{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Papillon ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
jeg er igang med at prøve at finde frem til den race der vil passe bedst til mig og min vejrdag :o)
en af de racer jeg har kig på er Papillonen og jeg kunne der for rigtig godt tænke mig at høre noget mere om denne skønne lille hund både det positive og det nigative
hvad i har af afaringer også vider
hvad skal forældrene være testet for ?
syndtes kun jeg kunne læse mig til at de skal have taget PRA. på dkk hjemme side
men hvad med pl ? og er der andre ting der vil være godt de er testet for ?
hvor meget pelsplege kræver de er det en gang i ugen mere eller mindre ?
hvor meget motion og hjernestimoliation kræver de for at have det godt ?
gør de meget ? hvis de gør er det så muliget at træne det så det bliver mindre voldsom?
hvor nemt/svær er de at træne renlighedstrænig og alenehjemme træning med?
men ja jeg vil meget gerne høre alt hvad i kan fortælle om Papillonen :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papillon ?
  • louise h
    louise h Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #1   21. feb 2012 Hej jeg har selv 2 hunde af den race, en pige på3 og en hvalp, han er blaning af papillion og Jack russel terrie, han er 9 uger. Jeg gik i gang med det samme med at lære ham hans navn, og det lærte han lige med det samme,. Da vi ikke har noget hegn op i vores have havde jeg snor på ham hver gang han skulle ud og tisse, det resulteret i at han har lært ham at gå i snor nu. Han kommer også ud flere gange om dagen for at lære at han skal tisse udenfor og ikke inde, det har han også lært. Jeg kan også have ham randene ude i have. Og han kommer lige med det samme jeg kalder. Det har han lært på ikke en gang en uge, fik ham i tirsdags. Samt han kan også være alene hjemme nu.
    I går og i dag, har jeg trænet ham med at sidde, når jeg siger sit og det klare han også rigtig godt. Jeg synes det er en rigtig god race, og de kræver ikke for store gå tur.
    Dem jeg har de er så rolig, hanen vil gerne gø nogle gange, men så siger jeg nej, og så stopper han. Og han er renlig om natten og har været det lige for starten af.

    For 4månder siden fik vi vores tæve som er 3år, ham der havde hende før os.
    Havde ikke trænet renlighed med hende, så det begyndte jeg at træne med hende lige fra hun kom hjem til os, 2 dag gik der så var hun renlig.

    Så det er en fantasktik race, jeg varmt kan anbefalde dig.


  • #2   21. feb 2012 mange tak for dit svar
    så lyder det godt nok til at være noget lære nemme :o)


  • louise h
    louise h Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #3   21. feb 2012 Hebé. Det er det også.

  • #4   22. feb 2012 En papillon er en yderst intelligent hund som yderligere er utrolig lærenem. MEN de bruger også "sproget" til ALT! Og da deres øre er yderst veludviklet og køre rundt som radare 24/7....skal man virkelig kunne sit kram for at lære den at klappe kajen....bare en gang imellem...

    Godt nok er min Banditræv en blandingsbassse, MEN ingen tvivl om at det er papillonen i hende, der kan høre en knappenål falde til jorden....:O)

    Men når det så er sagt - får du ikke en bedre hund....det er en skøøøn og dejlig race...:O)


  • #5   23. feb 2012 Mange tak for dit svar :o)

  • alice j
    alice j Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 18
    #6   23. feb 2012 Jeg har også en papillon, og kan kun anbefale den. Pelspleje er ikke så meget, børster ham en gang imellem, (især bag ørene kan pelsen filtre) men det er måske bare et par gange om måneden. Han er en meget glad lille frisk hund, som gerne vil lære nye ting og gør det rimelig hurtigt.
    En deejlig race:)


  • #7   24. feb 2012 Kan en papillon
    trives med
    20 min gå tur om morgen
    ½ time om formiddagen/eftermidagen
    20 min om aften og så alle de have tur den skulle have lyst til
    her ud over tænker jeg at der skal leges og måske øves lidt trick

    er dette nok til at man ikke få en papillon der løber på vægene


  • #8   24. feb 2012 hov og mange tak for jeres svar :o)

  • #9   24. feb 2012 altså min silas er ude en halv time eller mere 3 gange om dage smiley
    jeg synes han var svær at gøre renlig, inden han var helt renlig var han et halvt år mindst.
    Silas piver en del og det er det eneste som jeg kan sige er en ulempe ellers er der kun gode ting for du kan gå en rigtig lang tur uden at de bliver trætte, ligesom med en stor hund.
    Vi kaster hans mad ud på græsplænen får at brugt noget af alt den energi han har smiley
    Jeg børster ham en gang om ugen, da jeg synes han er pænere at se på hvis han ikke går så langt ting.


  • #10   24. feb 2012 Rikke
    tak for dit svar :o)


  • #11   25. feb 2012 Jeg har en have og der træner vi boldt....Banditræven æææælsker boldt og kan snildt hente OG aflevere bolden 30 gange ....det gør vi et par gange om dagen plus gåturene...

    Rikke, jeg kastede også hendes mad ud fordi jeg havde hørt det var god træning.....men hun lærte desværre så bare at en unode af det...Når vi går tur.....æder hun stort set alt, for hendes snude er indstillet til SØG...

    Hendes pels er selvrensende, med det er pomeranien i hende....hun får "klippet" ørene i ny og næ pga...div hårbolde...


Kommentér på:
Papillon ?

Annonce