{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning/trimning af små hunde?
  • Mille N
    Mille N Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 23 Svar: 64
    #1   12. feb 2012 Hej..

    Jeg har en Pekingeser, da hun var hvalp kostede det 500 kr.. Det var for klipning af pels bagben, under maven og klipning af negle.. smiley men det er meget forskelligt alt efter hvad det skal klippes/trimmes og hvor det er henne du skal have den klippet smiley

    Håber du kan bruge mit svar smiley


  • #2   12. feb 2012 Du kan dog risikere at det ikke bliver som ønsket, bare kig på mine de gamles hunde der havde været hos hunde frisør http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=60382 så hvis du går til sådan en, fortæl nøjagtig hvordan du vil havde det, eller få dem til at forklare hvad de mener med hvalpeklip. Held og lykke med det :o)

  • #3   12. feb 2012 Her har jeg vist mine hunde før og efter når jeg ordner dem http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=58580

    Du kan altid søge lidt på YouTube :o)


  • #4   12. feb 2012 Beauty, ja de gamle fortalte hun hostede forfærdeligt bagefter, må så lige nævne at da jeg ordnede hende første gang tog vi den over flere dage ;o) sidste gang var det ca. en dag :o) holdte pauser hver gang jeg følte det var det hunden ville :o)

  • #5   12. feb 2012 okey tænkte nok prisen ville variere alt efter hvor i landet og hvordan hunde skal klippes
    Aino okey troede faktis at hvad men var uddandet hunde frisør at så vidste man hvad hvalpe/bamse klip var

    alt andet lige tænker jeg at man vel kan lære selv at gøre det ?
    hvis nu man eventuelt kan få det vist af den opdratter man køber hos eller ved den hunde frisør man kommer til ?



  • #6   12. feb 2012 YouTube når ja det havede jeg slet ikke lige tænk på at prøve at kigge :o)

  • #7   12. feb 2012 Ikke sikkert en opdrætter ved hvordan mht. klipningen da de ofte udstiller og hunden derfor har sin lange pels :o) Men du er altid velkommen til at spørge mig i pb, hvis du godt kan lide den måde jeg klipper på :o)

  • #8   12. feb 2012 Tihi jeg ville tænke det er ca. samme længde over det hele, da jeg synes det er det hvalpe har ;o) men ja ;o)

    Du har ikke fået hund endnu? tænker siden du spørger til 3 forskellige racer?


  • #9   12. feb 2012 Aino mange tak kan rigtig godt lide den måde du klippe på
    Nej har ikke fået hund i nu men er ved at prøve på at snæver mig ind :o)
    lide nu prøver jeg at finde ud af om det skal være en længhåret race
    og med hjælp fra en har vi snæveret det ned til dem har tre af dem der kan klippes :o)
    jeg er ikke 100% sikker på at jeg har overskuet til at skulle rede og klippe en hund med jevne mellemrum
    Må jeg spøger hvor meget tid du bruge på det hvortid børster/reder du og hvor ofte skal man klippe dem ?

    jeg har en Maine coon kat som skal børstet en gang i ugen og det har jeg ikke det store i mod ville god ønske det var lidt nemmer, han bliver nemlig rart irreteret især når jeg kommer til hans mave:o(


  • #10   12. feb 2012 Jeg vil råde dig til at besøge flere steder hvor de avler de 3 racer du nævner, for at finde ud af hvilken du synes bedst om, plus læse om racerne og evt. lytte til folk der har de racer :o)
    Jeg har haft Malteser, synes det var en rigtig dejlig lille hund, men føler den er mere sart end en Shih Tzu, jeg er helt tosset med en Shih Tzu, de er ret så sjove men samtidig så gode til at "Nu leger vi, nu går vi til ro" :o) de 2 racer har helt forskellig pels, den sidste hund du skriver kender jeg ikke rigtig...

    Hvis man gerne vil holde dem kort på kroppen som jeg gør, så er det ca. hver anden mdr. ind imellem er det (når man synes) - klip rundt om poter, klip foran øjne og på næseryggen, imellem trædepuderne. Reder dem når jeg synes, hvorimod hvis de er med længere pels er dagligt med Tobi da hans pels er meget kraftig i forhold til Blis (hun er heller ikke ren Shih Tzu).

    Køber man en hund (om den er med kort eller lang pels) er det meget vigtigt man vænner dem til at blive nusset om / rørt alle steder (og høre lyden af trimmeren), ellers kan det give problemer senere, da de så muligvis ikke vil finde sig i det, mine forældres hund var ikke vant til det, hun snappede ud efter min Mor, jeg kunne få lov, men mig kender hun heller ikke rigtig (hun bor på sjælland, jeg i nordjylland), så ville hun åbenbart ikke være så fræk ;o) men hunden kan også mærke på en om man er nervøs eller om man har styr på det.


