2012 21:03:46

det e rjunkfood som mC D men det kan vi da også kalde for mad.
    slikj er fordi de er blevet dømt for at hælde sukke rpå foderet, så alle hunde derved elskede deres foder.

• #143   10. feb 2012 tja det for du ikke af mig, jeg siger bare det ville være ret at holde sig til fakta og ikke fordomme

• #145   10. feb 2012 Hvorfor er der ingen der vil kommentere kyllingemelet i Acana foderet?
    Kirsten - Dit indlæg er læst og forstået og jeg sætter stor pris på det.

• #146   10. feb 2012 Alfist - Det må du meget gerne!
    Jeg orker ikke flere varedeklarationer i aften, men vil da ikke udelukke at jeg skriver til dem i løbet af week-enden.

• #147   10. feb 2012 **Alfisten Natasja* * det mener du, så lad os tager et par stykker

du siger ziwipeak har 100% kød .....forkert
    http://www.porcani.dk/group.asp?group=161
    ZiwiPeak hundefoder med op til 90% lufttørret kød og mineraler. BARF foder i tørform.

du siger **Alfisten Natasja* *Skrevet: 10-02-2012 13:10:05
    Inge: Jamen, der er jo ikke noget andet end affald og biprodukter i det foder??

igen forkert du ved da godt det ikke er sandt

• #148   10. feb 2012 du siger jo selv lidt grønt og der er også vitaminer i så igen hold dig til fakta kan det være så svært

• #150   10. feb 2012 kald det hvad du vil, du kommer ikke uden om flere at dine udtalelser ikke har været rigtige,
    derfor ville det være rat i sådan en debat her hvis man ikke blev farvet af ens fordomme

• #151   10. feb 2012 der står også Kød & kødbiprodukter altså må der være kød og ikke kun biprodukter i

• #152   10. feb 2012 Ja jeg ved heller ikke hvad jeg skal skrive, helt ærligt. Forstår ikke man ikke kan læse ud fra indholdsfortegnelsen at det ikke er et godt foder.

• #153   10. feb 2012 Godnat Natasja smiley

• #155   10. feb 2012 ja vi ser i hvert fald ikke end på de ting der er skrevet, ulla m har jo netop læst hvad der er skrevet derfor jeg opdagede de ting der ikke er sande så tag du bare din egen hjelm på

• #156   10. feb 2012 end=ens

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #157   10. feb 2012 Hvis din hund har det godt på fodret er det vil godt.Hvordan hved du at dine hunde vil trives meget dårligere på Pg hvis du ikke vil have det inden for dine døre?Kan sagtens følge at det alt andet lige burde være bedre at fodre med et foder hvor der er fokus på gode råvarer.Nu er det så bare ikke altid at det er sådan at det hænger sammen.Hjælper ikke at jeg fodre min hund med et dyrt og godt foder hvis hun ikke kan spise det,får dårlig mave eller på anden måde ikke kan tåle fodret.Bruger selv Eukanuba og det har min hund det godt på, så ser ingen grund til at ændre det.At andre så mener at det ikke er godt og er for meget korn i, er jeg sådan set ret ligeglad med.

• #158   10. feb 2012 Hvilke undersøgelser foreligger der om hundefoder, som reelt er noget værd.
    Ingredienslisten siger for mig intet om ,hvorvidt et foder er godt.
    det hælper ikke noget at et produkt indeholder 70% kød, hvis hunden ikke er istand til at udnytte det fuldt ud.

Råvarerne i det meste tørfoder er tilberedt/mishandlet til ukendelighed, hvor stor forskel er der reelt på hundens evne til at optage næringsstofferne fra "rent" kød og biprodukter, når de er så voldsomt forarbejdede, som det er tilfældet i tørfoder, det ville jeg frygtelig gerne se undersøgelser på.

Vi gætter os frem til, om det ene eller andet, er mest sundt for hunden, ud fra dennes almene kondition, mængden af afføring i forhold til foder osv., men kan det dokumenteres videnskabeligt, at det ene er bedre end det andet.

• #161   10. feb 2012 Gabrielle J
    ha ha

• #164   10. feb 2012 Gabrielle - Mine får en hel del barf i perioder, de fanger en helvedes masse mus, som bliver indtaget med stort velbehag smiley

• #166   11. feb 2012 mine får også råt kød et par gange om ugen og så har de hils tørfoder til at stå fremme i hver deres skål, helle dagen og de har lært ikke at tage fra hinandens mad skåle da de får forskelligt foder

• #168   12. feb 2012 Karin - jeg troede faktisk at vi var færdige med at diskutere!
    Nu er jeg jo ikke en skolepige længere, så jeg bryder mig ikke om din tone i første linie.
    Acana er produceret i Canada og varedeklarationen er på engelsk, det er et fakta.
    Chicken meal er kyllingepulver.
    Det er også fakta.
    Havde der stået kyllingekødpulver, så havde sagen været en anden, men det gør der ikke.
    Kyllingemel er altså kylling og kyllingebiprodukter.
    Så det er altså ikke kun pedigree, som kommer biprodukter i deres foder.
    For øvrigt er der også biprodukter i deres Dentasticks og olivers trainning bites.
    Og så tror jeg, at vi er nødt til at bede om hjælp til at" læse" Pedigrees varedeklaration ordentligt.
    For hvis "tingene" står i faldende "orden" og der er 8% korn, 7% kød og biprodukter hvor er de sidste 85% så henne.

• #170   14. feb 2012 Karin - Du får min uforbeholdne undskyldning.
    Jeg havde overset smiley`en, undskyld.
    Det "lignede" dig heller ikke at skrive sådan smiley
    Nej, enige bliver vi ikke, men det har da været hyggeligt.

• #172   14. feb 2012 Jeps, du har ret.
    Mine har lige fået kogte kalvehjerter med gulerødder smiley

• #174   14. feb 2012 Jeg er nok lidt dobbeltmoralsk.
    Aldrig om Cassi skulle have det foder. Hun får kingsmoor og har aldrig fået andet. Jeg kunne nok godt overveje at barfe, hvis jeg altså havde en fryser der kunne rumme mere end ti liter.

Men samtidigt så er Pedigree altså bare det eneste Joy fungerer på. Han har været på forskelligt kvalitetsfoder og enten tager han på og skal have i meget små mængder, der gør han er konstant sulten. Eller også skal han have så store mængder at det er usundt, hvis han ikke skulle tave sig enormt meget. På Pedigree, jamen så ser han flot ud, er let at fodre på og han virker i det hele taget veltilpas.

Og det er altså vigtigt at den er nem at holde i korrekt foderstand, når der er tale om en kastreret hanhund på snart 8 år.

Kommentér på:
pedigree foder. godt eller dårligt

Annonce