{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.727 visninger | Oprettet:

Papillon {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig på papillonen..

Hvordan er racen som helhed at træne med? Arbejdsglæde, træningsvilje, samarbejde?
Jeg ved af erfaring, at jeg personligt finder det super demotiverende og kedeligt med en hund, som ikke ELSKER at arbejde, eller som skrider hvis man beder om gentagelser. Den skal have energi, arbejdsiver og førerfokus - selvom det naturligvis ikke er nogen brugshund.

Jeg har bare den oplevelse, at opdrættere nogle gange taler deres egen race lidt for meget op i træningssammenhæng.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papillon
  • #3   9. feb 2019 næsten den perfekte hund til alt! Vicki var min soulmate, simpelthen!

    profilbillede
  • #4   9. feb 2019 Jeg følger med for jeg er lidt forelsket i den race, selvom kæresten synes den er for lille xD

  • #6   9. feb 2019 Det er en skøn lille hund, der står højt på min ønskeseddel smiley
    Jeg så den første gang, som barn, på et Anders And samlekort. Siden har jeg været smaskforelsket.


  • #7   9. feb 2019 Tak for jeres svar smiley
    Jeg tænker helt konkret på, hvordan racen er at træne med - for jeg er rigtig nok med på at det er en livlig lille arbejdsglad hund, men det er jo aldrig til at vide, om det stemmer overens med ens egen opfattelse af de egenskaber.

    Hvordan er den at have i hænderne til træning, hvordan er dens udholdenhed, hvordan er dens førerfokus..?
    (sagt med det forbehold, at linjer og individforskelle selvfølgelig spiller ind)


  • #8   9. feb 2019 De papillons jeg har mødt har alle været ejerfokuserede og meget villige og ivrige i træning.


  • #9   9. feb 2019 jeg har mødt lidt forskellige papillon på ag banerne nogen mega ivrige for at lave noget sammen med deres ejer, andre var mega nemme til at glemme ejer og finde på noget der var sjover, og det var ikke fordi ejerne ikke prøvede, eller forlangte for meget af dem. dog er det ikke en hund du kan terpe med, så skrider de. plus jeg synes en del af dem er sådan nogle hidsige nogen, der oftes vogter over deres ejer..

  • #10   9. feb 2019 Min Laban blev 17 år, det er bestemt en af de sødeste og sjoveste hunde vi har haft.
    Vi fik ham, da vores ældste søn var knap et år, og en bedre børnehund skulle man lede længe efter.
    Det var en stor sorg, da han ikke kunne mere.
    Laban var meget lærenem, og jeg er sikker på, at hvis jeg havde haft tiden og lysten til seriøs træning dengang, så havde det også været super.


  • #11   10. feb 2019 Okay, er det noget, som I andre også har indtryk af? At racen generelt keder sig nemt ved gentagelser, eller er de rimelig let motiverbare? Ved nogle racer skal man jo hele tiden tænke variation i øvelserne, og hos andre kan man lidt lettere tage gentagelser i træningen, hvilket jeg helt klart er mest til.

  • #12   10. feb 2019 Dem jeg har mødt på træningspladsen har været søde og sjove ja, men jeg vil da ikke kalde dem førfikseret og dem jeg kender er bestemt ikke til gentagelse og de keder sig ret hurtigt smiley
    Ikke sådan at man ikke kan nå langt med racen, men den er ikke hvad jeg vil kalde en let trænbar hund;)


  • #13   10. feb 2019 Nu har jeg trænet meget med min papillion. Han har nogle gange sin egen mening og går sin vej når han ikke vil, eller syntes han lige skulle der over selv om vi er under komando (fri ved fod), men dette er lige så meget at jeg syntes det var kedeligt fra starten af da jeg over to ham.

    Han er meget plaget af hvad jeg syntes er sjovt, for hvis jeg syntes der er sjovt lære han det meget hurtigt.

    Men vil sige han er ekstrem lærenem ved de ting jeg også syntes er sjov at lære ham. Mange af hans tricks har han læret på kort til. Han elsker at skulle tænke selv og træne en form for shaping.

    Ham jeg har holder sig meget til mig når han er utryg og han er meget min hund og følger mig hvor jeg er.

    Helt klart en race jeg vil træne med igen. Men vil nok vendet lidt da jeg har et helt særtligt bånd til ham jeg har. Og han er så speciel at jeg aldrig vil finde en som ham


    profilbillede
  • #15   13. feb 2019 Ja, #12 er jo ikke som jeg normalt har set racen beskrevet, så det er rart at vide smiley

  • #17   13. feb 2019 Syntes kun min keder sig hvis han ikke forstår det jeg vil eller han ikke lige gider den øvelse den dag. Ellers syntes jeg godt jeg kan lave en del gentagelser ned min

  • #18   19. feb 2019 Hov, jeg glemte helt at svare.

