{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.419 visninger | Oprettet:

Hvor meget foder til en hvalp ? {{forumTopicSubject}}

Det sted jeg købte Pelle fik jeg af vide at han fik Arion. Det købte jeg så, men da jeg hentede ham havde de skiftet foder så han nu fik noget købt i Super Brugsen. Det har jeg så også købt nu.
Men jeg undre mig over at der er så stor forskel på hvor meget han skal have af de to forskellige slags foder. Af Arion står der han ca. skal have 70 gr. og af det andet står der ca. 150 gr.
Det forstår jeg ikke. Hvor meget skal en hvalp normalt have pr. dag ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installere håndvask 2.500 kr.
  • reparation af gorenje vaskemaskine med vandindtagproblem 1.750 kr.
  • Forefaldende havearbejde 2.500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 950 kr.
  • Fugning 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til slutrengøringen i en etværelses lejlighed med stor altan. 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget foder til en hvalp ?
  • #1   26. feb 2012 Det er fordi at det fra Superbrugsen indeholder meget mere som hunden ikke kan omsætte, derfor skal den have mere.

• #2   26. feb 2012 her bruger vi royal canin hvalpemad small det er pomeranians iøjeblikket en hvalp på 5 mdr, 60 gram om dagen ....hun var knab 4 mdr. da hun ankom her og for tyk derfor stadig 60 gram.

• #4   26. feb 2012 Han er faktisk heller ikke særlig glad for det billige foder så her i weekenden har han fået Arion. Men overvejer hvilket foder jeg skal købe til ham fremover.

• #5   26. feb 2012 Apropos den der skønherlige test fra "Tænk", så er det blevet skudt rimelig meget i sænk her bla. : http://www.abilddyreklinik.dk/dokumenter/1266443543Smaek_og_taesk_final.htm

• #6   26. feb 2012 Kort og godt, foderet fra Brugsen indeholder så meget korn, benmel og andre mærkelige sager som hunden ikke kan omsætte, derfor skal den have så meget mere af det.
    Kør ham stille og roligt over på Arion i løbet af en ca. 14 dage - det er et meget bedre foder. Indeholder lidt majs, men ikke alle de andre dårlige fyldstoffer. Lidt majs er ikke så tosset, det omsættes meget langsomt og giver maven lidt at arbejde med.

• #7   26. feb 2012 jeg køber ice land pet hvalpe foder der er alt i hvad en hvalp har brug for
    jeg gir mine hvalpe foder indtil de er 1 år også skifter jeg foder lige så langsomt
    hvalpe skal ha mad 2 til 3 gange dagligt

• #8   26. feb 2012 I sidste ende, kan det billige foder jo egentlig ende med at blive det dyreste.Der skal jo oftes den dobbelte mængde af det billige...

• #9   26. feb 2012 samme mening som Anna. Køb godt foder og din hvalp vil takke det med et langt godt liv, og hold fingerne fra det billige foder også når den er ældre. Det billige som du skal fodre det doppelte af mængden er affald . Og du spiser da vist heller ikke affald, undskyld jeg er så direkte. Men du sparer virklig ingen kroner med billig foder, Hundene bliver bare syg af det i løbet af tiden og det sker for det meste først når de er ældre og så kan det være for sent at skifte foder til noget godt så de kan blive rask igen

• #11   27. feb 2012 Enig med alle. godt foder er alfa omega.
    Allergisk Prøv at sammenligne eks. Orien, med Hills p/s eller dyrlægevarianten af Royal C. Bare et rimeligt firkantet eksempel på at pris og kvalitet ikke hænger sammen på de gængse dyrlægevarianter.
    Har du nogle fakta på at det ?? Han skriver i artiklen at godt foder kan også købes i dyrehandlen.

• #12   27. feb 2012 Tror valget står mellem Royal Canin, Hills eller Arion (som han får nu)
    Hvilket ville I vælge af dem ?
    Er Kingsmoor vær at vælge ?

• #13   27. feb 2012 Hvis jeg skulle vælge i mellem Hills, RC eller Arion - så tog jeg Arion. Det er efter min mening det bedste af de tre, da Arion indeholder ris som jeg mener er bedre end de to andre der indeholder korn (Selvom ris vel også er at betragte som en kornsort).

