{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

ny hund??? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

har lige et par spørgsmål som jeg hpber at i kan hjælpe mig med.

vi vil gerne have hund igen, og har kigget lidt (MEGET) rundt på nettet for at finde en hund der passer til en familie med to små børn,

nu er vi faldet pladask for en blaning,
far er ren Labrador.
mor er en blaning mellem en Toller og en border collie.

vi har kun set den på anocen og besluttede igår at vi ville ringe så vi kan komme ud at se dem.

hvor tidligt kan man tillade sig at ringe????
(kan næsten ikke vente)

og hvad for noget foder vil i mene vi skulle købe når det er en blanings hund?

håber i kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny hund???
  • #1   23. feb 2012 Jeg ville da ringe nu:o)

    hvis de ikke har tid, svare de ikke.
    Ang foder så spørg opdrætter hvad de bruger og hvad de råder til.

    God fornøjelse:o)


  • #2   23. feb 2012 Vent til efter kl. 9, giv lige folk mulighed for at komme ud af sengen.

    Og med foderet, så fortsæt på det den får hos sælger - hvis det ikke er et ordentlig foder, så vent alligevel med fodesskifte til i har haft hunden i en md. eller lign.

    En hvalp/hund, der skifter flok/familie vil være lidt stresset af situationen, og der er ingen grund til at få mere stress ud af det med en omgang tynd mave.


  • #3   23. feb 2012 christina - hehe ja men det var også det vi søgte da vi er glade for at gå ture vi går bla. meget i skoven.

    og så syntes jeg bare at langt de fleste børneglade racer har et højt energi niveau.


  • #4   23. feb 2012 Det med foder er ikke fordi jeg vil med det samme skifte til nyt..

    og nu har vi jo slet ikke snakket med opdretter, jeg var bare nys.. det alt


  • #5   23. feb 2012 Gåture i skoven er ikke nok med de racer. I skal træne aktivt, fx spor, rally, tricks - og når hunden er over 1 år: agillity.

  • #6   23. feb 2012 Nicolai & Malene .

    det da jeg godt klar over.

    men nu skal den bla. også trænes til jagt og vi er en meget aktiv famile så nytter det jo ikke noget at anskaffe sig en engelsk bulldog som ikke kan holde til den form for aktivitet,


  • #7   23. feb 2012 Jeg håber virkelig I er indstillede på, at gå til en eller anden form for træning!
    Jeg har svært ved at forestille mig, at sådan en type hund kan "nøjes" med gåture og et aktivt udeliv. Den skal højst sandsynligt bruge sit hovede til træning, for at være glad og veltilpasset.


  • #8   23. feb 2012 mht til foder ville jeg se på produkter fra Kingsmoor, de har Puppy, Classic, Pure (uden korn) og en Sport til aktive hunde...

    det er godt foder til fornuftige penge....

    jeg fodrer med det og råt..


  • #9   23. feb 2012 Tholo.dk


  • #10   23. feb 2012 Hmm hvis I skal bruge den til jagt, hvorfor så købe en hund, som kam have hyrdeinstinkter?

  • #11   23. feb 2012 and here we go again.

  • #12   23. feb 2012 Er det nu jeg skal fortælle, at min gl. schæfer var med på jagt en del gange???
    Hun kunne udemærket bruges som apportør og til at "få liv" i et krat, hvor der gemte sig fasaner, og det var det vi havde brug for. Hun var velafrettet og lydig, hvad mere kan man forlange.
    Nok ilde set i rigtige jagtkredse, men det fungerede altså ok.
    Det er jo ikke sikkert, at trådstarter ønsker en top-jagthund - og måske har den påtænkte hund endda evnerne til det alligevel, man ved aldrig.


  • #14   23. feb 2012 Malene P

    Ja det kan man så undre sig over, jeg ønsker TS alt mulig held og lykke, uanset hvilken hund det bliver.


  • #15   23. feb 2012 trist.

    Julie P

    nu det jo kun en lille del af den der har det.. både en toller og en lab er rigtigt gode jagt hunde..

    til andre der har skrevet om mit valg af hund: HVOR HENNE STÅR DER ER VI HAR KØBT DEN???? ELLER VIL KØBE DEN????

    nu starte vi bare med at tage ud at kigge på den så ro på..

    syntes det er så surt at man ikke kan oprette en tråd me dnogle enkle spørgsmål uden det skal drejes til noget helt andet end det i virkeligheden er..

    Kirsten R
    Malene P
    Kennel Flindt's Shih Tzu, Divaen er tilbage :

    kunne ikke blive mere enig smiley
    nu har jeg ringet og vi skal ud og se den i aften. glæder mig rigtigt meget til at se hvad det er for en og om den passer ind som jeg jo håber.






  • #16   23. feb 2012 Nadia: med blandinger kan du jo ikke vide, hvilke egenskaber, som bryder igennem. Jeg spørger bare, da jeg synes, at det ville være synd, at I står med en hund, som ikke kan bruges til det, som I gerne vil. I er jo opmærksomme på, at det skal være en aktiv hund, og det får I med den blanding, men det er ikke sikkert, at I får en jaghund jo smiley

  • #17   23. feb 2012 Julie P


    det jo som regl derfor man besøger den hund man godt kunne tænke sig at købe - for at se om den passer det det man vil og om den er noget for en..

    kan altså ikke se hvor problemet ligger. har jo hverken købt den heller fået den med hjem.. lige nu skal vi bare ud og kigge på dem


  • #19   23. feb 2012 Nadia: naturligvis. Nu ved jeg ikke, om det er en hvalp, for så kan det jo være svært at se egenskaberne- det er jo noget nemmere med en voksen hund

Kommentér på:
ny hund???

Annonce