{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Papillon opdrættere {{forumTopicSubject}}

Efter vi måtte sige farvel til skønne Luffe, som var en Hovawart, er vi nu begyndt at tænke på at anskaffe en hund igen.

Det skal være en meget mindre hund, og vi har set os varme på Papillon (eller Phalene).

Umiddelbart er det jo let nok at finde hvalpe til salg på nettet, men belært af bitter erfaring vil vi gerne prøve at finde en opdrætter som er kendt for at levere gode og sunde papillons.

Vi foretrækker at det er store (for racen) hunde, er ligeglade med kønnet og er villige til at køre rimelig langt efter en hvalp.

Er der nogen som har gode bud?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papillon opdrættere
  • #1   6. apr Hvis du gerne vil have en stor papillon og er ok med at tage til udlandet, ville jeg kigge på nightfires i Tyskland opdrætter hedder Yvonne weber smiley
    Der er også Steffi thönelt med tilas også i Tyskland.

    Sørg for at spørge indtil sind, for nogle er altså lidt sensitive.
    Af sundhed er det: pra, nad, patella luxation, og en blødersygdom som jeg selvfølgelig ikke lige kan huske hvad hedder lige nu. Som er de vigtigste at tjekke for. Sidst nævnte bliver ikke rigtigt tjekket i dk, men det gør det i Tyskland.


  • #2   6. apr Hej Kim,
    Jeg vil anbefale dig at komme til en klub udstilling og møde de forskellige skønne papilloner og phalener, der vil du kunne møde de forskellige typer og gå efter hvilken du synes passer til jer smiley
    Jeg har erfaret at langt de fleste danske opdrættere tjekker for de samme sygdomme som fx Tyskland, de ligger dog ikke resultaterne ind på hundeweb, enten fordi de ikke kan eller ikke gider betale de ekstra penge for det smiley Du kan dog spørge dem omkring undersøgelserne og resultaterne, når du besøger dem. Jeg blev ihvertfald positivt overraskende på den seneste udstilling smiley

    Jeg har selv to skønne papser, den ene en uden bog på knapt 14 år og en fra Mi'DiLiva's på knapt 2 år. Jeg bruger den lille til udstilling og agility og kan virkelig mærke at hun er modnet meget med alderen og blevet en meget selvsikker lille dame, førhen skulle hun liiiiige se andre hunde an. Nu er hun fuld power smiley

    Jeg kender flere dygtige opdrættere, men jeg synes klart du skal snakke med de forskellige og høre deres visioner om deres opdræt og hvad de ligger vægt på.



  • #3   6. apr Tak for svar! Det vil nok være lidt for meget at køre til Tyskland, mest p.g.a. sprogvanskeligheder.
    Der er en del opdrættere listet på Papillon klubbens side. Er der rimelig sikkerhed for at de er seriøse?
    M.h.t. pris er der jo en del variation, fra 7500,- til 22000,- hvis man lige checker på nettet. Jeg går ud fra at de dyreste er til avlsbrug, hvilket vi ikke er interesseret i. Hvad koster en almindelig god hund med et godt helbred sådan cirka?


  • #4   6. apr med dkk/fci tavle skal du forvente 16-20-000 kr. Jeg gav 16.000 kr for Teemo i 2020, og jeg ved at hans opdrætter har sat prisen op efterfølgende, så det kan jeg forestille mig er sket hos en del, og dengang var det en meget normal pris.

    Jeg kender ikke alle på listen, så jeg har svært ved at generalisere. Så jeg tænker også det bedste du kan gøre er at tage ud og møde og se både opdrættere og deres hunde, og så selv danne dig et indtryk smiley


  • #5   6. apr Jeg gav 16.500kr for min. Hun kommer fra samme opdrætter som Solvejs. Hun er fra 2022. Jeg er ikke klar over om hun har sat prisen yderligere op.
    Min er købt som almindelig familiehund smiley


Kommentér på:
Papillon opdrættere

Annonce