{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Når jeres smukke vovser en dag ikke er her mere? {{forumTopicSubject}}

hej alle dejlige mennesker på hundegalleri(:

Efter flere indslag forskellige steder, om hunde der er gået bort eller kommet til skade.. Og i skal vide mine tanker er hos hver enkel er jer! smiley
-har jeg tænkt mere over, hvad jeg gør når min Nelly'pige skal væk en dag, heldigvis skulle der gene være mange flere gode år endnu..
Mener mere med hensyn til bagefter.
Så derfor ville jeg hører, hvad i dejlige mennesker har gjort tidligere/ eller måske har tænkt over at gøre?
Jeg mener Man kan jo både: begrave i haven, få dem brændt og puttet i urne til at stå i hjemmet, få lavet smykke af dem, begravet på dyrekirkegård og sikkert en million andre valg.
Der er frit for alle kommentarer, og ikke for at træde nogen over tærene.
Bare et indput, for at høre hvad i andre tænker:)
God herlig weekend, til jer og alle jeres hundebasser, som forhåbentlig bliver længe endnu(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når jeres smukke vovser en dag ikke er her mere?
  • #1   24. feb 2012 Luna skal brændes. Og så skal hun enten med hjem i en urne, eller også skal jeg have lavet et smykke. Eller begge dele.

• #2   24. feb 2012 Jeg skal ha dem i en urne og måske sprede asken ud de steder de har elsket at komme.

• #3   24. feb 2012 Tanken gør mig altid super ked af det. Har mistet en hund og det var ikke nemt, så frygter dagen hvor jeg skal miste en til.
    Den gamle hund blev begravet i min mors have. En have hun senere er flyttet fra og det synes jeg er lidt træls.

Mine hunde nu skal kremeres og laves til smykker (mindeperler). Resten skal i en urne og hjem og stå - måske på et senere tidspunkt begraves hvis jeg selv får et hus med have smiley

• #4   24. feb 2012 Mine skal brændes og med hjem i en urne.

• #5   24. feb 2012 Shorty blev brændt og har sin egen specielle plads i stuen, hvor han står med billeder af ham samt ynglingsbamsen ved siden af.

• #6   24. feb 2012 Ozetta blev aflivet herhjemme, brændt og urnen er sat ned i haven med en smuk rhododendron plantet ovenpå.
    Så går jeg og snakker lidt til hende når jeg ordrer have smiley

• #7   24. feb 2012 urne i haven.

• #8   24. feb 2012 Fie blev hos dyrlægen, de fik også lov til at bruge hende, hvis de var interreseret i det.

Dyrlægen synes dog det var for tæt på

• #9   24. feb 2012 (link fjernet)

her liggr min gamle ven.

• #10   24. feb 2012 Begraves i haven tror jeg, det har jeg gjort med andre, så er de blevet lagt til rette som lå de og sov..... Kun en har jeg måtte efterlade hos dyrlægen da jeg ingen have havde :o(
    Lyder måske mystisk,men fik en stump af hendes ene hjørnetand med hjem, håber en dag at havde råd til at få den indkapslet i hvidguld og bære den i en halskæde selvom jeg egentlig ikke går med halskæde, men det er ved spørgsmål om tilvænning... hun betød meget for mig.

• #11   24. feb 2012 Det kommer dyrlægen til at tage sig af ...

• #12   24. feb 2012 Tror at jeg vil få lavet de der smykker, ville ikke kunne lide tanken om at have Mille stående i en urne i stuen, tror jeg ville have for svært ved at skulle kigge på den hver dag, men det kan jo være det ændre sig, og at jeg til den tid kan mindes det gode ved hende ved at have den stående.. Forhåbenligt er der mange år til at beslutte sig!

• #13   24. feb 2012 Alt efter boligsituation ville hun nok komme hjem i en urne, og så ud i haven. En mindeperle skal det dog blive til under alle omstændigheder.

• #14   24. feb 2012 Jeg sad selv og overvejede at lave en lignende tråd i dag, så er lige med på en lytter.

