2.766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvornår må en hvalp bades ? Hvornår må en hvalp bades ?

Min hvalp er 3 måneder nu.
Da jeg fik hende lugtede hun stramt af kattepis.
Troede lugten ville forsvinde lidt med tiden, men nej. hun lugter endnu. ( har haft hende i 1 uge )
Må hun godt komme i bad og vaskes forsigtigt ?

Hendes lugt er til at få hovedpine af :S

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår må en hvalp bades ?
  • #1   17. feb 2012 Ja det må hun gerne, men du må ikke anvende menenskesæbe.
    Hun skal være 100% tør før I går udenfor.
    Du kan tørre med føn på lun luft.

• #2   17. feb 2012 Super, mange tak for svar smiley

• #3   17. feb 2012 Når den er beskidt og du sørger for den ikke bliver kold

• #4   17. feb 2012 Vi kan bestemt anbefale at bade hunden i babyshampoo uden noget parfume og parabener, og bagefter du har tørret den så smør hende ind i babyolie som giver pelsen/huden sit naturlige fedtlag tilbage! smiley
    Det virker utroligt godt, og også et god alternativ hvis man ikke har pengene til hundeshampoo! smiley

• #5   17. feb 2012 Har dog masser af hundeshampoo smiley
    Da min anden tæve er en bette gris indimellem smiley
    Men det med babyshampoo og olie har jeg dog aldrig hørt om før smiley

• #6   17. feb 2012 Hmm.. Grunden til at man ikke bør bruge menneskeshampoo er at PH-værdien er for høj til en hund hud. OGSÅ babyshampoo:-/

• #7   17. feb 2012 Min dyrlæge sagde den anden dag at man kan vaske en hund luge så ofte man vil uden konsekvenser..

Han sagde også at så længe shampoo'en var parfume fri så kunne man bruge menneskeshampoo - det skulle ikke gøre nogen forskel...

• #8   17. feb 2012 Stephanie S> Det er ikke parfumen de ikke kan tåle. Der er parfume i mange hundeshampoo'er.
    Og ærlig talt, så lyder det ikke som om din dyrlæge har ret meget forstand på pelspleje. Hvis man f.eks. vasker en hund 2 gange om ugen, vil man højst sansynligt komme til at kæmpe med at hundens pels fedter alt for meget. Så man skal ikke vaske en hund for tit:-)

• #9   17. feb 2012 Vask du bare din hund. smiley

Silje bliver kun vasket når hun trænger, hvilket ikke er særlig tit mere. smiley Hun er ikke sådan en grissebasse som hun var som lille. smiley

• #10   17. feb 2012 Vask du din hund i hundeshampoo, smør den ikke ind i olie, huden skal kunne ånde.Og rigtigt mange udstillingshunde vaskes som oftest mindst en gang om ugen uden at tage skade.
    Visse ruhårede hunde, hvor man vil bevare den stride pels, vaskes såmænd i opvaskemiddel.
    De tager ikke det fjerneste skade, men skal selvfølgelig være gennemtørre inden de får lov til at komme ud i denne kulde.

• #11   17. feb 2012 Eller tag hende med en tur i hundesvømmehal, to fluer med et smæk. Hun får fra lille hvalp af (hvor hun ikke vejer noget, er nem, medgørlig og let påvirkelig) lært, at vand ikke er farligt og at hun kan svømme samtidig med, at du i tilgift får hende vasket og tørret. Win-win situation.

Spørg en, der ventede til hunden vejede 35 kg og ikke var så nem at løfte i vandet de første gange, puh ha!

• #12   17. feb 2012 Anja J: På den snart halvanden måned vi har haft Dina, har hun været vasket 3 gange - 1. gang netop fordi hun var så fedtet i pelsen og lugtede. 2. gang for at skylle det skæl vi havde fået løsnet ved 1. bad ud af pelsen og 3. gang fordi hun havde rullet sig i en lort.....

Alle gange i babyshampoo - UDEN PROBLEMER! hun hverken kløer, fedter eller noget og dyrlægen roste for den fine fine pels smiley

Tror det er en skrøne at de skulle fedte mere, har i hvert fald aldrig selv oplevet det....?

• #13   19. feb 2012 Her kan vi jo se hvad vi har af forskellige meninger! OGSÅ dyrlægerne!!! smiley ^^

Min hund har en meget skinnende pels og utrolig blød! smiley Som skrevet bruger vi baby-shampoo og babyolie uden noget i som vi har fået anbefalet af flere! smiley

Men til Tråsstarter: Vask du bare din hund når den har brug for det! Dog ville JEG ikke anbefale at vaske den mere end 1 gang hver 3 uge, hvis ikke det er vigtigt! smiley Men det er jo smag og behag for hunden! smiley

• #14   20. feb 2012 Stephanie S> Det er ikke babyshampoo eller menneskeshampoo som sådan der fedter pelsen. Men hundes hud har en anden PH-værdi end mennesker, og derfor skal de have en noget mildere shampoo (HUNDEshampoo) end mennesker (og babyer).

(link fjernet)

Kommentér på:
Hvornår må en hvalp bades ?

Annonce