  • #11   12. feb 2012 Evt. også høre herinde om du kan besøge nogen der bor i nærheden af dig, det er jo så mere "familie hunden" du kommer til at se, end dem der er i flok og bliver avlet på..... synd du ikke bor i nærheden af os, ellers havde du godt måtte se fjollede klovnede Tobi ;o)

    Han tog lige fusen på os den anden dag ;o) vi sad og så film, den store søn havde taget hans cloks af, Tobi snupper den ene og begynder at ruske den, jeg siger Nej og Find en legesag i stedet, off he goes og kommer tilbage et par sek. efter med en bamse, som han nærmest kyler ovenpå den cloks også var der ellers skjult leg med sønnens cloks ;o) vi var færdige af grin!


  • #12   12. feb 2012 haha hvor lyder han bare herlig
    må sige ud fra de 3 jeg har skrevet har jeg kune mødt shih tzuen helt tæt på og set de andre to på en dkk udstilling der var i varde få noget tid siden, det var til den udstilling jeg virkelig faldt for shih tzuen, kender en der avler dem og hun har sagt at når jeg er ved at være klart til at købe hund må jeg låne en af hendes få at få det prøvet af :o)
    og hun klippe de af hende hunde hun ikke udstille så har snakket lidt med hende om hun ikke vil lære mig det hvis det enden med at det skal være shih tzuen der løber af med sejren :o)

    bichon frise kender jeg ikke rigtig syndtes bare den er utrolig flot hihi

    men ud over de 3 racer her jeg kig på Cavalieren, chihuahuaen,papillonen og så 2 af de 3 griffon.
    det er iværtigfald hved jeg har kunne få sporet mig ind på
    som vil kunne have et godt liv med det jeg kan tilbyde :o)


  • #13   12. feb 2012 Ja han laver ret mange sjove ting som giver latter dagligt ;o) en god lille lærenem hund :o)

    Har hun en hjemmeside, så må du meget gerne skrive den til mig i en pb :o)


  • #14   12. feb 2012 det er her med sent :o)

  • #15   12. feb 2012 Takker mange gange :o)

  • #16   12. feb 2012 syndtes det lyder rigtig godt at det kun er ca. vær anden månede du klipper og så selvfølig lige klipper potter og der ved hovede der trænger så er det måske ikke helt så uralistisk med shih tzuen som jeg lidt haved frygtet

  • #17   12. feb 2012 Jeg synes ikke det er galt, jeg får for mange smerter i mine hænder med at rede igennem lang pels, har forsøgt et par gange om jeg kunne få Tobi langhåret, har nemmere ved det andet hvilket vi begge nyder :o) man tjekker selvfølgelig øre osv. engang imellem som man også gør på andre hunde :o)

    Hehe grinede da jeg læste det hun skrev "Een Shih Tzu bliver ganske enkelt hurtigt til flere" jeg vil så gerne lige pludselig havde en mere ;o) De har så bedårende øjne! også er det lidt skægt de "snakker" ;o)


  • #18   12. feb 2012 okey her er det ikke smærter men overskuet jeg er nåd til at have med i tankerne.
    så alt andet lige ville en korthåret hund være det bedste men kan altså bedst lide dem med lidt fylde hvis du forstår hvad jeg mener.

    jeg syndtes faktis også det er lidt sjovt hun har nævnt for mig da jeg liges så stille begyndte at kigge på de forskellig racer at en shih tzu ville passe ret godt til det jeg kan tilbyde men at jeg skulle være sigger på at jeg kunne overskue det pelsplage der følger med.
    Til at starte med kunne jeg ikke lide dem syndts ikke så meget om den lidt korte snude og de lidt udstående øjne
    men men men jeg skal lige love for at da jeg mødte to af hendes på den udstilling i varde blev jeg altså noget betage af dem de bar så mille og rolige jeg er fuldstendig vild med den inegi de udsender :o)


  • #19   12. feb 2012 De tre hunde har ca. samme pris i en typisk hvalpeklip. ca. 5-600kr. inkl. negleklip og vask.
    Man skal være obs på de på trods af klip stadig kræver jævnlig børst og vask. Det kan en god opdrætter vise dig og lære dig. De fleste frise opdrættere kan også klippe selv. De er nemlig klippet i udstillingsringen.


