3.926 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Fodring af islandsk fårehund hvalp Fodring af islandsk fårehund hvalp

Kære alle.

Vi har den store fornøjelse at have fået en dejlig islandsk fårehund i huset. Vi er meget glade for ham, han har taget os med storm, meget lærenem og generelt en fantastisk hund. Jeg oplever et mindre problem, som jeg frygter bliver større. Han er meget madglad og går fuldstændig amok når jeg går i køkkenet fordi han vil have mad, både hundemad, men også menneskemad. Han har aldrig fået noget af vores mad, så han har ikke noget at forbinde det direkte med.

Jeg fodrer ham med arion hvalpefoder, har generelt været meget tilfreds med det, men han virker så sulten nu, at jeg frygter det ikke er et godt nok foder til ham. Jeg har prøvet at hæve doseringerne, ændre i antal måltider mv. Han får pt. Meget af maden i madbold og lign. Men det ændrer heller ikke noget.

Er der nogen som har et godt råd, eller gode erfaringer med sådanne problemer. Man kan ikke andet end at blive lidt påvirket af at ens hvalp konstant virker sulten. Han er på ingen måde tynd eller .uden energi. Dyrlægen mener han er sund og rask og har et fint udviklingsforløb.

Håber på lidt gode råd smiley

Venligst Louise og Aiko

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodring af islandsk fårehund hvalp
  • #1   23. feb 2012 Min IF´er Sofie på 2 år, er lige sådan. Der er ikke noget at bekymre sig om. Nogen hunde er bare enormt madglade smiley

• #2   23. feb 2012 Dengang hun var mindre var jeg også vildt bekymret for om hun overhovedet fik nok. Men det gjorder og gør hun. Jeg har efterhånden lært at hvis hun slår en bøvs efter at hun har spist, så er den hjemme smiley

Det vigtigste er faktisk at du ikke bare bliver ved med at fylde på ham. Det vil blive en ond cirkel at komme ind i og han kan ende med at blive enormt overvægtig.

• #3   24. feb 2012 Tillykke med jeres nye islænder! dejligt at I er så glade for ham smiley

Jeg ville heller ikke være bekymret for at han er så madglad - det er da kun dejligt iforhold til indlæring, for det er nu engang lettere at træne en madglad hund smiley

Endelig ikke begynd at give ham mere foder, en islænder må ikke få for meget (HD) !

Du kan istedet give ham en gulerod hver dag, det mætter men ryger lige igennem.

• #4   24. feb 2012 Tak for jeres svar - det var rart at få lidt ro i maven igen. Jeg har aldrig haft en islænder før, og heller ikke hyrdehund, så det er en helt ny oplevelse, som er meget meget positiv.

Vibe: sjovt du skriver det med gulerod, vi spiser mange gulerødder derhjemme, og han får en hver morgen, fordi han så godt kan li dem smiley

Jeg fortsætter roligt på Arion foderet, synes også generelt han trives godt på det. Jeg bryder mig ikke om at skulle hælde hverken 4 eller 500 gram i en hvalp hver dag, men er meget mere tilpas med fodringsvejledning og indhold i Arion, hvor han får omkring 175 gram dagligt.

• #5   24. feb 2012 ja mange hunde er vilde med gulerødder smiley da jeg arbejdede i stald gik hundene og stjal jeg ved ikke hvor mange fra hestene hver dag. Jeg ved ikke om de kan få for mange, sikkert ikke. Så hvis han er vandt til en om dagen kan du nok godt give ham en mere, hvis du synes han er for sulten.

Hvor er han fra? opdrætter plejer jo at være vældig flinke til fodervejledning. 175 g synes jeg lyder fint - tror Viska fik 180, dog spiste hun sjældent det hele. Hun er vokset rigtig fint og ikke for hurtigt.

Kommentér på:
Fodring af islandsk fårehund hvalp

Annonce