Fodring af Islandsk hvalp / dårlig mave. Fodring af Islandsk hvalp / dårlig mave.
Hej HG.
Jeg er blevet ejer af en islandsk fårehund på næsten 9 uger.
Han kom hjem i onsdags og jeg har fået Eukanuba hvalpe foder med fra avler som han er vant til at få og som han også er vant til, står det fremme så han spiser lidt hele tiden i løbet af dagen.
Han har haft rimelig tynd mave siden han kom hjem, ikke sådan vand pjask, men meget blød og ikke nemt at samle op i græsset. Han besørger ca. 4-6 gange i døgnet og et par gange har det været rimelig normalt det der kom ud, men syntes at det er blevet lidt værre det sidste døgn.
Jeg har været på apoteket i dag og købe zoolac og det har han fået så nu er jeg spændt på om det hjælper ham.
Tror i det kan være stress over at være flyttet hjemmefra?
Han har taget hele forløbet i stiv arm og været glad og meget aktiv lige fra starten, han opfører sig som en hvalp bør og drikker og spiser som han skal.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andre islænder ejere fodre med da jeg skal have fundet ud af hvad jeg skal skifte over på inden jeg løber tør for Eukanuba, jeg har dårlig erfaring med Eukanuba fra en tidligere hund og vil derfor ikke fortsætte med det.
Hilsen en glad Islænder ejer.
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
Personligt ville jeg jo give ham skånekost når han har haft tynd mave - især når det har stået på siden du fik ham, hvad siger opdrætteren til det ? hvordan var maven dengang ved dem ?
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 32
Ja det har jeg også overvejet, han virker bare ikke generet overhovedet og så tynd er det heller ikke, bare meget blødt.
Maven har hos dem været lidt forskelligt, hvilket de mente var fordi han nok spiste lidt forskellige ting og sager udenfor og havde været med mor og søskende og avler i skoven og fælde træer den dag jeg fik ham og dagen før.
apr 2005
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
apr 2005
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 569
Wolfsblut har mange varianter, så man kan veksle en del og give en varieret kost og det er et ganske udmærket foder.
Et par gange om ugen får hun også råt kød med ben, kylling, and eller hele fisk.
jul 2011
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 308
Jeg har dog hørt at man først bør råfodre når de er 1 år???
Undskyld TS at jeg lige laver en sidebemærkning i din tråd.
Jeg har desværre ingen erfaring at give dig
okt 2013
jul 2011
http://www.hundegalleri.dk/grupper/madptilbudbarf
okt 2013
jul 2011
apr 2005
Grundet ombygning af hus og derfor meget lidt fryser og køleskabs plads har jeg valgt at holde mig til tørfoder mens han er hvalp og har valgt at prøve Kingsmore pure.
apr 2005
Hvor tit vil være godt for ham og hvor meget skal han have for at dække et måltid? Han vejer næsten 4 kg nu.
Jeg kan huske at man før i tiden sagde at hunde ikke måtte få kylling ben, men læser nu at de bare skal have et helt lår, var det en skrøne?
En hel fisk, er der nogen fisk der er bedre end andre og de må ikke være røget eller noget vel?
Så de ben man laver spareribs af vil fx også være godt?
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
jul 2011
apr 2005
Fodring af Islandsk hvalp / dårlig mave.