Har selv tænkt rigtigt meget over det, Sitta er jo ikke helt ung mere, og er begyndt at skrante lidt i hofterne.
    Det eneste jeg kan sige 100% er at når Sitta engang bliver træt og mæt af dage, så skal hendes sidste farvel ske herhjemme. Gerne mens hun putter sammen med mig på sofaen eller i sengen.

Har også tænk på at hendes sidste dag skal gøre så hyggelig som overhovedet muligt, hun skal have besøg af de mennesker som hun holder mest af osv.

Men hvad der skal ske efter at hun er kommet i hunde himlen, det ved jeg faktisk ikke.
    Er ikke sikker på at jeg kan bære tanken om at dyrlægen skal tage hende med, men tror heller ikke at jeg selv vil være i stand til at køre ud til dyrekrematoriumet med hende.
    Så det bliver nok min far eller en anden som jeg stoler på og som jeg ved er i stand til at kunne klare det, der kommer til at tage den tur.

Jeg tror at det ender med at jeg gerne vil ha hendes urne til at stå herhjemme, og evt få lavet et smykke.

• #15   24. feb 2012 De sidste 4 af mine hunde ligger begravet i urner i haven. Blackie blev hos dyrlægen (min mands valg) og blev kremeret.

Jeg TROR at jeg skal have lavet et mindesmykke af hver af tøserne. Og resten af asken skal spredes i vandet:-)

• #16   24. feb 2012 Brændes og med hjem i urne + smykke. smiley Krydser fingre for min. 5 år fra Laika endnu, men ja.

• #17   24. feb 2012 Okay jeg har fået en ide som min kæreste synes er den sygeste af de sygeste....

Jeg kunne godt tænke mig at få lavet Loppe hovedmonteret trofæ på sådan en trædims som man så kan hænge på væggen. I kender godt de der dyr som man kan hænge på væggen...

Grunden der til er at Loppe sådan set er en slags trofæ... ment på den måde at vi virkelig har haft et tæt samarbejde i træningen og konkurrencer og hun er stammoderen til vores schæferavl og min første egen schæfer.... Jeg har ikke under søgt priser og hvordan det rent faktisk kommer til at ske....

Hvad synes I om min sygeste af den sygeste ide???:-)

• #18   24. feb 2012 Jeg kørte selv 3 af mine hunde på krematiriet og afleverede dem.

• #19   24. feb 2012 Jeg mindes Fie via alle mine billeder, samt de skønne minder jeg har "gemt" i hjertet.

Jeg ville have svært ved at have en urne stående hjemme, at sprede hendes aske var også en mulighed, men jeg bliver ikke tættere knyttet til vores steder af hende aske blev spredt der, derfor valgte jeg som jeg gjorde.

Men vi har hver vores måde *S*

• #20   24. feb 2012 Jeg syntes det er lidt grænseoverskridende og ja lidt sygt smiley men jeg syntes man selv skal bestemme hvad man syntes om.

Jeg vi have mine i urner

• #23   24. feb 2012 Vores er blevet ved drlægen og brændt. jeg har oplevet en hund forsøge og grave sin gamle ven op igen. Så ingen begravelse i haven.

• #24   24. feb 2012 Han bliver sikkert hos dyrlægen. Så kan jeg have et billede herhjemme af ham. Måske med hans hundetegn sidende nede i et hjørne.

• #25   24. feb 2012 Forstår alle idéerne!
    Og er selv vildt i tvivl, heldigvis skulle der gerne være længe til. Men måske er jeg selv endt på at få hende brændt, og så i en urne i stuen, og gerne en mindeperle til rundt om halsen. Men er slet ikke sikker..
    For mig er det mere selve det at hun ikke skal være her mere der er hårdt. Det bagefter er mere for hvordan jeg får mindet hende på den bedst mulige måde for mig.. Men det vil være ualmindeligt svært uanset hvad eg vælger.

• #26   24. feb 2012 mine står i en urne her hjemme. men min mand siger godt nok vi med alle de hunde ikke kan blive ved med at have dem i stuen..

så på et eller andet tidspunkt når jeg er klar til det. så kommer et par stykker af dem op i skoven....