Her i huset bruger vi Orijen hvalpefoder til hvalpene, og til de voksne bruges der enten Taste of the Wild eller Orijen.
    - Vi køber i udlandet, det sparer en del penge.

• #15   27. feb 2012 Allergisk : Faktum at pris / kvalitet især halter på dyrlægens produkter, Hvor har du disse fakta fra, selvom man ikke skal tro på alt man læser så indeholder artiklen det stik modsatte.
    Jeg køber selv mit foder hos dyrlægen , jeg ved at det er dyrere, de skal jo også tjene penge smiley men min hund spiser ikke så meget så jeg overlever de ekstra omkostning, men som han også skriver så findes der godt foder i dyrehandlen også. Men foder fra supermarkedet nej tak

• #17   27. feb 2012 jeg tror nu ikke på at det dyreste er det bedste, men for min hund fungerer RC fra dyrlægen så derfor gider jeg ikke prøve andre, at du vælger anderledes er da helt fint. Jeg tror bare at man skal finde et foder der fungerer for ens hund, men derfra til at tro at der ikke er forskel på dyrt og billigt foder !!

• #18   27. feb 2012 Med hensyn til hvilket foder du skal bruge af Royal Canin, Hills eller Arion eller Kingsmoore, er det ikke noget vi andre kan fortælle dig smiley Jeg synes du skal se på om hunden trives på Arion som den får nu, og hvis i begge er tilfredse, er der ingen grund til at skifte smiley
    Jeg er ikke kornforskrækket som så mange andre, og min dreng på 6 mdr. får pt 3 slags Royal Canin, og skal snart have noget Kongsmoore i også - ganske enkelt, fordi han er kræsen smiley

• #19   27. feb 2012 Allergisk..., jeg tilslutter mig her - jeg har også læst indholdslisten på dyrlægeprodukterne, og man kan finde mange produkter, der indeholder meget bedre ingredienser til billigere/samme penge hos kvalitetsbevidste foderforhandlere. Og her er det ikke supermarkeder jeg mener.....
    Jeg køber kun dyrlægefoder, hvis min hund skal have en helt speciel diæt, jeg ikke selv kan finde ud af at give den - ikke hvis der er tale om normalfoder eller foder til f.eks. ledproblemer, hvor der kan fodres væsentlig bedre ved hjælp af ordentligt kvalitetsfoder samt diverse tilskudprodukter.

• #22   27. feb 2012 Allergisk, da han nu fungerer godt på RC fra dyrelægen, orker jeg ikke at sætte mig ind i foder junglen, da han spiser så lidt 100g om dagen så jeg ville ikke spare ret meget, men har man flere store hunde så ville jeg måske begive mig ud i junglen smiley
    Han fik RC hos opdrætter og så fortsatte jeg med det.

• #23   27. feb 2012 Hold jer nu til emnet folkens eller start jeres egen tråd.:-D
    Det har jo ikke mere at gøre med Ts spørgsmål.;-)
    Nå, men nej der er ikke nogen der kan sige om det ene er bedre end det andet for netop din hvalp. Det er jo meget forskelligt fra hund til hund.. Her for vores Kingsmoor og det virker perfekt for ham, men ikke sikkert at det vil det for din hvalp.. Nogen hunde fungerer helt fint på billigt foder, men her har vi sagt det er en no go, da pris og kvalitet plejer at hænge sammen, men kender en som lige er skiftet over på noget af det billige, da hendes hunde havde svært ved at fungere på nogle af alle de dyre mærker, og det virker for dem.. Så der er jo stor forskel på dem og hvad der er bedst er en jungle at finde rundt i.;-)

• #25   27. feb 2012 Ja det er lige det de gør...Hvis du læser hvad jeg ellers har skrevet, så vil jeg mene at jeg har... Og det var skam ikke negativt ment. derfor de store smileys meen der er vi jo forskellige og opfanger tingene forskelligt....

Kommentér på:
Hvor meget foder til en hvalp ?

Annonce