{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Gør af mennesker og hunde ??? {{forumTopicSubject}}

Mine piger gør konstant når de ser andre hunde, også når det er 100meter væk og bare ligner en hund.

Mika den mellemste er ikke så slem til det, men kaya den ældste er begyndt at gø rigtig meget af andre både små og store efter hendes første løbetid, før der kunne hun med alle hunde, store som små. Luna den mindste gør også, men det har hun altid gjort, så hvorfor hun gør det kan jeg ikke svare på. men jeg synes efterhånden virkelig det er frustrerende!! jeg ville så gerne at vi kunne gå forbi andre hunde uden at de skulle gå helt amok, for de virker på ingen måde agressive.

Det andet er at de også gør helt sindsygt af folk nede i haven, vi deler et stoort have område med lille legeplads 6 lejligheder i rækkehuse, her bliver pigerne luftet når vi ikke går tur, men kommer folk ud af deres huse, eller have, eller bare åbner et vindue så gør de helt vildt..

en anden af beboerne som også har en lille hund, som ikke gør. siger hej til pigerne hver gang han ser dem, lader dem snuse , siger hej osv. vi har boet her siden august og de gør stadig. nu har vi fået at vide at det er fint nok vi lufter dem i haven om vinteren, men til sommer når folk har åbne vinduer bliver vi nød til at finde på noget andet så de ikke skal blive vækket, eller generet af gøen. hvilket er far nok. men gud hvor ville jeg bare gerne have det til at stoppe..

når vi går tur, og ser en hund, trækker kaya sig helt frem og maser sig afsted mod hunden og begynder allerede der at knurre nede i maven, når vi så kommer tættere gøer hun normalt, når vi kommer lidt tættere/meget tæt skig gøer hun, og hvis hunden kommer helt tæt på, og snuser til hende hopper hun op i hovedet på den. hvis jeg så siger hårdt ej og trækker hende tilbage så kigger hun op på mig og stopper, men hvis hunden så bevæger sig så går hun igang igen, sån kan hun gøre lææænge.

hvis vi står en flok mennesker med hunde, som vi nogen gange gør nede på stierne (fremmede hunde og fremme mennesker , får os en hunde snak) så får jeg hende til at stoppe med at gø, og så vil hun pludselig lege, springer rundt og lovre med halen og laver sjove knurre/pive lyde hvor hun ligger sig ned på forbenene og vrikker med numsen, kommer der så en ny hund til flokken, gør hun igen. !! næste gang vi ser den hund hun legede med gør hun igen.

what to do???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør af mennesker og hunde ???
  • #1   20. feb 2012 det skal lige siges at hvis kaya så ikke gør, men luna begynder, så følger kaya efter og gør også.

  • #2   20. feb 2012 Sku lige se om det var chihuahua du havde, og det var det ;-b
    - Min chihuahua gør præcis det samme, hun har ellers aldrig gjort det før, men efter jeg er flyttet for mig selv, så er hun begyndt at gøre det.

    - Så kigger lige med :b


  • #3   20. feb 2012 Hunde af den størrelse er avlet som "alarmhunde", dvs. at det er meningen de skal gø og gøre alle opmærksomme på eventuelle indbrudstyve etc. Prøv i første omgang at sige "tak" eller "ja, jeg har hørt det" med en glad stemme, i stedet for at skælde ud - det lyder ulogisk, men prøv at rose en enkelt gang, så de føler at du har forstået deres advarsel. Det kan være rigtig svært med mange hunde sammen, da de jo så nemmere gejler hinanden op.

    Hvor besværligt det så end lyder, kan du prøve at lufte hundene i haven en af gangen - det gør jeg, og det gør det nemmere at få gøen til at stoppe. smiley Lidt sjovt, for mine Glen'er burde ifølge racebeskrivelsen ikke gø... Men det har de så lært af min gravhund smiley

    Det skal lige siges, at min gravhund også gør en del mere end hun plejer omkring løbetid.


  • #4   20. feb 2012 jeg har simpelthen prøvet at sige alt til dem, både, dygtig, ja, nej, stop, så er det, jeg har hørt dig, uha det var slemt. bla bla bla... smiley

    jeg kan godt lufte dem i haven en af gangen om dagen, men ikke når vi står op om morgenen, eller har været væk i mange timer, for de kan ikke holde sig og så tisser de bare på gulvet.


    jeg har bare oplevet så mange efterhånden som havde chi, poms, papillon osv som ikke gør, og gud hvor ville det bare befrie mig fra mine frustrationer hvis mine kunne træes til det, jeg siger ikke at de slet ikke må gø, det ved jeg de gør, og aldrig kan stoppe med, men det er bare ekstremt meget synes jeg. smiley




  • #5   20. feb 2012 Vi kalder Vaks ind, hver gang han gør.
    Så må han bare leve med, at han skal ind, hvis han gør, og derved ikke får lov til at være i haven længe. o.o


  • #6   20. feb 2012 Der er også nogen, der siger at man kan lære dem at gø på kommando, det skulle angiveligt gøre det nemmere at få dem til at stoppe med at gø også, lol.


  • #7   20. feb 2012 Hej Selina,

    Min den ene, har også gjort det mod hunde, hvis de var store. Jeg har næsten afhjulpet det ved, at tage hende op før hun selv opdager, der er en større hund på vej. Så leger min Mr. T, lige med ´"legekammeraten" 30 sekunder, og så sætter jeg hende ned, og der er intet. Måske du kan bruge det til noget. Knæk og bræk ....

    Mvh. Linda


Kommentér på:
Gør af mennesker og hunde ???

Annonce