• #27   24. feb 2012 dejlig ide med de er mindeperler. glas med aske indeni. de er smukke.

• #29   24. feb 2012 men for at få aske skal man købe en urne også.

• #30   24. feb 2012 Jeg har Jesse i en urne herhjemme..... Men et smykke bliver der nok også lavet, når jeg en gang kommer så langt,,,,

• #31   24. feb 2012 Mine bliver hos dyrlægen, ligesom de tidligere også er.

Jeg gemmer minderne om mine dyr i hjertet. Jeg ville faktisk finde det meget underligt at have deres aske stående herhjemme.

• #32   24. feb 2012 Mine bliver brændt på krematoriet. Jeg vil ikke have urne eller lign. Jeg vil mindes mine hunde som de var. Jeg har masser af dejlige billeder og små film af dem.

• #33   24. feb 2012 Silje skal brændes og i en urne som kan stå i stuen/soveværelset. Ville ikke kunne holde ud at skulle begrave hende i haven, hvor jeg så senere måske skulle flytte og ikke kunne få hende med. PUHA! smiley

• #34   24. feb 2012 Vi har begravet Diva i haven ved vores sommerhus.. Hun elskede sommerhuset og vi ved at vi aldrig vil skille os af med det - det er færdigbetalt og hele familien elsker det!
    Hendes halsbånd sidder på træet ved siden af og hver gang vi er derovre går vi lige om og mindes hende...

Jeg synes personligt at urner skal graves ned - ikke om jeg skulle have en potte støv stående i stuen smiley det synes jeg er makabert :S ....

• #35   24. feb 2012 har Bine Kluddie og Blackie i grave oppe bagest på vor grund med berberisbuske på begraver med en lille seremoni synger sammen altid frejdig når du går.... og stiller et par minutter når hundeturen går den vej.men når Trunte dør bliver hun hos dyrlægen, ligeså Blackie. de dejlige småbasser bliver bisat her som alle smålinger gør her.

• #37   24. feb 2012 Vores 2 der detsvære blev kørt ned af et tog i 2010, ligger begge ude på vores "mark" og vi har plantet et egetræ oven på dem... de er lagt med "hovederne" og kroppene ind mod vores hus så de "løber hjem", hvis du forstår... (phuu bare det at skrive det her får jeg en klump i halsen og tåre i øjnene)

så ligger der 2 det andet sted vi boede også på markerne hvor de er i deres rette element!

For os er det vigtigt de er ved os og deres hjem, men også det at de ligge der hvor de aller helest ville være og løbe, arbejde og lege (og vi synes ikke de skal stå i stuen i en urne når de hvis de fik lov nok helst ville drøne der ud af over grønne græsmarker med vind i næsen og fugl for øje på jagt som de elsker)

og det er der dem vi har nu eller dem der kommer til også kommer til at ligge!

• #38   24. feb 2012 vi har 1 der blev hos dyrelægen da hun blev aflivet en dag hvor der gennem længer tid havde været frost og vi derfro ikke kunne komme i jorden! og vi har fortrudt mange gange at hun måtte blive! og hvis jeg skulle vælge idag ville hun nok være blevet kremeret og fået hende hjem i en urne og begravet sener!

• #39   24. feb 2012 Jeg vidste ikke, man kunne købe smykker med deres aske - nu ved jeg at min dreng skal kremeres og laves til et smykke den dag det sker - resten ved jeg ikke hvad der skal gøres af - men ville ikke kunne have en urne i mit hjem.

Ville ønske jeg havde haft mere insigt og vidst det var muligt dengang min hest blev aflivet i starten af 2007. Jeg savner ham enormt, og græder næsten hver aften jeg skal sove, når jeg ser billedet af ham på min væg - jeg kunne virkelig godt bruge noget jeg kunne have med mig hver dag fra ham!
    Min søster har en hårlok fra ham, men det betyder ikke noget specielt for mig

• #40   24. feb 2012 Jeg synes det urnehalløj er lidt sygt må jeg sige, jeg forstår slet ikke tanken om at Fido skal stå på kaminhylden.
    Jeg tror mine døde hunde skal blive hos dyrlægen med mindre min mand ønsker dem begravet, så accepterer jeg selvfølgelig det.