  • #20   12. feb 2012 Ja også gø'r de ikke uden grund, selvom Blis kan finde på at gø udenfor af nabo hunde, eller gø med dem, så får de ikke trukket Tobi med ;o) hvis han høre en ved døren, så siger han til, men bliver ikke ved og ved og ved ;oP Synes faktisk ikke det er slemt med øjnene, synes de kan se mere udstående ud hvis håret bliver sat for stramt oven på hovedet... prøv at læg mærke til Tobi's øjne hvis du kigger i hans profil, det er da de skønneste øjne synes jeg ;o)

    hov er enig med de andre, prisen ligger der omkring... selv for en cavalier, i hvert fald der hvor mine de gamle gik hen, og den blev dårligt rørt med saksen....


  • #21   12. feb 2012 Ginne mange tak for dit svar :o)
    du skriver selv om de er klippet så kræver de stadigvæk jævnlig børst og vask
    hvor jævnlig er det ca. er det en gang i ugen mere eller mindre ?
    bare lige så jeg har det med inde over min beslutning :o)


  • #22   12. feb 2012 Aino efter jeg fiik set dem i levende live kunne jeg godt se det ikke var så slemt som jeg syndtes det var på nogen af de billeder jeg har kigget på :o)

    God du lige nævner cavalieren han man kolde den i klippe form
    eller ville det være synd?
    dænker at med den pels de har skal de vel redes børstet en gang om ugen mindst
    jeg har en gang klippet to af slagsen det var en sommer hvor der virkelig var varmt og de kunne slet ikke holde ud at være nogen steder så mig og ejen blev enig om at jeg skulle forsøge at klippe dem de så simpelhen så søde ud bagefter sådan helt hvalpet hihi


  • #23   12. feb 2012 Hvis du reder med en karder fra tid til anden tager det ikke mange minutter, klart er det at jo længere tid imellem så kan der jo komme lidt filt, f.eks. ved øret - halen.

    Nu er de gamles ikke en ægte Cavalier, men han ligner en mini Cavalier ;o) Prøv at se ham her på Blis's hjemmeside: (link fjernet) (mor vist først, scroll ned)
    Ham har jeg også ordnet, klippede kun lidt faner, bryst, hale og tjavserne nederst på ørene. Hvordan man ordner dem som ægte mht. udstilling ved jeg ikke.

    Tobi var også ret "doven" første sommer vi havde ham indtil efter jeg havde ordnet ham, så kom alt energien op i ham som han havde haft om vinteren, det var skønt at se :o)


  • #24   12. feb 2012 jeg ved heller ikke hvordan man klipper rigtig jeg brugte bare sådan en trimmer eller hvad de nu hedder stille den på så og så mange cm kan ikke lige huske vilken og så fik hele hroppen bare en tur hihi undtage hovede og hale det to jeg med en saks
    og hovedet var det kun ørene jeg klippede lidt af længten af


  • #25   12. feb 2012 Til en Shih Tzu vil jeg forslå Oster Golden A5 1 speed, skær size 1½ (4 mm) hvor der klippes kort, den "æde" bare igennem, ret så lækker maskine og alle pengene værd :o) der er forskellige priser på sådan en, alt afhængig af hvor man køber, jeg købte hos Thordal :o)

  • #26   13. feb 2012 okey mange tak :o)

  • #27   13. feb 2012 Tihi jeg ved heller ikke hvordan "rigtigt" er, er jo ikke frisør, men klipper familien alligevel samt hundene, det kan læres og jo skønt man kan lave sjov imens, samt man spare penge, også kan jeg godt lide at prøve nyt ;o)

    Selv sådan noget hår som den store søn ville havde lige pludselig var en fed udfordring ;o) har aldrig prøvet sådan noget, så måtte lure på billeder han havde fundet, men det blev faktisk ret så godt også med noget farve i :o) kan ses her: http://kreativ.zentasoft.dk/2010-diverse.php scroll ned.

    Tænker jeg måske en gang kan få lavet små film klip med hvordan jeg ordner hundene, men det kniber med tiden osv. :o/ gør jeg det lægger jeg det nok op herinde....


  • #28   13. feb 2012 ov det er da ret godt gode med det hår der :o)
    det kunne være rigtig fedt hvis du en gang gør det så vil jeg ihvertigfald gå ind og lure hihi


  • #29   13. feb 2012 Ved jeg der er flere der er interesseret i, så håber jeg lige pludselig får muligheden for det, håber jeg kan lokke den store søn til at optage, han er god til sådan ting med billeder og film :o)

  • #30   13. feb 2012 okey ja så må vi håber du får mulighed få det og kan lokke sønnen til at filme :o)

Kommentér på:
Klipning/trimning af små hunde?

Annonce