605 visninger
|
Oprettet:
Perioden efter Løbetid {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået en lille tæve som er 1 ½ år gammel, hun var sidst i løbetid i dec. Men jeg kan se nu at hun ser meget hævet ud forneden, som om hun er i brunst. Men det skal jo egentlig først ske til Sommer. Hun slikker sig indimellem dernede, men jeg kan ikke se noget blod eller lign. Vi har en handhun i forvejen, og indimellem hopper hun op og forsøger at "parre ham" Hun kan vel ikke allerede være i løbetid igen?
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.734
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Kan hun være drægtig ?
Eller evt falsk drægtig.
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 7
Er bare lidt bekymret for at lade dem være alene hjemme hvis der nu skulle ske uheld.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
Hvis man vælger at holde to køn sammen, så må man tage de rette forholdsregler!
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 136 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.825
sep 2007
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.396
mht falsk drægtig har jeg en der er det nu er efter løb i december.. hun ændrer psyke, men bygger ikke rede, får ikke mælk og nurser ikke noget, så der er flere måder det kan vise sig på..
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 385
sep 2007
Har prøvet med køkkenrulle, og der er intet at se.
Hanne:
Hvis hun skulle være falsk drægtig, hvor længe varer sådan noget? og er din også hævet forneden? Har kun haft hende i 3 uger så er svært at sige om hun har ændret psyke, hun virker frisk og glad.
sep 2007
Jeg har prøvet med et stykke køkkenrulle, og der er intet at se nemlig.
Hann M. Hvis hun skulle være falsk drægtig hvor længe varer sådan noget? og er din hunhund også hævet forneden?
Jeg må holde øje med hende lidt endnu, og ellers må hun et smut forbi dyrlægen, han sagde også at jeg skulle holde øje med om hun drak mere, kastede op og sådan, så kunne det være livmoderbetændelse nemlig
feb 2011
vi fk også hende som voksen, har haft hende nu igennem 2 efterløbetider, dette bliver den sidste hun skal steriliseres når hun forhåbentlig bliver normal igen...
sep 2007
Men hvordan har det påvirket hendes psyke så? Er hun trist og vil ingenting, eller hvordan er det?
feb 2011
Nova er kun 2½ år, og vi har en hvalp på 8½ måned...
Da vi fik hvalpen i august havde nova lige været i løb.. vi kendte hende som en glad legesyg hund... hun gad overhovedet ikke hvalpen, hakkede efter den, var sur, gad ikke gå ture, eller gik enooormt langsomt, virkede deprimeret osv...
Så fra omkring oktober og frem til jul havde vi 2 hunde der legede sammen, løb efter hinanden, tumlede rundt skiftevis den ene oven på den anden, og på alle måder legede de sammen, det kom på en dag, gik fra ingen leg til fuld skrue, hvalpen var selvfølgelig lykkelig...
Nøjagtig det samme skete da hun kom i løb, der var lukket for den varme lege hane på en dag, slut prut, og hun gider ikke rigtig noget... hun er også små agressiv overfor andre tæver vi møder når vi er ude at gå... og ligner tit en depresiv undskyldning for dig selv... så det er træls for os og hvalpen, men det er lige så synd for hende selv...
sep 2007
Det lyder ikke rart at hun har ændret sig så meget, så må vi håbe hun får humøret tilbage når hun bliver steraliseret, er også synd for dem med alle de hormoner de bliver påvirket af.
Men tak for snakken =) Dejligt med nogle gode råd., jeg tænker at vores så ikke er i løb på nuværende tidspunkt, når jeg ikke kan se hun bløder. Tror måske også at vores handhund ville være over hende konstant hvis hun var i løbetid, men han viker ikke synderligt påvirket lige nu, så det er nok bare perioden efter løbetiden =)
feb 2011
jeg tænkte det også midt i efteråret, men der var sket så mange ting for hende så jeg vidste ikke rigtig hvad der var hvad, derfor ville jeg se den næste løbetid an.... det har jeg så noget så grueligt fortrudt... er så bange for hun ikke bliver som før denne gang, også fordi jeg tror det bliver sværere og sværere for dem at blive helt legesyge osv igen jo ældre de bliver...
sep 2007
Perioden efter Løbetid