Jeg ville have det dårligt med at gå og se på en urne med en død hund i hver dag - jeg vil bære de gode minder i mit hjerte og mindes mine levende afdøde hunde, ved at tænke på dem, som de glade hunde de var, ved at se på billeder og dele oplevelserne vi har haft med dem.

Jeg har selvfølgelig respekt for at andre tænker anderledes og vil have en urne - men jeg forstår bare slet ikke ønsket, man vil da helelr ikke have onkel Orla stående der, selvom han var en god og rar onkel?

• #41   24. feb 2012 .... slet selv levende - der skulle kun stå mine afdøde hunde smiley

• #42   25. feb 2012 Jeg har Gizmo i en glaseret urne med navn på herhjemme, jeg har den stående på en hylde i et skab ved siden af min seng så den står ikke fremme så alle kan se den, jeg kunne bare ikke klare tanken om at jeg ikke viste hvor han var bagefter så derfor valgte jeg en urne, jeg har ikke behov for at se den hele tiden men jeg vil vide hvor den er og derfor har han fået en lille mindehylde i skabet smiley

Jeg er ikke til de mindeperler osv han skal ikke dele ud men være samlet et sted, det har jeg det bedst med.

• #43   25. feb 2012 Kennelmor man behøver jo ikke at have den stående fremme, jeg har jo som sagt min i et skab og kigger da ikke på den hver dag, jeg har ham i mit hjerte hvor han altid vil være, men jeg har også et behov for at vide at hans rester er her og ikke bare brændt og smidt væk.

• #44   25. feb 2012 Jamen jeg forstår ikke at man har behov for at gemme resterne af sin hunds døde krop, det har jo ikke noget med hunden at gøre, sjælen er jo væk!

Jeg har besøgt folk med urner stående og jeg siger ikek et ord, for jeg vil ike ksåre folk på nogen måde, men jeg synes det er en underlig idé at vilel gemme på det, som skrevet gemmer man jo heller ikek onkel Orla på hylden eller i bunden af skoskabet!

• #45   25. feb 2012 Alle mine afdøde hunde ligger begravet i haven.
    2 er kremerede og nedsat i urne, da jorden på deres dødstidspunkt var for hård at grave i pga. frost.

Jeg har det allerbedst med at begrave "en hel hund", så kremeringen er for mig en nødløsning.
    For mig er det selv at grave hullet og lægge hunden derned en vigtig del af sorgbearbejdelsen.
    Jeg tænker godt og får afløb for al min frustration, når jeg graver og der skal graves meget dybt, så jeg ikke som "Brug hjernen, før du køber hund. S" beskriver, risikerer at den bliver gravet op igen.

Når hunden er lagt i graven, hullet næsten fyldt op, bliver der plantet en plante udvalgt så den i min verden passer med sindet på den afdøde hund, eks. Maia, min meget skarpe gravhund, på hendes grav er plantet en kristtjørn med tornede blade, men smukke røde bær i vintertiiden.

Når jeg er gennem det forløb, er toppen af min sorg væk og jeg er faktisk klar til igen at tænke fremad.

• #46   25. feb 2012 Kirsten den model tiltaler mig meget mere en hylder med urener.

• #47   25. feb 2012 Kennelmor - Jeg kan slet ikke forestille mig at have en urne stående, og jeg er helt afklaret med, at jeg nok en dag flytter fra dette hus og haven, det har jeg ingen problemer med.

• #48   25. feb 2012 Mindeperle, vil jeg tro.
    - tror ikke jeg ville kunne holde til en urne, men at gå med et smykke med en perle for hver af mine hunde, ville ikke være den værste idé ifølge mig selv.

• #49   25. feb 2012 men du skal have asken hjem først. og det vil jeg tro du skal købe en urne for.

Kommentér på:
Når jeres smukke vovser en dag ikke er her mere?

Annonce