28. feb 2007 Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Hunde i snor vs. katte i snor. Hunde i snor vs. katte i snor.
Nu kommer jeg lige med en underligt spørgsmål.
Hvordan kan det være at folk respektere at man går tur med hunde, men ikke katte?
Jeg tog simpelthen min Maine Coon på tur i skoven den anden dag, i sele, pludselig kommer en flok hunde, nogen løse andre i snor. Jeg siger jeg går tur med min kat, hvorefter hundeejerene flipper ud på mig og siger at det er fandme for dårligt og at det er ikke at respektere hundeejere, de håber også at min kat bliver ædt.
Efter at have en hund springene knurrene op af mig og en masse gøende hunde går jeg hjem.
Jeg synes ærlig talt det er lidt irriterende, da mine katte nyder at gå en sikker tur i skoven eller lignende med mig.
Hvad giver hundene mere ret til at gå tur end katte?
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 884
Det er lidt ærgeligt, for man får jo ikke lyst til at tage sine katte ud på oplevelse når man får sådan et hak hver gang, når man i forvejen skal holde øje med løse hunde da de jo er alle steder efterhånden. Det tager jeg dog med, men jeg undres bare hvorfor der gøres forskel og man nærmest ses som en "freak" hvis man går en tur med sin kat.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Her hvor jeg bor, er der en dame som altid lufter sine to katte i snor (nu er det dog for koldt).
Og det eneste der kan være galt i det, er at de har flex og får VOLDlang line, og hun kan jo ikke bare kalde dem til sig, og det er ret skidt at stå med hund og kat og indviklede liner..
Uanset hvad man lufter, om det så er katte, hunde, ildere, skildpadder eller whatever, skal man da respektere det.
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 45 Svar: 437
feb 2007
Jeg har mine to damekatte i kort snor, min Maine Coon kan gå i flex da han tror han er hund, han kan komme når man kalder, sitte, give pote og dække, haha
Tak for responsen, godt at høre at jeg ikke er helt gal i toppen ved at gå tur med kat, haha
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.293
nu bor jeg på gård og min søster og mor har kat , men de går jo som de vil i skoven osv... når min søster går tur med børnene ved elven følger kattene med på tur løse...
Men synes det er meget bra at folk men inde katter tar de med på tur så de får opleve noget...
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.082
feb 2007
Mine katte har fri adgang til hele vores have, men ikke mulighed for at komme ud derfra da vi har en jagthund der hader katte som nabo, en trafikj den anden vej og åbent hav den tredje.
Mine katte hygger sig bare ved at komme på udflugt forskellige steder udenfor haven i snor, for at få nye sanseindtryk og oplevelser. Skoven er et hit, og stranden er også interessant.
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 226
feb 2007
Min hankat tror som sagt han er mere hund end kat, så han vil vældig gerne over for at lege - men det ville jo være lidt tumpet af mig bare at give ham lov til det da det jo langt fra er alle hunde der kan lide katte, hvilket er en ærlig sag, men jeg bliver noget irriteret over når ejere bare lader deres hund springe op og snappe efter os, samt bide fat i halehåret på min kat. Jeg er bare elendig til at skælde ud, og er ekstrem genert så jeg får aldrig rigtig sagt hvad jeg føler, og tager for set meste bare skralden.
Jeg har som sagt bare altid undret mig over hvorfor man kan tillade sig alt når man går med hund, og intet når man går med kat, så besluttede mig for at det var på tide at høre andres meninger
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
feb 2007
feb 2007
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 226
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 358
Iøvrigt er det sjovt at Maine Coon er så "hundeagtige". Har selv haft en Maine Coon og ham kunne jeg gå tur med uden snor - han var så heller ikke bange for hunde overhovedet. Han gad dem bare ikke rigtig, og kom de for tæt på og var lidt for voldsomme, så fandt de hurtigt ud af at han havde søm i vanterne...han var godt nok en meget særlig fætter
Hunde i snor vs. katte i snor.