    Så hvis man bl.a. er bidt af en gal klikker, mener I så, at racen generelt trives godt med den form for træning: at tilbyde adfærd (i et tilrettelagt setup) med udholdenhed/vedholdenhed til en vis mængde gentagelser?

    Jeg er i tvivl, om den vil være samarbejdende og arbejdsivrig nok til min smag, eller om den lidt for meget har sine egne meninger. Overordnet vil jeg jo gerne have en "utrættelig" hund med krudt i røven, som elsker at arbejde og har et rimelig højt førerfokus.


  • #20   20. feb 2019 Det er rigtigt, det kan andre selvfølgelig ikke give et svar på, jeg ville nok bare lige dele mine tanker - men tak for at svare alligevel smiley

    "Utrættelig" er for mig lig med en hund, der altid er på, og altid er klar hvadend du smider i hovedet på den. Ikke, at den aldrig bliver træt - men den er altid klar, hvis du er.


  • #22   20. feb 2019 Vil sige at min selv om han er 8 snart 9 skal der nogle gange meget til at gøre ham træt, vi kan træne længe og gå lange ture, har nydt at have ham som trænings makker og helt klart en race jeg ville vælge igen da det er de virkelig gerne vil smiley

  • #23   20. feb 2019 Men racens kendetegen er netop lærevillighed, og intilligens (ja, og det gør at den jo keder sig ved uendelige gentagelser)
    ...
    jeg vil mere beskrive papillon som en hund, der skal kunne se meningen med at arbejde - ikke bare gøre noget, bare fordi

    Jeg skal bare lige være sikker: en papillion viser at den er intelligent ved at kede sig ved gentagelser, og den er trænbar, hvis den selv kan se meningen med arbejdet?

    Jeg har aldrig set intelligens målt med gentagelser - det kan du måske uddybe?

    Og trænbar/pleasende, hvis den gider? Hmm.... Det lyder netop som det modsatte, altså en hund der godt gider, hvis lønnen er stor nok, og altså ikke bare fordi ejer beder den om det. Så den er hverken trænbar eller pleasende, sådan som man ellers forstår det med trænbar og pleasende racer smiley

    Jeg kender kun 3. Ingen af dem kan andet end at trippe afsted i snor og gø smiley Smukke, ja, men på ingen måde noget jeg opfatter som en super trænemakker i en lille pakke.


  • #25   20. feb 2019 Jeg tænker bare, at mange hunde kan du egentlig beskrive som "trænbare..... når de kan se meningen" eller "pleasende.... når det passer dem", men der kan jo være langt imellem, at de lige finder træningen meningsfuld nok? Det kan da være beskrivelsen af flere spidshunde eller nogle af bichonerne, og det er bare slet ikke min kop te træningsmæssigt.

    Men det er også super svært - og især på skrift - fordi det er så individuelt, hvordan man definerer så brede begreber. Uanset hvad er det spændende at høre lidt spredte erfaringer. Meningen er jo netop at indgrænse, i hvilken grad racen er trænbar, for jeg er ikke i tvivl om, at den er livlig og lærenem.


  • #27   20. feb 2019 Dejlige reklame for racen, Pia, det skal nok trække folk til. Jeg kan se at TS også misforstår dit ellers så tydelige budskab, men det er helt sikkert os der er noget i vejen med smiley

    Isabelle, jeg tror, TROR, ikke at ejerne har bedt dem om at gø smiley Den ene hedder “holdsåkæftmorfarslillehomohund” smiley


  • #29   20. feb 2019 Kære Pia.

    Læs hvad TS skriver i #25 - jeg er TYDELIGVIS ikke den eneste der misforstår. Måske har du lissom bare ikke formået at skrive det, så budskabet trænger igennem. Eller måske beskriver du bare ikke det folk generelt opfatter som trænbar og pleasende.


  • #30   21. feb 2019 Jeg elsker HG - jeg lærer hele tiden nyt.

    Denne "den er trænbar og pleasende, sålænge den kan se meningen med det" smiley smiley smiley smiley

    You gotta love it smiley


  • #31   21. feb 2019 Den kommentar studsede jeg også over Martine... Jeg håber afsender selv kan se hvor sjov den kommentar er smiley

  • #32   21. feb 2019 Lens, det tror jeg ikke du skal regne med smiley Hun synes ihvertfald ikke at det var særlig sjovt, da jeg spurgte til det. Selvom jeg ikke spurgte for sjov, men fordi jeg faktisk vitterligt ikke forstår det smiley

  • #34   21. feb 2019 Det er jeg også hahaha

Kommentér på:
Papillon

Annonce